reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
16.11.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Dnešní recenze grafických karet má hned několik privilegií. Za prvé v ní soupeří dvě nejvýkonnější sólové grafické karty od ATi a nVidie, které byly doposud vydány. Dále jsou to karty velmi špatně dostupné a za jejich cenu by šlo postavit celé kancelářské PC. V tomto článku jsme se podrobně podívali na jejich výkon.
Jerky | 1.1.200616:38
Dobrý den, zajímal by mne výkon karty Asus Extreme AX1800XT TOP 2HDTV, která je o něco málo rychlejší než karta, která se tu recenzuje. Takty: jadro z 625 na 700 a paměti z 1500 na 1600. Protože to je opravdu top model od ATI. Pakliže se vám dostane do ruky, zkuste ji vyskoušet a dát sem pár výsledků.
Odpovědět0  0
Matty | 8.12.20057:56
Mam P4 3,6, 2GB RAM DDR2 533, a grafickou kartu HIS ATI 1800XT 512 MB. Nainstaloval jsem tam nové ovladače 5.11, ale můj výsledek v 3D marku je pouze 7840. Jak to, že se tolik liším od výsledku ve vašem článku ­(9126­)? Díky za odpověď.
Odpovědět0  0
Theo | 6.12.200516:29
Aby se na mne nespustila vlna kritiky že někomu straním.Na starším počítači běhá už více než tři roky stará GeForce 3Ti a i když výkonově je to bída, obraz je u ní výborný a dodnes dokáže přetaktovaná rozběhnout hratelně i takové hry jako Far Cry nebo The Sims 2 a to na roz.800x600 s velmi slušným obrazem.Před rokem a půl jsem koupil nový PC s graf.ATi 9800Pro výkonově podstaně někde jinde ale při srovnání kvality obrazu jsem vždycky musel přiznat že Ge Forcka je prostě lepší.Používal jsem všechny verze ovladačů které ATI vydala a i když u některých se obraz zlepšil nikdy jsem nebyl zcela spokojen.To vše se zmněnilo instalací ovladačů ATI 5.11.Při stejném výkonu obraz ve všech hrách excelentní!!Konečně ovladače u kterých se mi při pohledu na některé hry až tajil dech kde se v té hře ty detaily a textury vůbec vzali.Málokdy chválím ale za tyto ovladače já říkám : DĚKUJI ATI !!!!
Odpovědět0  0
Havran | 20.11.200511:31
Trochu mimo mísu, ale je tu aktuální diskuse, k těm u starších článků u odpovídajících druhů karet se skoro nikdo nevrací...
Ví někdo zda a jak se dají odemknout nějaké ty pipky u X800GT AGP ­(Saphire­), když má podle RIVA tuneru jádro 420????
X800GT verze ­(aspoň PCI­-E­) totiž mají mít prý jádra R423­/R480.....
Jinak mi tahle karta dává jen přes 7000 bodů v 3DMarku2003, což je o 2000 méně než X800GT PCI­-E v testech. Mám staré železo ­- Athlon Palomino 1700+ a DDR Apacer 256 MB CL2 266 Mhz, ale může to být jen tím? Myslel jsem, že vliv procesoru a operační paměti na grafický výkon je poměrně malý, ale takový rozdíl je dost maso. Nebo je AGP verze výkonově o tolik horší než PCI­-E? Ta AGP karta má na rozdíl od PCI­-E i dodatečné napájení...
Odpovědět0  0
Sharker | 18.11.20053:04
Zdenku,
mohli by ste doplnit do grafov vysledky tejto karticky mate ju uvedenu v
Testovací sestava a metodika
ale v grafoch uz vysledky niesu
DAKUJEM ZA SKORU UPRAVU GRAFOV
Clanok je inak velmi dobry ... good work
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 18.11.20058:59
Výsledky Radeonu X800GT máte zde: https:­/­/www.svethardware.cz­/recenze­-vykon­-31­-grafickych­-karet­-cast­-iv­-srovnani­-herniho­-vykonu­/12940
V sólových recenzích není důvod srovnávat 20 karet v jednom grafu a vždycky se omezuji a budu omezovat na soupeře testované karty. Pro ultra high­-end tohoto typu to platí dvojnásob.
Odpovědět0  0
Waffer (23) | 17.11.200511:44
Ono by se to zislo otestovat take na dvoujadernym Intel Pentiu D­-EE nebo na AMD Athlon64 X2 :­) rad bych docela videl ci je to pravda ze Forceware 80 rady vyuzivaji vykonu dvou jader.Jeste mam k autorovi jednu otazku­-proc netestujete take s Pentium 840 Extreme Edition to je natolik nedostupny nebo co­-pripada mi to jako opovrhovani Intelu kdyz uz robim test tak s oboma platformami a ne jen s jednou co na to asi rikaji ty na strane Intelu?Dekuji
Odpovědět0  0
Mário | 17.11.200513:33
Důvod proč se netestuje s Pentiem je velice jednoduchý.Pentia na hry jsou oproti AMD oničem a ještě navíc předražené.Je to smutné ale je to tak.Takže už jsem se také již připojil k většině těch rozumných lidí a mám doma AMD.
Nemá cenu si pořád namlouvat že Intel je nejlepší.
Odpovědět0  0
Daniel | 16.11.200521:44
Zaujimalo by ma, ako je mozne ze Radeon x1800 na v jadre o niekolko milionov tranzistorov viac ako geforce 7, ale ma o polovicu pipiek menej. Myslel som si ze to spolu suvisi. A ked ma teda tolko tranzistorov, preco musi dohanat vykon vysokymi frekvenciami?
