reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Autory videí na YouTube čeká placení nových daní za americké diváky

10.3.2021, Jan Vítek, aktualita
Autory videí na YouTube čeká placení nových daní za americké diváky
Google už tvůrcům obsahu na YouTube v několika krocích výrazně zkrouhl příjmy a ti se zařídili po svém s využitím vlastního reklamního obsahu či s přímou podporou mecenášů. Nyní ale budou muset řešit další věc, za kterou ovšem Google už nemůže.
Dle nového nařízení budou muset tvůrci obsahu na YouTube, kteří mají příjmy z reklam, případně platit daně i v USA, a to bez ohledu na to, zda sami jsou, nebo nejsou občany Spojených států. Nicméně to má platit pouze pro příjmy, které byly dosaženy díky americkým divákům, čili ten, kdo na svém kanálu nemluví anglicky, se něčeho takového nemusí moc obávat. 
 
 
V příštích týdnech bude Google žádat o poskytnutí příslušných daňových informací prostřednictvím AdSense, na což mají tvůrci čas do 31. května tohoto roku. A pokud tyto informace neposkytnou, může Google srazit až 24 % z jejich celkového příjmu na YouTube, což čítá nejen příjmy z reklam, ale také ze služby YouTube Premium nebo z funkcí Superchat, Super Stickers i členství v kanálu
 
 
Tyto změny vycházejí z nového nařízení vlády USA, konkrétně z US Internal Revenue Code (americký daňový zákoník, oddíl 3). Dle něj Google jednoduše musí vybírat poplatky od všech tvůrců obsahu z celého světa, kteří mají na YouTube své příjmy, pokud jsou tyto příjmy založeny na zájmu diváků z USA. 
 
Co tedy může nastat? Pokud někdo mimo USA má díky YouTube příjem třeba 1000 dolarů a z toho mu 100 dolarů zajistí američtí diváci, mohou nastat tři eventuality. Pokud se autor rozhodne s Googlem nespolupracovat, může mu být s celkové částky strženo až 240 dolarů (zmíněných 24 %). Pokud bude spolupracovat a poskytne žádané informace, bude mu strženo maximálně 30 %, ale z částky získané pouze díky americkým divákům, čili v našem případě jen 30 dolarů. Pro země, které mají s USA příslušnou smlouvu zajišťující nadstandardní vztahy ohledně daní, pak platí poloviční sazba, čili 15 % z příjmu od amerických diváků. 
 
Jde tak o změnu, která asi nejvíce postihne britské tvůrce obsahu, anebo prostě ty, kteří sice nemají jako mateřský jazyk angličtinu, ale právě pro zvýšení dosahu svých videí se rozhodli pro tento jazyk. 
 


reklama