reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.9.2019, Jan Vítek, aktualita
AMD ukázalo dvě nové roadmapy, na které se můžeme v krátkosti podívat. Týkají se procesorů architektury Zen a vedle toho pak herních Radeonů. AMD tak potvrzuje, co jsme si mohli dát dohromady z předchozích zpráv.
GaGy (70) | 12.9.201921:28
Ty si úplný chlupák..
Ano cokoliv s 6­-8 jadry má Amd lepší.. Vyšší IPC nabízí nová architektura než má intel.. Co intelu zbylo je vysoká frekvence a brutální spotřeba a diravé procesory. A ted Intel bude mít problém cokoliv na novém procesu vydat, bo sice 14+xxxx je geniálně vyladěný proces, ale nové procesy ala 10nm jsou na 4,1ghz což je ještě méně než nabízí TSMC..
Odpovědět7  6
marek12 (57) | 14.9.201915:39
Podľa mňa ide o uhol pohľadu. Ja si myslím, že ­"cokoliv­" od 2...4...6...8 jadier má stále trošku lepšie Intel. Jednoducho v menej jadrových CPU je stále lepšia a efektívnejšia architektúra core proti ZEN. Ja napríklad už rok fungujem na ­"auto­" s i7 8700 na all core 4300MHz. Nič som nemusel nastavovať. Toto mi ani súčasný ZEN2 proste nedá.
Naopak od 8 jadier hore už sa prejavuje výhoda ­"modularity­" ZEN architektúry. Druhá otázka však je, že čo by si človek mal kúpiť. Ak sa do toho všetkého zamieša aj cena, tak asi žiaden Intel v súčasnosti nie je výhodnejší.
Ak by som CPU kupoval teraz, 3600 proti 8700 je proste o riadny kus výhodnejšia a iba o maličký kúsok slabšia. 8700 za 350e je nezmysel.
Ale teraz otázka pre všetkých AMD fans, ak by 8700 stála 210e, tak ako 3600, čo by ste si kúpili? Ak nie ste hlúpi alebo zaslepení, tak ryzen by to asi nebol.
Odpovědět2  1
honza1616 (3625) | 14.9.201918:05
máš pravdu, vidím to podobně, do 8 jader +­- je výkonnější Intel i když je dražší, to je už na úhel pohledu kdo si co koupí,
ale pokud pracuji s aplikací které funguje na Intel CPU lépe tak si hold připlatím za Intel, přeci bych si nekupoval horší HW jen protože nějaký blb mi bude tvrdit že za každou cenu je AMD lepší když neví na čem pracuji
toto bohužel jistí jedinci nepochopí že pořád je xx aplikací které lépe fungují na Intelech
pro AMD fanatika bude vždy lepší AMD procesor
i kdyby měl Intel dvojnásobný počet jader a poloviční cenu konkurence tak si stejně koupí AMD,
...proč ? ..protože, proto! ...protože AMD !

Však to bylo vidět před lety kdy kraloval Intel a vedl na plné čáře a stejně se našli pomatenci co si kupovali AMD a ti pomatenci jsou ted i zde v těchto diskuzích

