reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Take-Two Interactive kupuje Gearbox Entertainment, tvůrce Borderlands

28.3.2024, Karel Polívka, aktualita
Take-Two Interactive kupuje Gearbox Entertainment, tvůrce Borderlands
V posledních týdnech se objevovaly informace, že společnost Gearbox Entertainment, která teď patří do skupiny Embracer Group, by měla být na prodej. To se nyní potvrdilo. Jejím novým vlastníkem by se měla stát společnost Take-Two Interactive Software.
Společnost Embracer Group se po nevydařené výrazné expanzi v uplynulých letech v posledních měsících naopak výrazně zeštíhluje, do čehož patří propouštění a prodávání nebo zavírání vlastněných studií (včetně uzavření Volition Games dne 31. srpna 2023, které nám přineslo takové herní série jako Descent, Red Faction a Saints Row). Jsou to taky jen 2 týdny, kdy Embracer oznámil záměr prodat za 247 milionů USD studio Saber Interactive společnosti Beacon Interactive, jejímž vlastníkem je Matthew Karch, spoluzakladatel Saber Interactive.
 
A teď tu máme oznámení společnosti Take-Two Interactive Software (té patří např. společnosti Rockstar Games nebo 2K), že koupí od Embraceru společnost Gearbox Entertainment za 460 milionů USD. Přitom když ji Embracer kupoval před 3 roky, zaplatil za ni 1,3 miliardy USD. Embracer v tomto případě obdrží danou hodnotu ve formě nově vydaných akcií společnosti Take-Two (ta má ticker TTWO na americké burze Nasdaq). Počet akcií bude stanovený podle toho, že se dohodnutá cena vydělí průměrnou uzavírací cenou akcií TTWO v 5 posledních obchodních dnech před koncem termínu pro dokončení transakce, což by mělo být 30. června 2024. Zároveň Embracer uvedl, že tyto akcie plánuje brzy po jejich získání prodat.
 
Take-Two získá bohaté portfolio duševního vlastnictví, do kterého patří zejména značky jako Borderlands, Tiny Tina’s Wonderlands a Homeworld. Gearbox má teď přitom rozpracováno 6 důležitých interaktivních zábavních projektů v různých fázích vývoje. Pět z nich jsou pokračování dříve vydaných her, přičemž dvě z nich patří do sérií Borderlands a Homeworld (o tom už dlouho víme, že půjde o Homeworld 3, viz naše články o HW požadavcích nebo jaká by hra měla být, k vydání by mělo dojít 13. května). 
 
Potvrzení vývoje nové hry ze série Borderlands je ale nová informace. Dále bylo uvedeno, že je v přípravě ještě minimálně jedna zcela nová značka. Za pozornost stojí použití termínu "6 interaktivních zábavních projektů", do čehož tak bude nejspíše patřit i něco jiného než hry, viz nedávno zveřejněný trailer na připravovaný film Borderlands s Cate Blanchett.
 
 
Součástí transakce budou:
  • Gearbox Software (Frisco, Texas)
  • Gearbox Montréal
  • Gearbox Studio Quebec
  • Franšízy Borderlands, Tiny Tina’s Wonderlands, Homeworld, Risk of Rain, Brothers in Arms, Duke Nukem
 
Součástí transakce nebudou:
  • Gearbox Publishing San Francisco (subjekt dříve známý jako Perfect World Entertainment), včetně vydavatelských práv k franšíze Remnant, připravované hře Hyper Light Breaker a dalším dosud neoznámeným titulům.
  • Cryptic Studios, včetně MMO her Neverwinter Online a Star Trek Online
  • Lost Boys Interactive
  • Captured Dimensions
 
Výše uvedené subjekty, jež nebudou součástí transakce, si tak Embracer ponechá a budou integrovány do jeho struktury (a v případě Gearbox Publishing dojde k přejmenování). V následující tabulce je seznam her, které vytvořil Gearbox a jež vyšly na PC. Je z ní dobře vidět dlouhodobá spolupráce s 2K, takže tato akvizice není žádným překvapením. Gearbox by měl v rámci struktury Take-Two fungovat coby studio spadající pod 2K a měl by jej společně se svým týmem nadále řídit Randy Pitchford, jeho zakladatel a současný CEO.
 
