reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Autor nápadu na vyskakovací reklamy se omluvil

, , aktualita
Autor nápadu na vyskakovací reklamy se omluvil
Reklamy vyskakující v samostatných oknech prohlížeče, tedy tzv. pop-up advertisement, se staly jednou z nejvíce nenáviděných forem internetových reklam. Nyní se autor tohoto nápadu veřejnosti omluvil.
Autor nápadu na vyskakovací reklamy se omluvil
Vyskakující reklamu poprvé vytvořil Ethan Zuckerman, který nedávno napsal pro The Atlantic článek, v němž se za tento svůj počin omlouvá. Uvádí, že to byl právě on, kdo napsal příslušný kód pro reklamu vyskakující v samostatném okně. Jeho úmysly prý byly dobré, ale nyní si uvědomuje, že se z pop-upů stal nejvíce nenáviděný nástroj pro šíření reklamy na Internetu.





Zuckerman v letech 1994 až 1999 pracoval pro Tripod.com, který poskytoval jisté služby absolventům univerzit, což však nebylo úspěšné, a tak Tripod.com skončil jako webhostingový server. Firma zkoušela několik způsobů, jak vydělat touto činností peníze, ovšem nakonec se spolehla na financování z reklam. Využívala k tomu analyzování stránek svých zákazníků, dle jejichž obsahu na ně cílila svou reklamu, ovšem to nefungovalo v každém případě zcela bezchybně.

Objevil se totiž inzerent, a to jedna automobilová společnost, která si stěžovala, že se její bannery s reklamou objevily na hostované pornografické stránce. V Tripodu se tedy rozhodli reklamu umístit do samostatného vyskakovacího okna, aby si ji uživatel nespojoval s obsahem samotné stránky. Tripod nakonec se svým modelem zaznamenal úspěch. Jisté ale je, že s vyskakovacími okny by dříve nebo později přišel někdo jiný.

Zdroj: Tom's Hardware
reklama
reklama
reklama