reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
20.11.2016, Michal Hala, aktualita
Redaktor webu Neowin Andy Weir zveřejnil počátkem týdne dost dlouhou úvahu o deseti potěšeních (původní termín) z Redmondu s ohledem na budoucí vývoj. Pojďme se na ně společně podívat, rozhodně je to pestrý a zajímavý výběr.
ludek_jelinek (131) | 21.11.20168:53
nových verzí? Tak mě osobně ještě W10 doma nespadly a nevím, že by v práci na cca 15 desktopech + cca 10 ntb byly nějaké problémy se stabilitou. A to mají všichni admin práva. :­-­) Takže jediná věc, která běžného uživatele štve, je malá interakce systému s uživatelem při aktualizacích. A ještě taková technická ­- co máte na SHW proti WP? Opravdu jste tady jak agenti Googlu. :­-/
Odpovědět6  1
Michal Hala (115) | 21.11.201611:52
Já proti WP nemám nic. Sám mám Lumii 640 XL s Windows 10 Mobile. Další Lumii 640 má přítelkyně. Ale Microsoft se na tenhle segment prozatím ­(doufám, že prozatím­) vykašlal a na velkou ofenzívu to rozhodně nevypadá.

Co se týče stability aktualizací, tak sám též nemám problém ­- ani na dalších deseti počítačích v blízkém okolí. Ale někdo problémy má, to je prostě fakt. Takže když napíši, že jsou desítky perfektní, schytám to z jedné strany. Když napíši, že mají v tom a v tom problémy, schytám to z druhé strany. :D
Odpovědět3  0
Puppy8 (158) | 21.11.201612:17
Problém Microsoftu je, že neumí komunikovat se zákazníky.
Odpovědět3  0
Vlaněk (22) | 21.11.201620:35
Možná je problém v tom, že uživatelé neumí komunikovat s MS. ;­-­)
Možná je problém v tom, že běžný uživatel prostě neví, co vlastně potřebuje.
Odpovědět1  1
Aros (547) | 22.11.201623:57
1­) No neumí, ale to po nich nemůžete chtít, jinak jim nic neprodáte...
2­) Neví a toho právě ty úspěšné společnosti v prosazování ­"novinek­" využívají. Podstatné není, jestli to opravdu potřebujeme, ale jestli jste schopni jej přesvědčit, že to potřebuje...
Odpovědět2  0
Michal Hala (115) | 23.11.201615:50
To je velká pravda, navíc se to násobí tím, že v rámci trhu s OS ­(resp. Windows­) Microsoft pořád neví, kdo je jeho hlavní zákazník ­- domácnosti, firmy, nebo všichni? Snaží se všem nabízet všechno a něco zas jen některým ­(viz vychytávky ve Windows 10 Enterprise­). To nemůže fungovat, když nevíte, co a pro koho děláte. ;­-)
Odpovědět1  0
ludek_jelinek (131) | 21.11.201613:50
Prostě celkově ty články na mě tak působí, tak nějak silně MS negativisticky. ;­-)
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1575) | 21.11.20168:13
(prakticky­) likvidace mobilních Windows mě nevýslovně štve.
Odpovědět1  0
Puppy8 (158) | 21.11.201611:39
Další telefony bude vyrábět HP. Jen co zmizí z obchudů zásoby Lumií, půjde do prodeje Elite x3 a už se připravuje další levnější model. Zpoždění Surface Phone způsobené Intelem ­(tady mi stále není jasné proč k tomu došlo­) doženou příští rok.

Jde samozřejmě o zařízení pro ty, co preferují kvalitu, bezpečnost a podporu pravidelných aktualizací ­(a zaplatí si za ni­). Tedy naprostý protiklad světa Google a Androidu. Kolik takových zákazníků je, no samozřejmě málo, to není překvapení.
Odpovědět0  1
Vlaněk (22) | 21.11.201620:42
Tvrzení, že jeden systém je bezpečnější, než druhý, je silně zavádějící. Už jen proto, že bezpečnost není věc, ale proces. Vždy záleží na uživateli.
Odpovědět2  0
Vlaněk (22) | 21.11.201620:38
Mobilní Wokna jsem si vyzkoušel a už je fakt nemusím. Na druhou stranu je chyba, že se víc nerozšířily. Diverzita je důležitější, než si většina uživatelů dokáže představit.
Odpovědět1  0
Aros (547) | 23.11.20160:00
Přesně.

Je to dobrý OS, ale MS na něj kašle. Přitom mi přijde, že je s ním akorát strašně netrpělivý. I když mu šel podíl dolu, mít zhruba desetinu toho, co iOS přece není úplně k zahození. Ano v příjmech společnosti se to ztratí, ale přece to není jen o přímém zisku. Jde o celkovou propagaci Windows ekosystému a podle mě je nesmysl to zabalit. Tím spíše, že nechápu, proč tu ještě pořád doháje není x86 telefon s plnými Windowsy. Takový portable počítač tu měl být už dávno. Bylo by to něco tak strašně užitečného... A to, že MS má zavedený X86 systém a hromadu aplikací by prostě byla obrovská výhoda. A ani by to nemuselo být úplně levné, zrovna za tohle by lidi podle mě byli ochotni zaplatit.
Odpovědět2  0
Puppy8 (158) | 23.11.20161:36
Takový už byl jako prototyp, ale Intel se rozhodl zcela ukončit výrobu mobilních x86 CPU, tak ten projekt jak Microsoft tak Dell zabalil. Ten od Dellu vypadal navíc skvěle. Microsoft teď plánuje emulaci x86 na nových Snapdragonech, ale chvíli to ještě potrvá.
Odpovědět0  0
Aros (547) | 23.11.20169:47
Ano, vím o tom. Potíž s těmi mobilními x86 Intelu byla, že měli jen 3G, tak se MS rozhodl počkat na novou generaci a Intel to mezitím zrušil. Ale opět se ptám ­- proč? Nebylo spíše namístě se domluvit s MS a udělat nějakou strategickou dohodu?

Co se týče emulace na Snapdragonech ­- nedovedu si představit, jak tohle bude nějak rozumně fungovat... Bude to pomalé, a žrát to bude samozřejmě víc než nativní aplikace, páč je tam ten overhead.
Odpovědět1  0
Puppy8 (158) | 23.11.201610:44
Proč se nedozvíme, ale je jasné že technické aspekty byl ten poslední argument. Zkrátka pro Intel je konkurence ARM procesorů v masovém měřítku Android odpadu velká a nechtěli asi investovat do dalšího vývoje jen pro menší skupinu ­"pro­" zákazníků, co ještě primárně požaduje bezpečnost a spolehlivost mobilních zařízení.

Pokud by ta emulace byla nějakým JIT ­(tedy prvotní překlad, ne interpretace za běhu­) tak to nemusí být zlé. Mají dost šancí rozhchodit .NETové aplikace, což mně osobně zajímá stejně nejvíce.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.