reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Acceleon - rodina grafických čipů od Bitboys

30.7.2003, Zdeněk Kabát, článek
Acceleon - rodina grafických čipů od Bitboys
Jméno Bitboys možná mnohým z Vás nic neříká. Vězte ale, že jde o jednu z mála společností, která kromě ATi, nVidie či Matroxu vyrábí grafické čipy a nově vypuštěná rodina Acceleon to jen potvrzuje.
Už je to delší čas, kdy se společnost Bitboys snažila prosadit na trh s grafickými čipy. Bohužel pro ni se ovšem Infineon, který byl hlavním dodavatelem eDRAM čipů, dostal do finančních potíží, a tak ztroskotala i snaha Bitboys o hlubší začlenění na trh. Ovšem nejedná se o firmu, která hned všechno vzdá a nyní se opět objevuje na scéně, tentokrát s grafickými čipy pro handheldy a mobilní zařízení.

Že představivost někdy nezná mezí dokazuje i název nové rodiny GPU od Bitboys – Acceleon. Celkově byly vypuštěny tři produkty, které si nyní blíže představíme:

Acceleon G10

Tento GPU je zaměřen hlavně na práci ve 2D a s vektorovou grafikou, ale přesto čip umí i 3D. Zde jsou jeho vlastnosti:

    • Renderování vyhlazené vektorové grafiky
    • Renderování vyhlazené 3D grafiky
    • Renderování vyhlazených škálovatelných fontů
    • Renderování vyhlazených zakřivených polygonů (Bezier)
    • Přímé provádění vektorových grafických příkazů

Acceleon G20

Další čip bude svými schopnostmi trochu více posunut ke 3D akcelerátoru a nabízí texturování (i s kompresí) a stínování povrchů.

    • Renderování kompletní 3D grafiky
    • Renderování vyhlazené vektorové grafiky
    • Renderování vyhlazených škálovatelných fontů
    • Renderování vyhlazených zakřivených polygonů (Bezier)
    • Přímé provádění vektorových grafických příkazů
    • Mapování a filtrování textur
    • Podpora komprimovaných textur
    • Renderování přizpůsobené perspektivě
    • Stínování povrchu
    • Operace kopírování a vyplňování 2D bitmap
    • Rastrovací operace

Acceleon G30

Nejsilnější z nové vypuštěných čipů s označením G30 ještě rozšiřuje možnosti předchozí karty a zvyšuje podporu 3D operací:

    • Renderování kompletní 3D grafiky
    • Renderování vyhlazené vektorové grafiky
    • Renderování vyhlazených škálovatelných fontů
    • Renderování vyhlazených zakřivených polygonů (Bezier)
    • Přímé provádění vektorových grafických příkazů
    • Mapování textur
    • Bilineární a MIP map filtrování textur
    • Podpora komprimovaných textur
    • Renderování přizpůsobené perspektivě
    • Stínování povrchu – ambient, diffuse a specular
    • Mlhové efekty
    • Z-buffer a stencil buffer
    • Operace kopírování a vyplňování 2D bitmap
    • Rastrovací operace
U všech čipů Acceleon je zajištěna podpora API daného rozhraní jako je OpenGL ES 1.0, JSR-184, SVG 1.1, Java 2D a vlastní Acceleon API. GPU Acceleon se zařadí na trh po bok dalších čipů – jádro MBX od PowerVR je v této oblasti, dalo by se říci, hi-endové, ale soupeřem novinky od Bitboys by mohly být např. čipy Imageon od ATi Technologies. Důraz je v této oblasti kladen hlavně na spotřebu energie, a tak uvidíme, jak se v tomto směru prosadí Acceleon.


Zdroj: Beyond3D
reklama
reklama