reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
23.4.2023, Milan Šurkala, aktualita
O tahačích Tesla Semi pro společnost Pepsi se toho napsalo už dost. V úterý je společnost oficiálně představila a ukázala nejen vozy, ale také 750kW nabíječky. Mnohým se ale jistě nebude líbit to, že 2/3 z nich má společnost díky dotacím v podstatě zadarmo.
polo666 (64) | 30.4.202310:07
Je to krásné když dotace z daní těch chudých shrábne nadnádrodní konglomerát, co daní někde v horoucí prdeli v rámci ­"optimalizace­". Dotace přece mají podpořit malé podnikatele no ne?
Odpovědět0  0
cdwN (585) | 30.4.202312:51
Dotace mají směřovat jen tam, kde to není výdělečné a je třeba tam pokročit
Odpovědět0  0
polo666 (64) | 30.4.202315:06
Jenže tohle není pokrok. To je degenerace.
Odpovědět0  0
cdwN (585) | 25.4.202312:02
...a zase ty dotace...to se to někomu podniká, když má vstupy zdarma. Ještě mi někdo jednou řekne ­"ruka trhu ukáže­", tak mu tu ruku utrhnu :O
Odpovědět0  0
Tosuja (41) | 24.4.202321:26
Ono se na to da divat ruznymi zpusoby. Jeden z nich je, ze nejaka instituce za pomerne nevysokych 16 milionu dolaru ziska slusnou praktickou studii na tema elektricke nakladni dopravy. To nejsou uplne spatne vynalozene penize. Kdyby se trochu snazili, tak mohli ohnout jak Pepsi tak Teslu aby trosku vic prisypali ze svych vacku, ale jak rikam, ta cena neni vylozene spatna. Co uz taky v US poridis za USD 16M jako statni instituce, ze?
To nemluvim o tom, ze to aktualni vladnouci partaji prinese plusove body, protoze se muzou prezentovat zeleni jako jarni travicka.
Odpovědět0  0
jpsix (17) | 24.4.202310:29
kolko ten smejd vazi a aky tazky naklad uvezie? asi len chipsi
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4371) | 24.4.202311:58
Nějak zásadní rozdíl by to být neměl. Třeba MWh baterka v případě Designwerku váží něco kolem 5,5 tuny, ale zas tam nemáte spalovací motor ­(to je 1,3 tuny dolů­), tak velkou převodovku, nádrž na palivo,... Takže v nejhorším možném případě tak 3,5 tuny navíc. Přičemž v USA mohou být elektrické trucky i s nákladem o tunu těžší, v EU o dvě tuny. Takže nosnost se sníží tak o 1,5­-2,5 tuny. A to za předpokladu, že se Tesla nesnažila to auto udělat co nejlehčí ­(což si myslím, že bude mít pokročilejší technologie­). Takže z cca 24t nosnosti budeme tak na 21,5­-22,5 tuny? Je to pro Vás dostatečně málo?
Odpovědět1  0
Neverminde (357) | 24.4.20236:38
Proste tyhle dotace jsou zlodejina jak rozkradat verejne finance.
Odpovědět2  0
snajprik (1541) | 24.4.20236:51
A hlavne ekologiu maju uplne v prdeli, keby chceli biť ekologicky tak ten naklad daju na vlak, ktory uvezie 2000 ton a spali tolko energie ako jeden kamion.
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (4371) | 24.4.202310:03
To sice může být částečně pravda, má to ale pár problémů.

1, Kamion se nepoužívá jen a pouze pro dálkové trasy přes celé USA. On také může dovážet zboží třeba do obchodů ­(byť tam se používá spíše Class­-6 než Class­-8­). A pochybuji, že do každého Walmartu vede železnice. Totéž platí pro Evropu. Nevím jak u vás na Slovensku, ale u nás jsou většinou velké řetězce zásobovány velkými 40tunovými tahači. Železnice do nich nevedou, a i kdyby vedly, dost pohybuju, že Kaufland bude zásobovat 2000tunový vlak ­(a už vůbec nevím, jak jste přišel na takovou pitomost, že 50krát těžší věc spotřebuje pro svůj pohyb stejně energie­). Stejně tak nevím o tom, že by třeba každá benzinka měla natažené koleje, aby tam místo tahače s cisternou mohl přijet vlak. A takto bychom mohli pokračovat dál. Vlaky mohou nahradit část NAD, ale rozhodně ne vše.

2, Drtivá většina železnic v USA není elektrifikovaná.
Odpovědět4  0
Jardadoma (1485) | 23.4.202310:03
Pamatuju si, jak nám za komunistů předhazovali, že na Západě mají tržní hospodářství. No nevim.
Odpovědět1  1
Choakinek (1537) | 23.4.202312:31
To tam měli, než lidem sebrali zlato. Pak už to byla jenom taková parodie, nicméně 50. a 60. léta 20. stol. byly stále dramaticky lepší, než náš socialismus.

Od 70. let vymysleli nový způsob tištění peněz ­- vytváření socialismu tím dostalo nový impuls. A tak dál a dál, až do dnešních dnů s dotacemi pro Pepsi.

Nicméně Evropa rozhodně nezůstává za USA pozadu. Naopak, je v budování socialismu před USA, alespoň státy EU a USA státy EU dohánějí.

Další velký impuls k budování socialismu se očekává se zrušením hotovosti.

No a pak, snad, někdy, se to konečně zhroutí :­-­).
Odpovědět4  1
cdwN (585) | 25.4.202312:21
Za tvrdýho socialismu potažmo za komančů lidem hrozně vadilo, že nebyli svobodní a teď jim to nějak moc nevadí, když se jim ty svobody zase postupně berou. Například svoboda možnosti držet a používat hotovost. Klidně by se s tím i smířili, než tedy některým jedincům obrátím život na ruby a poskytnu jim na toto téma přednášku, co by pro ně zrušení hotovosti znamanalo v realitě. Můžu říci, že v tomhle nadpoloviční většina jedinců okamžitě po vyslechnutí si faktů a argumentů změní názor. Těch, co mávnou rukou a nebo tvrdí, že je to ničím nepodložená konspirace je poskrovnu. To jsou povětšinou ti, co nemají potuchy o ničem kolem a žijí ve své sociální bublině zalité sluncem a prosperitou.

Jenže těch, co vysvětlují realitu je dnes hrozně málo a většinou je jim zapovězena možnost veřejně se vyjadřovat k masám, protože jsou to proruští trolové jen kvůli tomu, že mají zcela odlišný pohled na spoustu věcí a to se zkrátka nehodí vytvářečům jednotného světonázoru :O
Odpovědět1  0
Pavel Matějka (1559) | 23.4.20239:21
Daňoví poplatníci mají jistě radost.
Odpovědět5  0
Milan Šurkala (4371) | 23.4.202310:14
Pokud díky tomu budou mít levnější kolu a chipsy, tak by i mohli :D
Odpovědět0  0
madpavel (352) | 23.4.202312:31
LOL, to určitě, Pepsi bude mí jenom větší zisk.
Odpovědět5  0
Akulacz (192) | 24.4.202318:51
Jen aby to neměli ještě dražší, jestli do teď smažili chipsy na vyjetém oleji, a když už ani to nešlo, mohli tím dobarvovat nápoj...
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.