Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

ATi... a opět pochybné optimalizace

19.5.2004, Zdeněk Kabát, aktualita
ATi... a opět pochybné optimalizace
Přestože již oba výrobci grafických čipů několikrát doplatili na "optimalizace", jak sami jemně označují podvádění v testech, pokračují v jejich používání dále. Nyní se pro změnu rozhořela aféra ohledně anizotropního filtrování, kterou objevil...
Přestože již oba výrobci grafických čipů několikrát doplatili na "optimalizace", jak sami jemně označují podvádění v testech, pokračují v jejich používání dále. Nyní se pro změnu rozhořela aféra ohledně anizotropního filtrování, kterou objevil a na svých stránkách popsal německý server ComputerBase.de. Jedná se o to, že ATi implementovalo do svých posledních ovladačů Catalyst 4.5 nové algoritmy pro filtrování textur. Místo plnohodnotného trilineárního filtrování tak provádí grafické karty tzv. "brilineární" (kombinace tri- a bilineárního), což má o něco nižší dopad na výkon.

ATi se k problému také oficiálně vyjádřilo, celý text si můžete přečíst v druhém článku na ComputerBase.de ZDE. Navíc se o tomto problému rozhořela velmi rozsáhlá diskuse na tomto fóru Beyond3D. Uvidíme, jak z toho ATi vybruslí, většinou dopadlo výrazně lépe než podvádějící nVidia.
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.

reklama