Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: AMD K10 a podpora DDR3?
14.9.2007, Jan Vítek, aktualita
Procesory AMD s integrovaným paměťovým řadičem mají velkou výhodu v jeho výkonu, ale také nevýhodu v nemožnosti pružně reagovat na nově příchozí typy pamětí pouhou výměnou základní desky. S moduly DDR3 se proto dle předchozích informací...
ljelinek (25) | 14.9.20079:58
kazda firma si vzdy nechava neco v rukavu. Treba NV s nahlym dodatecnym zapnutim neceho ­(nejsem technik­) pod Win XP, ejhle jak to najednou jde ­(i kdyz jako uzivatel NV mi to samozrejme nevadi­). Stejne to bude s Barcelonou, za tri mesice ­(pred Vanoci?­) AMD s pompou oznami podporu DDR3 pameti a narust vykonu o 10­-15 %, to je proste marketing a proc hned uvadet veskere moznosti cipu, ze?
Odpovědět0  0
Comby (55) | 14.9.20079:41
Ak je to pravda, tak sa nečudujem, že Henri Richard ­(bývalý šéf marketingu a obchodu­) rezignoval. Veď ich marketingové oddelenie je absolútne neschopné.
Odpovědět0  0
margareth | 14.9.20079:08
Zbytečně brzy je velmi relativní pojem a myslím, že je naprosto nemístné meditovat nad tím, jak gigant jako je Intel se nebude snažit tlačit nové technologie jakožto jeden z tvůrců nových technologií a snažit se prodávat, jako úspěšná obchodní společnost. Velmi brzy jdou po sobě akce v Kauflandu a ne technologie.
Odpovědět0  0
GOS unregistered | 14.9.20078:35
Intel, protože se snaží bít leaderem, tak uvádí některé technologie zbytečně brzo. Viz DDR3. Teď je teprve období, kdy se masově začaly prodávat DDR2 a Intel nám tu už vnucuje DDR3. Předražené a oproti DDR2 s minimálním, možná i s vůbec žádným nárůstem výkonu.
Odpovědět0  0
GOS unregistered | 14.9.20078:36
Samozřejmě být. To víte, když se kombinuje čeština a angličtina, pak vznikají různé paskvily. :­-(
Odpovědět0  0
ljelinek (25) | 14.9.20079:50
I kdyby byl narust vykonu minimalni, tak DDR3 si vystaci s nizsim napetim a jsou tedy setrnejsi pri odberu el. energie ­- pokud to vezmu z tohoto pohledu, tak potom rubbish AMD, ktere konzervuje stav ve prospech zroucich DDR2.
Odpovědět0  0
PetFish (188) | 14.9.200710:00
Ano, to je velmi kvaltin nazor.
Doufam, ze nezapominate na takove drobnosti, ze AMD ma posledni do platformy uspornejsi ne Intel ­(CPU zerou vetsinou min nez ty od Intelu a navic na desce uz neni radic pameti, ktery si take par watiku vezme­).
A jeste dalsi dotaz ? Kolik energie usetri DDR3 oproti DDR2 ? Ja jen abych vedel, proc maj vsichni vyrobci pameti v ramci uzpory energie vyhodit svoje linky na vyrobu DDR2 a postavit linky na DDR3 ? Verim, ze si rad zaplatite za DDR3, ktere budou drazsi o naklady na na prechod na DDR3 a zisky, ktere ­(kvuli uzpore energie vyrazene­) DDR2 uz neprinesou.
Ono se to takhle od pocitace rozhoduje, ze ? Papir snese vse ... ale obcas byvaji veci ponekud slozitejsi nez ­"zelena je dobra­".
Odpovědět0  0
ljelinek (25) | 14.9.200714:26
No reagoval jsem jen na to, ze DDR3 podpora bude v Barcelonach pravdepodobne zahrnuta, ten standard uz tady je nic nebrani AMD jej pouzit, jen to AMD jeste oficialne nespustila ­(navrhnout cip bez podpory novych technologii je jiste jednodussi nez potom slozite opravovat­). A to jeste chcete rici, ze vyrobni naklady by mely ovlivnovat ekologicke trendy?? To potom treba muzeme zacit jezdit v autech bez katalyzatoru, vyrobni naklady na auto potom klesnou!
Odpovědět0  0
PetFish (188) | 14.9.200716:25
Chtel jsem pouze rict, ze je blbost, aby se uvadela nova technologie, jen protoze je ­"o neco­" uspornejsi. Taky se to prirozene stat nemuze, protoze nejdriv se musi zaplatit stara technologie, jinak by se ztrata z jejiho predcasneho ukonceni musela promitnout do ceny vyrobku s novou technlogii, ktery by v tu chvili nikdo nekoupil.
A me osobne stve, jak spousta lidi prestane ­"premyslet­", kdyz dojde na zelene otazky:
- viz dotace drahe ­"ciste­" elektriny ­- ono ma svuj duvod, ze napr. fotovolticky clanek je drahy
- viz repka do nafty ... dusledkem je nafta, ktera je pro motor horsi a potreba udelat tovarnu na repkovou naftu a mimochodem, pak tu mame naftu projetou pri setbe a sklizeni repky ... pokud se vezmou tyto aspekty, tak v podstate se na vyrobe te repkove slozky nafty vice nafty projezdi, nez je vystupem a naftova repka pak chybi v potravinarstvi a zvysuje to cenu toho co si spousta lidi maze na chleba ... a to vse pro nerespektovani cenoveho mechanismu a uprednostneni ­"ekologickeho­" pohledu
Nejlepsi na tom je, ze spousta lidi, kteri jsou zeleni od hlavy k pate jsou zeleni, jen pokud nese naklady nekdo jiny ­(nejlepe nejaka ­"bohata­" firma­), ale kdyz se to promitne do cen jejich vyrobku, tak se strasne cili.
Sorry za off­-topic.
Odpovědět0  0
potooczech (345) | 14.9.200718:14
Sice off­-topic, ale v podstate mas pravdu. Nejhorsi je zeleny aktivista co prohlasuje, ze biolih nebo bionafta jsou ekologicka paliva.
Odpovědět0  0
redd | 15.9.200722:11
kdyby výrobní náklady na katalyzátory ­(přepočtené pro jednoduchost na spotřebovanou energii­) byly např. 2 megawatthodiny a náklady na odstranění zplodin jednoho vozu z ovzduší ­(taktéž přepočtené­)např. 0,8 megawatthodiny, bylo by zžejmě lepší používat auta bez katalyzátorů ­-­-­- proto výrobní náklady opravdu nutně musí ovlivňovat ekologické trendy
Odpovědět0  0
GOS unregistered | 14.9.200710:39
No. Ja chtěl jenom poukázat na to, že DDR se začalo více šířit někdy v r. 2002 a až začátkem roku 2007 se začaly více šířit DDR2 tak nechápu proč by se měly už v roce 2008 více šířit DDR3? Neřeknu někdy koncem 2009, ale 2008? Rok po DDR2?
Odpovědět0  0
potooczech (345) | 14.9.200711:02
Jde o to, ze Intel hodla jit cestou vysoke frekvence sbernice, mluvi se o 1600MHz a pripadne i vice. Cili bude se snazit, aby k teto sbernici mel i pameti na odpovidajici frekvenci a to proste DDR2 neumi. Proto sem cpe DDR3 pameti, ktery jak tu spravne nekdo poznamenal jsou zatim predrazeny a nic navic neprinasi. Ono ani DDR2 toho moc neprinesly po strance vykonu. To co ted vytahujou z DDR2­-800, tak se dalo vytahnout i z DDR jednicek pokud mel clovek AMD procesor. Novy pameti maji vyznam snad jenom pro notebooky, kde nabizeji nizsi spotrebu.
Odpovědět0  0
TOW | 14.9.200712:40
A to už si nepamatuješ, jak to bylo na začátku s DDR2? Úplně přesně stejné s komentáři typu ­"Intel předběhl dobu­", ­"je to předražené­", ­"výkonnostně to nic nepřináší­". Ony se ty DDR3 časem usadí.
Odpovědět0  0
GOS unregistered | 15.9.200710:03
To si pamatuju, ale tehdá ty komentáře byly opravdu nesmyslné. Si to taky pamatuju, protože to bylo nedávno. :­-D
Odpovědět0  0
snajprik (1606) | 14.9.20076:27
Ta archytektura skriva ešte vela tajomstiev a schopnosti, škoda že ešte nemaju čipset, ktory by ich vedel využiť naplno, som zvedavi kedy na trh pride 128 bit softwar, ale asi si naň počkame.
Odpovědět0  0
Prsk | 14.9.20077:03
Co to placas, jaky 128bit software?