i kdyby měl Intel v desktopu 24 jader za 400$ tak si stejně fanatici koupí AMD, neberu jim jejich názor třeba taky pracují s aplikací která by v takovém případě fungovala lépe,
ale at nestrkají nos do toho čemu nerozumí a neberou nám náš názor...
třeba že se stále najde dost programu kde nemůže AMD skórovat, leda za cenu nasazení 16 jádra proti 8 Inteláckým
Odpovědět0  2
tombominos (1237) | 14.9.201919:46
Mas tam par drobnosti, ktere jsou spatne a tudis tvuj prispevek nama obcas hlavu a patu. Efektivita se neurcuje podle toho, na jake frekvenci ti bezi. Za druhe, testy na stejne frekvenci ukazuji celkem zretelne, ze Ryzen2 je lepsi architektura ve smyslu vyssiho IPC nez ma Intel. Za treti vykon­/watt ma AMD opet lepsi. Za ctvrte, jedine co se pocita jsou vysledne testy, krome her, kde Intel se svym 9700k a 9900k stale kraluje, ztratil v podstate vsechno ostatni, nemluve o pomeru­/vykon cena, ktery ma Intel ve srovnani s AMD podstatne horsi. K tomu si vezmi bonus zivotnosti socketu.
Intel ma stale konkurenceschopne CPU, pokud je prodava ale zbytecne draho, dela to z nich jednoduse spatnou koupi.
Odpovědět2  0
wrah666 (6205) | 14.9.201919:57
K těm testům bych tvrdil, že: A­) syntetický test je víceméně na pendrek. B­) test ­"kancelářských aplikací­" potažmo ­"běžných aplikací­" je ještě víc k ničemu. Na jejich běh má víc než dost výkonu i prastaré core2 duo.. C­) jediné co má skutečně smysl je konkrétní výkon potřebující aplikace. A tam teprvce koukat, který procesor jí lépe ­"nakrmí­"!
Odpovědět2  0
tombominos (1237) | 14.9.201922:09
AKorat ja nikde nespecifikuji druh testu a jeho vyznam, tudiz dost dobre nechapu smysl prispevku.
Na webu mas srovnani napric celymi spektry ruznych ­"testu­". Casto jsou to urcite druhy scenaru, ktere jsou realne. Kazdy si muze vybrat, co z toho potrebuje. Rovnez nikde nic nepisu o zadnych kancelarskych testech.. bavim se ciste o IPC, ktere je v obecne rovine napric spektrem aplikaci u AMD momentalne vyssi. Rovnez spousta testu v danem cenovem spektru vychazi pro AMD lepe nez u Intelu.
Odpovědět1  0
honza1616 (3625) | 14.9.201921:29
ano efektivita se neurčuje podle frekvence a ano AMD má třeba lepší IPC, pakliže ale počet instrukcí na cykl Intel kompenzuje frekvencí tak.... ? :­)­) rozdíl nula nula nic,
částečně s tebou souhlasím ale koncovému zákazníkovy je přeci jedno co je pod IHS jestli tam je čip z 14 nebo 7 nm a jestli běží na 4 nebo 5 GHz, podstatné je to kolik ten CPU dá výkonu
výkon na watt ? no jak kdy a jak kde, říkám pořád jsou aplikace kde se vyplatí i za současné situace provozovat žravej a dražší Intel
https:­/­/1url.cz­/vMbwh

problém Intelu je cena, kdyby ceny takového 9900K­(f­) srazil pod 10000Kč tak jak to má AMD tak by byl výsledek v prodejích zase trošku jiný, bohužel Intel si jede svou politiku a dokud se prodává tak asi odmítají slevit,
co víc dokonce i9­-9900k jde cena nahoru !!! otázkou je proč...?!
https:­/­/ctrlv.cz­/shots­/2019­/09­/14­/elSx.png

syntetické testy nooo, dokážeme si z nich dosti odvodit, ale ne reálný výsledek, protože v těch programech nebudeme pracovat
test kancelářských aplikací pro reálné výsledky ? je největší blbost co jsem od Intelu snad za posledních 5 let slyšel
testovat se má opravdu na aplikacích které budeme používat,
a výsledek z takového CinemaBench nebo Blenderu je mi opravdu k ničemu,
nejbližší aplikace které supluje moji práci je Prime95 na to koukám, kolik si CPU sežere, kolik dá v benchmarku, konečné testy dělám až po zakoupení na ­"oné­" aplikaci....