Odpovědět0  0
lil. hodson | 17.11.200510:46
je to jednoduche... tyhle dve hodnoty spolu sovisi to ano, ale jenom teoreticky :o­) praxe je takova, ze zavisi spise na tom, jak se vyrobcum povede efektivne tranzistoru vyuzit.
Navic piplines jsou sice vyznamna, nikoli vsak jedina soucast cipu a tedy zalezi i na hromade jinych veci, instrukce filtry komprese atd... Vlastně každá funkce karty potrebuje svoje tranzistory.
Odpovědět0  0
Daniel | 17.11.200514:45
Takze to znamena ze zatialco Nvidia pouzila vacsiu cast svojho cipu na pipelines, tzn: ma vacsi hruby vykon, tak Ati ma oproti tomu vyhodu v nejakej inej oblasti? Alebo ma jednoducho neefektivne postaavene cele jadro? Prakticky je to jedno, ale nikde som nevidel ze by sa konkretne o tento problem niekto zaujimal a mne to jednoducho neide do hlavy.
Odpovědět0  0
ljelinek | 16.11.200521:06
Za prve nechapu lidi, proc se tady ta rozciluji, stejne tyhle karty vetsina z nich ani neuvidi. Recenzent delal co mohl, karty take nema na veky ale na omezenou dobu a jestli si nestahl nejaky opravy patch? Sorry, ale to u ATI trosku ­"podelali­", kdyz si uzivatel jeste krome ovladacu musi stahovat nejaky patch! A aby toho nebylo malo, vydat hi­-end kartu a nemit v dobe vydani ovladace, tak to je uz vylozene trapne. OK, ovladace tedy ATI urcite vyladi, ale na to, ze u nich inzenyri prekopali architekturu, tak teda nic moc, ocekaval bych neco jako nastalo v dobe uvedeni nVidii 6600 nebo 6800 ­- tomu rikam zmena architektury. Zaverem, osobne si myslim, ze nic prevratneho.
Odpovědět0  0
Siab | 16.11.200520:39
Pekne, ale zabudli ste 7800GTX­-512Mb je taktovana takmer na maximum!!!
ATI ked sa dobre pretaktuje co je v pohode mozne aj s originalnym chladicom POTOM SA UKAZE VYKON X1800XT!!!!!!!!!!!!!! Pokial by sa namontoval VGA chladic od Arctic cooling to by bolo skutocne delo!!!
ATI X1800XT ma poriadnu rezervu v pretaktovani takze ju nemozete porovnavat s 7800GTX, ktoru netaktnete takmer o nic s normale dostupnymi chladicmi!!!!!
Odpovědět0  0
ALF | 16.11.200522:46
Promin ale kde ze ma rezervu? Asi si nepostreh ze X1800XT lita na zakladnim taktu tedy 625MHz se standard chladicem na nejakych 90°C a lidi co na to hodili vodnika litaj na 60 ­- 65°C... pokud vim tak za pomoci normalnich druhu chlazeni se ty karty dohrabou na cca 660MHz tomu tedy rikam opravdu rezerva....
Nechci kazit tvoje iluze ale na hranicich moznosti lita jako 7800GTX512 ­(550MHz@110nm­) tak i X1800XT ­(625MHz@90nm­) a jejich moznosti OC s normalnimi chladici jsou ponekud omezene...
Odpovědět0  0
Marek Sedlář | 16.11.200523:57
ALF : ano, s původními ovladači co byly na CD se teplota pohybovala kolem 85­-90C ale to je chyba ovladačů, při instalaci novějších už byla teplota správná, to jest někde mezi 54­-58C v klidu, se zalmanem něco kolem 50C v klidu.
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 17.11.20050:14
Zamysli sa nad tým ,čo si napísal! Citujem : ­"správna teplota 54­-58°C V KľUDE.
Ja som bol doteraz v tom ,že VGA je kopa cínu,kremiku na bakelitovom podnose , a myslím,že tieto teploty udávať ako správne je na zamyslenie.Uboha VGA.
Odpovědět0  0
Marek Sedlář | 17.11.20050:21
říkej si co chceš, ale teplota 54­-58C je opravdu ta správná, je mi jedno čemu věříš ty, kdyby teplota byla 80­-85C, tak bych stěží udržel ruku na chladiči poblíž jádra :­-­) Abych to doplnil, já mám X1800XL.
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 17.11.20050:39
Bolo ,by rozumné popracovať na lepšom chladení.Myslím výmena chladiča , pridať mimo VGA ventilátor,ktorý by Ti lepšie osával vzduch z compu,prípadne zvážiť vodníka.Nechcel som ,znevažovať Tebou dosiahnuté hodnoty , len pri tých závratných teplotach ,čo tá karta dosahuje, je to na zváženie,nemyslýš?Určite hodne klesá životnosť použitých súčiastok.
Odpovědět0  0
spajdr (48) | 17.11.20050:41
No určitě by nebylo od věci, kdyby už arctic cooler vydal silencer na X1800, zatím tam pasuje zalman 700, ale ten stěží něco vyfouká :­-­) rozhodně chladič u X1800XL se nepovedl.
Odpovědět0  0
Joe-cz | 23.11.200511:34
lepsi by bylo kdyby zacali obe firmy delak karty co maji stejnej vykon ale tretinovou spotrebu proste aby min topily.
Odpovědět0  0
Jmeno na 3 | 17.11.200512:19
Ty jsi tak trochu mimo, ze? XT potrebuje 2 slotove chlazeni, stejne tak 512ka. A vzhledem k nedostupnosti XT je ZCELA zrejmy, ze rezervy nemaji, protoze jinak by XT varianta byla davno na trhu a nebylo by treba delat nekolik dalsich revizi GPU u XT. Pro vetsi vyteznost a vyssi frekvence, zatimco XLko je davno na trhu. Rezervy jsou v obou pripadech obdobne male. Maximum jsou vzduchem okolo 600 a 680MHz. Takze bida s nouzi, o rezervach nemuze byt rec...
