reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

YouTube zlepšuje 360° videa a chce je použít jako reklamu

25.7.2015, Jan Pánek, aktualita
YouTube zlepšuje 360° videa a chce je použít jako reklamu
Uprostřed března YouTube představil videa v 360° záběru, teď zlepšuje jejich funkcionalitu a zároveň oznámil, že chystá reklamy, které budou natočeny v 360° záběru. První z nich už je na YouTube.
V půlce března , jsme vás informovali, že YouTube přidal podporu pro videa v 360° záběru. Nyní přidává i podporu pro reklamy ve stejném záběru, kvůli tomu ale musí celkově zlepšit funkcionalitu těchto videí.

Když se tato možnost objevila poprvé, nejlépe byla vidět na mobilních zařízeních, která disponují akcelerometrem, jenž dokáže změřit natočení přístroje, takže se podle toho může pohybovat i video na obrazovce. To samozřejmě s počítačem, hlavně se stolním počítačem, jednoduše nejde.

Další z předpokládaných využití se spolupráce se zařízením pro virtuální realitu. Ty samozřejmě disponují akcelerometrem, takže podle pohybu hlavy se mění i pohled videa. VR headset je tedy nejlepší způsob, jak si vychutnat takovýchto videí.

Většina uživatelů se ale na YouTube dívá na notebooku nebo stolním počítači. Google, potažmo YouTube tedy museli vymyslet způsob, jak nejlépe přizpůsobit 360° videa velkému monitoru, který neobklopuje uživatele. Když se ale jedná i o reklamy, řešení je na světě.


Nová reklama v 360° záběru

Všechno má ale háček. Momentálně nové funkce na počítačích fungují jen na prohlížeči Google Chrome. Pokud se podíváte na toto video přes jiný prohlížeč, zobrazí se stejně, jako byste se na něj dívali před vylepšením. To znamená, že se přes celou obrazovku zobrazí 360 stupňů obrazu, vy vše vidíte najednou a nemůžete se v obraze pohybovat.

Pokud se ale na video podíváte na mobilním zařízení nebo přes prohlížeč Google Chrome, zobrazí se jen výřez a vy se můžete dle své libovůle měnit pohled. Z počítače lze úhel pohledu měnit dvěma způsoby, prvním z nich je virtuální tlačítko v levém horním rohu. To ale nefunguje ideálně kvůli horní liště, která se objevuje a mizí, čímž posouvá toto virtuální tlačítko, takže často kliknete na samotné video, které tím pozastavíte.

Druhá možnost je mnohem příjemnější, video "chytnete" levým tlačítkem myši a táhnete kurzorem. Obdobný způsob funguje i na mobilních zařízení, pouze k tomuto účelu používáte svůj prst.

A proč chce Google zavést reklamy jako 360° videa? "360° video-reklama je dobrý způsob, jak oslovit širší publikum lidí. Nyní jsou v Chromu a v aplikaci YouTube na Androidu i iOS tato videa k dispozici," píše se na blogu Googlu.

První video je ke 100. výročí uvedení do prodeje ikonické flašky Coca-Coly a podle Googlu je toto video sledovanější o 36 % než jiné reklamy. To znamená, že by se do budoucna mohla změnit branže video reklam. I když více shlédnutí je možná zapříčiněno tím, že se jedná o novou technologii. Navíc je někdy těžké najít správný úhel pohledu, aby uživatel viděl, co má vidět, a aby se neztratil. Podíváte se raději normální na reklamu, nebo na reklamu,, která je v 360° záběru?

Zdroj: adwords.blogspot.cz
reklama