nejsem zastáncem Intelu, jdu prostě po tom co mi vyhovuje lépe, momentálně čekám na Ryzen 9 3900x koupím ho, otestuji a pokud v mé pracovní aplikaci propadne a nebude znatelně lepší než 9900k s čímž nepočítám, tak ho do 14 dnů vrátím a čekám na jistotu ­(Intel 10­-ti jádro­),
dokud nebudu mít ten procesor doma a neověřím že je skutečně výkonnější než 9900k protože takový test co potřebuji nikde nenajdu, tak budu tvrdit že je pořád v některých aplikacích ještě lepší Intel
Odpovědět0  1
tombominos (1237) | 14.9.201922:13
Nemam nic proti tomu, kdyz nekomu podava 9900k lepsi vykon. Od toho mame kazdy volbu ;­)
Odpovědět1  0
marek12 (57) | 14.9.201922:31
Ryzen 3000 sú veľmi dobré, to nijako nepopieram. A Intel sú aktuálne na kúpu nevýhodné. Avšak tým, že sú rokmi ladené, tak proste odovzdajú svoj výkon z tohto hľadiska sú stále úplne konkurencieschopné, a stále trošku lepšie. AMD je už zahojené z hľadiska CPU na ďalších pár rokov, aj keby sa im ZEN4 nepodaril. Vedia do desktopu dodať 16 jadier s tým sa už dá pohodlne žiť ­/ak toľko rokov prežili s FX­/. Proste iba ten 7nm proces je mizéria. Ak ho v TSMC odladia tak, že bude vedieť tikať na 4,7GHz all core a nebude pri tom potrebovať 1,5V, tak paráda.
Odpovědět0  2
wrah666 (6205) | 15.9.20191:06
Drobný detail, ohledně ­"proces je mizérie­". Intel jede vlastní továrny, má vlastní rpoces vyvíjený přímo s ohledem na maximální frekvenci. Jenže, ono je to o kompromisu. Jaká je frekvence, versus jaká je výtežnost a výsledná cena za kus. A v neposlední řadě i spotřeba, při té frekvenci. Prostě jsou ochotní jít nad 5 ghz, ale za cenu vyšší spotřeby čipu a vyšší zmetkovitosti. Oproti tomu TSMC dělá čipy na zakázku a většina zákazníků ­"asi­" ­(docela určitě­) požaduje trochu jiné parametry, než je právě max frekvence. Mizérie je to, že AMD o své továrny přišlo a teď musí vyrábět u cizích, kde má při vývoji procesu jen malou možnost to ovlivnit. Osobně to, co předvádí za poslední roky považuji za zázrak.
Odpovědět1  0
tombominos (1237) | 15.9.20199:29
Konkurenceschopne jsou urcite, co se tyce ­"lepsie­" to zalezi na uhlu pohledu. Mas tam vyjmenovane nekolik bodu, kde AMD Intel predstihlo, takze nemuzes tvrdit, ze je Intel lepsi. CO se tyce vykonu, tak tam to zalezi..ve hrach stale drzi prvni misto Intel, v jinych aplikacich to uz treba tak neni.
CO prinese Zen3 je vzhledem k tomu, ze je pry opet nova architektura..

Jinak k cemu je Intelu dobry vykon, kdyz to prodava za nesmyslne penize..velkoodberatelum v OEM beztak dava uplne jine ceny nez ty, ktere si jako Fanda Intelu budes muset zaplatit.
Odpovědět1  0
jozkopower (261) | 12.9.201914:45
" Od RDNA 2 už očekáváme i karty, které budou schopny ohrozit alespoň dnešní hi­-end od NVIDIE, ale jinak se jistě neví zhola nic. ­"

Tak zase nic, hlavne že majú 7nm proces, na ktorom grilujú grafiky na 105 st. C a do procesorov perú 1.5V, babráci.
Odpovědět7  19
wendak (449) | 12.9.201918:03
Ježíši, to jsou zase výblitky, stejně to nekoupíš, takže jen tlacháš. ­"Neví se zhola nic­", ale jozko má už jasno. Měl by ses jít léčit s tou tvou úchylkou. Navíc AMD žádných 7nm nemá, to má TSMC, takže kritika patří jim, že není 7nm tak dobrý, jak se očekávalo, ale klidně jim můžeš jít ukázat, jak se to dělá, ale to raději ne, to by nefungovalo už nic. Možná by si mohl jít ale do PR a marketingu Nvidie­/Intelu, tam berou lidi, co se snaží přesvědčivě lhát :D

