Autonomní Ford Fusion Hybrid zvládá jízdu v noci bez světel
11.4.2016, Milan Šurkala, aktualita

Samořídící automobily se dále překotně vyvíjí a Ford nedávno vyzkoušel jízdu svého autonomního vozu Fusion Hybrid v noci bez zapnutých světel, čehož by běžný řidič byl jen těžko schopen. Byla využita technologie LiDARu.
Stále více a více výrobců automobilů přichází s novými pokusy na poli autonomních vozidel. Ford se nyní snaží zajistit schopnost jízdy svých vozů i v naprosté tmě, tedy dokonce bez zapnutých světel, což by byl velmi těžký úkol i pro lidského řidiče. Automobil Ford Fusion Hybrid (obdoba evropského Mondea) byl takto vyzkoušen v Arizoně. Kamery potřebují ke své práci světlo, v noci jsou tedy při vypnutých světlech nepoužitelné (takto se ale běžně stejně nejezdí). Právě proto přišel ke slovu LiDAR.

Díky tomu není nutné spoléhat na čáry na silnici. Auto disponuje 3D mapami ve vysokém rozlišení s informacemi o silnici, geografických a topografických vlastnostech, nechybí ani informace o značkách, budovách nebo stromech. Spolu s daty z radaru se auto díky tomuto dokáže přesně lokalizovat na výše zmíněných mapách. LiDARové senzory jsou schopné vyslat velké množství infračervených laserových paprsků 2,8milionkrát za sekundu.
Wayne Williams, výzkumný vědec a inženýr z Fordu se vyjádřil, že uvnitř auta cítil, jak se pohybuje, ale při pohledu z okna viděl pouze tmu a svou pozici kontroloval akorát na obrazovce. Přesto se auto přesně udrželo na klikatých cestičkách. V tomto roce Ford plánuje postavit flotilu zhruba 30 hybridních sedanů Fusion pro testy v Kalifornii, Arizoně a Michiganu. Tento vývoj je částí konceptu Ford Smart Mobility, která kombinuje schopnost autonomního řízení aut např. s možnostmi konektivity.
Zdroj: ford.com

Díky tomu není nutné spoléhat na čáry na silnici. Auto disponuje 3D mapami ve vysokém rozlišení s informacemi o silnici, geografických a topografických vlastnostech, nechybí ani informace o značkách, budovách nebo stromech. Spolu s daty z radaru se auto díky tomuto dokáže přesně lokalizovat na výše zmíněných mapách. LiDARové senzory jsou schopné vyslat velké množství infračervených laserových paprsků 2,8milionkrát za sekundu.
Wayne Williams, výzkumný vědec a inženýr z Fordu se vyjádřil, že uvnitř auta cítil, jak se pohybuje, ale při pohledu z okna viděl pouze tmu a svou pozici kontroloval akorát na obrazovce. Přesto se auto přesně udrželo na klikatých cestičkách. V tomto roce Ford plánuje postavit flotilu zhruba 30 hybridních sedanů Fusion pro testy v Kalifornii, Arizoně a Michiganu. Tento vývoj je částí konceptu Ford Smart Mobility, která kombinuje schopnost autonomního řízení aut např. s možnostmi konektivity.
Zdroj: ford.com