Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

ATI a její trumfy

1.11.2004, Petr Svoboda, aktualita
ATI a její trumfy
Máme tu další z řady spekulací, co přinese budoucnost u společnosti ATI Technologies. První změna, kterou lze dokonce považovat za oficiálně potvrzenou, bude podpora Pixel Shaderů 3.0. Podporu této technologie má implementovánu nVidia v...
Máme tu další z řady spekulací, co přinese budoucnost u společnosti ATI Technologies. První změna, kterou lze dokonce považovat za oficiálně potvrzenou, bude podpora Pixel Shaderů 3.0. Podporu této technologie má implementovánu nVidia v grafikách řady 6800, ATI dosud Pixel Shadery 3.0 podceňovalo s odůvodněním, že se v nejnovějších hrách neuplatní. Nyní však PR manager ATI John Carvill implementaci slibuje (očekává se v rámci čipu R520), pochopitelně až se změní trend a podpora Pixel Shaderů 3.0 na straně aplikací bude větší.

Dále se spekuluje o tom, že ATI přece jen pokukuje po podobné technologii, jakou je SLI (Scalable Link Interface) od nVidie. Použití více grafických karet v jenom systému tak, aby se podělily o zpracování grafických dat, bylo od počátku zatracováno, avšak nyní to vypadá, že se technologie ujme. Slibná jsou zejména řešení od ALX nebo Alienware. Poslední úvahy pak směřují k multiprocesorovému řešení grafik.