Odpovědět0  0
Roboque | 16.11.200520:23
Zeptej se nekoho ze znamych ci pratel jak to doopravdy je je skoda aby si zil v predstavach kdyzrealita je uplne nekde jinde.
Odpovědět0  0
Roboque | 16.11.200520:25
To nahore o tom zjisteni si faktu se tyka hudsona.
Odpovědět0  0
Cassey1 (7) | 16.11.200518:29
Součástí dřívějších testů bylo i na kolik lze dannou kartu přetaktovat, určitě by to zajímalo více lidí.
Odpovědět0  0
Petr Smolka | 16.11.200518:22
Je to pěkníé, že autor podle mýho pohledu dost rychle zareagoval na trh a svižně vypustil tuto recenzi. Překvapilo mně to. Avšak si myslím, jako mnozí jiní, že ty nové ovladače 5.11 bylo potřeba. Už jen to,že na 7800 jsou dávno vychytaný, protože tyto karty vyšly mnohem dříve než 1800. Pane autore recenze, to že kromě Open GL je ostatní zanedbatelné, není pravda. Mám starší generaci karty, 800GTO HIS ITurbo Silencer,1,6 paměti a v 3DMarku mám ted 6145 bodů po přetaktování. Ve stejném taktění s ovladači 5,8 jsem měl 5500. Rozdíl u karet s ovladači 5,8 versus 5,11 u 1800 a 1300 je však podle zahraničních serverů obrovský. I u mně výkon povyskočil a to mám osmistovku.
Jinak recenze moc pěkná, 7800GTX 512 sice v hrubém výkonu lepší,ale kvalitou obrazu na ATI nemá. ATI má v tomto už dlouho navrh.Jen odbočím... když můj kamarád co vlastní 6600GT viděl u mně Far Cry hrané na plné detaily tak téměř oněměl, na dvě minuty to vypadlo,že bude mít krátkodobé následky:­-­). Rozdíl je propastný,někdo namítne­(nvidiáci­) :­-­),že 6600GT není stejná třída s 800,ale s 6800 to není o moc lepší. Hraji F.E.A.R. na plné detaily,vše na MAX s průměrem FPS 41 v rozlišení 1024x768 a dva kamarádi co mají 6800Ultra jim F.E.A.R. rozhodně tak dobře jako mně nejede. Obraz je horší a i FPS i přes 16 pipek mají o 3­-4FPS méně. Ve 3DMarku obecně může mít Nvidia klidně o tisíc bodů překonat ATInu,ale kvaita obrazu přímo ve hře je něco, co se nedá nijak změřit.....
Odpovědět0  0
Ichtyl | 16.11.200519:08
Aby ses z té tvoji grafiky nepokakal, ja mam 6800GT a obraz vypada o hodne lip nez na te tvoji karte :­-)
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 16.11.200519:47
Súhlasím ,Ichtyl povedal vela pravdy a stačila mu iba jedna veta.
ATI klub ,už konečne prestante kecať a uznajte,že NVIDIA je proste lepšia.
Odpovědět0  0
Roboque | 16.11.200520:28
Tak tohle je panecku objektivni srovnani plne souhlasim s timto nazorem jelikoz ati ma od dob me prvni 7500ky lepsi obraz nez nvidie neda se to prehlednout.
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 16.11.200522:59
Rozdiel v kvalite obrazu je mizyvý.Slaby argument.
Rozdiel v grafickom výkone už ,ale tak myzivý nie je, panečku.­(samozrejme v prospech nVIDIE­)

HOWG!!!
Odpovědět0  0
pegy (258) | 16.11.200523:11
Vsak samozrejme ze pre teba je mizivy ­(co pre ostatnych az take mizive nemusi byt­), teraz sa zase kto hra na krikluna, zeby Nvidiak?
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 16.11.200523:30
Suhlasím,naťahovať sa môžeme donekonečna, ale o to mi nejde.
Nenazíval by som sa nVIDIAK, ja len mám rád doré a hlavne výkonné veci, aje mi jedno kto, alebo čo mi ich vyrobý.Už nejaký ten piatok je na koni nVIDIA, a mne vadia tie prázdne reči
ATI klubu o tom čo by bolo keby? ­(tak sme všetci v nebi,nemyslýš.)
Odpovědět0  0
pegy (258) | 16.11.200523:56
No ono to prameni mozno s toho ze ATI prisla s novinkami az teraz a dovtedy Nvidia ovladal trh ­(bola 1­) a ked chce do vysledku prehovorit aj ati, tak sa ti nepaci ze ju niekto podporuje?Samozrejme ja tiez pozeram po tom co je dobre ­(samozrejme preferujem viac ATI­), ale keby prisla Geforce s niecim super na co by si ATI nemohla ani skrtnut, potom by som mohol skonstatovat, ze je perfektna a urcite ak by mi to penaze dovolovali, tak by som si to kupil, ale dajme sancu aj ATI ukazat co je v nej.a nejde tu o to co by bolo keby, pretoze ono to tu je ­(nove nepouzite ovladace­) a ATI vyhlasila ze aj ona chce nataktovat grafiku a potom si mozu znova zmerat sily ­(ale to budu mat zase pidny nVIDIACI, ze je tu nova karta a blabla a budeme si rovny­)Az vtedy sa ukaze skutocby vykon tejto novej karty.Toho Nvidiaka berem spet.:)
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 17.11.20050:30
Podpora ATI to beriem,ale? Čo vlastne podporuje? Otázka znie:chceš výkonnu grafiku,alebo
(podla mňa­),o poznanie slabšiu vga.Myslím,že kým ATI stále dobieha súčastné vga nVIDIE,nVIDIA
má čas na prípravu nových vga,nemyslýš? Takže vec sa má asi tak, a ver,že dôjde na moje slová
ATI popracuje na starej VGA, nVIDIA ho prevalcuje novou VGA.Nekonečný kolotoč,ale dosť už lebo za tie reči ma môžeš nazvať ATI čkárom.­(KEBY?)
