reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
29.1.2006, Milan Šurkala, aktualita
Radeony X1900 bohužel s nynějšími ovladači nevykazují vůbec přijatelnou kvalitu obrazu. V 3DMarku 06 v testu Firefly Forest jde na kartách Radeon X1900 krásně vidět chvění a zrnění (výsledný efekt lze vidět i na statických obrázcích). Nejlépe...
Oldrick | 11.2.200621:14
ale proč na to nepřišli v testech na.....?Viděl sem i 2atiny ve sli asi sem si to blbě čet samá chvála jak to natrhává prdel Nvidii no a je to tady eště že si počkali a nic hned na novej rok nevidali­(Nvidia­).Ati...Ati...ty ty ty ....budeš za to pikati!
Odpovědět0  0
Elsa | 2.2.200615:51
To ze na ATi nejsou zadne oficialni drivery {krom tech starych na CD} se asi stale zapomina... proc ty grafiky neposuzujete az budou mit radne SW vybaveni ? proc si kazdy druhy hraje na bulvar ?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4554) | 2.2.200616:54
Kdyz uz nejaka karta vyjde, mela by mit i odpovidajici drivery, nemyslite? O tom novinka je.
Odpovědět0  0
MireC22 | 30.1.20069:33
ako FanATIci, vy ste uplne mimo, preco sa tento divny artefakt vyskytne len pri rade 1900 a nie pri ostatnych, ale vy mi urcite poviete ze Nvidia mala uz super tajne vzorky od ATI a s Futuremarkom to tak urobili aby ATI karta vykazovala horsi obraz ­- zobudte sa prosim vas. Je to len vec ovladacov, verim ze ATI s tym rychlo a razantne nieco urobi.
Odpovědět0  0
ASD | 30.1.20069:43
Presne tak, tu nie je o com diskutovat, to je vec ovladacov, su desiatky hier v ktorych robi nejaka karta problem a vzdy sa to cez ovladace rychlo vyriesi. A myslim, ze v prvich oficialnych ovladacoch pre tuto kartu uz tento problem nebude.
Odpovědět0  0
Moas | 30.1.200611:47
Presne tak, je to stejne pro ATi, nVidii, S3 ­(tam jeste horsi :­)... a stejne si tuhle grafiku ted nikdo kupovat nebudete, tak nepovykujte...
Odpovědět0  0
cml11 | 30.1.20066:51
Potřebuje doladit ovladače jako dnes téměř každá nová karta. Téměř vždy se po uvedení nového modelu objeví zpráva a špatném vykreslování v té a té situaci. Takže vlastně vše v normálu..
Odpovědět0  0
neprihlaseny - LittleMan | 29.1.200622:39
chyba nie je v ati ale v 3d mark 2006 ­- cely benchmark je ocividne postaveny pro­-nvidia a GF dosahuju ovela lepsie vysledky ako ait ­- tak by som sa necudoval, keby tam bola nejyka chyba, co na ati zhorsi kvalitu ­(nie schvalne, ale preto, ze zdrojak je napisany tak, aby dobre vyzeral obraz nvidie a o ati sa nestara)
Odpovědět0  0
Vasek2 | 29.1.200623:27
Naprosto souhlasim. Navic 3D Mark stejne neukazuje skutecny vykon grafickeho subsystemu. Me napriklad nameril 44 bodu ­(2006, z toho CPU test neco pres 1500 bodu­), ale Quake 4 i jine hry mi behaji naprosto v pohode na max. detaily ve 1280x1024 a plynule. Tak kde je chyba?
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 29.1.200623:28
Nedíval jsem se na zdroj, ale vycházím z toho, že informace v článku jsou pravdivé. Konkrétně se podívejte na konec aktuality:

"Podle ATi je problém v shadow shaderu, který je odlišný oproti původnímu v Radeonech X1800, protože tento zahrnuje Fetch4 i 24­-bit DST. Vzhledem k tomu, že podobný problém Radeon X1800 se stejnými ovladači nevykazuje, bude problém asi skutečně zde. ATi slíbila vše napravit v příštích ovladačích.­"

Takže ATi sama přiznala, že bude asi problém u nich. Druhá věc je, že 3DMark06 byl vyvíjen a testován nejvýše na Radeonech X1800, takže jestli se u nich chyba neprojevuje, nedával bych to za vinu FutureMarku. Pravdou je, že nVidia je na tom lépe ­(ne absolutně, ale rozdíly by měly být větší­) a celkově to vypadá v 3DMarku06 na nějaké další pochyby, ale za tohle zjevně Futuremark nemůže a jestli to spraví nové Catalysty, bude to úplně jasné.
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 30.1.20066:08
já se divím, že na tohle vůbec reagujete...fanATIci stejně budou pořád dokola křičet do větru ty své nesmysly a názory bez podkladu jen aby nemuseli přiznat, že jejich milovaná ATInka prostě udělala chybu...
Odpovědět0  0
Radek Hulán | 30.1.200611:32
CHyba je zjevně v ATI, podle komentářů třeba v HL2 ATI nevykresluje kus scény, keře, stíny, atd:
http:­/­/techreport.com­/ja.zz?comments=9324

