reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
28.10.2020, Jan Vítek, článek
AMD pokračuje ve svém nabitém podzimním programu představením nových grafických karet Radeon RX 6000. Jde o zásadní událost, neboť můžeme doufat, že AMD tímto bude schopno opět nabídnout herní karty z oblasti hi-endu. 
1  2  
Henrich22 (4) | 8.11.20201:10
Zdá sa že AMD dorovnalo výkon špičkových kariet od Nvidie. Ja som skôr zvedaví čo ponúkne AMD v cenovej kategórii 250 až 400 eúr. Niečo o výkone Nvidie Geforce 1660 a 2060. Toto sú najviac predávané grafické karty. Len málo ľudí si kúpi grafickú kartu za 700­-1000 eúr ­(dolárov­). Pre moc ľudí je aj 500,­- eúr za grafickú kartu moc. Otázne je či ostanú na trhu AMD Radeon RX 5500 alebo nie. Na bežné hranie vo Full HD v pohode stačí aj Nvidia Geforce 1650 Super či 1660. Od AMD napríklad už spomenutá RX 5500 či 5600.
Odpovědět0  0
marshalx (10) | 5.11.202018:00
Mám možnost dostat se při zahájení prodeje na 100% k referenční kartě 6800XT za dobrou cenu. Mám dilema zda čekat na naskladneni MSI, Asus,....a riskovat že ji nestihnu koupit nebo jít na jistotu reference?

Bývá v nich velký rozdíl nebo je to jedno?
Odpovědět0  0
littleon (68) | 28.10.202022:01
Při vydání první generace Ryzenu jsem AMD pochválil za to, že se přiblížilo Intelu, což byl pro ­"nefanouška­" libovolné značky obdivuhodný výkon. Když jsem tento názor zveřejnil v diskuzi, byl jsem téměř ukamenován za takouvou sprostotu, z obou táborů. Ještě neproběhli reálné a nezávislé testy, ale zdá se, že se tentokrát AMD nejen konkurenci přiblíží, ale pravděpodobně s ní srovná krok. Opět to považuji za obrovský úspěch a pokud se to potvrdí v recenzích renomovaných webů, klobouk dolů.
Odpovědět10  1
haryp (24) | 28.10.202022:21
Souhlasím, ale bude to ještě chvíli trvat než budou mít oba ­"tábory­" jasno.
1­) potřebujeme nezávislé testy
2­) testovací metodika bude čím dál tím složitější ­(kombinace CPU a GPU ... Ryzen s RX 6000 ­(+Smart Access Memory­) a Intel s RX 6000 se bude hůře porovnávat ­- nedej bože další kombinace .... Ryzen|Intel a RTX 3000|RX 6000­)
3­) ceny ­- to bude taky lahůdka ­- oficiální­/doporučené ceny a ty reálné + k tomu ještě nedostatek karet na skladech prodejců
4­) určitě má nVidia připravenou odpověď ­- buď výkonnostní nebo cenovou nebo obojí
5­) AMD také může reagovat ­- nejspíš cenově ­(ale bude si ubírat marži, což nejde do nekonečna ...­)

Tak doufám, že v diskuzi zvítězí zdravý rozum, protože stejně si musíme na výsledek tohoto ­"utkání­" ještě počkat ­(myslím tím ty nezávislé testy + REÁLNÁ dostupnost karet a skutečné ceny v e­-shopech­)
Odpovědět0  0
Wick0 (168) | 28.10.202019:23
No pre mna jasna volba na 3070. U 6800 ma prekvapila cena, cakal som 529USD, ale chapem kedze ma 16GB tak je cena vyssia, pre niekoho kto potrebuje viac nez 8GB je to dobra volba, ja si s 8GB vystacim uplne v pohode pri 1080p. Uvidime ci Nvidia pride s 3070 ti ­(super­) na rovnakej cene pripadne v cene 600USD, rozne neoverene spravy a pod...

- aj tak sa rozhodne v mainstreame kde bude 3060 a 6700, nie kazdy si kupi kartu za 500USD, zalezat bude hodne na cene 250­-300USD tie sa predavaju najviac. 6900XT vs 3090 hmm o 500dolarov menej, to je uz pekne cena­/vykon. Nemyslim si ze 3090 pojde dole, skor ked chces to naj tak si zaplat, rovnako ako ludia platia za jablkove veci.

