A k čemu to bude když na tom pak nepojede normální software?
Odpovědět0 4
MS sa trápi s ARM dlhé roky a nevzdávajú to, výsledky sú ale mizerné, potrvá ešte dlho kým to bude pre Apple mať zmysel, to že ARM procesory sú lacné neznamená , že naozaj bude notebook lacný....pre spotrebiteľa to vo výsledku nebude nič znamenať. Apple je už tak pod tlakom práve vo výrobe HW kde je predaj statický práve kvôli cenám hotových zariadení a nie pre ceny Intelu.
Odpovědět0 0
Já bych to s tím ARMem neviděl tak černě.
Pokud vezmeme v potaz fakt, že MacOS i Linux vychází z UNIXu a jsou si trochu podobné (s určitým přimhouřením oka). Tak Linux na ARMech funguje již docela dlouho, filesystém má podobnou strukturu, zdrojové kódy Linuxu jsou veřejně k dispozici, tak proč se neinspirovat?
A další věc, jak již zde někdo zmiňoval - iOS běží taktéž na ARM procesorech. Navíc by mohli ušetřit a udělat jen jednu verzi.
Odpovědět0 0
''což je pro Apple mnohem lukrativnější oblast než prodej hardwaru'' to je omyl, najviac zarabaju na obrovskych marzach pri predaji HW. Sluzby tvoria tak 1/5. Nove cpu prida, okrem inych veci, zas nejaky ten dolar navyse pre apple.
Odpovědět1 3
Nemůžete se na to dívat jen pohledem dnešní doby. Jsme ve třetím tisíciletí, píše se rok 2020. Jednorázový prodej HW, ale i SW (obecně) už dlouho není tou nejlukrativnější oblastí, tím je už pěknou řádku let prodej služeb. V případě Applu tam ale ještě nedošel a své portfolio teprve buduje. Proč asi myslíte, že Apple přichází s předplatným na streamovací službu Apple TV+, předplatným na Apple News+, předplatným na Apple Arcade, předplatným na Apple Music...? To, že má dnes Apple větší příjmy v HW, neznamená, že to bude lukrativní oblast i v blízké budoucnosti. Tou je něco úplně jiného, služby. Na služby přechází všichni, protože to je zlatý důl. To už prodej HW dávno není, nejsme v 90. letech 20. století. Lukrativní jsou předplatná, služby, které si zákazník platí každý měsíc... To, že dnes služby tvoří 1/5 a pro Apple je zatím výnosnější prodej HW, neznamená, že tomu tak bude třeba za 5-10 let. Ve službách leží ty zisky, tam je ta oblast, kde lze růst, to je ta oblast, která je lukrativnější z dlouhodobého pohledu. HW je jen jedním z prostředků, jak uvrtat zákazníka do služeb. Apple už dávno v HW nevidí nejdůležitější oblast svého podnikání, kam směřovat své úsilí.
Odpovědět1 1
A ty služby v třetím tisíciletí se budou vyvíjet a poskytovat na papíře s tužkou.
Odpovědět1 0
Ceny předplatného nejsou (a nebudou) tak vysoké, aby se v dohledné době staly většinovým zdrojem příjmů Apple. Aktuálně mají služby okolo 20 % a drží se tak už dva roky, protože počet předplatitelů je velmi omezený. A počet služeb, které tímto mohou nabízet, také. Takže pokud dosáhnou aspoň na 30 %, budou velice rádi.
Kdyby služby byly tak lukrativní, jak tvrdíte, Apple by nevyvíjel iPhone SE, kašlal by na levnější modely, a namísto toho se snažil dostat svou službu i na jiné platformy skutečně ve velkém. A ono je to pořád naopak, to je divné. A samotný Apple pořád klade důraz právě na prodej počítačů, telefonů a tabletů, na dokonalou interakci a integraci všeho do jednoho celku.
A ještě takový dovětek pračlověka, který dodnes neobjevil "kouzlo" Spotify a vůbec předplacených služeb - tyhle služby jsou to první, na čem bude uživatel šetřit za současné situace poklesu.
Odpovědět0 0
Jste si opravdu jist, že s tím iPhone SE máte pravdu? Právě, že i kvůli tomu, že jsou služby tak lukrativní, vyvíjel iPhone SE a ne naopak. Čím více lidí bude mít Apple, tím snáz si koupí službu od Applu a ne od konkurence. Čím více lidí bude uvrtaných v ekosystému Applu, tím více si jich předplatí spíše službu od Applu než naopak. Na prodeji iPhonu SE Apple zas tak moc nevydělá, ale může vydělat pěkně velké částky na prodeji služeb majitelům iPhone SE. Aplikace z App Store prodá jen na produktech Apple. Apple potřebuje prodávat své produkty, aby k nim mohl prodávat další věci. Aplikace vyvine někdo jiný, Apple s tím nemá žádnou větší námahu, jen to umístí na svůj App Store a kasíruje provize. Totéž Apple Music. Tady leží ty peníze.
"namísto toho se snažil dostat svou službu i na jiné platformy skutečně ve velkém" A nedělá to? Apple Music je k dispozici i na Android, Apple TV+ na mnoha televizích. Nicméně ano, určitě je ještě spousta platforem, na které by se dala podpora jeho služeb rozšířit a ještě tam nejsou.
