www.svethardware.cz
>
>
>
>

AMD nejspíše pracuje na AI supersamplingu: odpověď na NVIDIA DLSS

AMD nejspíše pracuje na AI supersamplingu: odpověď na NVIDIA DLSS
, , aktualita
Jedna z otázek, které visí ve vzduchu i po včerejším ohlášení nových Radeonů, je možná odpověď firmy AMD na technologii NVIDIA DLSS. Scott Herkelman se o ní zmínil jen velice okrajově, ale jsou tu i další informace.
K oblíbeným
reklama
My jsme se dnes již věnovali hardwarové podpoře ray tracingu na nových Radeonech, která stále zůstává zahalena rouškou tajemství, a tak není ani divu, že o alternativě pro DLSS toho víme ještě málo. Ostatně jsme dříve ani nevěděli, zda AMD něco takového vůbec chystá a zda prostě jen nevyužije svou již existující technologii Radeon Image Sharpening (RIS). Nyní už víme alespoň to, že tomu tak nebude a chystá se nová technologie, která bude spadat do souboru AMD FidelityFX. 
 
 
Technologie NVIDIA DLSS slouží k tomu, abychom získali zpět alespoň část snímkovací frekvence ztracené zapnutým ray tracingem. V takovém případě se hra renderuje v nižším rozlišení, než jaké je konečné zobrazovací pro monitor a speciálně vytrénovaná AI běžící na jádrech Tensor pak dopočítává (odhaduje) chybějící pixely.
 
Oproti tomu AMD RIS je technologie určená prostě pro zostření výstupu her, který může být i po vykreslení v nativním rozlišení monitoru rozplizlý vlivem různých technik pro antialiasing. Ovšem právě díky tomu zvládne právě i zostření obrazu vykreslovaného v nižším než cílovém rozlišení, což by se právě mohlo hodit pro ray tracing. Využívá se zde k tomu jistý algoritmus CAS (Contast Adaptive Sharpening), který má za úkol s ohledem na kontrast zostřit obraz s tím, že si moc nevšímá ostrých linek (hrany objektů, apod.), aby tak nevznikaly nepěkné artefakty.
 
Nespornou výhodou AMD RIS je to, že nepotřebuje žádný AI trénink v případě konkrétních her, pouze podporu jejich API (DX 9, 11,12 a Vulkan). Stačí tak RIS zapnout v ovladačích a je to. Ovšem AMD je evidentně i tak toho názoru, že RIS jako konkurence pro DLSS nestačí, a tak chystá něco nového.  
 
Herkelman včera uvedl pouze to, že AMD pracuje na nové supersamplingové funkci, která dá hráčům možnost získat vyšší výkon při použití ray tracingu. Další info už poskytuje Tom Warren z The Verge, dle nějž nová technologie od AMD bude otevřená a určená více platformám, což se dalo čekat vzhledem k velice podobnému hardwaru na nových konzolích, které také nabídnou ray tracing. AMD na vývoji pracuje z řadou partnerů a očekává jejich silnou podporu. Aktuálně ale tato novinka ještě není připravena. 
 
 
Dá se tak tušit, že jako otevřená technologie bude AI supersampling od AMD určen pro Microsoft DirectML, jak uvádí VideoCardz. Ostatně Microsoft již dříve potvrdil, že jeho nové konzole pro to budou mít příslušný hardware a že výkon bude mnohem lepší než v případě NVIDIA TensorFlow, a to s velice nízkou "pokutou" v podobě místa na čipu, které nový hardware zabere. 
 
 
Můžeme tak nejspíše počítat s tím, že daný hardware mají i nové RX 6000, ale technologie ještě není připravena. Možná právě proto se tak AMD rozhodlo, že o celém ray tracingu se zatím moc zmiňovat nebude a počká na to, až bude připraveno celé řešení. A bylo by skvělé, kdyby AMD nabídlo všeobecně fungující alternativu pro DLSS, která by mohla přinášet vyšší výkon ve všech hrách i bez ohledu na to, zda využijí ray tracing, nebo ne.


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
AutoX vypouští flotilu autonomních taxi bez řidičů v čínském Šen-čenu AutoX vypouští flotilu autonomních taxi bez řidičů v čínském Šen-čenu
Máme zde další projekt autonomních vozů, který se zbavil záložních řidičů. Jde o AutoX, které do čínského Šen-čenu vypustilo 25 robotických vozů taxi bez těchto řidičů. V jiných městech jsou ještě stále přítomni.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
YouTube bude detekovat urážlivé komentáře, dá šanci se nad nimi zamyslet YouTube bude detekovat urážlivé komentáře, dá šanci se nad nimi zamyslet
Tzv. hate speech je dnes velkým tématem. Platforma YouTube proto zavede další kroky, které ji mají omezit. Při detekci urážlivého komentáře pisatele upozorní, zda ho chce opravdu odeslat a zda si nechce rozmyslet jinou formulaci.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Qualcomm naznačuje, že díky Apple M1 se zdá být W10 pro ARM správným krokem Qualcomm naznačuje, že díky Apple M1 se zdá být W10 pro ARM správným krokem
I když Apple nemá nic společného s operačním systémem Windows, Qualcomm naznačuje, že právě Apple M1 je tou pravou vzpruhou pro tento systém. Konkrétně jde o verzi určenou pro procesory na architektuře ARM.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
MSI omylem zveřejnilo specifikace procesoru Rocket Lake MSI omylem zveřejnilo specifikace procesoru Rocket Lake
Společnosti MSI se povedlo zveřejnit dva screenshoty z utility CPU-Z, které ukazují řadu podrobností o procesoru Intel Rocket Lake-S. Bohužel to ještě není finální model, ale inženýrský vzorek, ale i tak jde o zajímavé informace.
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Továrna Micronu měla hodinový výpadek, opět se mluví o zvýšení cen DRAM Továrna Micronu měla hodinový výpadek, opět se mluví o zvýšení cen DRAM
Už dlouho jsme se nedozvěděli o výpadku energie v některé z důležitých továren, a tak nás rok 2020 ještě alespoň jednou potěší. Hodinový výpadek totiž hlásí americká společnost Micron, jeden ze tří největších výrobců DRAM. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář