reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Baldur's Gate 3 je v předběžném přístupu, jak se jeví?

12.10.2020, Jan Vítek, aktualita
Baldur's Gate 3 je v předběžném přístupu, jak se jeví?
Horká novinka od Larian Studios vstoupila do předběžného přístupu a dočkala se už také prvních hotfixů. My se můžeme krátce podívat na to, jaký tento titul je a zda zatím splnil očekávání fanoušků série Baldur's Gate.
Na hodnocení celé hry je samozřejmě ještě velice brzy, ale už nyní můžeme konstatovat, že studio Larian se posunulo o velký kus dál, přičemž si zachovalo svůj styl. Nikdo soudný přitom nemohl očekávat, že po dvaceti letech vznikne hra, která bude svým zpracováním připomínat původní tituly založené na Infinity Engine a že rovnýma nohama skočíme do světa Forgotten Realms tak, jak jej známe ze Shadow of Amn a dalších titulů.
 
 
Rukopis Larianu je tu zcela zřejmý, takže i přes celkově notně vylepšenou grafiku na nás Baldur's Gate 3 ihned zapůsobí jako pokračování Divinity: Original Sin 2. Ostatně tu vedle celkového 3D zpracování sledovaného kamerou seshora jsou i některé osvědčené herní mechaniky a především možnost využívat své okolí, bez čehož se šance na úspěch v boji tenčí. Konkrétně jde třeba o výškovou převahu, elementy (blesk do kaluže s namočenými nepřáteli lze vřele doporučit), možnost metat okolní předměty nebo je využít jinak a inteligentněji. 
 
Zaujmout nás můžou také filmově zpracované dialogy, což jsou zcela všechny. Gestikulace postav zatím na sebe moc nenavazují, ale z hlediska animace a výrazů v obličejích vypadají velice dobře. Pokud jde o naše kumpány v partě, jejich loajalita zřejmě vskutku visí jen na jediné věci, a to snaze zbavit se malého mozkožrouta, který je hodlá každou chvíli začít měnit v dospělé Mind Flayery. Motivace zůstat pohromadě je tak velice silná a především působí přirozeně a věrohodně, zároveň ale není všemocná. 
 
Rukopis Larianu lze poznat i v tom, že se tu skutečně počítá každá úroveň. Při útoku na skupinu nepřátel o stejné úrovni lze očekávat tuhý souboj a pokud budou na vyšší byť jen o jednu úroveň, je lepší se o to nepokoušet, zvlášť pokud nejsme plně seznámeni s mechanikami hry, do nichž nyní patří i hody dvacetistěnkou, které se často uplatní v dialozích. Tam tak není zapotřebí mít jen vysokou dovednost (inteligence, zastrašování), ale i štěstí. Právě to ale není nezbytné a není radno nahrávat pozici jen kvůli nepodařenému hodu kostkou, který neznamená neúspěch, jen nutnost zkusit něco jiného či vydat se jiným směrem.
 
Zatím je také znát, že jde o hru v předběžném přístupu. Lze očekávat chyby v questech, které nám je znemožní dokončit, takže si někdy ani nemůžeme být jistí v tom, zda nám něco uniká, nebo jde o problém na straně hry. Zvláště pod DX11 je ale hra vcelku stabilní, i když někteří budou pochopitelně na základě vlastní zkušenosti tvrdit opak. Z hlediska technického zpracování to ještě bude chtít zapracovat na uživatelském rozhraní, inteligenci kamery a na jiných drobnostech. 
 
Baldur's Gate 3 tak už nyní ukazuje, co lze od finální verze očekávat a že Larian si chystá další kvalitní titul. O tom se bude přirozeně diskutovat, zda si zaslouží být součástí dané série, nebo zda jde jen o další "larianovku". Tak či tak, samo o sobě to kvality této hry nijak nesníží.


reklama