- tak ci tak ceny budu zrejme do konca roka vysoke, jedine ze by AMD malo dost dobru zasobu kariet a predavali by sa ozaj za 579 a ak budu Nvide predrazene pripadne na urovni 580 USD tak asi hodne ludi kupi 6800.

nechame sa teda prekvapit co bude
Odpovědět3  7
snajprik (1554) | 28.10.202019:33
Problem je v tom že AMD vačšinou za tu cenu aj predava, tak že ked AMD piše 580 dolarov, v obchodoch to bude stať cca 580€. U Nvidie to trošku je ine, 3070 cena 19000Kč = 730€, 3080 vraj 699 dolarov :D realita asus 3080 1065€
Tak že ano je to papierovo viac, ale počkaj na realitu aby to nebolo o 150€ menej ako 3070 :)
Odpovědět9  1
Wick0 (168) | 28.10.202019:41
AMD moze ale obchodnici robia cenu, uvidime ako bude ja si pockam az po novom roku ako a co bude a ci vobec bude :­-)
Odpovědět0  0
komplikator (640) | 28.10.202020:15
To prodává i NV, ale obchodníci mění ceny dle zájmu. Jde to vidět. Ryzen 5 3600 s cenou 199 dolarů. Prodával se běžně pod to, u nás asi za 180, když stával 4800, Dnes ho krámy prodávají za 5700, tedy těch 200 dolarů a to z prostého důvodu, 5600X bude stát 8500, tak proč si ten midrange trošku neosolit.

150 méně než 3070? To by na tom bylo AMD dost mizerně, už tak je pro ně 5800 dost drahá na výrobu, to je asi jako 5500XT nebo 5600XT, ty karty jsou drahé proti konkurenci.

Neznáme výkon v RT. Už když říkali že FidelityFX AO kombinované s RT, do prčic, však AO nahradí realističtěji RT.

Navíc pořád neznáme kompletní feature set. obdoba DLSS? Obdoba AI akcelerovaných věcí, třeba RTX broadcast? kvalita HW encodéru...
Odpovědět2  7
Wick0 (168) | 28.10.202020:39
uvidime co bude, ja zatial cakam a sledujem ake ceny nastavia AIB pre jednotlive modely, ale nefandim si ze bude nejaka 3070 za 500€ mozno tak INNO 3D, tie boli vzdy najlacnejsie, ale aj tak vypadali pokukavam po ASUS DUAL 3070 alebo EVGA 3070 XC3. A mozno nakoniec bude RX6800 kto vie co cas prinesie
Odpovědět2  0
RapierCZ (8) | 28.10.202020:57
Ne výkon v RT neznáme, nemám o něj obavu i kdyby byl výkon nižší než u Nvidia.
Jiříku těch her co RT reálně podporuje je zatím jako šafránu a nemám strach že by si majitel RX 5700 XT neužil Cyberpunk 2077 naplno i bez RT.
Odpovědět0  0
NestoSVK (7) | 28.10.202018:52
Konečne rozumné GPU od AMD, ale je pár nezodpovedaných otázok:
- aký bude výkon pri zapnutom raytracingu,
- aký výkon a podpora bude pri grafických programoch,
- aká bude dostupnosť,
- aká bude stabilita ovládačov?

PS: Úprimne sa mi zdajú ceny aj tak vysoké, hlavne keď zoberiem v úvahu čo spôsobuje covid. Myslím že ani 6800XT nie je na 4k­/60fps, alebo 1440p­/60pfs­/raytracing na budúce hry čo budú vychádzať za 1­-2 roky. Čo už, treba brať to čo je ale v konečnom dôsledku môžme byť vďačný, že už je aspoň trochu komerčné prostredie v GPU segmente.
Odpovědět0  0
neostep (6) | 28.10.202018:39
No pěkný to marketing kde šedé sloupečky nvidie bez čísel , jak víme že tam není rozdíl 5 fps , když neznáme měřítko sloupce? U 5700xt jsem naletěl , pak půl roku black screenu a modrých smrtí , které ukončila na první dobrou 2070super , ty jejich ovladače tehdy fakt perlily. Radši bych si počkal na reálný testy a ne ty marketingový , kde si každá firma vybere jen to nejlepší.
Odpovědět2  21
FabledWarrior (177) | 28.10.202018:45
Ovladače se už dávno srovnaly, teď zase padaly ovladače nVidie, tak co kdybychom všichni přešli radši zase k AMD ­(včetně mě­), protože tam už to lepší a všude začli psát, jak jsou ovladače nVidie rozbitý? :­)

