reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD uvádí TressFX 4.1 pro vykreslování vlasů a srsti

28.1.2020, Jan Vítek, aktualita
AMD uvádí TressFX 4.1 pro vykreslování vlasů a srsti
AMD vypustila do světa technologii TressFX 4.1 sloužící pro vykreslování vlasů a srsti včetně simulace jejich chování. Především ale má být tato nová verze mnohem přívětivější vůči vývojářům. 
Můžeme tak očekávat, že uvidíme více her, které budou podporovat TressFX (zdrojový kód) pro vykreslování a simulaci chlupatých předmětů pomocí GPU. Jde tak nejen o grafickou stránku věci, ale také o fyziku, čili pohyb vlasů a chlupů tak, aby působil reálně. AMD kvůli tomu také aktualizovalo své "physics simulation shaders" a také přidalo nové funkce pro renderování StrandUV a Hair Parameter Blending, stejně jako se může využít nový systém Level od Detail pro nastavení kvality zobrazení. Vývojáři ještě k tomu získají novou dokumentaci, příkladné návody a také aktualizovaný TressFX Exporter pro Autodesk Maya. To ovšem není to nejdůležitější. 
 
 
Nejdůležitější je integrace TressFX 4.1 do jedné z hlavních vývojových platforem, a to konkrétně do Unreal Enginu, přičemž příslušný patch je k dispozici v sekci Epic Games Unreal na GitHubu s veškerým podpůrným materiálem. Respektive byl, přičemž tento odkaz aktuálně z nějakého důvodu nefunguje, ale to se snad brzy spraví. 
 
 
AMD slibuje, že vývojáři v rámci Unreal Engine 4.22 zaznamenají mnohem jednodušší využití TressFX a nabídku hotových komponent a materiálů, na čemž dále mohou stavět. 
 
 
Co se týče hardwaru, TressFX potřebuje GPU založené na GCN, což jsou Radeony od série HD 7000 výš, anebo samozřejmě i nový Radeon založený na RDNA, čili RX 5000. Dále to ale může být obecně i GPU s podporou DirectX 11 nebo 12 a navíc se Shader Model 5. 
 
TressFX už nyní podporují hry Deus Ex: Mankind Divided a Rise of the Tomb Raider, přičemž lze očekávat, že s integrací do Unreal Enginu 4.22 a také s nástupem nových konzolí založených na grafice s RDNA se podpora asi bude rozšiřovat. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama