Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Avowed: fantasy RPG od Obsidianu vyjde na podzim 2024

25.1.2024, Karel Polívka, článek
Avowed: fantasy RPG od Obsidianu vyjde na podzim 2024
Mezi připravované tituly, kterým byla věnovaná pozornost v rámci Xbox Developer_Direct 2024, patřilo i fantasy RPG s názvem Avowed od studia Obsidian Entertainment. Hra je vyvíjena v Unreal Engine 5.
UPDATE 25. 1. 2024: Doplněno o nové video s rozšířenými gameplay záběry, v kterém Carrie Patel (Game Director) a Gabe Paramo (Gameplay Director) sdělují další informace o hře Avowed a jak se bude hrát:
 
 

Dále následuje původní obsah článku z 22. 1. 2024:
 
Vývojářské studio Obsidian Entertainment, jež od roku 2018 patří Microsoftu, se řadí mezi vyhlášené tvůrce příběhových RPG pro jednoho hráče. Díky tomu je vždy věnována zvýšená pozornost tomu, na čem pracují, což je teď dvojice RPG z pohledu první osoby, které jsou vyvíjené v Unreal Engine 5.
 
Tím prvním je The Outer Worlds 2 coby pokračování prvního dílu z roku 2019. A tím druhým je Avowed coby fantasy RPG odehrávající se na ostrově Living Lands v herním světě Eora, který už známe ze dvou předchozích titulů Obsidianu, izometrických RPG Pillars of Ethernity a Pillars of Ethernity II: Deadfire (jejich znalost ale nebude nutná). V roli vyslance říše Aedyr budete mít za úkol prozkoumat zvěsti o šířícím se záhadném moru a zamezit hrozícímu nebezpečí.
 
Původně mělo jít o velký otevřený svět podobně jako ve Skyrimu, ale během vývoje došlo k přehodnocení konceptu, aby mohli lépe zužitkovat to, s čím mají vývojáři nejvíce zkušeností. Tedy s vyprávěním zajímavých příběhů, které mohou nabízet různé volby, jež ovlivní další vývoj. Takže nakonec půjde o systém lokací podobně jako v The Outer Worlds. V nejnovější prezentaci Xbox Developer_Direct 2024 byla hře věnována následující část:
 
 
Máme tu tak už větší množství různých gameplay záběrů. Gabriel Paramo, Gameplay Director v Obsidian Entertainment, k tomu přidává následující komentář:
 

 
Gabriel Paramo / Obsidian | ENG:
"We developed a flexible combat system that allows you to quickly swap from spellcasting and sharp shooting to melee combat. We want to give you the freedom to mix and match your loadout to fit the way you want to play from moment to moment uninterrupted. For all battles you can combine a variety of weapons, attacks and abilities for tactical advantages against a wide range of enemy types. It's not just hacking and slashing. You're making real-time decisions about when to use your abilities, powerful melee attacks, blocks, parries and special attacks.
 
If you choose to approach combat with a one-handed wand, it feels quick and snappy when dealing damage to enemies at mid-range. Using the tangle foot ability you can stop enemies in their tracks giving you the opportunity to focus on weaker or tougher combatants in an intentional and controlled manner. It's important to pay attention to the types of enemies you're dealing with. Some units are extremely defensive, some are brutishly difficult and others you must make sure you prioritize or their healing capabilities will put you in a tough spot.
 
To help with the different encounters you will face, we provide customizable loadouts that can be quicly switched during combat. That means you can play however you want. Equip a sword and shield and charge into battle. Dual wield pistols and control the encounter mid-range or even dual wield wands to feel like a gunslinging mage. You could use your enchanted wand to freeze enemies and then use your off-hand weapons power attack to shatter them.
 
We've worked hard to keep you constantly engaged as battles unfold by creating a balance between pressure and manageability during combat."
 


Gabriel Paramo / Obsidian | CZ překlad:
Vyvinuli jsme flexibilní bojový systém, který vám umožní rychle přejít od kouzlení a střelných zbraní k boji na blízko. Chceme vám dát svobodu kombinovat a ladit svůj loadout (konfiguraci výbavy a zbraní), aby vyhovoval způsobu, jakým chcete hrát, plynule bez jakéhokoli přerušení. Pro všechny bitvy můžete kombinovat různé zbraně, útoky a schopnosti pro taktické výhody proti velkému množství typů nepřátel. Nejde jen o bezhlavé klikání typu hack & slash. V reálném čase rozhodujete o tom, kdy použít své schopnosti, silné útoky na blízko, bloky, odražení a speciální útoky. 
 