ANo na recenze radím taky počkat, ale i tak.. AMD není z těch firem, co ukazují v grafech jenom to co se jim hodí... to by jinak neukázali v porovnání hry, ve kterých prohráli...
Odpovědět18  1
neostep (6) | 28.10.202018:55
Která verze ovladačů teď padala? Já jen že je pravidelně updatuji a nepadala ani jedna verze. Já neříkám, že ted amd ovladače neopravily ten problem s blackscreenem , já napsal , že když sem si kartu koupil a byl jsme mezi prvníma tak půl roku byla karta nestabilní kvůli ovladačům. Nekupuju si kartu abych půl roku čekal , že začne fungovat jak má. Ale fakt by mě zajímalo to s těmi ovladači nvidie páč sem nikde neviděl na českých IT magazínech ani nikde jedinou zmínku o tom , že by něco bylo špatně.
Odpovědět2  9
theIDDQD (24) | 28.10.202019:15
Mám GTX 1080 a věř že bylo... za poslední rok jsem 2x instaloval starší verze ovladačů bo byl problém... To, že nemáš problém Ty, neznamená, že je nemá někdo jiný..
Odpovědět14  3
neostep (6) | 28.10.202019:20
No , ale přesně to platí i obraceně , že máš problém ty neznamená , že ho má dalších stotisíc uživatelů.
Odpovědět3  9
snajprik (1554) | 28.10.202019:27
Za posledne 8 roky som nemal problem s ovladačmi ani na AMD ani na Nvidii, dufam že mi to vydrži dalšich 8 let :D
Ono su na to fora tak ako tuna o hardware tak aj o driveroch, kto hlada ten najde a ja sa rad učim na cudzich chybach :D
Odpovědět6  1
Wick0 (168) | 28.10.202020:36
Ja som problem s 570 s ovladacmi nemal, mal som problem s GTX1070ti pri niektorych hrach po update, ale po DDU a cistej install ovladacov bez problemov. Kolega s 580 problemy mal, GTX960 mu chodila dobre, 570 problem za problemom. Dal reklamovat dosku ­(MSI B250 chipset­) dostal na vyber, vratit peniaze alebo ASUS, vzal si ASUS tiez s B250 a zrazu ziadny problem :­-­) zrejme si doska s kartou moc nerozumela. Na tej MSI nepomohl ani BIOS.
Odpovědět1  0
Andir (747) | 2.11.20209:22
jen ted ty nové padali tak museli vydat záplatu aby podtaktovali karty, dokonce byl problém v hw a ne v ovladači takže tam si nemají co vyčítat a co má kámoš 5700 tak nemá jediný problém
Odpovědět0  0
Bison (804) | 28.10.202018:37
Lisa si neporadila s cenou, TSMC si za 7nm účtuje vysokú maržu, vysoká spotreba robí z tejto architektúry nepodarok, akceptovať sa dá 250W. Na vyslovene hernú architektúru je to prepadák, 3090 to malo roztrhať na kusy....pre konzoly super, do pc predražený kus HW.
Odpovědět3  28
snajprik (1554) | 28.10.202018:45
Bud rad, aspon Nvidiu prinutilo vydať niečo lepšie, teraz je na trhu 3080 68CU 10GB a zanedlho ma prisť 3080Ti 78CU 12GB a jej cena nebude cez 1000€ vdaka AMD :­) Kde sa dvaja biju zakaznik vyhrava.
Odpovědět14  1
komplikator (640) | 28.10.202020:22
"zanedlho ma prisť 3080Ti 78CU 12GB­"

nějaký oficiální zdroj?
Odpovědět1  6
FabledWarrior (177) | 28.10.202018:50
V tom případě je propadák i celá série RTX 30, když je její spotřeba vždy vyšší než těhle Radeonů?

Jako mně přijde, že lidi přestali být soudní... Místo toho, aby ocenili, že AMD z ničeho vystřelilo výkonem až na vrchol výkonu obrovské značky jako je nVidia, přidala k tomu levnější ceny a nižší spotřebu a ještě v podstatě dá se říct i zesměšnilo TOP HIGH END model konkurence, tak se to dočítám, jak je to málo, jak se čekalo víc výkonu, jak se čekaly levnější ceny... Sakra lidi proberte se... Nebýt toho s čím AMD přišlo, tak si nVidia nadiktuje takové ceny za své grafiky, že se nám protočí panenky a zdaleka nedá takový výkon.

Trochu úcty bych doporučil vůči AMD.
Odpovědět36  2
theIDDQD (24) | 28.10.202019:19
Ámen...
Odpovědět12  0
asip80 (1164) | 28.10.202020:04
je to ještě horší ti samí lidé co hejtili AMD za to, že dosáhne max na 3080, tak teď hejtí AMD dál protože srovnala krok s 3090, ale s nižší spotřebou i cenou :D
Odpovědět15  1
Hnizdo (433) | 11.12.202012:30
ovsem defacto bez RTX :­) vsechno ma svuj hacek
Odpovědět0  0
komplikator (640) | 28.10.202020:22
"přidala k tomu levnější ceny a nižší spotřebu ­"

Levnějšíí ceny? Jako nižší? Nevím ale 3070 vs 6800.. přes 15% vyšší cenovka u 6800. 6800XT vs 3080, fair cena o 7,5% nižší.. 5900 vs 3090 irelevantní, tyhle karty nejsou o penězích.

A spotřeba? 250W u 5800 nevypadá dobře. Navíc 5700XT má 225W papírově a 260 reálně. Takže 250W na kartu o výkonu 3070 která si jede reálně 220­-225W.

Tak jak tak 20­-40W v téhle kategorii nehraje roli, ale bylo by smutné kdyby AMD na lepším procesu mělo horší perf­/watt poměr.

