Ježiš tenhle autor je snad vůči AMD také zaujatý nebo co (nebo alt OBRa??). Pořád pomlouvá paměťový subsystém Radeonů, protože nemá na papíru tak hustou propustnost jako konkurenční produkt - no a co? Paměťový subsystém v žádném případě není brzdou a toto nové řešení je evidentně lepší než to staré s širokou propustností, tak se s tím už smiřte a přestaňte o tom mluvit jako o něčem horším nebo podřadném.
O energetické efektivitě zde není ani slůvko? To že Radeon dokáže podat dost podobný výkon jako RTX3090, ale přitom se svého power limitu 300W ani nedotkne a GeForce jede neustále na 350W a ve špičkách tento limit i překračuje nestojí za zmínku?
A zase ten slavný RT, který pomalu nikdo nechce. Ale když už jsme u toho, viděl autor příklad Dirtu 5, který má RT efekty optimalizované na Radeony? Je velice zajímvé, jak tam GeForce RTX3000 dostává strašnou sodu. Tak mi tu nemluvte o slabém výkonu RT proti GeForce, když je to jen o tom, která firma si optimalizaci ve hře zaplatí. Nicméně vzhledem ke konzolím je asi jasné, na co se bude optimalizovat v budoucnu, že?
Odpovědět12 5
Vypustit beta verziu Dirt 5 do testov, ktora je pripravena pre AMD bol od tejto firmy dobry tah. A to zevraj AMD nema marketing. :-) Vobec ti nevadi, ze uplne odporuje vsetkym ostatnym vysledkom, ktore boli doteraz prezentovane? A o tych konzolach a optimalizaciach sa hovori stale dokola uz 7 rokov od prichodu PS4 a XboX One. Pritom sa nic za tu dobu nezmenilo.
BTW kde autor ohovara aktualne riesenie zbernice u AMD? Nikde nic take v clanku nevidim.
Odpovědět5 2
Všechny dosavadní hry, ve kterých je RT, byly přímo vyvíjeny s nVidií, tudíž z toho profituje výkon GeForce. Dirt 5 je oproti tomu vyvíjen s AMD a hle, najednou je o dost výkonnější AMD. Já netvrdím že je výkonnější řešení AMD či nVidie, já říkám, že je ten výkon extrémně závislý na tom, s kým vývojář spolupracuje a pro čí technologie tu podporu přidává. Takže těžko můžeš tvrdit, že výkon v RT je vyšší u nVidia... evidentně není a vše je o optimalizaci.
Ano, mluví se o tom dlouho, protože se dlouho čekalo na to, až budou mít obě konzole společný HW a společný i s technologiemi, které jsou dostupné pro běžná PC. Ta doba přišla právě teď. Co jsi jako chtěl optimalizovat na jednu architekturu v době, kdy PS i XBOX měli rozdílné HW a každý podporoval něco jiného? Teď je situace úplně jiná, obě konzole mají Ryzeny a RDNA 2, to samé dostaneš i v běžném PC, takže teď už optimalizace budou fungovat. Vždyť si vem nové hry, které právě vyšly a jsou pro PS,XBOX a PC... všude dominuje AMD a to není nějaká náhoda nebo anomálie, tohle je nastupující nový trend ať se ti to líbí nebo ne.
Autor napsal: "... Shodná je také kapacita Infinity Cache ve výši 128 MB, jejíž úkol je dohnat právě to, co nové karty ztrácí na propustnosti své hlavní paměti, neboť 512 GB/s už není na dnešní hi-end nijak úžasná hodnota. ..." V minulém článku doslova napsal, že ".... RTX3090 nabízí podstatně lepší paměťový subsystém...". V souhrnu to pořád vypadá, že si autor myslí, že řešení od AMD s úzkou sběrnicí, běžnýma GDDR6 paměťma a Infinity cache je nějaké horší a něco se někde musí dohánět. Ne, prostě paměťový subsystém u AMD se nyní skládá z více částí, nelze tedy koukat pouze na šířku sběrnice a jiná zažité dogmata. Evidentně je paměťový subsystém u Radeonů minimálně stejně výkonný jako na GeForce, ale díky své konstrukci se obejde bez zbytečně drahé široké sběrnice a drahých a zřavých GDDR6X pamětí, které snad ani nesplňují žádný JEDEC standard.
