AI od NVIDIE mění jednoduché čmáranice v realistické fotografie

AI od NVIDIE mění jednoduché čmáranice v realistické fotografie
, , aktualita
NVIDIA si připravila další umělou inteligenci, která pracuje s obrazovými daty. Tato je konkrétně schopna změnit čmáranici jako vystřiženou z prvního pokusu školáka v Malování v (téměř) realisticky vypadající krajinu. 
K oblíbeným
reklama
Jako obvykle za touto umělou inteligencí stojí dlouhé trénování neuronové sítě, která se učí rozpoznávat objekty v obrovské databázi fotografií (zde konkrétně asi milion snímků z Flickru), a nacházet tak stromy, řeky, skály, oblohu, hory, atd. NVIDIA tuto svou umělou inteligenci nazývá GauGAN, což je označení složené z Generative Adversarial Network a Gau tak, aby nám připomínalo Paula Gauguina. Ve skutečnosti tak jde o dvě neuronové sítě, z nichž jedna generuje obraz a druhá jej posuzuje a tím se celý systém postupně učí, což je dobře známý přístup. 
 
 
Doprovodný software je tak jednoduchý, že Malování vedle něj vypadá jako sofistikovaný bitmapový editor. Máme tu tři nástroje, a sice kyblík s barvou, štětec a tužku. Dole si pak vybereme barvu, která vždy reprezentuje nějaký objekt, třeba rostliny, písek, moře, trávu, řeku, kopec, sníh, apod. Pak stačí v okně pomocí těchto nástrojů nakreslit, jak si scénu představujeme, čímž umělé inteligenci prostě jen řekneme, kde má co být. Zbytek si převezme ona a jak nám ukáže video, aplikace reaguje na uživatelem kreslený obrázek okamžitě, takže třeba onen vodopád se vykresluje postupně s tím, jak přes hnedou plochu štětcem táhneme dolů světle modrou čáru. 
 
 
Z dostupných informací se dozvídáme, že GauGAN má v sobě zakomponovány náhodné generátory, aby z jednoho vstupu nikdy nevznikly zcela identické výstupy. AI také nemá žádný problém zobrazit nesmyslné scenérie, prostě se řídí tím, kde má co být, takže obloha pod pásmem hor je předem splněné přání. Na druhou stranu pak počítá i s tím, že když do obrázku s pláží dodatečně zakreslíme skálu zasahující až do vody, měl by se v její hladině také skvět odraz této skály, aniž bychom jí to napověděli, což je skutečně působivé. 
 
Stejně tak reaguje na změny, které stanovují roční období. Pokud tak vyměníme louku za zasněženou pláň, dle toho se změní i vzhled zamračené oblohy, což je prostě důsledek toho, že AI byla vytrénována na opravdových fotografiích, a tak ví, jak vypadá letní obloha a jak zimní nad zasněženou krajinou. Nicméně fotorealistické výsledky ještě neposkytuje, což ale vychází i z toho, že se musí držet tvarů ze zadání. 
 
Můžeme si tak představit, že by podobná AI mohla být využita třeba při tvorbě map pro hry namísto lidské práce a procedurálních modelů. Mohly by se tím šmahem tvořit celé světy jen na základě člověkem vytvořené jednoduché mapy, která by AI řekla, kde bude moře, kde nížiny, hory či města. 
 
GauGAN tak nyní pracuje v reálném čase, ale potřebuje k tomu výkon jader Tensor na kartě RTX Titan, nicméně pracovat, i když pomaleji, by měla i na daleko slabším hardwaru. GauGAN by se měl časem objevit v NVIDIA AI Playground. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Microsoft chce do Windows 10 dostat aplikace z Androidu Microsoft chce do Windows 10 dostat aplikace z Androidu
V roce 2021 by mohl světlo světa spatřit „Project Latte“ od Microsoftu. Cílem je přinést aplikace z Androidu do Windows 10. Pokud se vše povede, mohly by být aplikace dostupné v Microsoft Store.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik1 komentář
Apple M1X prý nabídne 12 procesorových jader Apple M1X prý nabídne 12 procesorových jader
Společnost Apple se se vší vážností pustila do vývoje vlastních procesorů založených na architektuře ARM, které mohou zcela nahradit hardware od společnosti Intel či potažmo AMD. Nyní tu máme model M1X. 
Včera, aktualita, Jan Vítek10 komentářů
Papírově silnější Xbox Series X zatím s PS5 prohrává v reálném výkonu Papírově silnější Xbox Series X zatím s PS5 prohrává v reálném výkonu
Dle specifikací je nová Xbox Series X sice výkonnější než PlayStation 5, ale jak jsme se mohli už kolikrát přesvědčit, údaje o výkonu v TFLOPS a megahertze nemusí ve výsledku rozhodovat. Na co ukazuje praxe?
Včera, aktualita, Jan Vítek
Další Super Mario Bros. zlomil rekord, hra byla vydražena za 156 tisíc USD Další Super Mario Bros. zlomil rekord, hra byla vydražena za 156 tisíc USD
Mít původní balení hry ze série Super Mario Bros. je v dnešní době velmi výnosné. Letos už některý díl této hry podruhé překonal všechny předchozí rekordy. Ten nynější se dostal na částku 156 tisíc USD, tedy zhruba 3,4 mil. Kč.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
NVIDIA prý prodala těžařům Ampere za 175 milionů dolarů NVIDIA prý prodala těžařům Ampere za 175 milionů dolarů
Těžba kryptoměn opět začíná ohrožovat trh s grafickými kartami, a to v tu nejméně vhodnou dobu. Do toho přichází zpráva, že NVIDIA měla přímo těžařům prodat nové Ampere v hodnotě 175 milionů dolarů. 
Včera, aktualita, Jan Vítek13 komentářů