"tak si nVidia nadiktuje takové ceny za své grafiky­"

N2ějaký hmatatelný důkaz nebo tvrzení které je nedoložitelné?
Odpovědět2  17
TurboCmelak (24) | 28.10.202021:30
Ty si dobrý kokot. Meleš tu něco o realitě spotřeb karet, urážíš 5700XT a celé AMD, že v podstatě lže. Mám RX5700XT od Gigabyte a žere 190W nereferenci, co drží přes 2000mhz, takže se prober ty pablbe. Zase jeden dement, co to tu kartu v životě neměl. Mrčíš na větší spotřebu, ale už nevidíš, že máš 2x víc paměti. Vše něco sežere. Kolik si jako myslíš, že by ta modla 3070 měla?
Odpovědět13  2
komplikator (640) | 29.10.20202:48
Ach jo, měl bys to říct těm recenzentům jako JayZ, HW Unboxed, DF apod. kteří testovali 3070 před pár dny a na těch 5700XT měřili kolem 260W
Odpovědět1  4
komplikator (640) | 29.10.20203:19
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=UFAfOqTzc18

Nebo tady

https:­/­/www.igorslab.de­/wp­-content­/uploads­/2020­/10­/23­-UHD­-Average­-Power­-Consumption.png kupodivu zase 250W.

https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=NbZDERlshbQ tady je nějaký model kterému naměřil 275W když 3070 měří 225W a 2070 ­(ne super­) 174

a další určitě najdeš sám.


Ale chápu, je snazší někomu nadávat bez důkazů, nějaký anonym v diskuzi tvrdí že jeho karta žere 190W ale všichni v recenzích měří o 60 víc, asi jsou všichni neschopní a jenom ty víš co a jak. A že to má přes 2000MHz? To je dobře nebo špatně? Já si třeba grafiku nekupuju proto abych koukal na takty, ty jsou totiž naprosto irelevantní, prostě mám grafiku co má nějaký výkon a jestli na to potřebuje 1 nebo 2GHz je mi ukradené stejně jako drtivé většině zákazníků.

A že mají karty od AMD víc paměti? A co já s tím? Samozřejmě se to na spotřebě projeví, aspoň rozumný argument proč nechtít 16GB, když fakticky většina lidí nedokáže využít ani tu polovinu co má NV.
Odpovědět1  4
littleon (68) | 30.10.202022:31
Problém je, že mícháš reference, nereference a OC modely jako by jedno byly. Což jak víme, nejsou. Protože se objevují v diskuzích podobní míchači a ohýbači parametrů, občas někomu prostě bouchnou saze.

V prvním tebou odkazovaném videu, pokud jsem nic nepřehlédl, se recenzent neobtěžoval udat modely testovaných karet. Ve druhém je model uveden, jde o OC verzi Taichi od ASRocku. Čili ač nesouhlasím s formulací TurboCmelakova příspěvku, v obsahu má pravdu. A jeho slova mohu potvrdit, protože jsem RX 5700XT v ruce měl → 195W, peaks 226W → Sapphire Pulse RX 5700XT.

Jinými slovy, až vyjde OC model RTX3070, zcela jistě nebude držet hodnotu, kterou nyní de facto předkládáš jako argument. Protože světe div se, OC modely papají víc, než reference.
Odpovědět4  0
wendak (449) | 1.11.202017:02
To Jiříček dělá vždycky, vybírá věci tak, aby mu to sedělo v jeho demagogii
Odpovědět3  1
asip80 (1164) | 28.10.202022:45
pěkný enrage chytáš, když tvé modly NV i Intel jsou stžené z piedestálu :D :D

co to meleš ty demagogu :­) 5700XT má při hrání průměr do 220W a akorát špičky vystřelují na 260+ však nad 225W ji nevytáhl ani Funmark s 3070 má +­- pár wattů stejnou spotřebu a bigNAVI RTX 3070 v podstatě deklasuje

Odpovědět7  1
komplikator (640) | 29.10.20202:51
Chápu že já jsem demagog, ale nemůžu že HW Unboxed ­- https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=UFAfOqTzc18 naměřili 220W pro 2070S, 226W pro 3070 a 250W pro 5700XT.

podobné čísla naměřili i jiní
Odpovědět2  4
Neverminde (359) | 30.10.20209:09
To ma 3070 v klidovem rezimu a v spicce 400w ne?:D
Odpovědět0  1
kutil05 (782) | 28.10.202018:52
Co je na tom předražené, když je RX 6900 XT o 500 USD levnější než RTX 3090? 7 nm výroba je drahá a AMD má snad taky právo konečně vydělat.
Odpovědět20  1
Neverminde (359) | 28.10.202023:04
Presne AMD uz si konecne i vydela :­-­) ostatni Nvideaci zapomeli na 2080ti :D
Odpovědět0  0
komplikator (640) | 29.10.20203:23
Tak 3090 a vlastně ani 6900XT nejsou karty pro masy ale pro malou skupinu lidí kteří chtějí top a že to stojí o pár set navíc je jim ukradené, fakticky to pro ně nejsou žádné peníze.