Odpovědět9 4
Tu sa ale nebavime iba o hrach ale aj o 3D Marku a jeho testoch na RT. A dalsia vec je, ze nevieme konecny vykon v RT u Ampere kariet v Dirt 5. Islo o beta verziu hry, na ktorej sa podiela AMD. Co by si povedal na to, keby v minulosti poslala NV do testov nimi podporovanu beta verziu hry, kde by jej vykon v AS bol ovela lepsi ako ten od AMD. A ktory by vobec nezodpovedal vsetkym ostatnym meraniam. To co AMD urobilo s Dirt 5 sa u NV casto nazyva hnusnym marketingom.
XboX One aj PS4 mali obe Jaguar CPU a rovnaku architekturu v GPU akurat s roznymi silovymi parametrami. A to ze sa bude vsetko optimalizovat pre AMD sa hovori od roku 2012. Nikto necakal na dnesnu generaciu. Proste je to sen fanusikov AMD a argument na obhajobu kupy ich GPU. Tie dnesne hry co spominas sa riesili vsetky v spolupraci s AMD. Tak isto ako ine hry sa riesia v spolupraci s NV a idu zasa lepsie na ich kartach. Nic sa v tomto smere nemeni. AMD sa akurat stalo viac aktivne v podpore hier a zacalo robit to, co NV robi uz davno. Odchytava popularne hry, ba ktorych potom spolupracuje a prezentuje na nich lepsi vykon.
Stale nevidim ziadne hanenie pamatoveho systemu AMD. Autor normalne popisal vsetko aj so spomenutou Infinity Cache. A vobec ma nenapadlo si domyslat, ze by bol horsi ako ten od NV. AMD karty maju predsa vykon na urovni konkurencie, takze limity v tomto smere nemaju. A inak mi to nevyplyva ani z tohto clanku.
Odpovědět4 3
Stejná bída, jako ty nVidie. Už v tom není rozdíl, co se AMD pochlapilo a konkuruje - cena bude hrozná a o dostupnosti ani nemluvě :O
Odpovědět3 0
Otázka je spíš jestli to není věcí vlády ČR, protože i když ty karty jsou jak říkáš drahé i přesto jsou nedostatkové.
Odpovědět0 2
Sloveso vypouštět by mělo být spojováno s proudem (vypouštím rybník) záplavou a tak podobně. "Bůh na to město vypustil celý nebeský rybník.." AMD spíše odkapává.
Odpovědět6 1
Vypustit se dá i jeden kus. Pokud potřebujete příklad: "Vypusťte Krakena.".
Odpovědět6 0
Kraken je pohroma může býti vypuštěn v jednom exempláři. Uznejte, že zvolání "Vypusťte Brouka Pytlíka" už nemá ten efekt. Chcete snad tvrdit, že RX 6900 XT bude mít stejný dopad, jako Kraken?
Odpovědět2 1
Nechápu souvislost s pohromou. Chytáte se stébla.
Vypustit lze i kapra do rybníka, zvíře do přírody atd..
Odpovědět0 0
Až som sa musel pozrieť na meno autora čo to pisal. Som sa zlakol že som na inej stranke, či niekto s inej stranky tuna pisal članok :D Sony či microsoft, pripravuju nove hry STOVKY pre PS5 či Xbox čo budu plne podporovať RDNA2 zo všetkym, Full DX12 a autor tu basni o 3 smiešnych hrach čo si Nvidia zaplatila a kde ma podporu NVIDIACKEHO RT či DLS??? To ako fakt si myslite že herny svet sa bez tych 3 hrach sponzorovanych Nvidiou neobijde a preto hrači musia kupovať kvoli tym trom smiešnym hram len NVIDIA GPU?
