reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.10.2004, Zdeněk Kabát, článek
Společnost Futuremark vypustila na světlo světa další ze série grafických benchmarků - 3DMark05. Ačkoliv toho grafický trh tolik nového nepřinesl, je třeba limitovat výkon hrubé síly. 3DMark05 dá zabrat i těm nejsilnějším kartám a vyzkouší i práci Pixel a Vertex shaderů verze 3.0. Navíc je graficky nádherný!
jaarin | 1.1.200615:52
Na moji masince P4 2,66@3,16­(Northwood­), PT880, 2x512DDR400, ATI9600XT mi nejde dokoncit test PC Mark05, pise: Video encoding: Error in filter initialization. Nevite, co to jako ma znamenat? To k tomu jeste neco potrebuju?
PC Mark04 mi ukázal 3820b. bez problému...
Odpovědět0  0
Cheorchina | 22.12.200510:48
Mám 2144 bodů s touto kartou, ale nemůžu ju až tak přetaktovat jak se tu píše.Mám na Artic Cooler.
Jinak P4 3,0 na 3,4 Ghz, 1GB paměť na Asusu P4P800­-S.
Odpovědět0  0
Alla | 12.10.200523:47
Athlon XP 1,1Ghz MSI 6600 ­(VTD 128­) s D.O.T. běží na 500­/1100. S 1GB paměti na 266Mhz.A celá tahle sestavička dělaááá celých 1752 bodů :o­)­)­) Což docela jde.Ale stabilně běží na 550­/1250 grafika. Ale to už neudržim skoro ruku na krabici od complu budu muset přikoupit větráky:o­)­)­)A pak zkusit 3D Mark05.
Odpovědět0  0
1390 bodů | 7.5.200517:23
Nevíte někdo jak zvýšit frekvenci paměti u 9600XT?
Odpovědět0  0
Japhy (2) | 20.4.20059:33
AMD 3000+, MSI GeForce 6600 ­(300­/550@400­/690­). Takze celkem spokojenost
Odpovědět0  0
4am | 15.11.200421:12
AMD 1800+,512 ram,ati 9800 pro a jede to 2177 bodů tolik sem ani necekal!
Odpovědět0  0
firenz | 26.10.200418:14
heh mam cpu p4 3.2ghz 1024ram na dual chanelu a gforce 4 4600 Ti 128mb a mnel sem 18563dmarks...:)
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 26.10.200419:12
Predpokladam ze v 3dm03...05 potrebuje ps2.0....dobry score... ja mel tenkrat s Ti4400 pretaktenou na 4600 rekord 1950...taky giga ram, AXP 2500+@3200+, ted mam ten samej procak a ramku, jen cpu pretakteny na 3450+ a GPU X800PRO TOXIC @ XT PE a s trochou pretakteni...uz to ma par artefaktu a chtelo by to asi Vmod...ale mam rekord 5950 v 3dm05 a v3dm03 nejakejch 12500...3dm01 19500....grafika je super, jen ty artefakty me serou...a Vmod delat nebudu, nerad bych prisel o zaruku, tak parim na taktu XT PE a je to OK
Odpovědět0  0
Ondrash | 2.11.20047:48
To spíš v 3DMark01, ne? 18000 v 3DM03 by bylo s takovou sestavou trochu moc :­-)
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 2.11.20049:27
Tady mi nekdo chce tvrdit ze jeho Ti je rychlejsi nez moje XT PE? :­-­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­) Uvedom si co meles chlapecku
Odpovědět0  0
Radek_x | 5.11.200419:39
:)
Odpovědět0  0
muffoid003 | 26.10.20049:31
Trochu offtopic dotaz : Mam plnou verzi 3DMark03 a chtel jsem ho pustit z command line, napsal jsem tedy cestu k exe souboru a parametry, po spusteni se 3DMark otevrel a mel skutecne nastaveni a testy vybrane podle command line ale testy se nespustily, 3DMark zustal trcet v uvodni obrazovce a cekal na odklepnuti. Nevite co delam spatne nebo jaky parametr zpusobi skutecne automaticke spusteni 3DMarku? A jak je na tom 3DMark05?
Odpovědět0  0
LizatBroskvicku | 20.10.200417:23
v patek me dorazi novej comp, obednal jsem si do neho grafickou kartu asus x800pro, 256mb ddr3, 12 pipek, +vivo. zajimalo by me, jak se da odemcit zbyvajici 4 pipky ­(jinak nez skrabanim nozem po karte :­-­). je nejake softwarove reseni, myslim tim riva tuner, nebo neco na ten zpusob? doslechl jsem se, ze prave graficke karty x800pro s vivo, maji dobrou sanci na odemceni pipek softwarove. nerad bych si kartu za 15 000kc znicil, chtel bych zkusit nejake mene nebezpecne reseni. p.s. jinak jsem zastance nvidie, chtel jsem 6800gt, ale bohuzel nejsou vubec k dostani. tak jsem si rekl ze zkusim radeona. myslite ze jsem udelal chybu? bojim se nejvic konfliktu ovladacu s hrama, ktere ovladace a programky k ati me doporucite? prosim poradte. s pozdravem broskvicka :­-­).
Odpovědět0  0
Kyarc (2) | 21.10.20047:57
jestlize budes mit kartu s VIVO, tak staci pouze nahrat jakejkoliv bios z XT PE
modifikovana utilita flashrom + navod ­(angl.­) je tady:
http:­/­/www.techpowerup.com­/articles­/overclocking­/vidcard­/100
biosy jsou tady:
http:­/­/www.techpowerup.com­/bios­/
a tady je taktovaci utilita ATITool ­(tou muzes overit jestli je vsech 16 pipek aktivnich­)
http:­/­/www.techpowerup.com­/atitool­/
