reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Facebooku nestačí sledování uživatelů pomocí cookies, bude je sledovat až do obchodu

17.6.2016, Jan Pánek, aktualita
Facebooku nestačí sledování uživatelů pomocí cookies, bude je sledovat až do obchodu
Facebook v poslední době budí hodně kontroverzí, neoprávněné sledování uživatelů, ničení neutrality internetu a v neposlední řadě nucení mobilních aplikací. Zdá se, že v poskytování reklamy zajde ještě dál.
Facebook bude nově sledovat, zdali uživatel, který klikl na reklamu, skutečně zajde do obchodu a koupí si v něm produkt z reklamy. Na první pohled to může znít jako sci-fi, ale ve skutečnosti to není vůbec složité. Prvním krokem je monitorování kliknutí na odkazy a další reklamy, což se v podstatě děje i nyní, jedná se o tzv. výkonovou reklamu.

Facebook ale zajde mnohem dále, tyto údaje o kliknutích bude shromažďovat u každého účtu. Dále však využije mobilního telefonu. Podle Facebooku má s sebou telefon 45 % lidí, když jdou nakupovat. Přičemž až 90 % prodejů se stále odehrává v kamenných obchodech.

Sledování uživatelů kromě nainstalovaného Facebooku v telefonu vyžaduje ještě zapnuté sledování polohy. Dále Facebook přišel s Offline Coversions API, což umožní spojit platbu s daným profilem na sociální síti.

V podstatě se jedná o obdobu sledování uživatelů při nakupování na internetu. Klasická výkonová reklama sleduje uživatele od prokliku až po nákup zboží. Na e-shopu však není problém určit, zdali bylo zboží skutečně koupeno.





Facebook tedy představil revoluční reklamní platformu, zatím žádná jiná internetová stránka nedokáže tak dobře sledovat uživatele. Pochopitelně za to může rozšířený ekosystém Facebooku. Facebook však svého postavení začíná lehce zneužívat, dokonce hrozí smazáním fotek v telefonu, pokud si uživatelé nenainstalují jeho aplikaci.

Další problémy měl Facebook s cookies, jejich prostřednictvím sledoval uživatele, kteří neměli na Facebooku účet a tedy neodsouhlasili podmínky pro nakládání s cookies. Ti, kteří na Facebooku účet mají, jsou však sledování, více se dočtete v článku o sledování uživatelů internetu.

Facebook se však dušuje, že v případě sledování uživatelů do obchodu bude data anonymizovat, takže nikdo nebude vědět, kdo danou věc koupil. Dokonce již přišel i s menším průzkumem, kolik uživatelů navštívilo jeden francouzský obchod po zhlédnutí reklamy.

Reklamu vidělo 1,5 milionu lidí v 10kilometrovém okolí obchodu. A 12 % ze všech lidí, kteří na reklamu kliknuli, nakonec skutečně do obchodu přišli a inzerovanou věc si koupili. Nová služba tedy může nejen sloužit k upřesnění výkonu reklamy, ale i k výkonové reklamě v kamenných obchodech. Takto může Facebook dostat například procenta z prodeje nebo fixní poplatek za každý skutečně provedený nákup.

Zdroj: Wired
reklama