Odpovědět11  9
wrah666 (6205) | 12.9.201922:16
A když jsme u toho, zajímalo by mě, kdo z rýpálků koupil a plně využívá 2080ti. Protože ostatní mají právo tak leda mlčet a šoupat nohama. AMD předvedlo obrovský mezigenerační skok a z prakticky čistě výpočetní karty udělalo velmi slušnou kartu na hry. S výkonem, který stačí ­(nebo musí stačit, protože nejsou milionáři­) naprosté většině lidí. A to za situace, že na vývoj stále nebyly nijak zázračné prachy, po letech, kdy stáli téměř před krachem. Co dokázali páni kritici? Leda sedět na zadku a kritizovat. ­(a docela by mě zajímalo, kdo z nich si vůbec na svoje pC vydělal a kdo jen vyždímal rodiče)
Odpovědět10  4
jozkopower (261) | 12.9.201922:48
wrah666, na tvoje zvedavé dotazy kľudne odpoviem, lebo si sa opýtal slušne, na GaGy a wendak sa ani neoplatí reagovat, pretože si naivne myslia, že urážaním a nadávanim získajú pravdu.
Takže odpvede pre teba :
- áno, ja mám RTX2080Ti
- nie, ja nesedím na zadku, podnikám, zamestnávam ľudí, odvádzam dane a iné odvody do št. rozpočtu
- nie, mne rodičia PC nekupujú, vydělávam dosť na to, aby som mal každý týždeň nový počítač.....
Odpovědět4  8
tombominos (1237) | 13.9.20198:14
Hele Jozine, tvoje prispevky a opet tvoje nebo podobneho trulibrka jako jsi ty jmenem mvladko se myslim za kratkou dobu stali legendou. Neco tak sprosteho a hloupeho clovek hned tak napric weby nevidi. Muzes si hrat na to, ze ti ostatni ublizuji, ve skutecnosti akorat ublizujes svymi hloupymi prispevky sam sobe.
Jestli maa Ti nebo ne na tom nic nemeni. Jestli mas penize nebo ne na tom taky nic nemeni. Hloupost se totis nemeri podle vysky prispevku do statniho rozpoctu a podle penez, ale podle toho, co clovek umi.
Odpovědět2  6
honza1616 (3625) | 12.9.201922:51
ty rýpálky myslíš mě a Jožku ?
trefil jsi do černého
https:­/­/ctrlv.cz­/shots­/2019­/09­/12­/kK3N.png
já ji mám a zrovna já ji používám na výpočty a jede 24­/7­/365 :D :D dobrá trefa ale spíš soudím že si mě pamatuješ z minulých diskuzí kde jsem psal o svém HW k čemu ho používám
když jsem u toho ždímání rodiču, tak jsi zase narazil,
budeš se divit ale já toho dokázal docela dost, dost na to abych si mohl koupit slušný HW, a to jsem pouhej průměrnej zaměstnanec co bere typický český plat, nikoliv průměrný...
a to nemám 1 počítač ale 3, vydělal jsem si na ně sám z té almužny co beru a všechny běží v plné zátěži nonstop při odběru asi 1,1KW, jen i9­-9900k a RTX2080ti sežerou krásných 450W
být tebou tak radši o investicích do HW a placení provozu takového HW radši pomlčím
Odpovědět5  5
honza1616 (3625) | 12.9.201923:09
wrah666:
tak to jsme tě docela setřeli co ??
sis myslel že jsme nějací vidláci co bydlí skoro pod mostem a zrovna oba dva máme ty nejvýkonnější herní grafiky zrovna tak blbě natrefit to je ale smůůla
tak běž zase šoupat nohama a dívat se na svoje 10 let staré zobrazovadlo a radši už do nikoho neštourej protože toto se ti zrovna moc nepovedlo, takto si rýpnout že nemáme ani na slušný HW
a shodou náhod zrovna oba máme ten nejlepší :D
Odpovědět3  8
wrah666 (6205) | 12.9.201923:38
Já nemyslel konkrétně vás dva, ale obecně. A doufám, že na férovku přiznáte, že u naprosté většiny jedinců mám pravdu. Naprostá většina rýpálků sama nedokázala nic, ale vše vědí nejlíp.