ovladace si stahni nejnovejsi 4.10 pripadne 4.11beta, nedoporucuju 4.9 ­- diky chybe v nich dochazi u karet s 256MB k poklesu vykonu v nekterych hrach ­(doom, ut2004...)
Odpovědět0  0
K@chlolukija | 20.10.20049:22
Na mém AMD 64 3200+,1GB Ram,Radon X800Pro Toxic mam 3518 bodů
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 20.10.200416:30
Najdi si na netu bios XT PE a flashni ho do ty svy karty.... neni mozny abys s defacto stejnym kompem jako mam ja mel tak nizky score....mel by ses pak ­(jeste s pretaktenim­) dostat na 5900 bodu minimalne....docela by me zajimalo kam se dostanes....jako porovnani meho Bartona 3450+ s A64 3200+....
Odpovědět0  0
Honez | 7.1.20059:56
Tak to přetoč!
Ja mam A64 3000+­(1808­/2485­) Radeon X800XT ­(500­/500­-546­/546­) 2x512MBKingmax 433
BODU 5900 a něco
Odpovědět0  0
Radek_x | 18.10.200421:27
A ja mam tuto skvelou kartu a vubec me naky 3d mark05 nesere. Stejne ty vsechny novy karty­(X800, 6800 Ultra apod.­) stoji za prdlajz. Kdyby uz konecne udelali poradnou kartu tak bych si ji i koupil takle je to jenom tahani penez z lidi!!!
ZLATI KOMUNISTI!!!
CCCP FOREVER!!!
Odpovědět0  0
Radek_x | 18.10.200421:33
Takhle si muzu pokazde kdyz vydaji novy 3d mark koupit novou kartu od ati nebo nvidie, ktera v pristim marku pohori. Ani bych se nedivil kdyby ati a nvidia mela smlouvu s Futuremark corporation. A ty optimalizace no proste ZLATI KOMUNISTI!!! Se vsema na sibir.
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 20.10.200417:02
Proboha co to meleš! 3D Mark je krásná věc a taky jsem byl nadšenej, když po roce a půl, co vyšel 3D Mark 03, jsem si koupil 9500Pro a viděl jsem ho konečně plynule. Ale tu kartu jsem si koupil proto, že už existovali hry , který ji využijí. Rozhodně bych si ji nekoupil předtim kvůli benchmarku.
A stejně ani teď ne ­- nevyhodim 20 litrů za kartu, abych se 3x plynule kouknul na 3D Mark 05 a pak co? Hry, fajn, ale jediná hra, která rozumně využije takovýhle výkon je Doom 3.... a toho sii v pohodě zahraju i teď .... nejvyšší detaily sice ne, ale 1024x768 na střední jo a vypadá stejně skvěle!
Odpovědět0  0
luqas. | 19.10.20040:34
hahahehahe­(promin­) ­"skvelou kartu­", chlape ty ses na ten clanek vubec nemel divat
samozrejme 3Dmarky sou pritazeny za vlasy, ale je to ukazka toho jak hry budou cca za rok vypadat... a samozrejme ze na hrani puzzle si vystacis s GF 4 mx440
taky je to dobry na srovnani grafickych karet.. nekomu to sice jede test ­"jen­" 9fps ale nekomu treba 3fps.. a tak primo vidis ze ta jedna grafika je o dost lepsi.. je tu teda hacek ovladaců ­- ATi vs nVidia.. ale nic neni bez chyby..
a ze 6800 nebo X800 stoji za prdlajs.. mno proste jsou to nejlepsi grafiky dneska, maj vykon nekolikanasobne vetsi nez predesle generace, pokud vymyslis neco lepsiho tak di na to :)
Odpovědět0  0
piters (23) | 19.10.20042:34
MX karty jsem nikdy nikomu nedoporucoval kdyz chtel nekdo po me pocitac, dostal radeon 8500, nebo 9000 a dodnes si zahraje vse co vyjde bez problemu.Samozrejme s odpovidajicim CPU.Sracky typu MX to byl krasny podvod na lidi.A kupovat si kartu pokazde kdyz vyjde novy 3dmark? ­- no to nesouhlasim, protoze kdyz si koupis tu spickovou kartu tak ti vydrzi a usetris nervy pri cteni takovychto podobnych clanku.Ne kazdy si samozrejme muze dovolit kartu za 15 000 ale treba Radeon 9800 SE po odemknuti taky jede jako nejlepsi karty rady 9700,9800 full.
Odpovědět0  0
znerif | 26.10.200418:19
jezis ty ses kripl!za 1. by mne zajimalo kolik ti je ze chces komunisty a za 2. nevim co mas proti novem kartam.ja osobne mam starouckou g force 4 4600 ti 128mb a zatim mi plne staci...jo a za 3dmark by smemnely spis dekovat!
Odpovědět0  0
znerif | 26.10.200418:21
ses takovej debil ze se divim ze se umis pripojit k internetu!nevedel sem ze takovej dement umi vubec zapnout pocitac...:(
Odpovědět0  0
Radek_x | 27.10.200421:49
Děkovat??? Za co?? za 3dMark... :­) Tak to je prdel :­) Jo apropo máš hezkou češtinu. Ta tvoje výřečnost mě dostala zvlášť některé třešničky z Tvého slovníku typu: ­"mne­", ­"smemnely­"... :­):­):­). Ty máš asi hodně velkou slovní zásobu a Tvoje mluva se omezuje jen na slova typu: ­"kripl­", ­"debil ­", ­"dement­", apod. Nj jsme jen lidi, ale od tebe mě ty nadávky nějak neberou. Někdo má holt dlouhé vedení a dojde mu to až po tom co si to párkrát přečte ach jo...To už nikdo nechápe ironii?!?
P.S. Mimochodem počítač si zapnout umím a neta taky to jsem dobrý co?!?
P.S.S. ZLATÍ KOMUNISTI !!!
Odpovědět0  0
starmen (438) | 28.10.20040:05
Už proboha přestaňte.