A samozřejmě nechť vydělává, ale když vezmeme v potaz to že AMD bylo známé pro to že vždy nabízelo zboží za výhodné ceny, tak je to pro některé zklamání že takové karty nejsou třeba za 2­-3 sta dolarů na co byli zvyklí. AMD nutně potřebuje prodávat ve vyšším cenovém segmentu s vyššími maržemi.
Odpovědět2  3
wendak (449) | 30.10.202014:57
Jiříčku, opět píšeš sračky jako vždy. Vždy si najdeš něco, aby ti vyšlo, že Intel + Nvidia je lepší.
A když už se reálně zjistí, že 6900 a 3090 vyjdou výkonem nastejno, ale Nvidia je je o 50% dražší, pak to opět shodíš, že to není argument, že při ceně 1000 USD lidi cenu neřeší.
Jsi dement, sorry, ale jsi. 1000 a 1500 je kurevský rozdíl a to že ho ty nechceš vidět je jen důkaz tvé demence a úchylky, že cokoliv udělá Nvidia je skvělý a co udělá AMD je hnus.
Běž do prdele s takovýma názorama. Myslel jsem, že sprostej budu jen na ubožáka C.K. Debila, ale ty se mu velmi podobáš. Překrucuješ, vytrháváš z kontextu a přetváříš to tak, aby ti to vyhovovalo, přesně tak, jak ti to tady a nejen tady vyčítají prakticky všichni ­- není to na zamyšlenou?
A nebo jsi nastrčený a placený PR zeleno­/modré, ale pak je to ještě větší hnus.
Odpovědět2  1
Hnizdo (433) | 11.12.202012:31
A ze ma AMD o 50 procent horsi vykon v DXR jak vzdy oBBjektivnimu oDDbornikovi wendakovi nevadi? lol...
tahni zpatky do plzenske garaze.....
Odpovědět0  0
icotech852 (200) | 28.10.202018:26
AMD k novým kartám,infinite cache aj k výkonu.
Otázkou pre mňa je,čo sa stane keď zapnem Ray tracing a FPS klesne na polovicu a či to AMD nejak rieši.Nvidia má DLSS.
Odpovědět2  3
snajprik (1554) | 28.10.202018:36
AMD klesne vykon na 89% a nerieši to, proste o 11% vykonu prideš, ked zapneš raitraining u AMD.
Odpovědět1  2
icotech852 (200) | 28.10.202018:52
tak to by bola jasná voľba
Odpovědět0  0
komplikator (640) | 28.10.202020:24
No zatím co víme z konzolí, po velkých optimalizacích = snížení detailů RT ­- to ubere cca třetinu výkonu. A to bylo jen pro odrazy, ne pro věci jako global illumination, stíny atd.
Odpovědět1  7
Irving (246) | 28.10.202021:24
Abych tě citoval ­"Nějaký hmatatelný důkaz nebo tvrzení které je ­(zatím­) nedoložitelné?­". Jinak jsme nezaznamenal, že by RT od nVidie vykresloval v plných detailech a bez optimalizací...
Odpovědět7  1
komplikator (640) | 29.10.20203:30
Najdi si třeba na Digital foundry video kde ten RT ve Spidermanovi popisují. Cíl je 30FPS v 4k. RT bez ořezaní trval nějakých 19ms. ale vývojáři měli v rozpočtu jen 8ms, tzn bez RT by to znamenalo 25ms­/frame, takže 40FPS v 4k.

Vývojáři museli dělat hodně optimalizací aby to dostali na těch 8ms. A ne neviděl jsem že by mi třeba Control nebo Wolf vykresloval odrazy v nižším rozlišení, neviděl jsem že by odrážel objekty s výrazně nižšími detaily než v jakých se vykreslují..
Odpovědět1  1
Hnizdo (433) | 11.12.202015:23
1440p:
V Control je s DXR 3090 o 64% rychlejsi nez 6900XT. Bez DLSS.

V WD Legion je 3090 o 43% rychlejsi nez 6900XT. Bez DLSS.

https:­/­/www.techspot.com­/review­/2160­-amd­-radeon­-6900­-xt­/
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 28.10.202018:12
Tiež som s toho ostal sklamany, najlacnejšia 580 dolarov, čakal som o stovku menej, priplatenie 70 dolarov za 6800XT je jasna volba.
3070 46CU 8GB 220W 500
6800 60CU 16GB 250W 580
3080 68CU 10GB 320W 700
6800XT 72CU 16GB 300W 650
3090 82CU 24GB 350W 1500
6900XT 80CU 16GB 300W 1000
Odpovědět1  3
jo souhlas, být to o stovku levnější tak má nVidia problém, takhle jen dorovnali stav.
Odpovědět2  9
Cemada (1210) | 28.10.202018:15
Zklamání vždy vychází z očekávání a to si v sobě buduješ hlavně sám. Takže si za to můžeš sám.
Odpovědět16  5
chaostheory (86) | 28.10.202018:23
Nepochybuji, že zklamání svých rodičů si vysvětluješ stejně. Prostě od tebe čekali moc, není to tvoje chyba :)
Odpovědět3  15
Cemada (1210) | 28.10.202018:36
No, jestli ode mě očekávali moc a jsou zklamáni ­(o čemž nevím­), tak je to jen jejich boj. Oni v sobě vytvořili očekávání a oni v sobě vytvořili i to zklamání.
Za své pocity si můžeme sami. Nikdo jiný.
Odpovědět10  2
wendak (449) | 30.10.202015:00
:D Krásně si dostal toho blba :)
Odpovědět0  1
FabledWarrior (177) | 28.10.202018:23
Z čeho jsi jako zklamanej, to mi pověz. Proč by mělo AMD jít s cenama až tak moc dolů? Když za ty ceny vydala nVidia RTX 3 serii, tak všichni nadšeně hulákaly, jak je to paráda a jak je to levný a že spotřeba nevadí, že to se neřeší. O tom, že realita s cenama je úplně jiná se ani zmiňovat nebudu.

