3DMark bude srovnávat výkon Mantle vs. DirectX 12
1.12.2014, Jan Vítek, aktualita
Jedním z nejpoužívanějších 3D benchmarků, pokud tedy není vůbec nejpoužívanější, je 3DMark. Ten má dle posledních zpráv relativně brzy dostat významnou aktualizaci, která by přidala další test srovnávací výkon v Mantle a DirectX 12.
Otázkou tedy je, o jak blízké budoucnosti zpráva mluví, však API Mantle již je na světě delší dobu, ale na DirectX 12 se stále čeká. Ty dorazí nejspíše s finální verzí systému Windows 10, takže někdy kolem dubna. Zhruba nekdy v tu dobu by se tedy už měla objevit nová verze 3DMarku "Dandia", jež bude obsahovat test s názvem Farandole a právě ten bude schopen srovnávat výkon API Mantle a DirectX 12, respektive Direct3D 12. Obě tato API přitom slibují vyšší výkon oproti stávajícím DirectX, ovšem Mantle je vyvíjeno firmou AMD, zatímco DirectX bude univerzální. Tedy přesněji řečeno, Mantle je otevřené API, nicméně NVIDIA je z pochopitelných důvodů ignoruje podobně jako technologii FreeSync.
Nicméně Roadmap týkající se produktů firmy Futuremark byla ukázána právě na akci Future of Compute firmy AMD. A tam byl ukázán i první graf srovnávající výkon DirectX 11, DirectX 12 a Mantle, dle nějž je v jistých ohledech dvojice nových API oproti DX11 dokonce 7,5x rychlejší, ale to pochopitelně nebude odpovídat rozdílu ve výkonu v reálném světě. Nicméně text pod grafem říká, že zatím bylo testováno s betaverzemi API i ovladačů, takže výsledky mohou být po jejich dokončení někde jinde.
Rychlý Draw Call by také mohl pomoci dosáhnout výrazně vyššího výkonu ve hrách jako Assassin's Creed: Unity. Dle některých bylo sekání hry, které se objevovalo i na nejrychlejších PC s DirectX 11 a grafikou od AMD, způsobeno právě vysokým počtem Draw Calls, a to i 50.000 a více, což by nová API mohla snadno vyřešit. Nicméně dle Ubisoftu byl výkon ovlivněn "jistými konfiguracemi CPU a GPU od AMD", ale pravdu se asi hned tak nedozvíme, když hra nepodporuje Mantle a DirectX 12 není k dispozici.
Nakonec Futuremark uvedl, že firmy AMD, Intel, Microsoft a NVIDIA mají možnost zkontrolovat zdrojový kód 3DMarku a navrhnout jeho změny, čili testy různých API by měly odpovídat jejich skutečnému potenciálu.
Zdroj: Hexus.net
Nicméně Roadmap týkající se produktů firmy Futuremark byla ukázána právě na akci Future of Compute firmy AMD. A tam byl ukázán i první graf srovnávající výkon DirectX 11, DirectX 12 a Mantle, dle nějž je v jistých ohledech dvojice nových API oproti DX11 dokonce 7,5x rychlejší, ale to pochopitelně nebude odpovídat rozdílu ve výkonu v reálném světě. Nicméně text pod grafem říká, že zatím bylo testováno s betaverzemi API i ovladačů, takže výsledky mohou být po jejich dokončení někde jinde.
Rychlý Draw Call by také mohl pomoci dosáhnout výrazně vyššího výkonu ve hrách jako Assassin's Creed: Unity. Dle některých bylo sekání hry, které se objevovalo i na nejrychlejších PC s DirectX 11 a grafikou od AMD, způsobeno právě vysokým počtem Draw Calls, a to i 50.000 a více, což by nová API mohla snadno vyřešit. Nicméně dle Ubisoftu byl výkon ovlivněn "jistými konfiguracemi CPU a GPU od AMD", ale pravdu se asi hned tak nedozvíme, když hra nepodporuje Mantle a DirectX 12 není k dispozici.
Nakonec Futuremark uvedl, že firmy AMD, Intel, Microsoft a NVIDIA mají možnost zkontrolovat zdrojový kód 3DMarku a navrhnout jeho změny, čili testy různých API by měly odpovídat jejich skutečnému potenciálu.
Zdroj: Hexus.net