Kolik Vám je let, že prosazujete komunisty ?? Co děláte na internetu ?? Buďte rád, že máte PC jaké máte a né nějakej ruskej krám nebo Z80 apodobně. By jste byl rád, kdyby jste dostal pár bonů a mohl si jít koupit něco lepšího, ze západu vyřazeného do tuzexu pokud vůbec víte co to bylo.

Ale na druhou stranu je to krásné se takto projevovat a nikomu to nelze vzít. Nadáváte na systém, který je teď, ale tento systém Vám umožní se takto projevovat. Uvědomte si jak, by jste skončil, kdyby jste takto projevoval sympatie opozici komunismu za komunismu. V lepším případě by jste skončil v Ilavě, v tom horším by Vás donutili emigrovat. Pokud by to bylo po 68 nebo kolem 50tých let ­(nebo kdy to bylo­), tak by jste byl možná rád, že by jste se odsud dostal, neboť by Vás možná i popravili a udělali z toho politickou kauzu. A to se nebavím o vyhrožování atp. Vaše děti by se nedostaly snad ani na střední, na vejšku by mohli zrovna zapomenout navzdory tomu, že pepíček komunistického prominenta od naproti ­- mimo jiné oproti Vašim dětem třeba tupej jak saně ­- by si lebedil na vejšce. A tohleto nám tu nutíte. Měl by jste se vzpamatovat.

Nevím co Vám vadí na 3Dmarku. někdo Vám ho nutí. Někdo Vám vůbec něco nutí ?? Nenutí. Pokud neomezujete svobodu jiných lidí, tak si můžete dělat co chcete narozdíl od totalitních systémů, ale to je Vám patrně jedno. Vy radši budete poslouchat a budete poslušný jako ovečka. Jedna ze stáda. Ono je to totiž pro mnohé pohodlnější než uvažovat.
Odpovědět0  0
Radek_x | 5.11.200419:38
JJ Zlatý TUZEX. Tam se dalo pořídit věcí. To byly zlaté časy ne jako dneska. Ale tak dobře. Ty jsi to vzal docela vážně a nepochopil jsi co jsem tím myslel. Jestli se tě to nějak dotklo tak se ti omlouvám, ale v tom jak se člověk probírá touhle diskuzí a čte příspěvky typu: ­"Mám ten a ten počítač a mám tolik a tolik bodů­" => když mám dost bodů budu se co nejvíc chválit nebo mám málo a koupím si nový počítač ­( osobně mě tohle přijde docela hloupé, program vyjede body a já se podle toho rozhodnu jestli koupím nebo ne... :­) ­). Jinak komunisty zrovna nemusím od 45tého neboť nebýt jich tak nejsme tam kde jsme ­(v p****i­), ale ono se to časem poddá ­(možná­). Osobně vlastně nechápu proč je ještě někdo může volit a jsou ve volbách na třetím místě. Jestli tě vzala hláška ­"ZLATI KOMUNISTI­" tak si to tak neber. To jsem si zrovna při psaní příspěvku vzpomněl na zlatého Bohuša aneb na zlaté chlapce Gutentagy. S těma kauzama a dětma a vším tím co tu píšeš máš určitě pravdu ­(Ale myslíš opravdu, že je to teď lepší?! Ti lidé co tam byli, že tam nejsou ještě teď?!­).Teď k tomu 3dMarku0*. Já proti němu nic nemám jen se mi nelíbí, že je na lidi vyvíjený takový nepřímý nátlak, jestli víš co tím myslím­(ať už NVidií,Ati nebo Futuremarkem­). Apropo docela se mi libí věta: ­"Vy radši budete poslouchat a budete poslušný jako ovečka.­" ­- To bych já nikdy nemohl. Uf to už jsem na konci?!
P.S. Doufám, že Ti nevadí moje tykání.
P.S.S. Neber všechno hned tak vážně.
P.S.S.S. To se divím, že se ti chtělo psát takové slohové cvičení.
Odpovědět0  0
starmen (438) | 5.11.200420:22
Tykání mi vůbec nevadí.

Popravdě jsem zezačátku nevěděl, ale když jsi napsal již několikátý příspěvek, tak už jsem myslel, že to je vážně a nedalo mi to. Osobně se mě to ale nějak nedotklo. Já jsem totiž poměrně alergický, když má někdo nějakou ideologii na křivých, nepravdivých nebo ­"špatných­" základech. A bohužel je toto všude kolem mě.

Víš proč volí komunisty ? Je několik skupin. Někteří ze setrvačnosti, někteří proto, že se jim nechce makat, někteří proto, že si ještě pořád myslí, že kolektivní vlastnictví a ­"práce pro společnou myšlenku­" je to nejlepší a že to funguje.Jenže to nefunguje. Plno starších lidí není vůbec na tento styl života připraveni, neboť žili cca 45 let v totalitě a ­"kapitalismus­" a jiné systémy jsou pro ně ­"zlo­" či minimálně nepochopitelné. A pak jsou ještě další věci, které ani netuším.

Samozřejmě protekce je, ale už rozhodně není pravda, že by dítě ideologického ­(či stranického­) odpůrce se nedostalo kvůli tomu na školy atp. Dnešní protekce je už v podstatě jen o tom ­"to je známý­" ať už se jedná o prospěch ve škole nebo o místo v práci. A pochybuji, že by dnes byly nějací ­"političtí­" vězni. To by se okamžitě ­"provalilo­" ­(to je obrovská výhoda informačních médií­/novinářů ­- proto je totalitní systémy potlačují­). Dnes se přinejhorším objednávají vraždy :­-­).

Samozřejmě souhlasím že kupovat HW jen kvůli nějakému sysntetickému testu je tak rošku blbost. Ale je nutné si uvědomit, že to je blbost pro mě, pro někoho jiného, ale pro dalšího třeba ne. Každý máme svoje co máme rád a co uspokojí naše potřeby. A pokud má někdo potřebu mít hodně bodů v 3DM, tak ať je má. Mě to žíly netrhá. A až když mi někdo řekne, že mám blbou sestavu, protože mám tolik a tolik v 3DM, tak ho pošlu do patřičných míst... :­-­)
A je pravda, že reklamní masáž je na každém kroku, ale přece jsme lidi a snad umíme myslet. Ikdyž je fakt, že pro plno lidí to je problém :­-­).

