reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Umělá inteligence NVIDIE tvoří 3D objekty z 2D snímků

10.12.2019, Jan Vítek, aktualita
Umělá inteligence NVIDIE tvoří 3D objekty z 2D snímků
Na světlo světa se už dostala řada různých druhů umělé inteligence, v jejichž případě jeden neví, zda by měl tvůrcům děkovat, anebo se začít obávat o svou práci. Nyní to mohou řešit 3D grafici. 
Pro 3D grafiky ovšem taková umělá inteligence vypadá spíše jako velice příhodný nástroj, který by jim mohl značně ulehčit práci, ale rozhodně ne ji zcela převzít. Alespoň zatím ne. 
 
Princip je jasný, a sice tvorba 3D síťových modelů i s příslušnou texturou, a to pouze pomocí fotografie či fotografií. Však si představme, že namísto dlouhého tvoření 3D modelu nějakého objektu nám bude stačit jeho prostá fotka, za něco takového by mohli NVIDII děkovat třeba i vývojáři her, ale obecně prostě všichni grafici. Ostatně tvořené modely by ani nemusely být zcela přesné. Mohou však posloužit jako základ, čili takový lepší primitivní objekt pro další práci. 
 
 
Síla vytrénované umělé inteligence zde samozřejmě tkví ve schopnosti domyslet si tvar i vzhled či texturu povrchu na základě obrovského množství příkladů, na nichž byla vytrénována. V tomto ohledu se neliší od mnoha dalších verzí. 
 
A nejsou to zdaleka jen grafici, kteří by ji mohli využít. Jde i o rozpoznávání objektů v rámci počítačového vidění, aby si systém dokázal dát dohromady alespoň hrubý 3D model snímané scény, což dnes zajišťuje v rámci autonomního řízení či obecně robotiky radar, lidar či stereoskopie. 
 
 
Výzkumníci NVIDIE svou práci představili v dokumentu Learning to Predict 3D Objects with an Interpolation-Based Renderer (PDF) a mluví v něm o vytvoření nového renderovacího frameworku DIB-R, který je využíván pro transformaci 2D obrazu do vektorové podoby, z níž pak AI odhaduje podobu 3D objektu. Aktuálně to DIB-R zvládne za necelou sekundu (v závislosti na složitosti objektu) a je jasné, že při nasazení v reálném světě autonomních vozů či robotů by musel být výrazně rychlejší. 
 
NVIDIA ještě uvádí, že DIB-R je založen na frameworku PyTorch pro strojové učení a konkrétně jeho knihovně Kaolin. Co se týče výsledků, na které se můžeme podívat, ty jsou výsledkem AI trénované zatím jen dva dny pomocí jednoho GPU NVIDIA V100. V případě ptáků na druhém snímku už DIB-R zvládl z jednoho snímku vytvořit základní objekt i s texturou za necelou desetinu sekundy 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama
reklama