reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Caustic Graphics: raytracing konečně v reálu?

17.7.2009, Petr Štefek, technologie
Caustic Graphics: raytracing konečně v reálu?
O alternativních možnostech zobrazování na poli počítačových her jsme psali již před několika měsíci, ale zatím není po slibovaných inovacích ani vidu ani slechu. Kde je Intel a jeho Larrabee? Nevadí, máme zde totiž nového hráče s reálným hardware.
O raytracingu jako o možné budoucnosti počítačových her jsem psal již minulý rok. Od té doby jsme ovšem neviděli nijak zásadní posun vpřed a všichni lídři v oblasti vývoje grafických čipů a procesorů předvedli pouze par technologických dem, která měla ukázat, že oni všichni umí a budou připraveni až přijde čas, ale faktem zůstává, že průkopníky a pionýry relativně použitelných řešení jsou spíše menší firmy. A o jedné takové bude dnes řeč. Caustic Graphics se nás bude snažit přesvědčit o tom, že právě to jejich řešení je tím nejlepším, jaké na trhu můžete dnes pořídit.



Intel má své Larrabee, které sice není navrženo implicitně jako raytracer, ale podle Intelu Larrabee dokáže cokoli. AMD a Nvidie ukázali, že umí akcelerovat raytracing skrze své grafické čipy, ale zároveň se nijak dále neangažovali, což naznačuje, že velmi rádi setrvají dalších par let nehybně u svých rasterizačních technik. Raytracing má spoustu zastánců a také spoustu odpůrců, ale všichni se snad shodneme na tom, že nebýt opravdu vysoké výpočetní náročnosti, tak by tato metoda mohla velmi dobře cestou do světa fotorealistických her s dokonalým virtuálním světem. Samozřejmě jsou i další techniky jako je raycasting nebo photonmapping, ale ty se v současné době do herního průmyslu nechystají .



Caustic Graphics je poměrně neznámou firmou, která ovšem disponuje jak hardware tak software pro akceleraci raytracingu. Hardware představuje speciální akcelerátor Caustic One a software CausticGL. Debatu o tom, zda je lepší ten či onen standard programování, necháme na později.
reklama