Tak další slohovka u konce.. :­-D
Odpovědět0  0
ShanDo (42) | 18.10.200417:56
Mam 9600XT a mam 1650 bodov kolko mate vy??
Odpovědět0  0
l.u.k.a.s | 15.10.200416:53
Pentium4 2.6@2.7 =­), 512ddr­-330mhz, Radeon9800Pro => 2100 bodu
mozna to trochu brzdil disk fragmentovany z 30% =­))
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 17.10.200418:27
2100 bodu mam 1600x1200 16xAF 6xFSAA, ale to je fuk, uz jsem se dostal na vyssi score, chtel jsem sice udelat 6000, coz se mi ted jevi jako nerealne, ale mam 5940, vic ani ranu, uz nevim co bych na kompu mel lip ladit, maximalne ze by to slo o neco rychlejc s finalnima 4.1 Catalystama, nic jineho uz me nenapada. Pravdepodobne to delaji pomale pameti....333MHz@358MHz, se 400@430MHz by tech 6000 uz asi bylo, docela me to stve...nevite jestli Voltage Mod u X800TOXIC­/XT PE ma vliv i na napajeni pameti? zjistil jsem totiz, ze bez viditelnych artefaktu muzu jit s GPU na 560­-570 MHz, ale ramky hazej artefakty uz na 565MHz, coz je pouze o 5 vic nez default. no a vzhledem k tomu ze tam mam 1.6ns Samsungy, ktery maj mit jmenovitou frequenci 600 MHz...a na tu se stabilne proste nedostanu, podeziram z toho jejich nizkou voltaz...A jediny jak udelat vic bodu je pretaktit RAM, GPU na to zas takovej vlil nema....
Odpovědět0  0
Exou | 14.10.200420:38
AMD XP 2500@3200, 512 RAM , FX5700 128MB = 605 bodu
Odpovědět0  0
brunom | 16.10.20043:55
na co tak taktujes procesor? na ATHLONU 2200+mam lepsi vysledek.hlaví je grafika.n vidiia je v FX serii sračka!
Odpovědět0  0
Afro | 13.10.200411:26
Samozrejme ze som to cital a nemam chut sa s tebou hadat o rade 6800, na to je este trochu skoro! mna zaujima rada FX a jej vekom blbom probleme. Jednoducho je na svete plno ojebanych majitelov tychto grafik, ktori prave v tychto dnoch zistuju ako zle kupili! a to je smutne, ze taka velka firma ako nVidia takto klame! :(
Odpovědět0  0
Ladis. | 13.10.200411:48
To vynasi nejvic ­- prodavat spatne vyrobky. Zakaznici si pak brzo koupi nove verze. Jeste nedavno jsem se bavil s jednim kamaradem, ktery byl nastvany na to, ze ackoli u nejake hry, co si koupil ­(Pandora Tommorow?­), psali, ze to vyzaduje aspon GF 3, tak proc mu to nejde spustit, kdyz ma prece ­"GeForce 4­". GF 4 MX byl tako takovy podvod ­- ta karta nemela shadery ­(byl to upraveny GF 2 Ultra­), ale mela vyssi cislo nez GF 3 ­(take si na te krabici pak vsiml, ze tam je dole ­"nebezi na GF 4 MX­").
Odpovědět0  0
Potoo | 13.10.200412:21
To moc nevynáší. Takhle mi jeden člověk poslal přes online bazar vadnou kartu, jako spoustě dalších lidí a dneska kouká, jak by mi škodu uhradil, jinak by taky mohl jít sedět. :­-)
Odpovědět0  0
bbb | 12.10.200422:08
jses blbec, taky si prostuduj proc u 6800ultra jela ve farcry na na mensich saderech. protoze farcry byla prispusobena rade fx, je to problem ovladacu a ne rady 6800. jinak souhlasim s tim ze fx, nema nejlepe vyresene sadery. proc jsem pletes radu 6800 vubec nepochopim, trosku pomotany v hlave ne?
Odpovědět0  0
Afro | 12.10.200414:34
Borneo, chlape si ty normalny? preco si nieco neoveris a potom kecas. cely internet je plny informacii, ze rada FX od nVidie me velmi zle spravenu PixelShader 2 jednotku a to sa prave ­- konecne zacina prejavovat, pretoze prichadza cas DX9.0 hier, konecne krasnych hier a v nich FXky nikdy neuspeju, pretoze... Ved sama nVidia, ako tu uz bolo spomenute, odporuca vyvojarom pouzivat pre FX radu radsej DX8.1 efekty, nez DX9.0, pretoze by to bolo nehratelne!
FarCry:
Mimochodom kto nevidel neuveri! takze si laskavo vsetci neveriaci dobre prezrite obrazky na stranke http:­/­/graphics.tomshardware.com­/graphic­/20040414­/geforce_6800­-46.html a skuste teraz argumentov@t! Je tam jasne vidiet ze GeForce FX 5950U vyuziva iba PixelShaders1.4 a nie 2.0! Co sa tyka GeForce 6800U tak ta bola vo FarCry detektnuta ako PS1.1­/2.0 hardware, takze automaticky ide v DX8.1 rezime ­(cize PixelShader1.4­) a preto ten nekvalitny odraz svetla. Naopak! Radeon 9800XT ma taky obraz ako sa od DX9.0 karty ocakava, krasny a bez tych blbych dlazdiciek v odleskoch. No a nakoniec, pred nedavnom som doma este mal Radeon9200 ktory maximalne podporuje DX8.1 a hadajkte aku kvalitu shaderov som mal? no predsa taku ako ma cela rada FX. vo FarCry. Je mozne ze co sa tyka rady GeForce 6800 a aplikovani patchu 1.2 je uz obraz spravny, ako u radeonu 9800XT. Teraz uz viete ze keby bezal FarCry na FXkach v DX9.0 mode tak by si majitelia nejak extra nezahrali, jednoducho FPS by bolo velmi velmi nizke.

Takze ak to mam zhrnut, tak kto toto neberie ako dostatocny dokaz, je VADNY!

