reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.7.2007, Milan Šurkala, článek
Jednoho dne zjistíte, že vaše mašina už není to, co bývala, a je nutno ji vylepšit, nebo rovnou vyměnit. Máte-li tento problém, snad vám pomůže náš cenový přehled komponent s jejich stručným popisem. Najdete zde i vzorové sestavy pro 3 cenové kategorie.
examiner (4) | 18.8.20071:16
Ne,ze bych byl nejaky vasnivy zastance ATi, ale nezda se vam trochu odvazne tvrzeni, ze ATi­(AMD­) nema zadnou kartu kterou by mohla posatvit proti GF 8800GTX­/Ultra? Snad krome ceny, kde nVidia s 15­-20 tisici jasne vede...:­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4502) | 18.8.200723:49
ATi má snad nějakou přímou konkurenci těmto kartám? HD 2900XT je konkurencí GF8800GTS, nad kterou výkonnově asi o 5­-10% vede. Bohužel pro ATi je HD 2900XT o dobrých 15% pomalejší než GF8800GTX a to už je celkem dost, nemluve o 8800 Ultra, která přidává ještě dalších více než 10%. Samozřejmě je nutno přiznat, že poměr cena­/výkon je u karet ATi výhodnější, takže jako levnější a slabší alternativa funguje výborně.
Ale výkonem bohužel přímou konkurenci kartám GF8800GTX nemá. Blíží se, ale...
Odpovědět0  0
Fikus Kukis (136) | 28.7.200713:02
Nechápem prečo pri chladičoch pre AM2 autor píše:
"Nabídka chladičů pro Socket AM2 je poměrně ubohá. Chladičů je málo a jejich kvalita v rozumných cenových relacích nevalná. Takže u AMD se klidně spokojte i s BOXovaným chladičem.­"

Hneď na to odporúča pre Intel AC Freezer 7. Pritom existuje AC Freezer 64, ktorý je v podstate rovnaký, ale pre sockety AM2, 939 a 754.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4502) | 29.7.200723:41
Nevim jak je tomu ted, zda delali na tom chladici upravu, ale rozhodne mel s patici AM2 dost problemy, casto zpusoboval odlomeni plastovych pacek. Chladic je to rozhodne velmi kvalitni, pro s754 a s939 idealni, ale Socket AM2 v lasce opravdu nema a nelze jej doporucit.
Odpovědět0  0
Stanley Portman | 14.8.200723:31
V nové revizi si rozumí s AM2 velmi dobře. Není se čeho bát.
Odpovědět0  0
rotter5685 | 28.7.200712:55
NO jo proč by si normalní člověk kupoval nove desky s chipsetem bearlake, když sou dražší?! protože do nich jsou nové procesory které jsou levnější než ty staré, i kdyz prinos rychlejsi sbernice jsou 3­-4% . . . nechapu to, mohli dat ty desky levnejsi a vyslo by to nastejno
Odpovědět0  0
ekologicky | 28.7.20079:12
Rozhodně bych doporučil tuto desku založenou na AMD 690G do levnějšího počítače ­- a není formátu mocro ATX [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Robin CG | 27.7.200721:32
S novymi ovladaci je hluk 2900XT minulosti. Myslim ze uz to bylo vyresene s temi 2 mesice starymi. Snizil se hluk ve 2d­/3d, ale i teploty. Nyni vse pod urovni 8800.
Odpovědět0  0
lama from alabama | 27.7.200723:08
presne tak v techto horkach mi jede chladic ve 2D na druhej stupen kterej nejde skoro slyset a v normalnich teplotach tzn kolem 20 jede uplne neslysne je sice pravda ze treba pri OBLIVIONU se roztoci vic a slyset jde ale prez sluchatka popr bednicky sem ten hluk nezaregistroval takze NVIDIoti maji o jednu vymluvu min
a tu spotrebu nema snad ani cenu resit protoze pri dnesnich spotrebach televize lednicky svetel micek nekdy sporaku mikrovlnek atd je to blbost a v zime se usetri :D
Odpovědět0  0
J.P.S. | 27.7.200711:06
Nevím proč pořád uvažujete u Fortrunu řadu FSPxx­-60THN, když už je novější řada FSPxxx­-60GLN s vyšší účinností v podobných cenových relacích. Obzvlášť paradoxní mi to připadá vzhledem k dnešnímu úvodu, který rozebírá vliv komponent na spotřebu sestavy.
Odpovědět0  0
martin9 | 27.7.200710:28
V sestavě do 20ti ­(aspoň u Intelu­) měl být levnější CPU a 8800GTS, cena by byla stejná, ale herní výkon výrazně vyšší.
Odpovědět0  0
Igoreso | 27.7.200711:50
Souhlasim.. Kort pokud je to na hry :)
Odpovědět0  0
Igoreso | 27.7.200710:07
Proc doporucujete v sestave do 30000kc grafiku 8800GTS 640Mb kdyz 2900Xt je výkonejsi a za stejne penize? sice ma o trochu vetsi spotrebu,ale to je asi 150­-200kc za rok,coz je minimum...
Odpovědět0  0
ptipi (139) | 27.7.200711:14
já bych viděl hned 4 důvody:
1. rozdíl cca 400Kč mezi nejlevnějšími modely­(a jiné nemá cenu kupovat, když jsou krom samolepky na chladiči identické­).
2. spotřeba 160W vs 100W ­- jednak nějaká drobné za rok a jednak nutnost o 60W silnějšího zdroje­(tzn další příplatek ­- třeba rozdíl mezi Fortron Blue Storm 350w a 400W je dalších cca 400Kč­).
3. HLUK který 2900XT vydává ne každý snese a ne každý je schopný si vyměnit chladič na grafice. Pokud ale už to někdo udělá, tak je to dalších 500 ­- 100Kč příplatek.
4. vzhledem k tomu, že se jedná o high­-end kartu, očekával bych především použití se zapnutým AA + AF. A s něma je výkon POD 8800GTS 640MB ­- schválně se podívej na nedávnou recenzi tady na shw.cz ­- z 5­-ti testů s 4xAA + 16xAF byl 2900XT ve ČTYŘECH pomalejší než 8800GTS.