Odpovědět0  0
pegy (258) | 17.11.20051:04
Ja niesom toho názoru, ze by ATI nieco dobiehala.Predcsa spravna konkurencia musi odpovedat na novinku ­(ved to same spravola aj Nvidia­) a kedze ATI mala problemi s ARCHITEKTUROV novych cipov, tak vysli neskor ­(Nvidia uz bola zo svojimi kartami na trhu dlho­) s coho tazila Nvidia. Teraz su obe karty horuce hity a aj Nvidia si vicerpala posledneho zolika ­(mozno nie posledneho ale viac zatial nema­) co mala, to ale pri ATI nemusi platit ­(aby nevznikli zase dlhe diskusie dodavam,ze nemusi mat dakeho zolika, ale je to viac pravdepodobnejsie ako u Nvidie­) kedze len teraz vychadzaju jej nove karty s novymi cipmi.Ved aj Nvidia musela popracovat na svojej ARCHITEKTURA karty typu FX 5200 a spol ziadna slava.Ved cas ukaze kto z nas mal pravdu. :)
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 17.11.20058:35
Jeniný ,kto získa konkurenčným bojom medzi týmito gigantami na poli VGA , sme my užívatelia.Nižšie ceny,vyšší výkon,lepšia hratelnosť,lepší neoptimalizovaný obraz apod.
Mne ,osobne je jedno kto zvýťazí ,ja nemám problém kúpiť si hoci kartu od ATI. Moja výzia
vychádzala so skúseností, s posledných pár rokov nazad.Už viac krát som povedal že mne nevadí
firma ATI,ale tie reči ,čo okolo toho vedie ATI fan klub.Samé možno a keby,a v nemalej miere
osočovanie všetkých čo majú na to triezvejší názor aj keď je samozrejme iný ako je ten ich.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 17.11.200510:08
Co sa mna tyka, tak sa snazim s kazdym diskutovat v ramci slusny medzi ­(myslim ze teba som dako neurazil?ale ak ano tak sa ospravedlnujem­), je pravda ze niekomu ujdu nervy a strhne sa pisomna bitka, ale na druhu stranu nikto nieje bez viny!Nema dalej vyznam o tom diskutovat, ty mas svoju pravdu ja svoju a cas ukaze, kto z nas mal pravdu ako sme si to hore vydiskutovali :­-)
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 17.11.200511:45
Bolo mi cťou ,vymieňať si sTebou svoje názory a postrehy zo sveta VGA.Určite si ma neurazil,iba som sa Ti snažil vysvetliť môj názor a postojdanej problematike.
Verím ,že nás to obdvoch posúva vpred,áno človek je omylný ,aje dobré rozobrať to s luďmi čo
vidia do problému. Teším sa na ďalšie diskusie.
Odpovědět0  0
beetle1337 | 16.8.200619:00
Mno uz parkrat jsem vystridal karty jak od nVidie tak od ATi, a muzu objektivne rict, ze kvalita obrazu je videt. Neni to ohromny rozdil, ale potesi. Obecne mam k ATi vetsi duveru.
Tak nVidioti, flame, flame :D
Odpovědět0  0
Majklsson | 12.12.200520:29
Já osobně jsem si po dlouhých letech s Nvidií koupil teď X1600Pro od Ati, abych zkusil i jinou stáj, a nestěžuju si... v 3D spokojenost, 6600GT ukazuje dost často záda, perfetkní podpora videa, takže např. televize mi teď bere při nsrvonatelně lepší kvalitě jen pár procent CPU času... takže těžko hodnotit ATI vs. NVidia... je to dnes spíš věc preferencí a dobře že je tomu tak :­-)
Odpovědět0  0
Zdenda75 | 18.11.200511:56
Mefisto, dej si prosím tě čas a věnuj alespoň patnáct vteřin svého dozajista cenného času na kontrolu gramatiky. Jako čech se cítím tak trochu trapně, když se probíjím tím, co napíšeš. Vážně, patnáct vteřin na kontrolu Ti přidá na reputaci víc, než deset křiklavých příspěvků bez myšlenky. Díky
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 18.11.200512:33
Kritiku beriem. Budem sa snažiť písať zrozumiteľnejšie a bez afektu.
Odpovědět0  0
beetle1337 | 16.8.200619:02
Ehm, spoustu cechu pise naprosto ohavne a nespisovne, neohanel bych se tim ­"jako cech se citim trapne­". Kazdy pise jinak a nikoho to neprenaucis :)
Odpovědět0  0
lil hudson | 16.11.200518:18
LOL nekdo tady snad mluvil o jakesi ­"investici­" a dvou letech :­) LOL...
Asi tak... dnes se da koupit pomerne slusna karta za polovinu ceny tady tech oblud, ktera minimalne rok vydrzi a vsadim se, ze po tom roce se za druhhou polovinu tech penez bude dat koupit minimalne stejne vykonna karta, jako jsou tady ty obludky :o­).
