reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Oculus má v příštím roce prodat 5 milionů headsetů

15.10.2015, Jan Vítek, aktualita
Oculus má v příštím roce prodat 5 milionů headsetů
Společnost Oculus VR pracující pod křídly Facebooku má již v podstatě hotový svůj první headset Oculus Rift, který je určen pro vypuštění na trh. Na ten má přitom v příštím roce dorazit na 5 milionů kusů.
V příštím roce tedy naplno odstartuje vizuální revoluce, na kterou čekáme již od devadesátých let, kdy začaly pokusy o prosazení systémů virtuální reality na trhu. Nakonec to zařídil až malý startup, do nějž se zapojil také legendární John Carmack. Ten sice kvůli financím vstoupil do molochu jménem Facebook, což mu řada natěšených potenciálních zákazníků vyčítala, ovšem vypadá to, že hry budou přeci jen primárním obsahem pro displej headsetu Oculus VR. To ostatně dokazují i dosud zveřejněná videa, vyvíjené hardwarové ovladače a také odhodlání firem AMD, NVIDIA a výrobců herních počítačů zapojit se do programu Oculus Ready.





První verze headsetu Oculus Rift určená pro trh tedy přijde relativně brzy v příštím roce a dle analytické společnosti Suisse bude tento trh ochoten v prvním roce prodeje přijmout na pět milionů kusů, což je slušné číslo na zbrusu nové zařízení. Klíčová přitom bude jeho cena, která bude nejspíše vyšší než původně oznámených 350 amerických dolarů. A krom této částky budeme muset mít pro hraní k dispozici i slušně výkonné PC vybavené moderním procesorem a grafickou kartou, které můžeme počítat do hi-endu nebo alespoň vyšší střední třídy. I když na řadu jednodušších hříček asi tak výkonné PC potřebovat nebudeme, třeba na hru v následujícím videu, která nás může vrátit do dětských let.


Očekává se také, že dorazivší virtuální realita řádně zatřese s celým herním průmyslem a mohla by se stát katalyzátorem, který zajistí obrat v nepříznivém vývoji prodejů stolních počítačů. Však ten už dnes z velké části závisí právě na herním průmyslu, což můžeme vidět už jen díky tomu, kolik prodávaných komponent a periferií má označení "gaming".

Společnost Suisse k ceně headsetu také dodává, že dle jejích předpokladů Facebook nenasadí moc vysokou cenu a vydělávat bude chtít spíše na softwarovém obsahu či službách spojených s VR. Na to si ostatně brousí zuby i jiné firmy jako Sega, Lionsgate, Fox, Twitch, Hulu a Vimeo. Podobný přístup mají obvykle také firmy prodávající herní konzole, které je tak často prodávají se zanedbatelným ziskem, pokud s vůbec nějakým a Facebook na to prostředky rozhodně má.

Zdroj: KitGuru

reklama