Ve výsledku je 8800GTS podstatně vyrovnanější volbou. Jednak výjde o cca 1000Kč levněji­(resp 1500, pokud měníš chladič­) a hlavně ten hluk bez výměny chladiče je už skutečně jen pro fanatiky...
Ale ve výsledku jsou to tvoje peníze a pokud se budeš cítit spokojen, tak si třeba pořiď tři 2900XT.
Odpovědět0  0
Igoreso | 27.7.200711:22
Ja praveze 2900XT vlastnim a proto se divim..
Vsude se pise o Prisernem hluku coz ale plati jen pokud hrajes bez repraku.. Ja pri hrani Grafiku vubec neslysim­(jen kdyz nahravam a nejde zvuk­). Asi taky zalezi na skrini..
Co dal rikas je sice pravda,ale muzou za to spatne ovladace,ktere se porad zlepsujou.. u 8800ky pul roku po vydani byby taky nahovno..

Jen k tomu zdroji,je lepsi vzdy koupit silnejsi zdroj enz potrebujes,protoze UCINOST ­(uspora penez­) 2900XT s Enermax Zdrojem na stejnej odber jak 1950Xt se zdrojem Eurocase :­)
+ samozrejme upgrade.. myslim ze je lepsi koupit klavitnejsi zdroj kterej precka 1­-3 upgrade nez kupovat pokazde novej :­)
Odpovědět0  0
ptipi (139) | 27.7.200711:50
Výkon s AA­/AF není problém ovladačů, ale vlastního HW. 2900XT narozdíl od 8800GTS­(ale i 1950XT­) nepoužívá pro AA specializovaných jednotek, ale shaderů, které nejsou pro tyto účely tak efektivní.

Co se týká zdroje, tak pokud chceš procentuelně stejně předimenzovat zdroj pro obě sestavy­(řekněme o 50%­), tak pro 8800GTS ti bude stačit o cca 100W slabší zdroj. Můžeš si to spočítat řekněme pro celkovou spotřebu sestavy 300W pro 8800 a 360W pro 2900 je o 50% silnější zdroj 450W pro 8800 a 540W pro 2900.

Ad hluk ­- ano, je to subjektivní záležitost. ale pokud na všech serverech všichni recenzenti zmiňují toto jako velký zápor, tak jen těžko to může kdokoliv s čistým svědomím doporučit a doufat, že to zrovna danému kupujícímu nebude vadit.
Odpovědět0  0
Igoreso | 27.7.200711:58
Hluk je vazne vetsi,ale neni to nic hrozneho. pocitam s tim ze kdyz si nekdo kupuje Grafiku za 10000kc dokoupi si k tomu stejne kvalitni i ostatni komponenty vcetne skrine a vetsina kvalitnich skrini ten hluk krasne odstini.

