reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD zveřejnilo další detaily o technologii FSR 3.0, má být 2× rychlejší

26.3.2023, Milan Šurkala, aktualita
AMD zveřejnilo další detaily o technologii FSR 3.0, má být 2× rychlejší
AMD prezentovalo další detaily o technologii FidelityFX Super Resolution 3.0 (FSR 3.0). Ta nově přinese interpolované snímky, což má zvýšit výkon na 2násobek. Zároveň má omezit životnost artefaktů na jeden jediný snímek.
U moderních grafických karet se setkáváme s různými technologiemi pro upscaling. Díky tomu je možné generovat obraz rychleji v nižším rozlišení a zbývající detaily pak dopočítávat. Zatímco Nvidia má svou technologii DLSS 3, která vyžaduje výkonné grafické karty RTX 4000 s Tensor jádry, řešení od AMD je přístupnější a je open-source. Jmenuje se FidelityFX Super Resolution a nyní byla poodhalena jeho nejnovější generace FSR 3.0. AMD zveřejnilo nejen nové SDK, ale také zmínilo několik nových funkcí, které přinese nejnovější verze. Zatímco dosud FSR dopočítávalo chybějící detaily v rámci snímků, nová generace dokáže dopočítávat i celé interpolované snímky. To by mělo zvýšit výkon až na dvojnásobek.
 
AMD FSR
 
Interpolovaný snímek by měl být zobrazen jen jednou a neměl by vytvářet tzv. "feedback loop", tedy propagování artefaktů do dalších následujících snímků. Případný artefakt by tak měl ovlivnit jen jeden snímek, protože ten další už bude opět generován znovu "s čistým štítem". AMD nicméně zmiňuje, že čelí různým starým i novým problémům, jako je např. interpolace nelineárního pohybu, navýšení HW požadavků na interpolaci, potíže může přinášet i práce s elementy GUI.
 
AMD FSR 3.0
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama