reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.5.2022, Milan Šurkala, aktualita
Čínská společnost BOE chtěla patrně trochu ušetřit, ale prohřešek jí bude ve výsledku asi stát mnohem více. Kvůli podvodům se specifikacemi displejů pro telefony Apple iPhone přijde o zakázku na 30 milionů obrazovek.
mittar (153) | 28.5.20227:47
Co si mam predstavit pod ­"a bez vědomí Applu změnilo šířku elektronických obvodů­" ... jako ze barva je mensi a to cerne kolem pixelu vetsi nebo co?
Odpovědět4  0
FannyHugo (6) | 27.5.20229:49
To je, ale nenávistných komentářů na Apple. Nechápu! Držet v ruce Android a obhajovat sám sebe, jak jsem dobrý, že nemám Apple je stejně pokrytecké, jako držet v ruce Apple a tvářit se, že na světě není nic lepšího než můj telefon! To, že někdo je pozér a má značku Apple jenom kvůli tomu, aby vypadal IN neznamená, že jiný ji má z důvodu čistého pragmatismu ­- prostě to funguje a díky uzavřenému systému se cítí v relativním bezpečí. Já furt nechápu tyhle lidi co se naváží do druhých jenom proto, že ctí jiný pohled na život než ostatní.
Neuvědomují si, že sami sebe ukazují světu jako opravdové hlupáky, jenom proto, že ten druhý má jinou značku telefonu. Nadávat na Apple a smát se Androidu jsou stejné roviny. Oboje vyzdvihují ­"svoji pravdu­" o dokonalosti. A oboje jsou velmi ubohé. Máme možnost volby ne, tak ať si ji každý zvolí podle svého gusta a proti strana jej musí respektovat. A ne se posmívat. Ikdyž, tím ukazuje svoji vlastní jednoduchost. Stále stejná písnička, Apple ­-Android, Linux­-Windows... a není to jedno co každý má? Je!
Odpovědět6  3
wendak (449) | 27.5.202210:36
Ano, je to jedno, kdo si co vybere, ale lidi chtějí prostě soutěžit a ujišťovat se, že koupili dobře ­(samozřejmě každý tu svou značku­). Přece nepřiznají, že koupili třeba Apple, ale úplně jim nesedí... raději si tu budou opakovat, že mají to nejlepší, pak i ta opakovaná lež se stane pravdou :D
Odpovědět2  1
Jardadoma (1505) | 26.5.202218:16
30 mio za 2 měsíce? To snad někdo žere ty telefony!
Odpovědět1  0
Don Q (240) | 26.5.202218:32
podle mě je nikdo ­"nežere­", spíše jde o to, že ­"ovečky­" se množí strašně rychle ;­-)
Odpovědět6  5
wrah666 (6205) | 26.5.202219:28
Nejen Applové. Podívejte se na ­"chudé­" státy. Jo, boty nemají, ale minimálně jeden smartfoun do rodiny ano. I když to dobíjejí třeba z autobaterky, pač doma není ani elektřina.
Odpovědět6  4
Pavel Matějka (1578) | 27.5.20226:31
Vždyť i ta zlá Čína proti chudáčkům Ujgurům prý zneužívá ­- jejich ajfouny.
Odpovědět1  3
wrah666 (6205) | 27.5.20227:52
Holt rozdílný přístup. Na zálpadě je terrorista ­"sledován­", pak útočí, někdo hadicí umyje krev, řekne se, že ­"to zvládneme­" a jde se dál. V Číne jě holt sledováno ­(ale doopravdy­) cvelé podezřelé etnikum a po prvních úříznacích radikalizace jede dotyčný na převýchovu. Možná nehezhké, ale k terroristickému útoku prostě nedojde.
Odpovědět2  10
Eskymak (1057) | 27.5.20228:56
Opravdu otevřeně schvalujete genocidu? A jinak všechno v pořádku?
Odpovědět6  1
wrah666 (6205) | 27.5.202215:27
Genocida mi vadí. Tam, kde se děje. Tady se neděje. 10 milionů Ujgurů žije normálně a jako slušní lidé. No a nějakých 150 nebo 200k prostě má potřebu dělat bordel, tak žijí za mřížemi. Nikdo je nezabíjí, nemlátí a podobně. Akorát je jim bráněno, aby se ozbrojili a šli zabíjet lidi. Což jz zcela správné!
Odpovědět1  5
Eskymak (1057) | 27.5.202215:45
Ujgurové jsou teroristi stejně, jako Ukrajinci jsou nacisti... Ujgurové si pod čínskou nadvládou žijí spokojeně, jako židé pod nadvládou Německé Říše.
Odpovědět3  0
indyan (77) | 27.5.202211:36
Uvědom si wrahu, že i ty jsi tady podezřelé etnikum, stále vzývající různé pochybné ideologie a napadající demokracii. Z tohoto pohledu by ti tedy nemělo vadit i tvoje umístění na převýchovu než se radikalizuješ nebo se pletu?
Odpovědět3  0
wrah666 (6205) | 27.5.202215:24
Máš zpoždění. Fízlové se o mě zajímali už před nějakými 5 lety. A došli k názoru, že jsem ­"uplný blb­" a ­"zcela neškodný­" a není třeba sledovat.
Odpovědět1  1
Eskymak (1057) | 27.5.202215:46
"ouřední blbec"
Odpovědět1  0
Tomcat2 (631) | 26.5.202223:27
To víš no, když musí mít každej rok novej model, aby byli in...
Odpovědět7  0
Milan Šurkala (4502) | 27.5.20220:35
A přitom zrovna Apple je značka, kde se telefony střídají asi nejméně a uživatelé si je nechávají nejdéle.
Odpovědět4  5
Uni (204) | 27.5.20229:38
Abo. To mu ale nezapadá do vzorce, takže pak píše tuhle kraviny.
Odpovědět0  4
wendak (449) | 27.5.202210:33
Ale houby, nepíše kraviny, uživatelé Applu se opravdu chlubí, že telefony jim vydrží mnoho let.
Ale přitom je každý rok vidíš s novým modelem. A když se zeptám, kde mají ty starší verze, tak prý v šuplíku, ­"ale pořád fungují­".
Nevím, jestli to platí pro věechny, asi ne, ale moji známí to tak mají ­- prostě hltají i­-marketing, že je potřeba mít stále to NEJ.
U Androidu to takto nevidím, tam většinou ten starý přeprodávají a pokud mají něco v šuplíku, tak je velmi staré ­"plečky"
Odpovědět5  1
Milan Šurkala (4502) | 27.5.202211:39
"Ale přitom je každý rok vidíš s novým modelem.­"