Odpovědět0  0
GOS unregistered | 14.9.20078:28
To jsou ti odborníci. Melou o něčem, o čem nemají ani páru. Se mezi normální uživatele teprve v dnešní době začínají pomalu šířit 64­-bit aplikace ­(jinde už jsou nejméně 10 let a déle ­- nevím teď přesně­) a už tu někdo mluví o 128­-bit, o kterých jsem zatím v životě neslyšel, že by se to už někde používalo, takže než přijde 128­-bit, tak to si nejméně 30 let počkáme :­-D Možná i déle.
Odpovědět0  0
Rados (20) | 14.9.20079:24
Souhlas, ale na druhou stranu už část procesoru pracuje 128­-bitově. SSE :­-)
Odpovědět0  0
ppp (6) | 14.9.200710:03
128­-bit intrukce myslim pouziva ps2
Odpovědět0  0
GOS unregistered | 14.9.200710:40
Instrukce a nebo sběrnice? To je rozdíl!
Odpovědět0  0
GOS unregistered | 14.9.200711:10
Ono to je trochu složitější. Velkou roli při tom hraje také marketing. Např. Atari Jaguar. S velkou slávou uvedený už koncem roku 1993, ­"64­-bit­" herní konzole. Podle specifikací http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Atari_Jaguar#Technical_specifications by se dalo říct, že to je 64­-bit konzole. Ale CPU je Motorola 68000 a ta je 32­-bit viz. http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Motorola_68000#Architecture a 64­-bit je vlastně jen grafická část konzole. A podobně je to třeba u PS2 ten je ve skutečnosti 64­-bit viz. http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/PlayStation_2#Technical_specifications a CPU je MIPS R5900 64­-bit, ale opět co se týká grafiky je 128­-bit. Takže když budu mít v počítači Radeon 2900XT, tak mám 512­-bit systém jenom pro to, že je na ní 512­-bit paměťová sběrnice ­(ring­-bus či co­) nebo a teď nevím jestli 128 nebo 256­-bit GPU? A moc bych za to nedal, že i PS3, X360 nebo WII jsou jenom 64­-bit a asi grafika tam bude 128­-256bit.
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 14.9.200712:01
Je v tom trochu guláš ...

Šířka paměťové sběrnice je jedna věc a x­-bitový procesor je věc druhá.
Když se mluví o 64­-bitovém procesoru, tak laicky řečeno to znamená že CPU umí počítat se 64­-bit čísly. Tzn. je schopen pracova s čísly max do 2^64 tj. 18446744073709551616 ... samozřejmě že je schopen spočítat i čísla větší, ale ty si musí rozdělit což zabere více stojového času. řekněme že 64­-bit čísla spočítá za 1takt tak číslo větší spočíta třeba za 4takty. Obdobně to platí pro plovoucí desetinnou čárku. Prostě délka zpracovávaného čísla může je 64bit.
Další věcí je velikost operační paměti kterou je schopen adresovat. 32­-bit procesor je schopen pracovat max 4GB RAM. Podobné je to i s OS. 32­-bit Win víc jak 4GB RAM nedaj teoreticky ... v praxi jen 3GB.

Třeba svého času, každý si vzpomene byli Celery tzv. EM64 což Intel hlásal jak 64­-bit CPU. EM64 znamená ExtendedMemory, čili že k rozšíření došlo jen co se týče adresování paměti, CPU stále mohl zpracovávat jen 32­-bit čísla ale adresovat 64­-bit pam. prostor ...... narozdíl od AMD které byly plně 64­-bit.

Tzn. že abychom využili 64­-bit procíku, musíme mít 64­-bit OS a 64­-bit programy, které používají větší čísla. V podstatě pokud píšete program pro 32­-bit systém, nemůžete použít vyšší celé číslo něž 2^32 čili 4_294_967_296. Což mnoho není, ale je spousta fíglu jak to obejít, které však stojí více strojového času .....
Odpovědět0  0
snajprik. | 14.9.200716:41
Ups ja som si myslel ze je to jasne, že je 128­-bitova Barcelona :­) http:­/­/www.anandtech.com­/cpuchipsets­/showdoc.aspx?i=2939&p=3
Odpovědět0  0
GOS unregistered | 14.9.200711:21
http:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/128­-bit je tam trochu popsané, jak to vlastně s těmi bity je. :­-D Jinak tu jsem psal teda hodně off topic, jak vidím. :­-D
Odpovědět0  0
flanker (48) | 14.9.20070:36
to zni velmi zajimave :­)...Bylo by to fajn
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.