reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Intel vytvořil zbrusu novou divizi pro autonomní systémy řízení

30.11.2016, Jan Vítek, aktualita
Intel vytvořil zbrusu novou divizi pro autonomní systémy řízení
Intel svou firemní strukturu obohatil o zbrusu novou divizi, která dostala označení Automated Driving Group (ADG). Je tak zřejmé, že se zaměří na vývoj autonomních systémů řízení pro budoucí vozidla.
Intel Automated Driving Group (ADG) se dle slov firmy bude "zcela věnovat inovacím a budoucnosti řízení vozů a tvorbě dalších generací pokročilých systémů řízení", a to jak autonomního, tak jednodušších asistenčních systémů. Tato zpráva přichází nedlouho poté, co CEO Intelu Brian Krzanich na LA Auto Show Automobility Conference sdělil, že "Data jsou nová ropa". Tím měl na mysli fakt, že systémy pro zpracování dat z různých senzorů využitých autonomními systémy (radar, lidar, GPS, pohybové senzory, atd.) budou moci svým tvůrcům zajistit vysoké zisky, takže v nich tkví velice velký obchodní potenciál.



Brian Krzanich také oznámil, že jeho firma do těchto technologiích v příštích dvou letech investuje čtvrt miliardy dolarů, aby přinesla do reálného světa plně autonomní řízení vozů. O to samé se ale snaží celá řada dalších společností a zatím není vůbec jasné, co se uchytí, co zanikne a kdo na tom vydělá nejvíce. Zdaleka totiž nejde o pouhou výrobu autonomních vozů, jde i o způsoby jejich využití, jichž se taxikáři musí bát jako čerti kříže. Očekávat totiž můžeme vznik společností (nebo nové služby těch existujících jako Uber), které budou provozovat celé flotily autonomních vozů. Ty si budeme moci přivolat, nechat se odvézt na zvolené místo a automobil přenechat dalšímu zákazníkovi. Umělá inteligence nebude chtít plat a nemusí odpočívat, což provoz takové služby značně zlevní, takže ve výsledku by se řadě lidí mohlo vyplatit automobil už vůbec nevlastnit. Tím ušetří peníze i čas za pojištění, technické, přezouvání, údržbu obecně a palivo, a do těchto peněz by se mohly schovat náklady na využívání autonomních taxi. Ale to se ještě uvidí.



Divizi Intel ADG povede známá tvář, a to Doug Davis, který měl dříve na starosti divizi Internetu věcí (IoT) a Kathy Winter mu pomůže jako viceprezidentka a generální manažerka. Davis prý kvůli této příležitosti odsunul svůj odchod do důchodu, takže je zřejmé, že je opravdu nadšen, když dal práci přednost před užíváním si vydělaných peněz. Kathy Winter v Intelu pracuje teprve od tohoto roku a dříve pracovala na pozici viceprezidentky pro divizi firmy Delphi, která se také zabývá autonomními systémy řízení. Mezi její úspěchy patří první dlouhá jízda autonomního vozidla po silnici v krajině (šlo o 3400 mil).

Intel ADG bude spolupracovat právě s firmou Delphi a také s Mobileye, s nimiž chce vytvořit cenově dostupný systém autonomního řízení. Použít k tomu chtějí pochopitelně výkon čipů Intel a dále kamerovéa a radarové systémy od Mobileye a Delphi. Plánuje se, že výrobci aut si jejich systém budou moci pořídit v roce 2019 a že ten oproti systémům využívajícím lidar bude výrazně levnější. Ovšem právě lidary v poslední době zaznamenaly velký pokrok a brzy by mohly být velice levné.

Zdroj: Hexus.net
reklama