Zdroj ted momentalne mam Enermax 500W a taham na tom 2900XT + Core2Duo E6600@E6700 + 4x1Gb DDR2 900Mhz + 6x HDD + 2x DVD+­-RW + Zvukovka + 6x Trubice­(uv­) + 4x 12cm Ventilator ­(osvetlen­)
Cele je to pripojeno na zalozni zdroj kterej po odpojeni ze site udrzi PC 7minut v behu i s monitorem,coz odpovida odberu +­-280W­(PC jen asi 210W­).
Proste 500W je predimenzovanej zdroj­(kvalitni­) pro jakoukoliv sestavu ­(s jednou grafikou­)

Odpovědět0  0
FrantaXX | 27.7.200712:12
A jaký je hluk při nízkém zatížení a ve 2D? Ptám se proto, že při hrách skutečně není hluk chladičů, disků apod. to, co by člověku nějak extra moc vadilo, když má vyhulený repráky nebo sluchadla na uších, navíc při zátěži ve hrách jedou repráky na max.
Naopak ­(IMHO­) velmi důležitá je hlučnost PC pokud člověk pracuje v nízký zátěži anebo se dívá na film.
-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-
Zrovna předevčírem jsem si dovez nový komponenty na upgrade počítače, Core Quad 6600 a kupoval jsem k němu 8800GTS, zatím to instaluju ­(tj. grafika bez zátěže­), neni skoro slyšet. Nejvíc je slyšet větrák procesoru ­(dal jsem tam Freezer 7 Pro, snad to uchladí, ten Quad 6600 ani nějak extra moc taktovat neplánuju, výkon bude asi dobrej i v základu ­- původně jsem chtěl koupit Scythe Ninja, ale průtok vzduchu neni o moc menší, a pokud Freezer byl schopnej chladit starý dvoujádrový pentia, který dost hřály, tak snad bude schopnej pobrat i těch 105W Q6600­). No uvidíme, zatim jsm ho ještě nezatížil ­(přesto sestava ­"v klidu­" má odběr ke 280W podle wattmetru, bez LCD­).
Odpovědět0  0
FrantaXX | 27.7.200712:13
*při zátěži ve hrách jedou _chladiče_ na max*
jsem chtěl napsat :)
Odpovědět0  0
Igoreso | 27.7.200712:34
Bez zateze neni 2900Xt vubes slyset. je krasne potichoucka...To uz jsou hlucnejsi ty 12kove nizkootackove vetraky co ve skrini mam..
Odpovědět0  0
FrantaXX | 27.7.200712:44
Tak to je pak fpoho. Já právě dřív čet v nějaký recenzi ­(už si nepamatuju kde­) že byly dost hlučný právě i ve 2D.
Odpovědět0  0
xyz1 | 27.7.200713:55
Pokud používáš 2900XT pouze v režimu 2D, tak nechápu smysl koupě 2900XT.
Odpovědět0  0
Vojtěch | 30.7.200714:46
Chtel bych ze zeptat na grafiky Matrox ­- nejsou uz trosku zastaraly? Precejenom je cip Parhelia na trhu nekolik let. Jde me hlavne o upravu fotek, hry me nezajimaji. Diky
Odpovědět0  0
kuki_1k | 27.7.20079:28
Myslim, ze uvest pouze 3 vyrobce pameti neni prilis stastne reseni. Clovek neznaly v oboru a hledajici radu pro koupi PC, by se mohl domnivat, ze jich snad ani vic neni.
Chapu, tabulka vsech vyrobcu a jejich modelu by zabrala samostatny clanek, ale mohli byste se pod tabulkou alespon zminit napr. o pametech OCZ, GEIL, Patriot....atd.
Dekuji
Odpovědět0  0
L@W@R (3) | 27.7.20079:11
Zajmalo by mě jak můžete v cenové relaci do 15000,­-Kč řikat že ATI 2600XT je rychlejší než 1950pro. ATI 2600XT je o 5­-10% pomalejší než 1950GT a takových výkonů co uvádíte nedosahuje. Opravte si prosím testy graf. karet aby nedošlo k mylným informacím.
Odpovědět0  0
ondreej (1) | 27.7.20079:16
souhlas.. lepe by se tam hodila 1950gt ci pro
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4502) | 27.7.200713:17
Výkonnost grafických karet se strašně špatně posuzuje. 3DMarky toho dnes moc nenapoví a při prohlížení testů jsou karty v některých testech mnohem výkonnější, v dalších zase úplně propadávají a jen těžko se v tom pak lze vyznat. Vidím to tak, že příště budu výsledky stavět asi na 3Digest testech, které jsou dost rozsáhlé a bude tam velmi dobře vidět reálné výkony ve hrách.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.