..::Afro::..
Odpovědět0  0
Potoo | 13.10.200412:25
To je přesně ono. Nvidia nezvládá technologicky a akorát brzdí. Celý zpoždění vydání Half­-life2 je jenom díky tomu, že karty od Nvidie to zrovna moc nezvládali a musí se ted pro ně optimalizovat. Moje dobrá zkušenost s Nvidií skončila na GF4 Ti4200. Od tý doby jedině Radeony s perfektnim obrazem i výkonem.
Odpovědět0  0
marango | 12.10.200411:33
ati9600p 400gpu­/600ddr
gigablyte kt600*1394
amd2600+1917mhz*bart
2*ocz256mb2.3.3.6*400

trhaná kousaná hnus výsledek k zblití 1290...
Odpovědět0  0
kaso02 (75) | 24.12.200523:33
P4 3,0 GHz 2 MB L2 CACHE 800 MHZ
Kingston 2x512 MB DDRII DDR533
ASUS GF 6800 !LE! 256 MB
MSI P4N Diamond SLI

a neuveritelnych 3600 bodov s taktom len VGA pretoze zly chladic na CPU
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 11.10.200423:35
sem to trochu zamotal...chtel jsem rict, ze je to vcelku mensi vyhoda, nez blbe reseny DX...
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 12.10.20042:03
totiz nez blbe reseny DX nevyhoda....si to z tech prispevku uz poskladejte... :­-)
Odpovědět0  0
Borneo | 11.10.200422:11
Myslim si, ze dolezite je ako rychlo vam pojde vasa oblubena hra, ktora vas bavi a stravite pri nej kopu casu a nie to, kolko bodov vam prikaze Futuremark. Pokial bude dobre vyzerat a bude mat dobru hratelnost, mam uplne v pazi kolka verzia shaderov a ake ine fakoviny su tam pouzite. A to je podla mna dolezite pre kazdeho hraca. Preco v niektorych hrach dopadnu lepsie ATi a inde nVidia karty ? Lebo hry vyuzivaju ine metody, su inak optimalizovane a neda sa jednoznacne tvrdit, ze ATi je lepsie. Jednoducho pouziva iny postup. Keby bolo naozaj take najlepsie, tak by dopadalo lepsie vo vsetkych testoch a nie len v niektorych. Tak sa pekne vsetci schladte a uvedomte si o co ide. S lutostou sa divam na kamosov komp, ktory mi pisal, ze mu Doom3 ide na R9600Pro bez sekania, ale ked som to ­"bez sekania­" videl, tak sa mne skoro zasekla sanka. Jednoducho nie je mozne, aby karty s polovicnou sirkou pamatovej zbernice a polovicnym poctom pixel pipelines dosahovali v realnych hrach dvojnasobne vysledky. A ani to tak nikde nie je, len v sice peknom eye­-candy ale ATi+ Futuremarku ...
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 11.10.200423:29
No, nic proti, ale ty si opravdu myslis, ze Nvidiacka 6800 rada odsunula Radeony do prdele? Mam doma Sapphire X800 TOXIC@XT PE a co se tyce porovnani s nVidii, zaostava v par hrach, ktere se ­"pysni­" logem nVidia, muj nazor je ten, ze posledni DOBRE nVidie byly Ti4, mel jsem donedavna Ti4600 a byla super. Zatim jsem si vsiml pouze toho, ze nVidia vyhrava v DOOM III...jasne, ma o trochu lepsi podporu OpenGL a taky to pro ni dementni Carmack optimalizoval. Kazdopadne v nicem jinem Radeony nezaostavaji, alespon jsem si toho na sve masine nevsiml a to jsem tu nejakou dobu 6800 mel....v ostatnich hrach maji s ATI vykon vyrovnany, alespon high­-endove rady....to ze ma nVidie sem tam o 5 snimku vic je lhostejne, protoze jinde je ma zas ATI.ATI je lepsi predevsim v tom, ze za stejny vykon ma mensi energeticke a tepelne naroky, tot podle mne vse. Jinak nechapu, proc nVidia dala do 6800 rady PS­/VS 3.0, kdyz stejne nema dostatecny vykon na jejich PRAKTICKOU aplikaci ve velkem....napriklad DISPLACEMENT MAPPING :­-­), videl bych v tom spis reklamni tahak....PS­/VS3.0 vyuzije az dalsi generace GPU! A to ze v 3DM05 vyhral ATI 8500 nad G4Ti4600 je blbost....kamos ji mel a byl VYRAZNE pod mym score :­-­) Tak to jen tak pro upresneni
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 11.10.200423:34
Jeste neco, ty si skutecne myslis, ze nVidiacke PS2.0+ nebyly zle resene? Byl to nejvetsi shit jaky jsem kdy videl, pravda, v OGL se to tolik neprojevovalo, ale v DX vsude kde mohlo..... a kdyz je to HERNI KARTA...a vetsina her je v cem? v DirectX....tak to, ze ma super OGL, na ktery narazis u ID softu a jeste na pra mistech...je to celkem mensi vyhoda pro hrace, nez super reseny OGL.....
Odpovědět0  0
Borneo | 11.10.200421:58
Futuremark zase nahrava ATickam, tak ako to bolo v 3DMark03ke. Aj tam dopadla GF4Ti4600 horsie ako hocijaky podrbany Radeon 8500 alebo 9500 a normalne v hrach sa potom ATi mohlo schovat pod postel. Dnes sa situacia znovu opakuje, teraz sa obidvaja zacnu predhanat v optimalizovanych ovladacoch a inych chujovinach, lebo toto cele je jedna velka chujovina. Ak mi to bude sekat, stiahnem si z netu plynule hq video a mozem sa na to vysrat, lebo v hrach som s kartou maximalne spokojny, a pokial si z minulych verzii dobre pamatam, tak okrem tukania na Run Benchmark ... a Demo ... si v 3DM05 toho vela nezahram ... nVidia by mala asi tiez trochu stedrejsie prispievat Futuremarku na betatesting.
Odpovědět0  0
Borneo | 11.10.200421:51
Co ti to jebe ? To som fakt zvedavy ako Far Cry na mojej FX5900ke sa prepina na 8.1 ... vacsiu blbost som uz roky nepocul ...
Obidve karty maju svoje vyhody a nevyhody, Radeony to nepotiahnu v inych oblastiach, v OpenGL su uplne nahovno a najnovsie ich nVidia so sestkovou radou zase vykonnostne odsunula do prdele, aj ked za cenu tepla a vyssich poziadaviek na napajanie. Paci sa mi, ze ATi sa drzi z teplotami a prikonom pri zemi a nevravim, ze robia zle karty, ale takto hasit nVidiu a srat sem blbosti o ­"velmi zle riesenych­" shaderoch, vies co, ked to vymyslis lepsie, tak potom mozes na inych kydat. Zatial mozes doma so svojim Radeonom v ruke onanovat a chvalit sa aky si dobry ...
Odpovědět0  0
Ladis. | 11.10.200422:40
"To som fakt zvedavy ako Far Cry na mojej FX5900ke sa prepina na 8.1­"
Vsem, kteri se v teto oblasti vubec neorientuji: Kdyz hra nahrava a aplikuje shader program, rika take API ­(OpenGL, Direct3D­), jakou verzi PS­/VS ten program ­(efekt­) vyuziva. Neni to, ze by ­"pouzivala starou verzi DirectX­", jen ze pouziva shader program urceny pro starsi verzi shaderu. Hry to bezne pouzivaji, protoze v materialech pro vyvojare od NVidie je durazne napsano, ze kdekoli to jde, tak se ma dany efekt naprogramovat pro co mozna nejnizsi verzi PS­/VS. Vysledkem je, ze vetsina efektu je ­"DX 8.1­" a par, ktere proste nejdou napsat pro stare shadery, je ­"DX 9­". Vysledny framerate je pak dostatecne vysoky i na NVidiich. Problem nastane, az ­(mozna i z lenivosti programatoru, ze vsechny karty dneska maji shadery aspon 2.0­) hry budou mit vsechny efekty napsane pro PS­/VS 2.0 ­- pak se objevi znatelny propad vykonu na NVidiich ­(hlavne FXkach­). ­(ATIny zpracovavaji PS­/VS programy stejne rychle, at uz jsou pro verzi 1.x nebo 2.0 ­- samozrejme jeste rychlost vykonani programu zavisi na jeho celkovem poctu instrukci.­)