Teď když AMD vydá karty, které jsou evidentně buďto stejně výkonné nebo výkonnější, za nižší ceny než jejich ekvivalent od konkurence a ještě k tomu budou méně žrát, za ceny nižší než u konkurence, tak budeš zklamaný jako vážně? Nehledě na to, že vydali model, proti kterému nVidia zatím nic nemá.

Proč by měli jít s cenou níž? Proč by to sakra někdo dělal?
Odpovědět22  2
protože raytracing ?
protože známe kvalitu ovladačů AMD ?
Odpovědět4  23
FabledWarrior (177) | 28.10.202018:29
A co s raytracingem furt? Podporuje ho? Podporuje... Tečka.
A stou kvalitou ovladačů jako co? Teď měla zas nVidia vadné ovladače, takže budeme ke každé GeForce psát, že je špatná kvalita ovladačů? Přestaň už... pomalu se všem zastáncům značky nVidia ztratily všechny argumenty, tak se ohánějí tím co zbylo, ikdyž to už dávno není pravda. Tohle je směšné.
Odpovědět19  2
komplikator (640) | 28.10.202020:31
A jaký výkon je s RT, to nikde neukázali, nikdo neporovnal konkurenci... a to tam furt mluvili o hrách s RT...

GTX1080 taky podporuje RT ale fakt ho na té grafice zapínat nechceš.
Odpovědět3  10
RapierCZ (8) | 28.10.202021:01
RX 5700 XT také podporuje RT. Měl jsem nainstalováno RT demo Crytec Noir. Viz. https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=kGxqiw8UWns Šlo to docela dobře. :)
Odpovědět0  0
Andir (747) | 2.11.20209:29
podporovat ho může ale o kolik fps přijdeš to je otázka :D zatím co všude uniká tak budou slabší o 25­-33% což je sakra dost za tu cenu jestli do vydání nebudou mít svůj dlss nebo něco tak to podělali
Odpovědět0  0
EliWallace (57) | 28.10.202018:32
Jo a hlavně že ovladače u Nvidie nikdy nepadají, všechno vždycky funguje...
Odpovědět16  1
Neverminde (359) | 28.10.202023:26
Raytracing nikoho nezajima aspon me ne teda.
Odpovědět0  1
Hnizdo (433) | 11.12.202015:16
Tak jsi tedy nikdo. Rekl bych, ze po prichodu Cyberpunku zajima RT uz uplne kazdeho.
Odpovědět0  0
ZeuS96 (5) | 28.10.202018:27
Lidé mají pořád představu, že jim AMD nabídne stejně výkonou alternativu s hořšími provozními vlastnostmi, ale za to s lepší cenou. Tyhle časy jsou už dávno pryč
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 28.10.202018:33
6800 +70 dolarov 6800XT +350 dolarov 6900 čakal som rozdiel medzi 6800 +150 dolarov 6800XT konkretne 500 dolarov za 6800. Takto nema vobec zmysel uvažovať o 6800 lebo ten rozdiel ceny je velmi maly 70 dolarov.
Odpovědět0  1
ZeuS96 (5) | 28.10.202019:38
S takovými závěri bych radši počkal. Testy přímého srovnání 6800 a 6800XT ještě nikde nejsou, takže nemůžeš přesně říct zda se ti vyplatí si připlatit nebo ne.
Odpovědět0  0
komplikator (640) | 28.10.202020:33
S tím souhlasím, pokud je teoreticky 5800 o chlup silnější než 3070 a 5800XT je na úrovni 3080, tak to znamená, že mezi 5800 a 5800XT bude takových 20­-25% výkonu za 12% ceny navrch.
Odpovědět1  7
komplikator (640) | 28.10.202020:29
Já jsem spokojený lidi dostanou na výběr v segmentu 500­-700 dolarů budou mít 4 grafické karty. Nicméně u mě by byla volba jasná. RTX Broadcast a NVENC je must have, DLSS nice to have a za stejné ceny. Naštěstí ten výkon navíc nepotřebuju, zatím :)
Odpovědět1  8
FabledWarrior (177) | 29.10.20206:30
Co máš prosím tě furt s tím RTX Broadcastem? To jakože každý hráč musí být trotl, co musí své hraní někam streamovat a přes to nejde vlak nebo co? Já bych řekl, že pro 99% lidí je tahle funkce úplně zbytečná a pro některé je prospěšná spíše její absence, protože ze sebe nebudou veřejně dělat blbce :D