Z jednoho jedineho duvodu a sice, ze mit na monitoru 25, nebo 250FPS je pro lidske oko stejne jeden a ten samy obrazek :o­).
Zamerne neresim otazku nVidia bo ATI, protoze az cas ukaze, komu budou ­(chca­-nechca­) hrat vyvojari her na ruku a to bude prave doba, kdy utratim druhou polovinu pomysleneho baliku penez :o­)
Prinos techto karet je tedy jedine v tom, ze stlaci momentalni hi­-end do meinstreamu a tudiz ... :o)
Odpovědět0  0
stratos.. | 16.11.200518:13
prodam Grafickou kartu ASUS Extreme 7800GTX 256MB
CENA: 14 000kc
grafika je nova, zabalena, s dokladem a zarukou 3 roky
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

ICQ 242304055
Email: stratosveliky@seznam.cz
Odpovědět0  0
Petr Smolka | 16.11.200518:35
Taky bych jí prodal a koupil radši 1800XT:­-­)­)­). Ne vážně,.... je to pro majitele 7800GTX 256MB podfuk od Nvidie. Tihle lidi co si jí koupili za tak vysoké částky po měsíci, dvou zjistí,že má Nvidia úplně stejnou kartu v zásobě,která je na větších frekvencích a paměti taktech a třeba mně osobně by to trochu štvalo. Ne že by to nikdy výrobci neudělali,ale je vždy lepší si počkat a nekupovat tu nej hned,protože to bývá ten základní model. Pokud se bavíme o tom a tato receze o tom je, mít tu NEJ NEJ kartu a pochlubit se svým známým a taky o tom pokecat na netu. Co se týče té ceny, za jakou jí prodáváte, tak mně osobně se zdá přemrštěná, ale třeba se někdo najde:­-)
Odpovědět0  0
snapcase (70) | 17.11.200516:35
no ja uz by som s tym pocital,ked si kupujem high­-end,ze za cas bude nejaka karta vykonnejsia.v tomto pripade dvojnasobne,kedze sa vsade vravelo o 520 a 580 uz pol roka dopredu.mna skor hnevaju praktiky okolo 6800.kupil som ju pred rokom ako jednu z najlepsich­(+GT,ultra­) a cakal som,ze 6 radu prekonaju az karty zo 7 generacie.ale co sa nestalo:6800GS.karta lepsia ako GT za cenu NU.toto ma vazne stve.to iste sa da povedat o x800.tam je to este horsie­(GT,GTO,XL,850Pro,850XT,PE atd atd­)..
Odpovědět0  0
Havran | 16.11.200517:32
No nedá se nic dělat, jako ATInář musím uznat, že nVidia je jasně lepší v OpenGL a mírně lepší i v DirectX. Zkrátka nVidia přidala pamět a zvedla frekvence. Teď je řada na ATI, aby přidali potrubí. A pak nVidia třes se!! Aspoň doufám ... :­-)
Odpovědět0  0
Sharker | 16.11.200517:17
KARTU MATE UVEDENU V CASTI CLANKU Testovací sestava a metodika A V GRAFOCH MI CHYBA TAK TIEZ MI CHYBALA 6800U A 6800GT A 6600GT PRE POROVNANIE DAKUJEM

tESTY Sapphire Radeon X800GT PROSIM DOPLNIT DIKI ­(kartu vlastnim a prevadzkujem ju na 600­/1200 s8pipkami a chystam sa unlocknut na 12...­(­(­(s opt144@2700mhz mam cca 5200­/11500 v 3dm2005­/2003­)­)­))
Odpovědět0  0
NPTNS | 16.11.200512:29
http:­/­/www.anandtech.com­/cpuchipsets­/showdoc.aspx?i=2609

je to sice o rd580 ale uz tam padli rozne zmienki o PE verzii.
Odpovědět0  0
Aleš | 16.11.200510:47
Uvažuji o zakoupení nové grafické karty pro uvedený simulátor. Rozhoduji se mezi GF 7800 GT a Ati X1800XL. Zajímá mě proto, zda uvedené FPS u tracku Kamikaze bylo nejvyšší či nejnižší. V případě, že bylo nejvyšší, zajímá mě, jaké bylo nejnižší. Děkuji.
Odpovědět0  0
RainMakeR (32) | 16.11.200510:31
Proč se testovali ve ­"starých­" hrách?Proč nebyl test udělanej v Call of Duty 2,Quake4,F.E.A.R!A co třeba strategie Age of Empire3??na nějaký Benchmarky 03,05 atd. na to se můžu vys***!!Kdybyste příště dali místo těch Benchů a Marků ty nový hry.
Udělali by ste určitě daleko líp.
jinak abych jen nekritizoval.Je to dobrej článek.A i ty předešlý o srovnání grafických karet low endu,mainstremu,high endu.Za ty články tomuhle webu děkuju!
Odpovědět0  0
xLukas | 16.11.200512:03
souhlas, taky bych rad videl nove hry, Call of Duty 2,Quake4,F.E.A.R... a ty nove ovladace. Ty hry kdyztak pro priste, preci jenom tohle je docela aktualni. Ty ovladace bych jeste pretestoval a doplnil do recenze, pokud bude mit pan recenzent cas. Neslibuju si od tech ovladacu buhvi co, ale ten propad pod OpenGL je opravdu desivej... Jako skalni fanousek ATI zacinam uvazovat o nVidii ­- ta nova 7800GTX 512MB by mi snad rok dva vydrzela:)
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 16.11.200515:11
Konečne niekto zo stajne uznavajucej ATI ,uznal ,že NVIDIA odviedla lepšiu pracu.
