
Začněme obecně. Radeony X1600 jsou postaveny na jádře RV530 (které vychází už z připravovaného R580, nikoli R520!). Disponují 12 pixel pipelines a 5 vertex jednotkami, což by teoreticky mělo slibovat s vysokými takty skvělé výkony. Ano, teoretický fillrate rozhodně není špatný, praxe je ovšem horší. To kvůli tomu, že čip obsahuje pouze 4 TMU (texturovací jednotky) i RBE. Praxe je obvykle taková, že počty pixel pipelines, jsou stejné s počty texturovacích jednotek i ROPs (v případě nových Radeonů Render Back-Ends - RBE).

Nejdříve se podívejme na slabší kartu s čipem ATi Radeon X1600 Pro. Čip je taktován na 500MHz. Paměti jsou 128-bitové o kapacitě 256MB, typu DDR2 na efektivní frekvenci 780MHz. Výkonnější karta je osazena čipem Radeon X1600 XT. Ten je taktován na velmi slušných 590MHz. Podstatně více potěší paměti typu GDDR3 o velikosti 256MB. Ty jsou sice 128-bitové, ale na frekvenci 1,38GHz. Paměťová propustnost je tak ekvivalentní 256-bitovým 690MHz pamětem (takové má třeba Radeon 9800Pro).
I přes vyšší fillrate než má například Radeon X800 XL se mu zdaleka nevyrovná a výkonem se řadí někam ke kartám GeForce 6600GT až GeForce 6800.
Zdroj: www.hexus.net, www.digit-life.com