Je taky pravda, ze ackoli furt nekde slysim, jak je ta ktera hra ci benchmark optimalizovano na karty toho ktereho vyrobce, tak na jednu stranu to je pravda, ale spise ve smyslu ­"program vykresluje scenu temito a temito technikami­/postupy, ktere bezi na techto a tamtech kartach rychleji nez na jinych­". Takze spise si vybirejte kartu podle toho, co tam chcete hrat za hry:
- OpenGL ­-> NVidia
- Direct3D 9 ­-> ATI

Jinak ohledne teplot a prikonu chipu ATI ­- jako uzivatel notebooku si nic jineho nez ATI vybrat ani nemuzu ­(konkretne v cervnu jsem si koupil notebook ­(ASUS­) levne tridy ­(29 900 bez DPH­) s Mobility Radeonem 9600 64 MB 128bit DDR­), protoze u NVidie je jedinym chipem ­(z tech, ktere jsou dnes na trhu­) s rozumnou spotrebou jen GF FX 5200 ­(je napr. v Toshibach­), ktery je vykonem oproti memu R 9600 uplne jinde :)
Odpovědět0  0
brunom | 10.10.200422:40
1960bodů
na radeon 9600XT 1960 bodů­-pocák AMD 2200+ 768Mb Ram,grafka na max přetaktovaná:ˇ­-0
Odpovědět0  0
Afro | 11.10.20049:40
Na kolko mas tu 9600XT pretaktovanu?
Odpovědět0  0
danno (335) | 11.10.200416:34
to musis mat pekelne pretakteny GPU, mne to da 1750 bodov a idem 540­/790 ­(Barton 3200+, 1GB PC3200, 9600XT­)
Odpovědět0  0
brunom | 12.10.200421:23
jo procesor ma taktlej na 2Ghz nevim je to asi 2800+. mam desku gygabyte a grafiku taky.takta jadra mam přetaktovanej na 580Mhz a paměti na 650Mhz.de to ještě výš ale pak se v doom 3 objevuji grafické chyby­/tečky v obraze­/ ale brzda je hlavně pamět.GPU by šlo výš ale chce to pořádný chlazení.já tam mám zatím.orig.chladič
Odpovědět0  0
sataN Xerxess | 9.10.200412:48
ty SLOVAKU!!!
Odpovědět0  0
luqas. | 7.10.200416:28
kde to sehnat? asi to sou nejlepsi cat na radeony co? ­- ze to tady vsici mate..
ja ten benchmark asi pouset nebudu sem linej instalovat DX_9.0c =)
Odpovědět0  0
SataN_XerxeS (54) | 5.10.200417:32
Taxem na to zvedavej, mam AXP 2500+@3400+­(1833­->2365MHz­),1GB RAM 333@360MHz dualch., ATI X800 TOXIC@XT PE.... jestli to da pod 6000 tak se asi po....
Odpovědět0  0
nex | 5.10.200419:31
Ja mam skoro 6000p.XP­-M 2,5Ghz+1GB RAM 2.5 3 3 5+Toxic­(16pip­) 533­/1150 CAT 4.1 Beta...
Odpovědět0  0
Explorer (1) | 5.10.200416:18
2548 bodů.....No jestli mi takhle v nejbližší době poběhaj i hry tak se du zastřelit :­) dalších 7k už na grafiku nemam.Ale jinak je pravda že nVidia karty maj fakt na nic PS 2.0,doteď se to až tolik neprojevovalo,jenže DX 9.0 trošku ujasní kdo že tady má technologicky navrch­(ATI samozřejmě :­))
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 6.10.200421:49
sledujes ty vobec vyvoj grafickych kariet? asi nie, pretoze taku somarinu by si nepovedal. NVidia vo svojej GeForce 6800 uz pouziva PS a VS v3.0 kdezto ATi aj u X800 XT iba nizsiu verziu 2.0b
Odpovědět0  0
Ladis. | 6.10.200422:07
LOL. Bavime se o kvalite implementace shaderu ­(jak rychle je ten efekt vypocitan­), ne o podpore novych instrukci ­(ktere rozsiruji 2.0 na 3.0­).
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 11.10.20041:05
lol a co si tym chcel povedat? najprv si precitaj na co som reagoval a ked uz o tej implementacii ­- nove 6800 ich uz maju v poriadku co nakoniec dokazuju aj vyrovnane hodnoty v testoch. ATi technologicky zatial ale navrch nema. bodka
Odpovědět0  0
Ladis. | 11.10.200412:17
Chtel jsem tim rict, ze ATIny zpracovavaji PS 2.0 shader programy vyrazne rychleji nez NVidie. S jistotou to vim pro GF FX, ne pro GF 6xxx ­(i kdyz jeden takovy graf uz jsem videl ­- myslim ohledne rozdilu vykonu s PS 1.x a PS 2.0­/3.0, ne o celkovem vykonu, protoze ten ma v shaderech GF 6xxx dvojnasobny oproti FXkam­). To znamena, ze nove hry, ktere naplno vyuziji schopnosti DirectX 9 graf. karet, pobezi na ATInach o dost rychleji, nez na vsech GF FX.