Na margo ovldačov k ATI, je to typicke pre tuto značku.ATI ,by sa malo venovať viac vývoju
napr aj spomenutých ovládačov ,miesto ohovarania inych značiek,a nekonečného rozoberania toho
čo možno raz bude ­(R580­).
SLAVA VIŤAZOM ,ČESŤ PORAZENYM.
Odpovědět0  0
vaso | 16.11.200516:24
no, nVidiaci, mozete byt spokojny, ja zaryty ATI­-nak som jednoznacne musel rezignovat a uznat ze nVidie su na hry lepsie, test sa nateraz skoncil, momentalne je to tak, a ovladace? tie funguju, na ati musim casto davat namiesto catalistov omegy, aby to vobec­(!!!­) fungovalo
Odpovědět0  0
Shaquille | 16.11.200510:06
Zdravim,

chci se zeptat, zda je jadro v 256 a 512 MB stejne, jen je u 512 MB verze taktovane na vyssi takt. Kdyz ano, s pouzitim lepsiho chlazeni by se dala 256 MB verze nataktovat na takt verze 512...

A jak je to s pametmi...? Nevite nekdo, jak zjistit pouzite pameti ­(bez nutnosti demontovat chlazeni­) GK?

Shaquille
Odpovědět0  0
Lukas Zahradnik | 16.11.20059:03
kua go ATI go..and smoke nVidia !!!!!!!!! at doladej ovladace a poslou nvidii do vecnych lovist !!!!!!!!
Odpovědět0  0
komisar_durex (53) | 16.11.20054:17
jen by me zajimalo kdy se delal tenhle test ze se nepouzily 5.11tky ktery ma ati jiz na webu:­-/
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 16.11.20055:53
Co se týče Radeonů série X1800, tak v průběhu minulého týdne, ovladače se objevily nepletu­-li se v pátek, takže už jsem to nestihl. GeForce jsem testoval přes víkend.
Odpovědět0  0
Bohumil Stejskal | 16.11.20058:26
celý test je k ničemu,protože nebyly použity oficiální první ovladače od ATI které podporují tyto nové řady a to ovladače Catalyst 5.11. Mé doporučení,Radeon znovu přetestovat s novými Catalsyt,potom lze činit závěry.Dřív je to jen snůška dojmů.
Odpovědět0  0
honcka | 16.11.20058:47
Test je naprosto korektni, bylo to testovano s ovladaci, ktere byly k dispozici, kdyz karta sla na trh, je to pouze problem ati, ze v dobe vydani nove karty neni schopna vydat optimalizovane ovladace
Odpovědět0  0
Moas | 16.11.20058:47
Souhlasim. Nechci snizovat spoustu prace kterou to Z. Kabatovi dalo, ale je to jako by testoval GF7800 s detonatory padesatkove rady... :(
Odpovědět0  0
Mário | 16.11.20059:12
Určitě to dalo hodně práce udělat recenzi,ale od toho tam jste aby jste si ověřil nové ovladače.Ted by bylo dobré udělat recenzi novou­(objektivní­)s novými ovladači.Aspon všem co tady řvou zavřete huby.
Odpovědět0  0
Miko | 16.11.20059:31
jak už tu někdo píše, není problém recenzenta, že v době kdy jde karta na trh nejsou schopné ovladače. ATI s tím má počítat, chce­-li aby byla karta v dobrém světle proti konkurenci. Je to sice mínus recenze, ale za to autor nemůže.
Odpovědět0  0
Olga | 16.11.200515:16
Recenze by predevsim mela slouzit k tomu, aby si pripadny zajemce mohl vybrat kartu ktera je pro nej nejidealnejsi volbou. A tato recenze diky pouzitym catalystum bohuzel ztraci svuj smysl, pokud tedy nebyl smysl clanku jiny... Prijde mi zbytecne jen kvuli necemu ­(treba aby byl SHW prvni v testech?­) spechat na testovani karet, zvlast, kdyz se vedelo, ze cat. 5.11 jsou na spadnuti. Proc nepockat par dni a neudelat opravdu poradny test, vc. zminenych her ­(domluva na metodice testovani taky nezabere mesice­).
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 16.11.200515:26
V ATI su ty spravny ludia do ktorych ,by ste sa mali navažať a nie do autora članku.
Im by malo v prvom rade zaležať na tom , aby boli dostupne adekvatne ovladače.
Aj tak by to RADENU pomohlo len zmierniť porážku.
Odpovědět0  0
miroooo | 16.11.200520:16
kua kamo, ty sa v prvom rade NAUC gramatiku a az potom nieco pis! ved je na smiech pisat ako trikrat prepadnuty tretiak. alebo skor na plac...
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 16.11.200521:25
Miroo, začni najskor u seba ,Ty trapoš.V zaplave tych trapnych kecov,mam čo robiť ,aby som
vôbec myslel,nie ešte dával pozor na gramatiku.Tebe to tiež moc nejde.Čoo?
Na začiatku vety je vždy velké písmeno a pred alebo je čiarka a nie bodka, v osloveni sa
tiež použiva veľké písmeno.
Takže : MASTI UROBIŤ TEN REPARAT TRETEJ TRIEDY, HLAVNE NEPOUČUJ,KEĎ SI BLBY AKO TAČKY...

VšETKYM TRAPASAKOM TRIKRAT : ZDAR,ZDAR,ZDAR.