Odpovědět5 5
Chcelo by to menej citat DDho. Ampere je proste v RT citelne vykonnejsi ako konkurencne karty, ktore akurat dotiahli Turinga. Nevidim dovod preco to popierat. A druha vec je, ze nie je ziadny Nvidiacky RT. NV podporuje standard DXR a tak to bolo od zaciatku. Preto v hrach, ktore pouzivaju DirectX, je mozne akcelerovat RT aj na novych AMD grafikach. Tie hry nepouzivaju ziadne proprietarne API na RT a to sa na jeho implementacii a propagacii podielala NV. A ked sa budes chciet odvolavat na 2 vynimky pouzivajuce Vulkan, tak to ani nerob. Vulkan nema stale oficialnu podporu pre RT ako je DXR v DirectX. Tak si k nemu NV naimplementovala vlastne rozsirenia, ktore samozrejme AMD podporovat nebude. Kazdopadne NVIDIA podporuje RT cez standardy a nema na to vlastne API. RTX nie je nove ci ine API pre RT. Je to nadstavba postavena nad DXR, ktora je optimalizovana pre NV grafiky a v tomto smere setri vyvojarom pracu.
Odpovědět3 2
Ty tri smesne hry myslis Cyberpunk, Control, Metro Exodus, Shadow of the Tomb Raider, Minecrafte a BFV? Covece vic takovych smesnych her by neskodilo :D Abysme to stacili ale odehrat...
Porovnejme s trapnym Godfallem nebo Dirtem, kde jsou odlesky pocitany v 640p. Huuuura.
Odpovědět0 0
Fakt někomu RT chybí ? V praxi kvalitativní přínos 0, jen pokles fps - není spípš výhoda to nemít, tedy nemít tu možnost to omylem zapnout ? ;)
Odpovědět13 6
Pokud alespoň momentálně stoji obě karty prakticky to samé pak není důvod rt zazdívat. Navíc jasné že u kompetitivní fps si to na 240hz monitoru nezapnete ale u her jako metro atd kde vám stačí 60fps a chcete se "pokochat" prostředím nevidím důvod si to nezapmnout , hra s tim prostě vypadá lépe a pokud už ma i dobře "vycvičené" dlss o grafiku ani fps nepřijdete. Je to budoucnost a cenu karty to asi taky nějak extrémně neovlivnilo tak proc to nemít , těch her které to budou schopny využít bude přibývat a budou diky tomu vypadat graficky jen lépe.
Odpovědět1 0
Ber to tak, ze niektori ludia vedia co je RT a aky je jeho prinos a nemusia predstierat, ze ziadny nue je. ;) Ini to zrejme budu akceptovat az ked bude mat lepsi vykon v tomto smere aj AMD. Je to stale dookola to iste. Ked je v niecom lepsia NV, tak je to zbytocne a mrtve, nikto to nechce, nepouziva a nema to ziadny prinos. Ked je v niecom lepsie alebo ponuka nieco navyse AMD, je jedno, ze sa to pouziva este v menej hrach ako tie dopredu mrtve NV technologie, je to vzdy najvacsi objav vo vesmire s brutalnym prinosom, ktori vsetci chcu mat. :-)
Odpovědět2 4
Chápem, v dnešnej dobe je mať na výber je zlé.
Odpovědět6 0
pravil člověk co nikdy nevytvářel žádnou hru a nevytvářel scénu v 3D prostředí. Kdyby ano, tak by jsi RT vítal s otevřenou náručí.
Odpovědět0 4
No čekal jsem možná víc, uvidíme co (jestli vůbec) nV s 3080Ti
Odpovědět2 1
Ta bude výkonově stejná nebo podobná ve hrách jako 3090 jen za lepší cenu , možná taky něco kolem těch 1k dolarů jako 6900 namísto 1400? co ma doporučeno 3090. To se vyplatí buď lidem co chtějí max výkon a je jim jedno kolik zaplatí , s0íše se vyplatí koupit 3080 za normálni cenu a za 2 roky koupit 4080? za to co jste nekoupí ti/90 ušetřil.
Odpovědět1 0
Víc než plně konkurenceschopný high end?
Odpovědět1 1
To nemyslím, ale myslel jsem větší rozdíl oproti 6800XT. Pokud by byla 3080Ti s podobnám počtem SP jako 3090 a 20 GB vram taky za 1000 usd tak dává oproti 3080 větší smysl, než 6900XT oproti 6800XT.
Odpovědět6 0
RX 6900 je skrcena spotrebou. Da se ocekavat pokud nereference umozni jit tak na 400W tak ten vykon vyleze adekvatne navyseni poctu SP.
Odpovědět2 0