reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
17.1.2023, Milan Šurkala, aktualita
Autonomní automobilová doprava by mohla mít jeden další problém vedle diskutabilní spolehlivosti. Tím je vliv na životní prostředí. Ke své práci potřebuje spoustu elektrické energie, což může zvyšovat výsledné emise z provozu.
honza1616 (3636) | 18.1.20237:23
Zajimalo by mě kdo tyhle takzvané ­"vědce­" platí, že vymýšlejí takové věci
Odpovědět4  0
CooliPi (378) | 18.1.20238:35
oteplovacska lobby
Odpovědět1  2
congi (319) | 18.1.20239:12
a ty ses co, popirac historie planety?
Odpovědět1  1
CooliPi (378) | 18.1.20239:35
Ne. Jakou s tim ma souvislost tato otazka?
Odpovědět1  1
tervicz (66) | 20.1.202310:15
Článek uvádí MIT, takový malý, bezvýznamný institut, jehož pracovníci rozhodně nehráli klíčovou roli v posunu technologií tak, jak je dnes známe.
Odpovědět2  0
zzw30 (222) | 17.1.202310:27
Umělé vytváření problému, aby se muselo něco řešit. Lidi se mají fakt hodně dobře, když řeší takovéhle kraviny.
Odpovědět8  1
Choakinek (1555) | 17.1.202316:41
Musím se zeptat nějakého bezdomovce nebo dělnice makající za min. mzdu nebo Ukrajince, kterého nutí makat 16 hodin denně anebo třeba nějakého Afričana s příjmy 8 dolarů za měsíc, jestli se mají dobře?
Odpovědět1  3
DarkRichelieu (1230) | 18.1.20237:26
Jenže tihle lidé ty koko.... nevymýšlí :)
Odpovědět4  0
Choakinek (1555) | 18.1.202318:50
Ano, máte samozřejmě pravdu, ovšem pan zzw30 žádný výběr určitých lidí ve svém příspěvku neprovedl, napsal jen obecně lidi ;­-­).
Odpovědět0  0
zzw30 (222) | 19.1.20239:15
Mít se dobře je relativní pojem. I Afričan s 8 dolary na měsíc se může mít dobře. I Ukrajinec pracující 16 hodin denně se může mít dobře, sám jsem s mnoha Rusy i Ukrajinci v mládí 14­-18 hodin denně pracoval. A měli jsme se náramně dobře!

Jinak ano, myslel jsem to obecně, ale ne až tak. Ona ta věta totiž pokračuje, a v druhé části za čárkou je část věty, která původní výběr lidí zpřesňuje, byť možná nepřímo. Byly tím myšleni ti lidé, kteří právě řeší takovéhle kraviny ;­)
Odpovědět0  0
snajprik (1565) | 18.1.20236:54
Cely ekologicky problem je premnoženie človeka na planete, proste začiatkom 20 storočia nas bolo 1,2 miliardy, po niečo viac ako 100 rokov sme sa premnožili skoro na 9 miliardy. Vedci vypočitali že tato planeta dokaže zvladnuť max. 6 miliardy ludi. Su dve možnosti ako to skonči, bud budeme inteligentny a obmedzime svoj počet na taku hranicu čo tato planeta ešte zvladne, alebo budeme ako kobilky premnožime sa zožerieme všetko a skončime ako kobilky...
Naša planeta nieje nafukovacia a expandovať nemame kam. Ekologia rieši len dôsledky, ale samozrejme že je to len oddialenie skutočneho problemu. V EU populačnu krivku mame pod kontrolou, preto sa tu mame v celku dobre, ale europa nieje cely svet...
Odpovědět1  3
honza1616 (3636) | 18.1.20237:34
Je fakt že populace hodně narostla, a to po světových válkách, když se začala zlepšovat zdravotní péče a dostupnost léků na každou nemoc a děti se už nerodí doma za pomoci porodní báby ale v nemocnici za přítomnosti doktorů

ale upřímně v civilizovaném světě spíš pozoruji stagnaci až pokles,
například Česko?? stárne
a za pár let bude náš důchodový systém bude v takové prdeli, že moje generace nebude mít důchod ani na zaplacení výdajů na bydlení protože důchodců bude dvojnásobek než dnes,
☝?A za dalších pár let až tito lidé začnou umírat, pokud se nezvedne porodnost, bude lidí výrazně ubývat