Jak můžeš porovnávat video enkodéry, když nevíš, jaký je na AMD?
Odpovědět7  1
komplikator (640) | 28.10.202020:26
A co si čekal? Že TSMC bude levnější než Samsung? Že 16GB nestojí výrazně víc? Že AMD nechce větší marže? Koukni 5600X stojí víc než 10600k, za cenu 5800X si koupíš 3900X.... i ten Ryzen 3600 stojí asi o třetinu víc než i5­-10400F
Odpovědět2  8
komplikator (640) | 28.10.202017:43
Tak RX6800 to bude mít pěkně těžké, dražší než RTX3070 a podobný výkon, 6800XT je na tom fajn, ale ukáží featury a výkon, který tu nepadl, výkon v RT, ani obdoba DLSS není, ani věci jako RTX Broadcast, a uvidíme jaký budou mít video encodér, ale 50 loradů rozdíl proti 3080 není zas takový deal.

Jde vidět že AMD je cenama dost tlačená dolů, 16GB paměti je ranec, něco stojí, stejně tak TSMC nebude tak levná jako Samsung. V nejprodávanějším segmentu jasně NV vede s RTX3070.

Hlavně co teď budou říkat ti, co odsuzovali 300W grafiky, bylo jasné že to nemůže být jinde.
Odpovědět6  22
FabledWarrior (177) | 28.10.202017:51
Počkej jak vede RTX 3070? Teď se zeptám blbě, ale RTX 3070 je podle recenzí kolem RTX 2080Ti +­/­- pár procent.. RX 6800 je o v průměru o 18% výkonnější než RTX 2080Ti... ty karty se spolu pomalu nemůžou rovnat.. možná tak spotřebou. Proto si myslím, že je cena RX 6800 opodstatněná. Konkurencí k RTX 3070 bude podle mě nějaký slabší Radeon RX 6700XT nebo něco takového, který nabídne stejný výkon, nižší spotřebu a bude za stejný nebo nižší peníze.
Odpovědět18  1
Cemada (1210) | 28.10.202017:56
Jo, taky si myslím, že proti 3070 půjde jiná karta. AMD by takhle cenu nepřestřelilo. Odpovídá tomu i značení karet. takže na RTX 3070 půjde nějaká RX 6700­(XT­) jak píšeš.
Odpovědět17  0
ZeuS96 (5) | 28.10.202017:57
Myslím, že cenový rozdíl je tady hlavně kvůli pamětem RTX 3070 8GB VS RX 6800 16GB
Odpovědět0  0
pánové ten výkon má bez raytracingu a jen při použití smart access memory, neboli jen při použití AMD CPU.
Odpovědět0  16
FabledWarrior (177) | 28.10.202018:26
A co má jako být? Beztak je už teď jasné, že AMD má i nejvýkonnější herní procesory, tak proč bych pároval high end grafiku s jiným procesorem, než tím od AMD?

Dříve se museli ukazovat recenze grafik na procesorech Intel, aby nedocházelo k bottlenecku ze strany procesoru, tak teď se to bude muset provádět na platformě AMD, aby k tomu nedocházelo a tím odpadá problém, který popisuješ.
Odpovědět20  1
komplikator (640) | 28.10.202020:35
To ještě nevíme zda má nejvýkonnější, hlavně je má dost nevýhodné. Dyť budou stát víc než kčkové Intely, a na ty AMD fans nadávali jak jsou předražené, Zen2 FTW.

Ta featura navíc vyžaduje 500 desky co jsem pochopil, takže spousta lidí si tohle ke svým současným počítačům nepořídí.
Odpovědět2  10
Irving (246) | 28.10.202021:33
Taky jsou o dost výkonnější než ty Intely. Na výkon Intelova 10jádra ti bude stačit osmijádro od AMD a to je o 190$ levnější. To mi přijde jako celkem konkurenceschopná cena...
Odpovědět9  1
komplikator (640) | 29.10.20202:56
No jasně na 10 jader Intelu stačí 8 jader AMD. Aby ne když těch 8 jader AMD bude stát stejně možná víc jak těch 10 intelu.

10700KF dnes koupíš za 350­-360 dolarů v přepočtu... 10900KF koupíš kolem těch 450 dolarů co bude stát 5800X.

Nicméně na herní počítač ti stačí 6 jader a tam je 4200 za 10400F trošku jiná liga než 8500 za 5600X že.