Název hry Rok vydání Žánr Vydavatel
Half-Life: Opposing Force 1999 FPS Sierra Studios
Half-Life: Blue Shift 2001 FPS Sierra Studios
Tony Hawk's Pro Skater 3 2002 Skateboarding Activision O2
James Bond 007: Nightfire 2002 FPS EA Games
Halo: Combat Evolved 2003 FPS Microsoft Game Studios
Brothers in Arms: Road to Hill 30 2005 FPS Ubisoft
Brothers in Arms: Earned in Blood 2005 FPS Ubisoft
Brothers in Arms: Hell's Highway 2008 FPS Ubisoft
Borderlands 2009  FPS 2K Games 
Duke Nukem Forever 2011  FPS 2K Games 
Borderlands 2 2012  FPS 2K Games 
Aliens: Colonial Marines 2013  FPS Sega 
Borderlands: The Pre-Sequel! 2014  FPS 2K Games 
Homeworld Remastered Collection 2015  RTS Gearbox Software, Aspyr
Battleborn 2016  FPS 2K Games 
Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour 2016  FPS Gearbox Publishing 
Penn & Teller VR: F U, U, U, & U 2019  VR Gearbox Publishing 
Borderlands 3 2019  FPS  2K Games 
Tiny Tina's Wonderlands 2022 FPS  2K Games 
New Tales from the Borderlands 2022 Vyprávění příběhu 2K Games 
Risk of Rain 2: Seekers of the Storm 2023 TPS Gearbox Publishing 
 
 

 
Strauss Zelnick, předseda představenstva a CEO Take-Two Interactive:
„Naše akvizice Gearboxu je pro Take-Two vzrušující okamžik. Posílí náš kreativní potenciál a portfolio duševního vlastnictví, včetně ikonické franšízy Borderlands. Tato kombinace vylepší finanční profil stávajících projektů, na kterých s Gearboxem spolupracujeme, a umožní nám posílit dlouhodobý růst využitím všech zdrojů Take-Two v rámci vzrušujících projektů Gearboxu.“
 
David Ismailer, prezident 2K:
„S téměř 20letou historií spolupráce sehrál Gearbox nedílnou roli v našem úspěchu vzhledem k jejich jedinečné schopnosti vytvářet interaktivní zábavné zážitky, které obsahují oblíbené postavy, vzrušující nové světy a vtipná vyprávění. Jsme nadšení, že v 2K můžeme přivítat Randyho Pitchforda a jeho tým nadšených, talentovaných vývojářů a těšíme se, že jako kolegové vydáme v budoucnu mnoho projektů. Rádi jsme spolupracovali s Gearboxem na každé iteraci franšízy Borderlands a s nadšením už aktivně pracujeme na dalším dílu série.“
 
Randy Pitchford, zakladatel a CEO Gearbox Entertainment:
„Spojení sil s Take-Two Interactive a 2K pomůže Gearboxu posunout se na další úroveň. Společnosti Take-Two a 2K opakovaně prokázaly svůj závazek naší motivaci vytvářet kreativitu, štěstí a zisk. Nastavili jsme laťku pro interaktivní zábavu a dosáhli pozoruhodných výsledků s převratnými hrami, které dosahovaly rekordů, když jsme úzce spolupracovali jako partneři. Jsem neuvěřitelně nadšený z toho, čeho můžeme dosáhnout coby jeden celek." 
 

 
Ještě bude muset dojít ke schválení regulačními úřady, na základě čehož může vždy v případě připomínek dojít k nějakým úpravám parametrů, na kterých se obě strany domluvily (nebo i ke zrušení akvizice), nicméně v tomto případě by neměl být problém.
 
reklama