AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 přijde na jaře, vypadá výborně
17.3.2022, Jan Vítek, aktualita
Během jarních měsíců, čili přesněji v druhém letošním kvartálu, máme očekávat nástup FidelityFX Super Resolution 2.0, čili nové verze technologie, s níž se AMD postavilo konkurenční DLSS. Co nabídne?
AMD právě dnes vyslalo do světa nové ovladače Adrenalin Edition 22.3.1, které nabízí technologii Radeon Super Resolution, jež však bohužel dle poznámek aktuálně nefunguje na integrovaných Radeonech, ale pouze na samostatných Radeonech RX 5000 a 6000. Je to škoda, neboť právě na APU bychom mohli takovou technologii velice dobře zužitkovat.
Samotné hry pak musí nabízet exkluzivní režim plné obrazovky, aby bylo možné použít Radeon Super Resolution, což je v podstatě univerzálně fungující FidelityFX Super Resolution 1.0. A právě tato technologie bude relativně brzy k dispozici ve verzi 2.0.
AMD už se s FidelityFX Super Resolution 2.0 netají a my dobře víme, že půjde stále o technologii, která bude univerzální, čili nebude jako DLSS spoléhat na víceméně specializovaný hardware (jádra Tensor), ale na prosté grafické shadery. Ty mají i jiné karty, a tak bude FSR 2.0 stejně jako verze 1.0 na nich také fungovat, což znamená dle ComputerBase i Intel Arc Alchemist či NVIDIA GeForce.
Od samotného AMD se ale zatím dozvíme jen zcela základní věci spojené konkrétně s titulem Deathloop.
Sami si můžete stáhnout výše uvedené snímky, které byly uploadovány v rozlišení 2500 x 1406 a ukazují jednak výchozí kvalitu v nativně renderovaném 4K, pak režim quality na FSR 1.0 a to samé na FSR 2.0. Všechny obrázky jsou zvětšeny na 300 procent, aby vynikly rozdíly.
A pokud AMD tyto výsledky nijak nepřibarvuje, je třeba říci, že FSR 2.0 vypadá výtečně a v několika ohledech předčí i nativně renderovaný obraz ve 4K. Stačí se podívat na kabely či kontrastní hrany objektů, které jsou s FSR 2.0 lépe vyhlazené a dokonce i textury jsou detailnější. Na druhou stranu to vypadá, že to FSR 2.0 s ostrostí možná až moc přehání, jak je vidět v pravé části snímků, když se zaměříme na onen červený objekt či texturu a jeho barevný přechod u spodního rohu. Ten je v nativním 4K zcela hladký a plynulý, zatímco s FSR 2.0 je vidět proužkovaný gradient. Celkově vzato je ale výsledek FSR 2.0 velice dobrý, ostatně ani moderní verze DLSS nejsou zcela bez chyb.
Ještě si ale s hodnocením počkáme na to, až bude FSR 2.0 opravdu k dispozici. Zvědaví můžeme být na to, jak se předvede v pohybu (výše uvedené video není moc průkazné) a také jaké to bude s nastavením nižšího vstupního rozlišení, čili v nižších kvalitách. AMD je však zatím na cestě ukázat, že to jde i univerzálně a bez AI.