PS: osobně jsem šel do 1080 ti, těsně po vydání 2xxx řady. A to z důvodu, že mi výkon boahtě stačí, málokdy jí zatížím na max a přecejen cena.. 16 versus 32 tisíc je docela rozdíl a už takhle to pc vyšlo na 60.
Odpovědět8  2
Tomcat2 (631) | 13.9.201913:22
Teď už bych koupil 1080 Ti jen na bazaru za 9k, víc a ještě za novou nemá cenu tolik dávat...
Odpovědět1  0
honza1616 (3625) | 12.9.201918:57
Má pravdu předseda....
....Ohrozi dnesni hig­-end Nvidie.... jj :­)­) jenze tou dobou uz bude mit Nvidie alespon v přípravě dalsi generaci a tou bude moci adekvatne zareagovat

Pro chytráky co tvrdi ze je to chyba TSMC, tak pekne kecaji, je to chyba architektury tedy AMD ze z toho nedokazou dostat vic,
Stejně je to i u procesoru, staci se podivat na 6­-8 jadrove CPU od AMD a porovnat je s Intelem 6 a 8 jadry,
Intel je v optimalizaci dál a AMD vede jen diky poctu jader
A to je Intel zasekanej na nejake 14++++++nm architektuře
Čekal bych mnohem vic od tak pokročilých technologii, TSMC je jen vyrobce, co mu AMD zadá, to vyrobí
Odpovědět5  14
Tomcat2 (631) | 12.9.201921:38
V optimalizaci dál, jinými slovy, že měl větší IPC díky bezpečnostním dírám v architektuře?
Odpovědět7  2
tombominos (1237) | 13.9.20198:21
Hele ty by jsi fakt nemel nic psat. To je jedna perla za druhou, podobne jako jozkopwer.
"Pro chytráky co tvrdi ze je to chyba TSMC, tak pekne kecaji, je to chyba architektury tedy AMD ze z toho nedokazou dostat vic­"
.. opravdu? Ty mas pro tohle tvrzeni neco co dokazuje ze to neni jen tva fantazie? :­)

"Stejně je to i u procesoru, staci se podivat na 6​­-8 jadrove CPU od AMD a porovnat je s Intelem 6 a 8 jadry­"
.. opravdu? Ja myslel, ze je celkem spolehlive dokazano, ze v soucasnosti ma pro vetsinu uloh AMD na stejne frekvenci vyssi IPC. Ma nizsi spotrebu. Pravdepodobne bude mit vyssi vyteznost, ma modularnejsi architekturu..podle ceho teda ty 6 a 8 jadra porovnavas? :­)­) O jeeee..to budou urcite ty ­'latence­' alfa a omega procesoroveho vykonu, nebo ne?

"Intel je v optimalizaci dál a AMD vede jen diky poctu jader­"
..v optimalizaci ceho? yslsi, jako kdyz Intel prekladace znevyhonovali v minulosti kod AMD CPU? Nebo myslsu bezpecnostni diry, ktere zvysovali rychlost? Nebo myslsi ty pridavane optimalizace vyvojari pro Intel CPU do nekterych programu?
Nebo co myslis? Znovu porovnej si IPC tech CPU a normalni clovek dojde k presne opacnemu vysledku. Ale to by jsi musel byt normalni..

Neco tak blbyho co pises...
Odpovědět5  4
wrah666 (6205) | 13.9.20199:30
Docela určitě mají výrazně vyšší výtěžnost. Intel v podstatě řeší nedostatek vyrobených plně funkčních čipů.. ­(například vydáním verze s mrtvou grafikou­) AMD oproti tomu má problém najít ­"trochu vadné­" čiplety, aby nemuselo ­"zneužívat­" plně funkční 8 jádra jako 6 jádra.. Osatatně co si tak vzpomínám, tak z glofo měli výtěžnost plně funkčních čipů cca 80% a prakticky 0% bylo vadných tak, aby šly do koše. Jasně, přešli jinam, proces je jiný, ale 80mm čipík se duáu vyrobit relativně snando a bezchybně. Oproti tuším 300 mm monolitu.
Odpovědět4  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.