"samotný Apple pořád klade důraz právě na prodej počítačů" Jasně, a proto se každá další keynote soustředí především na to, jakou další službu představuje a jak ji provázat s celým ekosystémem. Prezentuje to tak i samotné vedení firmy. Jen v roce 2019 představil nové služby Apple Arcade, Apple TV+, Apple News+ a Apple Card. Fakt se nesoustředí na služby? Představení čtyř nových služeb (minimálně zdvojnásobení počtu služeb za jediný rok) naznačuje, že se stále soustředí na hardware? Opravdu? Klesající prodeje HW, ale výrazně stoupající příjmy ze služeb naznačují, že se stále soustředí na hardware? Opravdu?
Ke každému produktu dává službu na určitou dobu, což ale nepomáhá prodeji produktu (málokdo si bude kupovat iPhone, protože tam dostane Apple TV+ na rok zdarma), ale pomáhá to prodeji služby. Pokud budeš mít rok Apple TV+ zdarma, zvykneš si na to a bude se ti líbit, tak je o to menší šance, že půjdeš na Netflix nebo něco jiného a budeš pěkně platit 139 Kč každý měsíc, skoro 1700 Kč ročně. A když už má Apple TV+, tak proč nezůstat třeba i u Apple Music, když je ze začátku zdarma. To máme dalších 149 Kč měsíčně, cca 1800 Kč ročně. Zákazník má iPhone třeba tři roky a už putuje do kapsy Applu dalších 10000 Kč. Jen tak.
Proč asi Microsoft dával Windows 10 zdarma jako upgrade, když to předtím nedělal? Proč se připravoval dobrovolně o jednorázový prodej? Protože služby. Protože doufal v to, že na Windows 10 pořádně rozjede Microsoft Store a bude kasírovat provize z každého prodeje aplikace, která ani nemusí být jeho. Námaha Microsoftu skoro nula, ale provize slušná. Proč se tak tlačí Microsoft 365? Protože opakovaný pravidelný prodej je pro firmu lepší než jednorázový. Chcete větší cloud než je ve standardu? Připlaťte si. Cílem je uvrtat zákazníka v ekosystému a pak mu nabízet další služby. iPhone SE je především nástrojem pro uvrtání zákazníků do ekosystému. Na iPhonu SE má tak odhadem třetinovou marži než na iPhonu 11. Prodeje jsou také tak třetinové proti iPhonu 11. Pro Apple není důležité si navýšit prodeje o desetinu toho, co udělá iPhone 11, ale získat zákazníky, kteří se uvrtají v ekosystému a službách Applu. Kteří budou zdroji provizí.
Odpovědět1 0
Jasně, na předplatné zbytných služeb, jako je Spotify nebo Netflix se ušetřit dá. (Ačkoliv zatím hlásili nárůst předplatných, lidé se nudí doma) Ale pak máš nezbytné. Jako třeba celý systém v počítači. Poklud ho současně potřebuješ i k práci, tak těžko odhlásíš předplatné :)
PS: I tam, kde je kompatibilní "stejný" software zdarma je přechod docela opruz. Minimálně se učit něco podobného, ale úplně jiného. Děsná ztráta času.
Odpovědět0 0
"A ještě takový dovětek pračlověka, který dodnes neobjevil "kouzlo" Spotify a vůbec předplacených služeb - tyhle služby jsou to první, na čem bude uživatel šetřit za současné situace poklesu. "
Nemyslíš, že jako pračlověk, který neobjevil "kouzlo" těchto streamovacích služeb, patrně moc netušíš, jak se člověk, který jejich "kouzlo" objevil, chová? Navíc je zajímavé, že tvému tvrzení odporuje i skutečnost. Prodeje telefonů např. v USA spadly o 38 %, zatímco Netflix za čtvrtletí zvýšil počet svých předplatitelů o více než 9 % (standardně to jsou 4 %). Jak je možné, že za současné situace poklesu se lidé chovají přesně naopak, než tvrdíš? Takové služby nebudou prvními věcmi, které si člověk odpustí. To si naopak spíše odpustí právě ten nákup drahého HW, který je velkým jednorázovým výdajem a spokojí se službami na starém HW.
Takže důraz Applu na služby v posledním období mu naopak zajišťuje, že se ho krize tak silně nedotkne, protože prodeje smartphonů padají jak blázen, zatímco služby letí spíše nahoru. Být ještě více závislý na HW než dnes (a na iPhonech zvláště), byl by jeho propad více dramatický a ne naopak. Se svým přístupem bys Apple spíše poslal do hrobu. Zpátečnický přístup, kdy se lpělo na tom, co fungovalo kdysi, ale co nefunguje teď, už zahubil nejednu firmu. Vzpomenout můžeme např. na Kodak ve světě fotoparátů nebo na Nokii ve světě telefonů. Je rok 2020.
Odpovědět0 0
Ceny určují ti, co umějí posouvat technologie. Softwarové služby a hardware jdou ruku v ruce. Jen se možná část potřebného výkonu hardware přemění z koncového v maloobchodě (na němž běží licence) na velký u poskytovatelů služeb (severy, sítě).
Odpovědět0 0
Podíl prodeje formou služby roste. Všem. A je nesmírně lukrativní. Pro všechny. Dává jim to absolutní kontrolu nad zákezníkem, jehgo aplikací, daty a podobně. Soukromá data? ne, ošmíruje se každý. Crack a zadarmo? Ne, zapla´t nebo chcípni.. Nelíbí se ti podmínky? Táhni, ale tvoje data patří nám na věky věků. A nic jako vracení peněz nebude..
Odpovědět1 1
co, tak vezmou prostě verze programů pro iOS a budou je vydávat za notebookové verze. Aspoň to budou mít ovečky hezky sjednocené... A časem se to všechno tak promísí, že vlastně nikdo nebude vědět, co je tablet a co notebook.
Odpovědět0 0