Odpovědět0  0
kezz (2) | 16.11.200522:55
toto je ten dovod, preco sa niekedy hanbim za to, ze som slovak... :)
Odpovědět0  0
mirooo | 17.11.20057:03
hej, vsimol som si, ze mas co robit, aby si vobec myslel a podla toho to aj tak vyzera... ja vymenovat chyby v tvojich prispevkoch, tak to by bolo na celu stranu :­-­(
a tie tvoje dristy, to je uz len citanie... radek hulan v este prihluplejsej slovenskej verzii
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 17.11.20058:19
Čudujem sa ,že inteligent ako Ty vie vôbec čítať.Podla mňa Ti to musí čítať maminka ,ale veď neboj,možno s toho vyrastieš.Na margo Radka Hulana : s času na čas sa objaví človek,ktorý má už plné zuby toho drýstania,inteligentov ako si TY , prepáč v tvojom prípade sa o inteligencii hovoriť nedá,bola by nezmeratelná.Takže rada na záver napapať,vycikať,dudlík do úst a spať ,veď MOŽNO ­(osobne tomu neverím­)S TOHO VYRASTIEŠ.
PS:neboj?Veď možno?
Odpovědět0  0
mirooo | 17.11.200511:31
drista ti to dobre, este keby si pri tom pouzival aj sedu koru a pripadne mal niekoho pri sebe, co by ti tie kecy aj trochu poopravoval, aby si videl, aky si kus vola...
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 17.11.200511:53
Končím debatu s postpubertálnym deckom, ktoré sa schováva za meno Mirooo.
Myslím ,že takéto osočovanie sem nepatrí,sme na stránke pc a nie na nejakom puberťáckom chate.Urážanie ,už na prvý pohlad dementného chlapca ­(aspoň dúfam ,že chlapca?­)nie je moja parketa.
RESUME: Mirko ,ospravedlňujem sa .Dúfam,že ma tú gramatiku doučíš.
Odpovědět0  0
mirooo | 17.11.200512:07
gramatiku si sa mal naucit uz v zakladnej skole, ak si ju teda uz dokoncil...
pubertacky chat, to si trafil klinec po hlavicke, to by mohlo byt pre teba to prave, kde by si sa mohol realizovat medzi seberovnymi! tam by si mozno ani nikto nevsimol, ako hovadsky ti to pise a este lepsie mysli!
citas po sebe vobec, co vyplodis???
asi nie, hlavne ze pises desat prispevkov naraz a co prispevok, to perla.
no a na zaver sa ospravedlnujem vsetkym volom za prirovnanie k tebe.
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 17.11.200512:41
Máš pravdu.­(človeku ,ktorý je mentalne na tvojej úrovni netreba oponovať­)
Odborník v bielom plášti by tvoj stav definoval: MENTALNE RETARDOVANY VO VY§ŠŠOM STAVE DEBILITY.
Až teraz som pochopil ,že ty budeš ten Miroo ,čo si Marcin z relácie Uragán vybral za vzor
pre svojho Mirka.
Odpovědět0  0
mirooo | 17.11.200512:45
v com mam pravdu?
pochopil si vobec, co som ti pisal?
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 17.11.200512:50
Mirkoo,Ty vo všetkom.Uplne s Tebou , súhlasím,len povedz maminke nech vyhladá odborníka,pretože Tvoj stav si to vyžaduje.
Odpovědět0  0
fake | 17.11.200517:28
sedlacik si otvara hubu... komedia
narazky na rodinu je ubohost 12rocneho chlapca
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 17.11.200517:39
Čo to trepeš . Nerobim narážky na jeho rodinu.Po tych vyjadreniach my pripadá ako obyčajny puberťák,tak mu doporučujem,ale veď to nemá cenu vysvetlovať.A sedliačik si v tomto pripade akurat tak Ty.
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 17.11.200517:48
Ospravedlňujem sa všetkým normálnym luďom za tieto infantilné kecy, a čudujem sa sám sebe,
že som sa nechal uniesť.Pc je môj velky koníček tie reči ma strašne vytočili.

HOWG....
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 16.11.20059:35
Ono to nebude tak žhavé. Nové ovladače hodně pomáhají výkonu v OpenGL, ale výkon v ostatních hrách zůstává prakticky stejný. Uznávám, že v tomto případě jsou výsledky částečně neobjektivní, ale zase ne úplně. Stejně se bude ladit ještě mnoho týdnů...
Odpovědět0  0
Lizzard (3) | 16.11.200510:11
Asi tak jak jiz bylo receno.. Skoda tech Catalystu, to ze resi vykon v ­"jen­" v OpenGL podle me neni zrovna nejlepsi argument ­- vzdyt tam prave Ati dle tohoto testu dostava nejvic na frak. V jinych testech je videt, ze optimalizace novych ovladacu nema zrovna zanedbatelny vliv na vykon.. Nejdriv srovnavate 7800 GTX s X1800XL a ted GTX a XT, jenze XT nema ty prave ovladace.. Ano muze si za to Ati, uznavam, ale lide s preferenci Ati se asi prece jen radeji podivaji na recenzi s ovladacemi, ktere k te karte patri. Skoda.