Jinak nevim, co jsi myslel tim ­"nove 6800 ich uz maju v poriadku co nakoniec dokazuju aj vyrovnane hodnoty v testoch­" ­- zalezi jake testy :­) Pokud byly v nejakych starych benchmarcich ci hrach, tak ty jeste PS 2.0 vyuzivaly jen omezene ­(ridili se doporucenim NVidie, ze kde to jde, tak pouzit PS 1.x ­- stejne jako to delam ve sve soucasne hre­).
Takze se nemusis hned urazet ­- pro me je proste technologicky vyse, kdyz je neco udelane poradne a kvalitne, ne par instrukci navic, ktere dlouhou dobu nic nevyuzije ­(cetl jsem, ze to 6800ky zvladaji jen tak tak, kdyz se v pripravovanem Unreal enginu pouzije ten displacement­-mapping­).
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 12.10.200414:04
tou vetou bolo myslene, ze implementacia shaderov bola prepracovana pre novu radu 6800 z vyhladom na coraz castejsi vyskyt hier vyuzivajucich kniznicu directx9. oficialne verzie vlajkovych lodi t.j. NVidia 6800 Ultra a ATi X800 XT su vykonnostne porovnatelne takze znovu zalezi len na sympatiach k jednotlivym znackam. i ked NVidia by si to mala nejako vyzehlit u svojich priaznivcov, pretoze je to pre mnohych majitelov velke sklamanie co sa tyka vykonnostneho prepadu u FX­-iek. najlepsie by bola vymena za adekvatnu 6800­-ku :­)­)­)
Odpovědět0  0
piters (23) | 19.10.20042:43
no sice ATI nedala nove technologie , ale proc? Protoze nemusi!!!!Protoze stavajici aplikace a hry stejne nove nevyuzivaji a to co umi X800 sice na starsim technologicky cipu BOHATE postacuje na konkurenci.Je to overene a funguje to a myslim ze si ATI nechce skazit tezce nabyte dobre jmeno po RAGE 3D, 128 apd a ovladacich uvedenim nejakeho neodzkouseneho cipu ktery ba delal chyby nebo se dokonce ztrapnoval jako konkurence ­- vysavace Nvidia ..5900FX apd.Az bude 9.0C plne zavedeno a pouzivano, tak urcite bude i od ATI odpovidajici grafika k tomu a vcas.
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 20.10.200416:59
V pořádku možná ... nikoliv ovšem tak vychytaně implementované jako u ATi. Ta má PS 2.0 stále nejrychlejší. ­(v průměru , srovnát jeden shader program je blbost­)..
POZOR: myslim čistokrevné v.2.0 ne jejich deriváty 2.0+, 2.0b a 3.0. To se samozřejmě srovnávat nedá, protože samozřejmě stejně složitý efekt jde spočítat při použití 3.0 za použití méně instrukcí ­-> dá se lépe optimalizovat ­-> bude se počítat za méně taktů ­-> pojede rychleji.
Odpovědět0  0
Detektiv Štika | 10.10.200422:16
A64 2800+, 512 RAM, R9800PRO@411­/706 ­- 2492 b.
Odpovědět0  0
chupas | 5.10.200414:19
mam trauma, obcas vidim i dva snimky za sekundu a ve vysledku tedy 348 bodu v marku05 hmmm
Odpovědět0  0
liborc (398) | 5.10.200415:10
"To bude dobry...­", pravila, utrela mu slzu a pohladila po vlascich.
Odpovědět0  0
áres | 7.10.200418:48
Nic si z toho nedelej ­- s Bartonem 2500+, 256 MB RAM a GF FX 5200 64 MB jsem dosahl ­"uctyhodnych­" 179 bodiku, ale divat se na to opravdu nedalo :(
Odpovědět0  0
liborc (398) | 5.10.200410:59
dava krasnych 990 bodu :)
Odpovědět0  0
piters (23) | 15.10.20040:04
mel sis radsi koupit radeon.............a 2326 bodu v default nastaveni.
All in wonder 9700 PRO, CPU Intel P4 3,2 1GB RAM dual CAS 2
Odpovědět0  0
liborc (398) | 20.10.200416:48
Radeony maji linuxovy drivery naprd. Az budou k necemu, pak o nem muzu uvazovat.
Odpovědět0  0
luqasek | 20.10.200419:06
Linux je pro hry naprd. Az bude k necemu, pak o nem muzu uvazovat.
Odpovědět0  0
Ladis. | 4.10.200418:58
Ano je to tak. Na kartach GF FX je efekt vyuzivajici PS 2.0 temer dvakrat pomalejsi, nez kdyby pouzival PS 1.x. NVidia to vi, proto ve svych materialech pro vyvojare durazne doporucuje pouzivat stare shadery, kdekoli je to ve hre mozne. Jenze je jasne, ze nove hry budou obsahovat slozitejsi a propracovanejsi efekty, ktere proste budou vyzadovat shadery 2.0. Takze ackoli ve vetsine soucasnych a starych hrach jsou NVidia karty podobne rychle jako odpovidajici ATIny, tak u novych her budou NVidie vyrazne propadat.
Odpovědět0  0
Afro | 4.10.200416:21
re: Li*atBroskv*ckuPresKalho*ky

