reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
10.7.2018, Jan Vítek, aktualita
Díky uzavřenému alfatestování hry Battlefield V se objevily i první benchmarky, které posuzují výkon grafických karet od AMD a NVIDIE a také výkon procesorů. Co se dozvíme z několika testů při různém rozlišení?
kokrhanek (1) | 11.7.20188:25
Proč nejsou testy CPU v dx12? Proč nejsou vidět takty cpu apod? Je to pak logický výsledek kdy zastaralé dx11 nevyužívá skoro žádná jádra.... Proč odrazujete od dx12? ­(­"A co se týče DirectX 12, to je v aktuálním stavu hry Battlefield V lepší vůbec nezapínat. ­").... Ta hra tak vypadá daleko lépe a je svižnější to. že řada GTX 10x0 nemá plnohodnotné dx12 a nemá takový výpočetní výkon pak dokazuje výkonnostní propad oproti RX a VEGA kartám. Zavání to sponzorováním od určitých výrobců.
Odpovědět0  3
Jan Vítek (3360) | 11.7.20189:04
Všiml jste si, že ty testy jsme nedělali my?
Odpovědět3  0
mareknr (256) | 12.7.20189:59
1.­) Vyťaženie jadier CPU nie je dané iba renderovacím API. Aj v DX11 vieš pekne CPU zaťažiť počítaním fyziky, AI a kadečím iným.

2­) DX12 nevyužíva multithreading natívne. Je len na neho pripravené, ale záleží na engine ­(a teda herných vývojároch­) na ktorom hra beží, ako je toto API využité. Inak povedané, aj u DX12 hry môže rendering bežať na iba 1 alebo 2 vláknach.

3­) Pascal GPU má normálnu implementáciu DX12 presne tak ako sa uvádza a teda DX12.1. To, že je v niektorých smeroch slabší ako relevantné GPU od AMD ­(rozumej neťaží z niektorých features porovnateľne­) je už vec druhá. To je ako keby sa DX11 rada GPU od AMD označovala ako že nemá plnohodnotnú podoporu pre DX11 pretože nezvláda jej ťažnú feature tesláciu tak ako obdobné GPU od NV. Tak to ale nefunguje, že?

4­) ­"Ta hra tak vypadá daleko lépe a je svižnější to­"
Svižnejšia byť môže, ale naozaj vypadá v DX12 lepšie? Má vôbec DX12 nejakú grafickú feature oproti DX11, ktorá by oproti predchádzajúcej verzii tohto API zlepšovala vizuál? Pokiaľ viem, tak nie.

5­) Ide o alpha verziu hry. Počkal by som si na release verziu a potom robil závery. Aby nakoniec z tých 50% nebolo len 10% ­(čo by zodpovedalo reálnemu rozdielu vo výkone podľa väčšiny hier­). Ale to sa zasa asi budete tváriť, že to nezodpovedá reálu a že to len zlá NVIDIA brzdí výkon úžasných AMD GPU, ktoré sú podľa vás o toľko lepšie. A zasa sa vyrojí viacero konšpiračných teórií o tom ako NVIDIA hádže polená pod nohy božskému AMD.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.