A kolik z nich je takových? Podle této menšiny ­(která jistě existuje, to nelze popřít­) nelze hodnotit celou uživatelskou základnu, která je mnohem větší. Uvědomte si, že ročně se prodá 200 mil. iPhonů, ale v provozu jich je více než miliarda. Tedy ročně to vymění asi pětina uživatelů. Z této pětiny je to 70%, kteří šli na iPhone 13 ­(https:­/­/9to5mac.com­/2022­/04­/21­/cirp­-iphone­-13­-best­-selling­-lineup­-in­-recent­-years­-despite­-tiny­-interest­-in­-iphone­-mini­/­), takže hovoříme o sedmině uživatelské základny iPhonů, která přešla v daném roce na nejnovější generaci iPhonu. A teď se ještě ptejme, kolik z té sedminy, kteří si koupili nejnovější iPhone 13, na něj šli z iPhonu 12, protože musí mít to nejnovější, a kolik z nich šlo ze starších modelů, 11, X­/XR­/XS, 8, SE,... z různých jiných důvodů. Takže kdo ví, možná nebudeme hovořit ani o desetině uživatelů iPhonů, kteří musí mít to nejnovější.

A kvůli této desetině ­(a to kdo ví jestli­) budeme dělat z každého majitele iPhonu ­"debilní iOvci­", která musí mít to nejnovější? Ale no tak. Takové fanatické zastánce značky najdete všude, i u Samsungu, najdete to u aut, a to i u spotřebních značek, jako je Dacia. Pokud vím, tak průměrná životnost Androidu ­(než to uživatel vymění­) je 2,5 roku, u iPhonu se hovoří o 4,5 roku.