Tedy ta populační exploze je v rozvojových zemích, především Afrika a pak Asie,
přičemž taková Čína už dokonce po XX letech zaznamenala taky poklesu populace,
ale to se netýká Indie a dalších zemí a taky tě Afriky, kde se množí jak kobilky
Odpovědět4  2
snajprik (1565) | 18.1.202312:16
Ale 1 dieťa a udržatelny počet obivatelov je ešte najlepšia a najhumanejšia volba. Lepšie zdravotnictvo nam predlžilo život a znižilo umrtnosť čo je super, ale vedlajši efekt je že naš počet začal velmy rychlo rasť. taka afrika, pred 45 rokmi tam žilo 200 milionov ludi čo ako tak zvladali, lenže teraz už ich je 1500 milionov a to už ma problem uživiť, len vdaka dovozu potravin s inych kontinentov tam nekapu od hladu po stovkach milionov, lenže takym tempom o dalšich 40 rokov tam bude 10 miliard a to už nenakrmime a stovky milionov ludi budu umierať od hladu aj tak.
Zem nieje nafukovacia a lepšie je male zlo obmedzenim porodnosti na zvladnutelnu mieru, ako sledovať stovky milionov ludi umierať od hladu, dokažeme zopar milionov afričanov prichiliť v EU ale to problem nerieši, lebo miliardu či dve už nezvladneme.
Ekologia je fajn, ale problem nerieši, aj ked na to miňame stovky miliard, ale matematika je svina tu neopiješ rožkom.
Odpovědět1  1
wrah666 (6205) | 18.1.202312:28
Afrika má v první řadě problém, že jsou obyvatelé ­(když napíšu černoši, bude to znít rasisticky, ale ano, přesně ti­) líní jak veš. V místech, kde je možné sklízet 2 úrody do roka je neobdělávaná půda a lidé umírají hlady. A stále se jim tam vozí konzervy, místo aby dostali JEN motyku a pokud si neokopou, tak prostě jejich problém.
Odpovědět3  2
snajprik (1565) | 18.1.202312:44
To hej ved ani našim romom v getach nevieme vysvetliť, že nieje normalne ak 14 ročne dieťa čaka druhe decko s pribuznym... označuje sa to ako rasizmus, ale myslim si že keby ta 14 ročna romka mohla prežiť normalne dectvo i vyštudovať a v 25 rokoch mať dieťa s prijatelom ktoreho si sama vyberie a žiť normalny život by pre nu bolo ovela lepšie. Ale nie proste rasizmus a musi biť v 14 rokoch tehotna a do 20­-tich porodiť 7 deti s pribuznym, lebo by inak bola diskriminovana...
Odpovědět1  1
CooliPi (378) | 18.1.202313:46
Ma to ale ekonomickou stranku ­- pokud se rovnovaha, kterou si sami vytvori diky vlastni sobestacnosti narusi prave temi importy, tak to podtrhne zemedelce a nakonec budou zavisli vsichni. Takto to dotahli k dokonalosti Americane na Haiti. Tech prikladu, kdy necitlivym, nebo zamernym zpusobem byla rozvracena ekonomika slabych zemi by se naslo stovky. Ono se to tem nahore hodi, ze pak mohou udrzovat cilovou zemi v zavislosti na zahranicnich ­"zachrancich­".

Dalsim faktorem muze byt nemoznost ochranit urodu pred ukradenim. V takovem prostredi se pak nevyplati delat vubec nic. Lenost nelenost. Bez detailniho rozboru situace v danem miste tedy nevime, co je pricinou.

My v Cesku mame vlastni verzi fenomenu. Treba jedna je zbrojni vyroba, kterou s velkou slavou Vaclav I. udusil. Ted budem kvuli pozadavku na zvyseni zbrojeni kupovat zahranicni srot. V obchodech je nemecke maslo a potraviny. Kdyz bychom chteli mit potravinovou sobestacnost a ekologicke hnojeni, tak se to neda ufinancovat a dotace vyzerou nejake *ferty a z penez pohnoji chemii az tak, ze zeme je tvrda jako beton a nesaje vodu.

Tak jenom jestli nejsme stejni jako ti Africane v blede modrem...
Odpovědět1  1
Pavel Matějka (1593) | 17.1.202310:01
Problém spotřeby elektromobilů je jasný ­- ale je tady pořád možnost, že autonomní vozidlo pojede úsporněji, ne?
Odpovědět3  2
CooliPi (378) | 18.1.20238:38
Jak je videt ma v autonomnim rezimu dost nezanedbatelnou spotrebu oproti autu bez te ­"chytre­" elektroniky. A ridic oficialne musi zasahnout, kdyz auto neco posere. To je jak mit debila ve firme a muset na nej porad cucet a do vteriny mu to co zmrsil vytrhnout z rukou a srovnat volant. Tvl to je uspora...
Odpovědět2  1
snajprik (1565) | 18.1.202312:34
elektricka energia je najmenši problem ak by sme chceli dokažeme jej vyrobiť ovela ovela viac s 0 CO2 emisiami a ovela lacnejšie.
Momentalny problem s elektrinou je ten že sme ju predali špekulantom 17 nemcom na 5 rokov skoro zadarmo, a oni ju nam spetne predavaju s 2000% priražkou, proste niekto si zarobi a my to zaplatime ved na to mame :D
Nemci si vypli cca 25 atomoviek čo do vzduchu puštali 0 CO2 a nahradili to uholnimi elektrarnami ktore každu minutu pustia do vzduchu 5000 ton CO2 eko jak prase :D
a Emisne normi pre auta? spotreba benzinu a nafty autami tvori 0,1% aj ked všetke auta na svete budu elektricke to momože znižiť emisie o 0,1%
Len tak mimochodom, 7 največšich nakladnich lodi na svete vyprodukuju tolko emisii ako všetke auta na svete a tych lodi sa prehana po mori 200 000 :D
Odpovědět2  3
CooliPi (378) | 18.1.202313:31
Co se tyce tech nakladnich lodi, zanechavaji za sebou pas zacmoudene atmosfery od Ciny az po Evropu kolem Afriky, pokud nejedou pruplavem, jinde ani nemluve. V roce 2020 se zrychlila rotace Zeme ­- to byl ten COVIDovy rok, kdy bylo spousta lockdownu. Atmosfera v mnoha aglomeracich se vycistila, urcite i na mori.

Dosahnout tak dramatickeho zrychleni Zeme podle me jde jen persunutim vody k polum. Cili ochlazeni, aby tam voda zkondenzovala. CO2 v atmosfere zustalo stejne jako bylo predchozi rok. Takze mozna, ze kdyby tyto lode neprasily vzduch, tak nemame globalni oteplovani ­(mozna by byl jen odvar­). Ponechavam na ctenarich, at si to nechaji projit hlavou ­- jestli se nehonime za preludem se vsemi temi povolenkami z dychani, misto abychom vycistili zplodiny zaoceanskych lodi a prestali znecistovat vzduch mest jezdenim auty. Pak by se mozna ukazalo, ze by stacilo zasazovat nove stromy a nekacet prales a teploty by se stabilizovaly o neco nize. S kumulaci CO2 v atmosfere by to samorejme nehlo, pokud by se zaroven nesnizily emise, nebo nezvysil rust vegetace.
Odpovědět1  1
Jay8 (93) | 18.1.202315:28
7 lodi vyprodukuje tolko co stovky milionov aut? vazne? a na to si prisiel ako?

len pre predstavu
https:­/­/www.statista.com­/statistics­/1185535­/transport­-carbon­-dioxide­-emissions­-breakdown/
Odpovědět2  0
CooliPi (378) | 18.1.202316:49
Jedna z nejvetsich kontejnerovych lodi sveta roku 2014 ma vykon motoru 54.8MW
kdyby mel osobak prumerny vykon 10kW ­(spis tak 20kW­), tak to ma papirove spotrebu jako 5480 ­(resp. 2740­) osobaku.

https:­/­/gcaptain.com­/worlds­-largest­-containership­-also­-sets­-record­-for­-largest­-engine­-ever­/

Jenze dnesni osobni auta vypousteji ­(krome CO2­) mnohem mene sajrajtu do vzduchu. Jestli je ten motor lodi treba ­"jen­" 100000* smradlavejsi, tak 7 lodi teto velikosti z roku 2014 by smrdelo ve stropu jako 7*5480*100000=3836000000 osobnich aut.