NO ak nevies, tak cela rada FX ma velmi zle riesene Shadery 2.0 a 3dMark05 to konecne ukazal! ved pockaj ked pridu hry zalozene cisto na DX9.0. to ti ako dokaz bude stacit. Preco by FarCry pri zisteni ze v pc je nejaka FX nastavil grafiku iba na DX8.1? Alebo preco Half­-Life2 pri FXkach pojde iba v DX8.1 mode? PRETOZE FX rada DX9.0 nezvlada tak ako ATI karty.
Odpovědět0  0
romikus(cz) | 4.10.200415:41
Byl jsem nemyle překvapen, že na tvrzení o min. ram na grafice něco bude.Na xbitlabs měl 9500 PRO­(270­/500­) se 128 MB ram na 3,6 GHz p4 1700. Na me ­(380­/620­) s 64 MB na 2,8 GHz p4 1200.Takže pokud opravdu nejde tolik o výkon procesoru, bude to asi jediná možnost.Vracím se zpět 03.Kupovat novou grafiku kvůly naddimenzovanému testu je blbina.
Odpovědět0  0
Li*atBroskv*ckuPresKalho*ky | 4.10.200414:10
skutecnost ze ma radeon 9600xt 2x vetsi vysledek nez geforce 5900 me zarazi trosku vic, co ty na to? 4 vs 8 pipek, 128bit. vs 256bit. vysledky v jinych testech ­(at uz hernich nebo syntetickych, ukazuji uplne nec jineho­). jenom v 3d marku 05 maji ati nejak zazracne navrch, nepripada vam to podezrele :­-­)? nebo me snad nekdo chcete tvrdt ze je geforce 5900 pomalejsi nez radeon 9600? s pozdravem Li*atBroskv*ckuPresKalho*ky.
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 4.10.200413:14
tak to je potom NVidia aj s novou generaciou grafik nic moc, ked taktnute X800 XT dokaze takmer o 1000 bodov prevalcovat GeForce 6800 Ultra SLI ktora na spickovej zostave dava 7229 bodov ­(SLI ­- dve spolupracujuce GeForce 6800 Ultra­)
Odpovědět0  0
Looser | 4.10.200413:02
Mam uz dost stary procesor Athlon ­(Thunderbird­) 1400 MHz, ktery nepodporuje instrukce SSE. Pojede ­(aspon ta slideshow :­-­( ­) mi ten 3Dmark05 nebo mi rovnou napise ze se nespusti? ­(Graficku se SM2 mam)
Odpovědět0  0
kaso02 (75) | 24.12.200523:21
Neviem neviem ale ked by nieco odomkol tak take sekanice sa este nevideli... :­-­) A ak by sa pustil tak tam urcite nebude nad 10000 3DMARK­-ov!!! :­-­)­))
Odpovědět0  0
Tired (112) | 4.10.200411:41
tak niekde nejake videa aby si clovek mohol vychutnat ako to ma bezat?Neviete kde sa daju stiahnut?
Odpovědět0  0
Kyarc (2) | 4.10.20049:11
na P4 2,6@3,12GHz, P4P800, 2x256MB Kingston 400MHzCL2, MSI X800Pro@XT PE ­(525­/560­) cat 4,11 beta
Odpovědět0  0
Li*atBroskv*ckuPresKalho*ky | 4.10.20041:26
predem bych chtel autora pochvalit za pekne napsanej clanek. rozhodnul jsem se diky tomuto testu pro upgrade. AMD Athlon 64 3000+ BOX HT, MSI K8N NEO Platinum ­- nForce3 250, 2x CORSAIR DIMM 512MB DDR, Leadtek Winfast A400GT TDH 256MB ­(GeForce 6800GT­). pochybuju ze by tento test ustala ma Geforce 2 MX 32MB od herculesu na intel p4 1500mhz :­-­). s pozdravem Li*atBroskv*ckuPresKalho*ky.
Odpovědět0  0
clovek | 4.10.200410:32
sledujem rozne diskusie ohladne noveho benchmarku od FutureMark a stale mi to pripada ako ked si ho chlapci porovnavaju kto ho ma vacsi. to je celkom sila ked sa niekto koli benchmarku rozhodne kupit novy stroj. cakal by som rozumnejsi dovod ale vzdy lepsie ako spachat koli slabym vysledkom samovrazdu, ze?
Odpovědět0  0
random | 4.10.20041:18
...až si konečně kopím nový comp a pokochám se novými možnostmi soudobé výpočetní techniky...

...s tím mým IntPent 800­/100@1064­/133 ­(512 SDRAM­) bych měl skutečně jen slideshow... :­-­)

Co myslíte, dá se teď za 50000Kč postavit něco natolik slušnýho, že to už nebude výlet do fotoalba 3DMarku5 ?
Odpovědět0  0
cxl | 6.10.200421:35
Za min...
Odpovědět0  0
piters (23) | 19.10.20042:35
pokud chces poslu ti navrh velmi slusneho stroje , muzu i dodat
Odpovědět0  0
kaso02 (75) | 24.12.200523:18
No dalo by sa ale trebalo by najviac investovat do CPU,RAM,VGA ­(radsej SLI­),HDD ­(SATAII­) a potom by mozno nemal sekat ale asi tazko.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.