"U Androidu to takto nevidím, tam většinou ten starý přeprodávají a pokud mají něco v šuplíku, tak je velmi staré ​­"plečky­""

Já to nevidím ani u Applu. V mém okolí má překvapivě mnoho lidí Apple ­(rozhodně více, než by napovídal tržní podíl­) a v drtivé většině to je první SE ­(tedy 2016­-17, tady jde opravdu o hodně lidí­), 5S ­(2013­), 6 ­(2014­) a několik 8 ­(2017­). To hovořím tak o 20­-25 lidech ­(známí, práce, rodina,..­). Nejnovější iPhone 12­-13, tam vím o 2 lidech. Asi se pohybuju ve špatné společnosti, já tedy znám majitelů Applu desítky, ale už bych toho fanatika Applu konečně chtěl potkat. Všichni tvrdí, že je takový každý, já mezi nimi neznám takového ani jediného. Znám jen dva lidi, kteří musí mít pořád nové telefony, jeden to mění jak ponožky na Androidu a druhý je sice spíše Applista, ale nedávno měl Samsung.
Odpovědět1  0
i83427 (66) | 30.5.20228:37
Přesně. Ja jsem si koupil 13 mini jeste v predprodeji jako náhradu za starý omlácený SEčko z roku 2016. A pocitam, že tu třináctku budu mít třeba 5 let, než ji vyměním zase za něco novějšho. Krom toho mam iPad 2020 a Watch S6. Že jsou od obojího nevějˇí generace mě nijak žíly netrhá. A protože mi žádnej komp od Applu nesedí, mam macOS nainstalovanej na vlastnorucně postavenym PC s Ryzenem 5800x, 32GB RAM a Radeonem 6800XT a u nej bezdratovou magic keyboard ­(fakt za ty prachy stojí­). Byl jsem taky Windowsář a Androiďák jako jiní, ale kd z jsem si před 3 roky koupil 27” UHD monitor aby se mi lépe pracovalo s fotkama a lépe psaly weby, netušil jsem, že bude pod windows lightroom na tehdejsi i5 nepouzitelny. Zkusil jsem si na tip od kamose nainstalit macOS a stejny program pri stejnem rozliseni sel pouzivat. A tak nejak plynule jsem zacal pouzivat operacni system Applu. Pak mi nekdo poradil at zkusim iPhone, že budu nadšenej jak spolu budou spolupracovat, tak jsem na zkousku poridil z druhe ruky SEčko a hle, osvědčilo se a u Applu jsem prostě zůstal. Apple jsem nikdy rád neměl, koukal jsem na něj skrz prsty jako jiní tady a názor jsem změnil teprve až když se mi do dostalo do ruky. Co mi u Applu vyhovuje nejvíc? Ta provázanost a spolupráce různých zařizení. Vše je synchronizované, takže je jedno které zařizeni zrovna používám, všude mam přístup k uloženým heslům, záložkám, emailům, kontaktům, fotkám a takhle bych mohl pokračovat snad domekonečna.
Odpovědět0  0
congi (317) | 27.5.202210:33
nevim, v kterym vesmiru zijes, ale treba v nasi firme, v den vydani noveho apple kramu stoji reditele a podobne vyse postaveni pacienti v rade a cekaji, az jim tu novou hracku nekdo preda, nedej boze, aby se kuryr zpozdil, otravuji na kazdem kanalu jak male deti a to jim je 30­-60let, v nepracovnim okoli znam take par takovych apple zombies...nejvice smesne je, ze tito lide jsou radi, ze takove zarizeni umi vubec ovladat
Odpovědět9  0
zzw30 (221) | 27.5.202211:13
přesně :D a když se zeptáš proč ten novej potřebujou, tak je to protože proto. Protože je novej lepší.
Odpovědět2  0
Eskymak (1057) | 27.5.202211:16
Přece nebudou mít horší telefon než nějaký teenager, který prodal ledvinu a týden nocoval před Apple storem...
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (4502) | 27.5.202211:43
No vidíte, a já žádnou takovou Apple zombie neznám, přičemž znám tak 20­-25 lidí z blízkého okolí, kteří mají iPhone. Asi to trochu záleží také na sociální skupině, kde se pohybujete. Z toho ale nelze dělat závěry na všechny.
Odpovědět1  1
cdwN (585) | 28.5.20225:49
Ono to právě o té sociální skupině až tak není. Spousta lidí si kupuje věci, na které reálně nemají a to se nemusíme bavit zrovna o iphonech. Zkrátka se dnes žije na dluh napříč všemi sférami společnosti. Těch lidí, kteří musí mít to nejlepší jen kvůli prestiži, nikoli pro reálné využití je většina ­- bohužel.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 28.5.202212:37
Velmi bě+žné je to třeba u počítačů ve firmách. Zaměstnanci, co makají ­(a vytváří hodnoty­) sedí u rozpadajícího se šmejdu. Ale nový se koupí šéfovi...
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (4502) | 28.5.202215:30
"Těch lidí, kteří musí mít to nejlepší jen kvůli prestiži, nikoli pro reálné využití je většina ​­- bohužel.­"

