AMD Eyefinity 3.0 nabídne podporu různých rozlišení
27.5.2014, Jan Vítek, aktualita
![AMD Eyefinity 3.0 nabídne podporu různých rozlišení](navstevnost-a-redakce/1/img/website-800.jpg)
Společnost AMD si pro nás chystá již třetí generaci technologie Eyefinity, která dokáže z jedné karty obsluhovat až šest monitorů. Novinkou má být podpora monitorů s různými rozlišeními, takže se podívejme, co to přesně znamená.
AMD Eyefinity 3.0 tedy nabídne podporu tzv. Mixed Resolution. Výrobce nám nabídl několik příkladů využití, které se týkají konkrétně třech displejů s různým rozlišením, díky čemuž bude mít uživatel větší volnost a nebude muset provozovat všechny připojené monitory ve stejném rozlišení.
![](amd-eyefinity-30-nabidne-podporu-ruznych-rozliseni/39079/img/body-0.292.jpg)
První obrázek ukazuje možnost využítí monitorů, jejichž nativní rozlišení se sice liší, ale ne ve vertikálním směru. Pokud je tedy vertikální rozlišení třeba 1080 pixelů, pak je situace jasná a jednoduchá, neboť monitory jsou umístěny vedle sebe a horizontální rozlišení se pouze sečte.
![](amd-eyefinity-30-nabidne-podporu-ruznych-rozliseni/39079/img/body-1.1774.jpg)
Pak může ale nastat případ, kdy je vertikální rozlišení odlišné, a to v tomto případě 1080 a 1600 pixelů. Pro to jsou připraveny tři režimy, z nichž první je Fit Mode, který jednoduše ořeže obraz monitorů s větším vertikálním rozlišením a část jejich obrazu nevyužije.
![](amd-eyefinity-30-nabidne-podporu-ruznych-rozliseni/39079/img/body-4.49F6.jpg)
Pak tu ale máme také Expand Mode, což je opak režimu Fit, čili využije se plné rozlišení monitoru s nejvíce vertikálními body, přičemž obraz bude stále počítán jako čtyřstranný a jde pouze o to, že některé jeho části nebudou zobrazeny. Posledním režimem je Fill Mode, v němž grafická karta využije plné nativní rozlišení všech displejů a výsledný celkový obraz tedy nebude ve tvaru čtyřúhelníku, což by v praxi mohlo znamenat jeho zkreslení.
O Eyefinity 3.0 se dozvíme více v červnu, kdy jej AMD představí v rámci nových ovladačů Catalyst 14.6.
Zdroj: techPowerUp
![](amd-eyefinity-30-nabidne-podporu-ruznych-rozliseni/39079/img/body-0.292.jpg)
První obrázek ukazuje možnost využítí monitorů, jejichž nativní rozlišení se sice liší, ale ne ve vertikálním směru. Pokud je tedy vertikální rozlišení třeba 1080 pixelů, pak je situace jasná a jednoduchá, neboť monitory jsou umístěny vedle sebe a horizontální rozlišení se pouze sečte.
![](amd-eyefinity-30-nabidne-podporu-ruznych-rozliseni/39079/img/body-1.1774.jpg)
Pak může ale nastat případ, kdy je vertikální rozlišení odlišné, a to v tomto případě 1080 a 1600 pixelů. Pro to jsou připraveny tři režimy, z nichž první je Fit Mode, který jednoduše ořeže obraz monitorů s větším vertikálním rozlišením a část jejich obrazu nevyužije.
![](amd-eyefinity-30-nabidne-podporu-ruznych-rozliseni/39079/img/body-4.49F6.jpg)
Pak tu ale máme také Expand Mode, což je opak režimu Fit, čili využije se plné rozlišení monitoru s nejvíce vertikálními body, přičemž obraz bude stále počítán jako čtyřstranný a jde pouze o to, že některé jeho části nebudou zobrazeny. Posledním režimem je Fill Mode, v němž grafická karta využije plné nativní rozlišení všech displejů a výsledný celkový obraz tedy nebude ve tvaru čtyřúhelníku, což by v praxi mohlo znamenat jeho zkreslení.
O Eyefinity 3.0 se dozvíme více v červnu, kdy jej AMD představí v rámci nových ovladačů Catalyst 14.6.
Zdroj: techPowerUp