Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.9.2022, Milan Šurkala, aktualita
Čínský výrobce akumulátorů CATL představil další novinku v technologii baterií. Tentokrát to není nové chemické složení, ale uspořádání modulů. Ty nesou název MTB (Module To Bracket) a jsou určeny pro stavební průmysl i nákladní vozy.
Jardadoma (1523) | 24.9.202218:14
Co tankery na zkapalněný plyn nebo kontejnerové lodě?
Odpovědět0  0
SamanCZ (7) | 26.9.20225:01
Lodě vozici LNG jezdí na to LNG
Odpovědět0  0
honza1616 (3662) | 26.9.202222:50
Ale skutečně tomu tak je, ty lodě jezdí už i na plyn
nedávno jsem viděl dokument kde přepočítali kolik toho taková loď uveze a co spaluje, no prostě efektivitu a ekologickou stopu
Ekologická stopa je dobrá i když ta loď spaluje to nejhorší možné palivo, topný olej, vzhledem k tomu kolik převeze nákladu na 1km.....Ale to je o něčem jiném.

Chtěl jsem především říct že nové kontejnerové a nákladní lodě mají nové typy pohonu, spaluje se zde například ten zmíněný plyn i když asi ne zrovna LNG, že? nebo čistější forma nějaké nafty či podobného paliva, motor nepohání hřídel lodního šroubu ale turbínu, turbína vytváří energii pro celou loď , nejen pro pohon,
a loď samotnou pohání elektromotory, což vlastně výrazně zefektivňuje a zjednodušuje celou strojovnu.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 27.9.20224:07
Jediný háček je v tom, že není potřeba mírně šetřit planetu a vozit miliony a miliony tun zboží nepatrně ­"zeleněji­", ale omezit množství. Haléřové krámy které tvoří většinu ebaye a alibaby a co je použijete možná jednou ­(a často už rovnou dorazí nefunkční odpad­) vůbec nevyrábět, co jde vyrobit v klidu ­"tady­", tak vyrobit co nejblíž atd. A zcela první bod na seznamu: Po prvním dítěti důsledně používat anttikoncepci.
Odpovědět0  0
honza1616 (3662) | 3.11.202213:30
tak s tím bych souhlasil, řešením by bylo nějaké zdanění nebo výrazně vyšší clo na zboží mimo Evropu s cenou řekněme do 10€
jeden muj soused si taky co chvíli objednává něco z číny a ležím mu maličké balíčky o rozměrech 10*7cm na schránce,
....třeba sluchátka k telefonu za 10Kč... no nekup to

k té zmínce o antikoncepci po prvním dítěti...
Ale to je problém výhradně východní Asie, Afriky a Jižní Ameriky, obecně rozvojových zemí
v našich končinách si buď málokdo muže dovolit mít víc než 2 děti, a nebo jsme tak vyspělá část populace že chápeme problémy s vysokou porodností
do 2 dětí je to v pohodě, ale pokud pár vyprodukuje víc než 2 potomky tak je jasné že populace bude narůstat
Odpovědět0  0
snajprik (1595) | 24.9.202216:35
Cena samotnych akumulatoru bude cca 600 000€ To už by sa oplatilo šmajznuť s takeho kamiona baterky :D
Aj celkom sranda by bola ich nabijať, nabijačiek pre kamiony je ako šafranu a zo zasuvky toto nabiť by bolo na tyždeň :D
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4684) | 24.9.202217:02
Kde jste přišel na takovou nesmyslnou cenu? Před dvěma lety byla průměrná cena packu od CATLu pro automotive 990 CNY­/kWh, to máme 594 tisíc CNY na 600 kWh. To je 86 tisíc EUR. I kdybyste to počítal z baterek pro soláry, které jsou na kWh výrazně dražší než pro automotive, tak se nedostanete ani na polovinu toho, co uvádíte.
Odpovědět0  0
snajprik (1595) | 24.9.202217:39
Ja som si to prepočitaval na baterie do bicykla :­) 1kW­/h stoji cca 1000€ :­) 600kW­/h = 600 000€
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4684) | 24.9.202219:00
Ano, pak by ten přepočet mohl být takový :­-­) Každopádně zde je nutné počítat s tím, že ta cena s množstvím výrazně klesá, takže je lepší hledat něco, co se tomu počtem kWh aspoň trochu blíží. Kdybyste to chtěl vyskládat jen z LFP článků pro koncového uživatele ­(a úplně zanedbal samotný pack, to vše okolo článků­), tak byste se klidně dostal třeba na 800 tisíc EUR jen v článcích.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 25.9.20225:37
¨Na druhou stranu, ani vámi zmíněných 60000E není zrovna maličkost. A o osud baterek se docela bojím. Už dneska necháte cokoliv bez dozoru a někdo prokopne nádrž krumpáčem. A to za kanystr nafty dostane čorkař tisícovku. Až zjistí, že na baterku sice potřebuje přívěs, ale že za ní dostane statisíce, bude to ještě veselejší. A palivový článek s platinou bude zajisté také lákavý. Hodina práce a je vyděláno na rok pohodlného chlastání. ­(nebo to za měsíc narve do automatů)
Odpovědět0  0
asip80 (1170) | 25.9.202215:15
to bude zajímavé sledovat, protože mezi provozovateli FVE bude ohromný zájem a dost lidí taky kupuje BEV za poslední a shání pak pokoutně články kvůli repasu baterie ve svém vozu :D
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 26.9.20226:49
Myslím, že bude veselo. ­(osobně očekávám, že elektrošílenství skončí totoálním průšvihem, z xy důvodů, tohle je jen taková třešnička na dortu­)
Odpovědět0  0
vaclav2211 (378) | 25.9.202213:27
A to sa Vam zda malo 86k eur?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4684) | 25.9.202213:58
A kdo říká, že je to málo? Já neříkám, že je to málo, ale že to není 600K EUR. To jsou dvě úplně jiná tvrzení.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.