To, že se žije často na dluh, to je pravda. Ale že by si lidé většinově kupovali to nejlepší kvůli prestiži? To by půlka lidí měla iPhony 13, Galaxy S22 a pár 20tisícových telefonů, a to opravdu nemá. Totéž vidíme i na silnicích. Také nevidím, že by se většina lidí snažila zapůsobit a kupovat si auto, na které nemají, půlka lidí nejezdí v Mercedesech, BMW, nebo nějakých zbrusu nových autech kvůli prestiži ­(což je vidět i na stáří vozového parku­). Ano, jsou takoví, ale nejsem si jist, zda se o nich dá mluvit jako o většině.
Odpovědět1  1
wrah666 (6205) | 28.5.202219:10
Nevím, jak to ON myslel. Ale já bych řekl, že z těch, co ho MAJÍ si ho většina koupila kvůli prestiži a ne proto, že by ho využila. Protože přiznejme na rovinu. Ano, umí to víc, než telefon za 3000. Ale neumí to skoro nic navíc, oproti telefonu co stojí polovičku. Jen nemá to správné logo.
Odpovědět2  1
Milan Šurkala (4502) | 28.5.202219:45
Jde o to, že se tu tvrdilo, že většina to kupuje hned, co vyjde nový model kvůli fanatismu­/prestiži a kdo ví čemu ještě. Přičemž jsme si na číslech výše ukázali, že takových lidí nemůže být více než cca 10 %. A spíše to bude ještě méně. Těch, co si to kupují kvůli jablku, bude asi více, ale nekupují si fanaticky vždy tu nejnovější generaci, ale třeba jednou za 3, 4, 5 let.

"Ale neumí to skoro nic navíc, oproti telefonu co stojí polovičku.­"

Tak to závisí na tom, jaké jsou požadavky. Pokud bude požadavkem jen volání a posílání SMS, tak bude předražený i Android za 2000. Takže srovnávejme opravdu srovnatelné, protože tuto Vaši logiku lze aplikovat i na jakýkoli high­-endový Android. On i Android za 20 tisíc podle této logiky nebude umět skoro nic navíc proti Androidu za 10. Takže logem to pak opravdu nebude. Tak proč je to špatně u Applu, ale není to špatně u Androidu?
Odpovědět2  1
wrah666 (6205) | 29.5.20225:17
Já neřekl, že to u androidu špatné není. Je to fuj u obojího. A zdaleka to neplatí jen o telefonech. Totáž je u počítačů, u aut, klidně i u vysavače. ­(vlastně tam už ne, s EU vymyšlenou redukcí výkonu už je značka úplně jedno, vše je stejně slabé a k ničemu­)
Odpovědět0  4
Milan Šurkala (4502) | 29.5.202212:54
Tak když je to špatné u obojího včetně aut, počítačů..., pak nechápu ­"Jen nemá to správné logo.­"
Odpovědět2  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.