Je hezké, že se nové ATI dotáhlo na starou generaci NVIDIE, ale podvodem..
Odpovědět0  0
Zdeněk Kabát (474) | 30.1.200611:55
To, co ukazujete, je výsledek jiného algoritmu pro SuperAA než používá nVidia pro SLI AA. Obraz je na ATi v tomto případě opravdu horší, ale není to úmyslné okrajování scény a už vůbec se nedá mluvit o nějakém odlehčení GPU co se týče výkonu. Spíš by mě zajímalo, jak by scéna vypadala v pohybu. Half­-Life 2 je ale snad jediná hra, ve které funguje SuperAA takto špatně.
Odpovědět0  0
Lukfi | 30.1.200612:00
Jestli podvodem, o tom bych se radši bavil až po vydání nových driverů. Je to ten samý případ jako ten ­"skandálek­" s AF na GF7800GTX, kdy přívrženci ATi vykřikovali, že šlo o podvod, a nVidiáci správně argumentovali tím, že nVidia tuto chybu velmi rychle opravila v nových ovladačích.
Jestli to byl nebo nebyl podvod se asi nedozvíme, stejně jako tady. Věřím, Radku, že jsi natolik inteligentní aby ses nenechal unášet fanatismem a používal všude stejný metr.
Odpovědět0  0
Radek Hulán | 30.1.200616:44
Pozor, zde se jedná o srovnání X1800, a ten už má ovladače nějaký ten pátek... Udělal jsem pár srovnání vedle sebe podle screenů na FiringSquad.com, a ATI má všude rozmazený obraz bez detailů, NVIDIA SLI je na IQ mnohem lépe, nehovoře o lepší koncepci SLI.

Zde jsou:
http:­/­/radekhulan.cz­/img­/1­/20060130­-kvalita­-ati­-nvidia.jpg
http:­/­/radekhulan.cz­/img­/1­/20060130­-ati­-nvidia­-2.jpg
http:­/­/radekhulan.cz­/img­/1­/20060130­-ati­-nvidia­-3.jpg
http:­/­/radekhulan.cz­/img­/1­/20060130­-ati­-nvidia­-4.jpg
Odpovědět0  0
Danooo | 30.1.200619:52
Ešte by bolo treba doplniť detaily o nastavrniach ktoré si použil. A obrázky vo väčšom rozlíšení. Aby sa dalo z obrázkov niečo usúdiť.
Odpovědět0  0
Llanowar | 30.1.200620:00
Huláne ty špatně skončíš :­)­) Už máš ban na ocguru, na pct no i tady to příjde :­)­)­)

Není daleko doba, kdy se dostaneš akorát na ten svůj bulvární plátek co provozuješ :­)­)­) Kdo chce kam pomozme mu tam :­))
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 30.1.200620:21
Jakkoli Vám mohou připadat názory Radka Hulána zcestné či nevhodné, domnívám se, že na ně má právo. Za předpokladu, že zde nebude na nikoho útočit či se neslušně vyjadřovat, nevidím důvod, proč bychom mu měli bránit v přístupu.
Odpovědět0  0
Llanowar | 30.1.200620:52
Máte pravdu. Chce to být na jisté úrovni a nezklouzávat nikam dolů i když to tak svádí :­) Pak bych byl stejný jako on co se týká projevu. :­( Mockrát děkuji za upozornění.
Odpovědět0  0
snajprik | 31.1.20067:32
Pravdu povediac ani ma to netrapi lebo u nas ešte nedorazila ani ATI 1800 a kym dorazi ATI 1900 to už bude aj vyladena :­)a mam taky dojem že za ten čas aj zastarale :­( jedine čo z noveho sa tu da u nas kupiť je ATI1300, ATI1600, nvidia7800 ale zasadne všetko je na PCexpres x16,no mna viacej trapi či kupiť do staršieho PC kamaratovy pre AGP ATI9600PRO, nvidiu6600GT, alebo ATI800 a či ten vykon stoji za tu cenu, lebo doma mam ATI9600PRO a nič mi neseka no v robote mam nvidia6600 a nepači sa mi to citim trhanie a celkovo ten vykon neodskakuje od toho co mam doma a v testoch velmi tieš neodskakuje ATI800 od nV6600 a je o 1500 drahšie, a hneť pišem aj že novu desku nekupujem pre PCexpres x16, 2 mesiace pred vidanim M2 by to boly vyhodene peniaze.
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 31.1.200611:58
přečtěte si radši na PCT miničlánek Petra Štefka, který se jako zarytý fanoušek ATI pokoušel najít důkaz o optimalizaci 3DM pro nVidii a místo toho našel slabinu ATI...o to zajímavější je potom jeho závěr, ve kterém zase ATI jednoznačně vychvaluje na úkor jím zjištěných faktů...
Odpovědět0  0
Ballnazzar (7) | 31.1.200613:00
to je sice pekny ale ty se zase chovas jako zaryty fanousek NV tak v cem jsi lepsi nez on ?
Odpovědět0  0
xBl4d3x | 31.1.200613:59
to neni přesné ­- jsem fanoušek toho, kdo má nejlepší řešení v danou dobu a to je od příchodu GF6800 nVidia. Do té doby jsem nedal na ATI dopustit. Teprve teď s příchodem X1900 se zase začíná situace vyrovnávat. Nevím, v čem jsem lepší, ale většinou mám pro své názory aspoň nějaký podklad, ne jen výkřiky do větru...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.