Pokud se rozhodnete přistoupit k boji s jednoruční kouzelnou hůlkou, bude to působit rychle a svižně při udělování poškození nepřátelům na střední vzdálenost. Pomocí schopnosti "tangle foot" můžete zastavit nepřátele v jejich místě, což vám umožní se vhodným způsobem zaměřit na slabší nebo tvrdší bojovníky. Je důležité věnovat pozornost typům nepřátel, s kterými se potýkáte. Některé jednotky jsou extrémně obranné, některé brutálně obtížné a u jiných musíte dobře volit pořadí svých akcí, jinak vás jejich léčebné schopnosti postaví do obtížné situace.
 
Abychom vám pomohli s různými souboji, umožňujeme přizpůsobitelné loadouty, mezi nimiž lze během boje rychle přepínat. To znamená, že můžete hrát, jak chcete. Vybavte se mečem a štítem a vydejte se do bitvy. S využitím 2 pistolí naráz ovládněte souboj na střední vzdálenost nebo třeba použijte 2 kouzelné hůlky naráz, abyste si připadali jako pistolník s kouzly. Můžete použít svou kouzelnou hůlku ke zmrazení nepřátel a pak použít silný útok zbraně (power attack) k jejich roztříštění.
 
Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom vás v průběhu soubojů drželi v neustálém pozoru pomocí rovnováhy mezi jejich náročností a zvladatelností."
 

 
- screenshoty připravované hry Avowed, pro zvětšení klikněte -
 
Pokud jde o předchozí trailery, ten z loňského léta působil dojmem, že by hra mohla mít pestré grafické zpracování, jež by bylo podobné tomu v The Outer Worlds:
 
 
Zatímco první trailer z června 2020, který byl pouze cinematický (kromě několika sekund na konci), působil stylem, že by se mohlo jednat o drsnější fantasy RPG s ponurou atmosférou:
 
 
Výsledek tak bude mít mnohem blíže k loňskému traileru, nicméně na nejnovějších záběrech je vidět přece jen o něco střízlivější a více realisticky vypadající vizuál. Při sledování nejnovějších gameplay ukázek se mi vybavují vzpomínky na Skyrim z roku 2011 od Bethesda Game Studios nebo Dark Messiah of Might & Magic z roku 2006 od Arkane Studios. Podívejme se ještě na dosavadní produkci Obsidianu, protože to taky hodně napoví o tom, jaká by hra nakonec mohla být:
 
Název hry Datum vydání Žánr Engine Vydavatel Metacritic (PC)
SW KOTOR II: The Sith Lords 6. 12. 2004 RPG Odyssey LucasArts 85
Neverwinter Nights 2 31. 10. 2006 RPG
Electron
Atari 82
Alpha Protocol 27. 5. 2010 ARPG Unreal Engine 3 Sega 72
Fallout: New Vegas 19. 10. 2010 RPG Gamebryo Bethesda Softworks 84
Dungeon Siege III 26. 5. 2011 ARPG Onyx Square Enix 72
South Park: The Stick of Truth 4. 3. 2014 RPG   Ubisoft 85
Pillars of Eternity 26. 3. 2015 RPG Unity Paradox Interactive 89
Skyforge 16. 7. 2015 MMORPG   My.com 73
Pathfinder Adventures 27. 4. 2016 Karetní   Asmodee North America
Armored Warfare* Říjen 2015 Souboj vozidel   My.games
Tyranny 10. 11. 2016 RPG Unity Paradox Interactive  80
Pillars of Eternity II: Deadfire 8. 5. 2018 RPG Unity Versus Evil  88
The Outer Worlds 25. 10. 2019 RPG Unreal Engine 4 Private Division 82
Grounded 27. 9. 2022 Co-op Survival Unreal Engine 4 Xbox Game Studios 83
Pentiment 15. 11. 2022 Dobrodružná Unity Xbox Game Studios 88
The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition 7. 3. 2023 RPG Unreal Engine 4 Private Division -
Avowed ? 2024 RPG Unreal Engine 5 Xbox Game Studios  
The Outer Worlds 2 ? RPG Unreal Engine 5 Xbox Game Studios  
*Hru pro PC vytvořil Obsidian, ale v roce 2017 ji převzali vývojáři z Mail.ru, kteří ji upravili pro konzole PS4 a Xbox One, kde vyšla v roce 2018
 
Avowed vyjde letos na podzim na PC, Xbox Series X|S a od prvního dne bude k dispozici v Game Passu. A už teď má svou stránku na Steamu, takže si hru můžete přidat na seznam přání.
 
Budete chtít si zahrát Avowed?
V anketě šlo hlasovat od 25.1.2024 do 22.2.2024. Počet hlasujících: 13
Ano38 %
Uvidím po vydání podle recenzí46 %
Ne15 %