reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD Radeon RX 6000 podporuje Microsoft DXR a Vulkan Ray Tracing

4.11.2020, Jan Vítek, aktualita
AMD Radeon RX 6000 podporuje Microsoft DXR a Vulkan Ray Tracing
AMD slíbilo, že se ještě přihlásí s podrobnostmi o ray tracingu na svých nových kartách Radeon RX 6000. Nyní tu skutečně máme alespoň něco, a to o tématu podpory API a různých podob ray tracingu. 
AMD nám informace o ray tracingu dávkuje salámovou metodou, takže tu máme další díl seriálu, který se týká podpory API či různých podob a implementací ray tracingu. Dozvídáme se tu očekávanou věc, že nové Radeony budou spolupracovat s průmyslovými standardy a rozumět si naopak nebudou s těmi, které si připravila sama NVIDIA. 
 
 
To konkrétně znamená, že Radeony nabídnou ray tracing ve hrách využívajících buď API Microsoft DXR (využité například ve hře Control), anebo chystané API pro RT ve Vulkanu. Naopak nebudou podporovat NVIDIA DirectX RTX či NVIDIA Vulkan RTX ve hrách jako Quake II RTX nebo Wolfenstein Youngblood. 
 
Je tak jasné, že standardy samotné NVIDIE firma AMD podporovat nebude, respektive spíš ani nemůže a pro všechny by bylo lepší, kdyby se vývojáři sami zaměřili na průmyslové standardy. Ostatně k tomu budou mít důvod i proto, že AMD se vrátilo do hi-endu a krom toho si podporu ray tracingu na svých výkonných grafikách Xe chystá také Intel a ten rovněž počítá s DirectX DXR. 
 
Karty Radeon RX 6000 využívají pro akceleraci ray tracingu nová jádra zvaná Ray Accelerator, jejichž počet je vždy stejný jako počet CU (Compute Unit). A to je také zatím vše, co o hardwarové implementaci ray tracingu v těchto kartách víme. 


reklama