Cele je to o tom, jakym meritkem to pomerujeme. Pokud CO2, tak je to jak v prvnim pripade. Pokud smradem ostatnich nespalenych zplodin, tak treba az jako v tom druhem pripade.

Jediny zaver ktery muzu ted rici, ze pokud se vezme trochu spravedlivejsi metrika k ovzdusi, tak to tvrzeni snajprika neni zas tak pritazene za vlasy. Vlastni vypocet me zarazil, asi jako vas. Doufam ze to nekdo uvede na pravou miru, dokonce s vykonem motoru lodi pro rok 2023.
Odpovědět1  2
Jay8 (93) | 18.1.202317:48
kde si vzal tych 100000? akoze lodny motor ma 100000 vyssie emisie ako motor auta???

rok 2022, najsilnejsi lodny motor max 80MW. tak ako u aut, nejde stale na plny vykon. pre lahke pocitanie, povedzme priemerne auto 80kw. takze lod s najsilnejsim motorom = 1000 aut. ako ti mohlo vyjst skoro 4 miliardy aut na 7 lodi to nechapem. logika ti asi nic nehovori...
Odpovědět0  0
CooliPi (378) | 18.1.202319:27
Odpovezte si sami, jestli je spatna logika, nebo vstupni cisla. Ja fakt nevim. Tak napiste kdo vite lepsi cisla. Pokud je lodni motor tak krasne vonavy jako posledni EURO 6 motor, tak faktor 100000 je vlastne 1.

Nebavime se o CO2.

Snazil jsem se nejak nahrubo odhadnout, jestli to tvrzeni snajprika je alespon zdalky pravdive. Pokud by byl lodni motor skutecne tak smradlavy, tak se to muze blizit.

U tech aut jsem ale zapomnel zapocitat, ze vetsinu casu stoji.

Cele to proste je postaveno na duveryhodnych cislech.

Dalsi zajimava cisla ohledne vyfukovych zplodin jsou napr. v tomto clanku:
https:­/­/www.euro.cz­/clanky­/i­-lodni­-doprava­-zelena­-klasicka­-lod­-ma­-totiz­-emise­-jako­-5­-milionu­-aut­-1335158­/

Na druhou stranu, i motory lodi zelenaji:
https:­/­/www.garaz.cz­/clanek­/blog­-motor­-kontejnerove­-lodi­-spotrebuje­-tisice­-litru­-paliva­-presto­-je­-ekologictejsi­-nez­-kamiony­-21008812
"Spotřeba vychází velmi zaokrouhleně na 21 000 litrů na 100 km. Je to hodně? No, když si vezmeme, že loď veze ekvivalent nákladu pro 5 500 kamionů, tak by každý ten jeden kamion musel mít spotřebu 3,8 litru na 100 km, aby to vycházelo zhruba stejně.­"


https:­/­/www.idnes.cz­/auto­/zpravodajstvi­/patnact­-nejvetsich­-lodi­-znecisti­-zivotni­-prostredi­-vice­-nez­-vsechna­-auta­-sveta.A090426_191128_automoto_vok
" Jen pro představu. Průměrný automobil, který ročně najede 15 tisíc kilometrů, vyprodukuje 101 gramů oxidů síry. Největší současná nákladní loď Emma Maersk s motorem o výkonu 109 tisíc koní ­(tedy přes 80 MW­) při svém ročním provozu vyprodukuje 5 000 tun stejné škodliviny.­"

Faktor 5000000­/0.101=49504950 aut­/1lod
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 18.1.202319:43
Akorát taková maličkost. Loď sice spotřebuje na 100 km ­"jen­" těch 21000 litrů. Ale ne nafty. Pálí mazut, ze kterého jdou dost jedovatá svinstva. Tak hustý, že při normální teplotě prakticky ani neteče.
Odpovědět0  0
Jay8 (93) | 18.1.202321:48
a teraz si predstav, ze 1­/3 svajciarska je vytapana mazutom. zeby krajina, ktora hodne dba na prirodu, palila mazut, ­"ze ktereho jdou dost jedovata svinstva?­"
urcite existju rozne typy mazutu, ale asi to nebude taka tragedia ako pises...
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 18.1.202322:48
Netuším co pálí švácaři, ale dokumentů o tom, jaký humáč se lije do lodí je víc než dost.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4558) | 18.1.202316:46
Pane jo, to je zase snůška nesmyslů.

https:­/­/i0.wp.com­/transportgeography.org­/wp­-content­/uploads­/greenhouse_transport_sector.png?resize=1536%2C636&ssl=1
https:­/­/www.cleanenergywire.org­/sites­/default­/files­/styles­/lightbox_image­/public­/images­/factsheet­/road­-transport­-emissions­-iwkoeln.png?itok=RiSKdmqr

"spotreba benzinu a nafty autami tvori 0,1% aj ked všetke auta na svete budu elektricke to momože znižiť emisie o 0,1% ­"

Doprava dělá 22­-32 % CO2 emisí. Z emisí dopravy ta silniční dělá 73­-74 %. V celkových emisích CO2 tedy u silniční dopravy hovoříme o cca 16­-23 %.

"Len tak mimochodom, 7 največšich nakladnich lodi na svete vyprodukuju tolko emisii ako všetke auta na svete­"

Jakých emisí? Jste ještě stále u CO2? Veškerá lodní doprava dělá 11­-13 % emisí CO2 z dopravy, ale jen 7 lodí z této lodní dopravy dělá více než všechna auta na světě, která vyprodukují 74 %? Něco tam trochu ­(no trochu sakra dost­) neštymuje. Vždyť těch 7 lodí naprosto logicky musí dělat méně než 11­-13 %, když všechny lodě dělají 11­-13 %. Tak jak to může být vyšší než 74%? Jak méně než 11­-13 může být současně rovno nebo větší než 74? Tomu opravdu nerozumím, v jakém matematickém systému může být toto pravdou.

Vtip je totiž v tom, že ohledně těch nákladních lodí to nebylo řečeno pro emise CO2, ale pro oxidy síry. Některá z těchto čísel byla založena na teoretických maximech daných limity síry v palivu v roce 2009, tedy ještě tehdy, když síra mohla být 4,5 % obsahu paliva. Dnes je to na 0,5 % a v oblastech ECA 0,1 %. To pochopitelně nijak nesnižuje závažnost lodní dopravy na emisích, ale opravdu pozor na to... v těchto srovnáních, která prezentujete, se nejedná o CO2!
Odpovědět4  0
wrah666 (6205) | 17.1.20239:41
Bez urážky, ale v mnoha případech mi přijde, že by to spíš chtělo ­"vědce­" spráskat rákoskou, aby přestali vařit buřty s křenem a začali opravdu bádat. A pokud to neumí, tak vyhodit a vychovat nové, co něco umět budou.
Odpovědět7  2
odb (514) | 17.1.202311:31
Podla mna je to dobe, lebo ludia si neuvedomuju, co stoji ta autonomnost. Jednak v cene technologii a jednak v nakladoch na prevadzku.

Rovnako aj poukazanie na zastaravanie. Klasicke auta bez elektroniky­/SW vies pouzivat neobmedzene, bez ziadneho poklesu pouzitelnosti. Pri novych niektore funkcie zastaraju a tie auta budu horsie pouzitelne az nepouzitlene bez upgradu. Nieco ako to je­(bolo­) pri smartfonoch.
Odpovědět2  2
wrah666 (6205) | 17.1.202315:02
Však ano. Není to náhoda, ale úmysl. Poctivé suto s normální velkoobjemovou atmosférou je nezničitelné. Tudíž není správný konzum. Nekoupíte si další. Tak bum, menší, menší, víc turbo, víc addidas. A když to přesáhlo mez, kdy už nejde trvanlivost víc odrbat, pač by to neodjelo ani z linky, tak se vymyslel geniální fígl. Elektromobil, na kterém krásně zemře baterka. Nejlepší možné řízení životnosti. A ještě se to prodává pod falešnou záminkou šetrnosti, když je to právě naopak. Pěkně rychle, vyrobit, spotřebovat a možná nějakou malou část recyklovat, ale hlavně vyrobit, vyrobit, vyrobit.
Odpovědět3  1
CooliPi (378) | 17.1.202321:05
Souhlas. Jen me prekpapuje, ze tento ­"vyzkum­" by nemeli prece delat vedci, ale mely by ho publikovat automobilky samotne ­- jaky je environmentalni dopad autonomniho rizeni ­- kolik to zere a jakou zivotnost ma ridici jednotka.

Pozadavek na zvysovani energeticke efektivity vede na dramaticke snizeni spolehlivosti ridicich jednotek ­- nebudu rozebirat priciny, ktere tu asi vetsina diskutujicich zna, protoze je to o hardwaru. 3nm cip vydrzi pri 100 miliardach tranzistoru jak dlouho, nez prvni tranzistor odejde?

Tak si rikam, jestli neni bezpecnejsi blbe auto, ktere stoji polovinu, ridic nema stres z toho ze se musi hnat do prace aby zaplatil silenou cenu auta a tim padem jezdi bezpecneji a s lehci nohou. A vydrzi 2* dele.
Odpovědět0  2
wrah666 (6205) | 18.1.20239:26
Automobilky si ho nepochybně dělají. Potichu a pro sebe. Aby měli představu, o kolik se sníží životnost a o kolik víc tím pádem prodají a vydělají. Něco jako šetrnost k životnímu prostředí je samozřejmě nezajímá.
Odpovědět2  1
CooliPi (378) | 18.1.20239:46
Cela perverznost tohoto ­(i ostatnich­) odvetvi prumyslu vyrostla do te miry, ze maji degradacni oddeleni ­(tam, kde simuluji rizenou degradaci vyrobku­) dvakrat vetsi nez navrhove oddeleni, u aut musi vydelat aspon tolik co stalo auto jeste jednou na nahradnich dilech jinak prodelaji ­(a z toho vychazi pozadavek na degradabilitu­) a u nemeckych automobilek ­(=VW­) jsou pozadavky, aby auto zacalo vrzat uz po 3 letech a ne po 5ti jak bylo obvykle, proste proto, aby mohli mit drazsi ­"nevrzajici­" modely a nekanibalizovali si jejich prodej prodejem kvalitnejsich levnych aut.

Treba u pracek se rizeni zivotnosti dela tak, ze cerpadlo se umisti blizko elektroniky a pri roztrhnuti cerpadla po 8 letech ­(vlivem degradace plastu­) to s sebou vezme i ridici jednotku, takze se pak nevyplati pracku opravovat.

U novych aut ­(byl to tusim VW, osobne jsem to videl­) jsou po 160kkm v prevodovce hromady pilin a supin ze zeleza.
Odpovědět0  1
TomMal (6) | 18.1.202319:51
To co jste napsal je absolutní pitomost. Žádná oddělení řízené degradace neexistují a rozhodně se nijak neplánuje za jak dlouho má něco vrzat atd.
Vývojové oddělení má požadavek na minimální životnost dílu a podle toho se takový díl navrhuje. Cílem je co nejnižší cena ­(při milionech aut se každý cent počítá­). Díky výrazně zvýšené přesnosti výpočtů a možnostech testování jsou dnes díly navrženy bez výrazného naddimenzování, což dříve nebylo možné.
Odpovědět1  0
CooliPi (378) | 19.1.202313:30
"Žádná oddělení řízené degradace neexistují a rozhodně se nijak neplánuje za jak dlouho má něco vrzat atd.­"

"Díky výrazně zvýšené přesnosti výpočtů a možnostech testování jsou dnes díly navrženy bez výrazného naddimenzování, což dříve nebylo možné.­"

Jestli ono to neni vlastne to same, az na to, ze uz nepotrebuji skryvat vyvoj rizene degradace a udelali ho soucasti vyrobku, jak sam pisete.

FYI, ta informace o vrzani je primo od cloveka ktery delal u VW v Nemecku a ted tady v CR na pozici koordinatora pro zavadeni novych modelu do vyroby.
Odpovědět0  0
Bespi (159) | 18.1.20239:42
A kolik pak stoji ridic. HW pokud bude zajem lze vymenit snadno. Proste se vymontuje ridici jednotka a da se tam jina. Staci aby existoval nejaky standard. Dobra ukazka jak to nedelat­/delat je autoradio, driv slo snadno vymenit, ale pak nekoho napadlo delat ­"zabudovana­" radia ­- stalo to nasobne vic a umelo zlomek.
Odpovědět0  2
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.