Odpovědět0  0
6800ultra | 16.11.200522:07
proc porad fanousci ati placou s ovladacema.mel jsem 9800pro a catalisty,hruza dobre fungoval tak 1 z 5 jinak same problemy.tet mam 6800ultra a je to parada uz bych si ati nikdy nekoupil.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 16.11.200522:52
To je OK.Ja som mal donedavna RADEON SAPPHIRE 9600. Catlyst mi bezal bez problem, ale na tieto karty to velky efekt nemalo, ale na dnesne je to o niecom inom.Nova Architektura spolu s dobrym ovladacim softverom je uz ina kava.Ja som ziskal v 3Dmarku05 100B len tym, ze som preinstaloval catalysty z 5.8 na 5.10 ­(momentalne X700­) a to je uz celkom slusne.Ja ti netvrdim aby si presiel na ATI, ja som tiez uvazoval pri kupe novej VGA o Geforce 6600, ale pre objektivnost je dobre testovat vykonu kartu s dobry softverom.To mas to iste ako ked vinde na Windows Servis Pack.Ved pri vidani by mali mat vychytane vsetky muchy no nie a preco vychadzaju opravne patche?Pretoze sa vychytavaju muchy, a to iste sa deje aj u ATI. :+)
Odpovědět0  0
kruty | 25.11.200511:46
No ale to je problem firmy ATI, jsem sice priznivec ATI, ale pokud mi nVidia nabidne vic, tak nemam duvod ji neverit a to ze ATI neni schopna prijit s ovladaci vcas, tak ciste jen a jen jeji problem, budes snad omlouvat automobilku za to ze Ti dodala auto bez svetel jen proto ze se teprve doladuji??????
Takze test je naprosto korektni s tim co je v dane chvili k dispozici. Zacina mi to pripadat jako boj AMD vs Intel, i Intel vasadil na zvysovani frekvence a dopadl dost blbe a ATI zacina jit v jeho stopach a to je to co me mrzi.
Odpovědět0  0
qvoshi (10) | 16.11.20059:06
Kazdopadne jste mohl alespon pouzit opravnej patch pro ovladace od ATI ­(ten uz je vydan dlouho­).
Odpovědět0  0
Burney (50) | 16.11.20059:28
Článek je fakt pěknej, ale fakt by to chtělo dodat i testy s catalystama 5.11, zvláště když se ví, že řešej dost výkonovejch nedostatků. Prostě mi to připadá škoda, že se po takovejch testech budu muset podívat jinde.
Odpovědět0  0
Marek Sedlář | 16.11.200512:13
Souhlasím, protože se zvedl výkon nejenom v OpenGL ale i Direct3D viz. Half Life2
http:­/­/www.tweaktown.com­/articles­/839­/ati_catalyst_5_11_performance_analysis_x1k_edition­/index.html
Odpovědět0  0
komisar_durex (53) | 16.11.200516:01
Jen nechapu proc ste to neprohodil.....aby se mohli radeony otestovat na 5.11 protoze takle to nedava moc smysl....cely ten test
Odpovědět0  0
kypher | 16.11.200518:06
Ale pane Kabat, opravny fix ATi Memory Map Switch ktery je obsazen v ovladacich 5.11 a zvysuje vykon FUDA XT v opengl byl vypusten mnohem drive nez minuly tyden... tusim ze to bylo pred zhruba mesicem!!! neco tady smrdi;)
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 16.11.200515:09
no vidíš a nVidia má taky nový ovladače, taky určený pro 7800GTX 512MB ­(a 6800GS­) a kvůli tomu neprskáš :­-D Njn, další zoufalý fanoušek ATI, který neumí uznat, že v současné době je nVidia přinejmenším v high­-endu jednoznačným vítězem :­-­) Schválně, kterou kartu bys koupil, kdybys měl k dispozici zmíněných 650 dolarů jen na grafiku ;­-)
Odpovědět0  0
pegy (258) | 16.11.200521:36
Ono to je pravda, no ale pri riešení novej architektúri čipov,je ťažko pripravovať aj ovládače, tie budú dobre odladené až po určitom čase.A zase, je tažko odpovedť na novú kartu od Nvidie ­(v podatate je nova má zmenené čo sa len dá plus je nataktovaná­), ja si počkám, či sa potvrdií to, že nataktujú aj nový RADEON a keď k tomu pridajú aj nové ovládače ­(možno v tom čase už 5.12­) tak sa potom uvidí k toje kráľom.Možno si poviete uvrieskaný ATi­-čkár, ale skúste sa aj nad týmto zamislieť.
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 16.11.200522:03
Pegy ,Ty zrejme stale nechápeš pointu. ATI sa v poslednej dobe stale iba doťahuje na nVIDIU,
a len ovladačmi to zrejme nebude.Taktovanim a celkovým vyladením karty ,tiež pridajú niečo na výkone,ale len zmena architektury bude krokom vpred.

Odpovědět0  0
pegy (258) | 16.11.200523:07
ja si nemyslim ze by ta nova Geforce podala az taky uzasny vykon oproti RADEONU, aby mohla byt rec o nejakom super vykone.A ani v clanku neni spomenuta nova architektura, takze ju len nataktovali a pridali vykonnejsie pamete ­(co kludne moze spravit aj ATI­), takze sa tu nekona ten tvoj krok v pred ­(nova architektura­), oprav ma ak sa mylim ale myslim ze sa nemilim, takze trvam na tom co som napisla vyssie.:)
Odpovědět0  0
mephisto (111) | 16.11.200523:21
Nepovedal ,som ,že bola použitá nová architektúra.Tvrdim,že krok vpred by urobily a tým myslím obydve firmy ,tým že zmenia architekturu , nielen taktovaním a novými ovládačmi.
Nič sa nedá laďiť donekonečna. Chápeš.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 16.11.200523:43
Ja ta samozrejme chapem a davm ti za pravdu, ale musel som reagovat na tvoj dotaz alebo prispevok.:)
Odpovědět0  0
Vojtěch Šváb | 8.12.200521:18
Mephisto ty ho****, vis neco vo architekture ATI? ­(R520­)????
Odpovědět0  0
Jaromír Podzemný | 16.11.20051:49
Docela by mne zajímalo srovnání GF7800GTX 512MB podtaktované na takty 256MB standardní verze. Ukázal by se vliv velikosti paměti na výkon. Jinak velice pěkné srovnání! :o)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.