Odpovědět2  2
Irving (246) | 29.10.20206:22
Ach jo, to je furt o tom samém. Ano, 10400F je levnější než 5600X. A taky o cca 30­-40% slabší... Navíc 3600 je pořád v nabídce a 5600 se očekává po novém roce.
Odpovědět5  0
komplikator (640) | 29.10.20203:35
"RX 6800 je o v průměru o 18% výkonnější než RTX 2080Ti­"

No záleží jaké tituly porovnáme, co jsem viděl třeba tu Forzu, která utíká hodně, tak 3070 je asi o 8 procent výše než 2080Ti, Takže rozdíl mezi těmi kartami je do 10% ve Forze a to ta recenze 3070 rozhodně nepoužívala Ryzen 5900X, který má být přece top CPU na hraní.. Stejně tak RX běžela na Ryzenu 5900X tudíž využívala toho smart memory accessu, což ale znamená koupit předražený Zen3. To mi přijde lepší koupit Zen2, ušetřit 100­-120 dolarů a to dát potom do 5800XT nebo 3080 a výkon budeš mít lepší.
Odpovědět1  3
Irving (246) | 28.10.202017:58
RX6800 vypadá na 15 ­- 20% nad 3070, to bych úplně podobným výkonem nenazýval, poměr cena­/výkon bude prakticky stejný. Každopádně 3090 je na hraní prakticky mrtvá, proti 6900XT nemá význam, a nVidia s cenou asi moc dolů jít nemůže. Ale stejně si ji skoro nikdo nestihl koupit, takže to moc lidí mrzet nebude.
Odpovědět14  0
RTX2080Ti = RTX3070 = RX6800. žádných 15­-20% nemá navrh.
Odpovědět0  22
Irving (246) | 28.10.202018:24
Koukáme na stejné grafy? Jediná remíza je +­- v The Division 2, všude jinde je RX6800 výkonnější ­(někde i o dost­).
Odpovědět17  0
FabledWarrior (177) | 28.10.202018:31
To on vidět nechce :)
Odpovědět12  0
komplikator (640) | 28.10.202020:11
To je i 3070, třeba v té Forze vede taky poměrně dost.
Odpovědět0  9
Neverminde (359) | 28.10.202023:29
Kamo ty hry nejsou vyladeny nemuzete to porad hazet na GB kdyz to nemaj vyladeny ve hre. :D
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 28.10.202018:17
3070 ma len 46CU a 6800 ich ma 60CU jasne že to ma viac vykonu bližiacemu sa k 3080 s 68CU preto aj ta prestrelena cena, ale to by som neriešil 70 dolarov je velmi mali zozdiel za 6800XT s 72CU
Odpovědět9  0
machy500 (11) | 28.10.202018:23
jj skoro to az vizera za tu 6800 nechcu moc predavat.....mozno je vytaznost tak dobra ze tych zmetkov moc nemaju.
Odpovědět4  1
Podívej se pořádně na ten graf, tam důle je napsaný RTX2080Ti a nikoliv RTX3080 !
Odpovědět1  12
Neverminde (359) | 28.10.202018:12
Jenze oni natrhli prdel i 3080 :­-)
Odpovědět0  1
Hnizdo (433) | 11.12.202015:14
i v DXR, ano? :D

Ono to moc nevypada, dle Techpowerup je 6900XT pomalejsi nez 3080ka v RDR2, MetroExodus, Control, Borderlands 3, a Witcher 3. Vse bez DXR, cista rasterizace. V DXR je RDNA2 pomalejsi o 50%.
Odpovědět0  0
icotech852 (200) | 28.10.202019:05
TSMC nebude tak levná jako Samsung?
Odpovědět0  0
zebrik12 (2) | 28.10.202017:35
Tak s Radeonem rx 6900 jsem nepočítal, přijemné překvapení že by se mohla vyrovnat RTX 3090 nebo být někde i výkonnější :)
Odpovědět0  0
ZeuS96 (5) | 28.10.202017:33
Tak jo, AMD je zpátky v highend segmentu. Super
Odpovědět0  0
batmaster (699) | 28.10.202017:29
Uvidí se ještě reálné testy, ale vypadá to docela dobře.
Odpovědět11  1
Cemada (1210) | 28.10.202017:32
Jj, ale důležitá bude dostupnost, jinak ceny vyletí a bude to stejné jako u NV.

Nicméně, konkurence NV je tu a to je moc dobře :­-)
Odpovědět15  1
komplikator (640) | 28.10.202017:48
Dostupnost bude stejně dobrá, nebo špatná.
Odpovědět3  11
kde je odkaz na video ?
Odpovědět0  7
asip80 (1164) | 28.10.202017:28
to už je jedno za 999 babek s 300W TBP ­'­"skoro­" natrhli i RTX 3090 :D
Odpovědět14  0
no tak natrrhli, to bych úplně neříkal... jednak tam měla napsaný nějakej rage mode a musíš mít k tomu CPU AMD aby to mělo tkaovej výkon. A přece jen 3090 má 24GB a tohle jen 16... Jako na hraní asi jo, pro vývojáře ne.
Odpovědět1  13
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.