reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

CDPR se bude snažit, aby Zaklínač 4 nabídl více, než co je obvyklé u dnešních RPG her

4.12.2023, Karel Polívka, aktualita
CDPR se bude snažit, aby Zaklínač 4 nabídl více, než co je obvyklé u dnešních RPG her
CD Projekt zveřejnil své finanční výsledky za Q3 a společně s nimi informace o rozpracovaných projektech, mezi které patří i Polaris, tedy pokračování Zaklínače vyvíjené v Unreal Enginu 5. Kromě toho vyšel i zajímavý rozhovor, kde byla řeč o jeho vývoji.
Nejdříve se krátce pozastavíme u toho, jak v CD Projektu komentují úspěch jejich obsahového rozšíření pro Cyberpunk 2077 s názvem Phantom Liberty, které vyšlo 25. září. V prvním týdnu po jeho vydání totiž zaznamenali více než 3 miliony prodaných kopií a po 2 měsících ke dni 28. listopadu se tento počet vyšplhal až na 4,3 milionu. Dále poukazují na velmi výraznou převahu pozitivních hodnocení na Steamu, kterých mělo být až 92 % (aktuálně jich je cca 91 % z 1134 recenzí z posledních 30 dní, celkově od vydání jich je cca 89 % z 11238 recenzí).

 
Zítra 5. prosince navíc ještě vyjde bezplatný update 2.1 pro celou hru a ve stejný den vyjde i nová verze Ultimate Edition, což bude kombinace základní hry a rozšíření Phantom Liberty. Pokud tedy už Cyberpunk 2077 a Phantom Liberty máte, Ultimate Edition Vám z hlediska herního obsahu nic dalšího nenabídne.
 
V nejnovější prezentaci vztahující se k předchozímu kvartálu, který skončil 30. září, je dobře vidět, že v něm už nejvíce vývojářů pracovalo na projektu s kódovým označením Polaris (v grafu je znázorněný světle zeleně), což je kódové označení pro 4. velkou hru ze světa Zaklínače, která je vyvíjena v Unreal Enginu 5 namísto jejich vlastního REDenginu, v kterém byly vytvořeny předchozí díly série:
 
 
Ale to není vše. Ještě o den dříve vyšel v italském online magazínu Lega Nerd zajímavý rozhovor, kde Sebastian Kalemba, Game Director v CDPR, mluvil o vývoji dalšího pokračování ze světa Zaklínače:
 

 
Sebastian Kalemba | ENG překlad z italštiny z webu wccftech:
"We want to continue on the same path we've taken, but we don't want to make the same game. I think that's a given. We've got some lore elements that must be kept. After all, it is still the same universe, and we can't go beyond certain limits.
 
Therefore, we must follow a very specific path and innovate on that. At the same time, it's clear that we have to try to appease a new public. The Witcher 4 won't be out for some years, and it'll be a long time since the previous one, so we cannot just target the audience already fond of the saga. We must also build a new community. On that note, I believe I can say it'll be an excellent entry point for many players, without forgetting the long-time fans who still wish to follow Geralt's adventures.
 
Our priority is always trying to break boundaries. We want to go beyond them. We want to try and do something new compared to what's currently in roleplaying games, especially since we work within that genre and target RPG fans. I can't say too much, as you can guess, but the idea is to build something that surpasses The Witcher 3, telling a more intense story and crafting a more intense gameplay as well."
 
Sebastian Kalemba | CZ překlad:
"Chceme pokračovat ve stejné cestě, kterou jsme se vydali, ale nechceme dělat stejnou hru. Myslím, že to je dané. Máme nějaké tradiční prvky, které musíme zachovat. Koneckonců je to stále stejný svět a nemůžeme jít za určité hranice.
 
Proto musíme jít velmi specifickou cestou a inovovat. Zároveň je jasné, že se musíme pokusit zaujmout nové hráče. Zaklínač 4 nevyjde ještě několik let a od předchozího dílu to bude za hodně dlouho, takže se nemůžeme zaměřovat pouze na publikum, které už má tuto ságu v oblibě. Musíme také vybudovat novou komunitu. V této souvislosti věřím, že mohu říci, že to bude vynikající vstupní bod pro mnoho hráčů, aniž bychom zapomněli na dlouholeté fanoušky, kteří stále chtějí sledovat Geraltova dobrodružství.
 
Naší prioritou je vždy prolamovat hranice. Chceme jít až za ně. Chceme zkusit a udělat něco nového ve srovnání s tím, co v současnosti existuje ve hrách na hrdiny, zejména když pracujeme v rámci tohoto žánru a cílíme na fanoušky RPG. Nemohu říci příliš mnoho, jak můžete hádat, ale rádi bychom vytvořili něco, co překoná Zaklínače 3, bude vyprávět ještě více intenzivní příběh a nabídne i více intenzivní hratelnost."
 

 
Bude Zaklínač 4 u hráčů ještě více oblíbený než Zaklínač 3?
V anketě lze hlasovat do 3.6.2024. Počet hlasujících: 3
Věřím, že ano, protože pokud jde o Zaklínače, vývojáři z CDPR mě dosud nezklamali.33 %
Věřím, že ano s ohledem na to, co se dělo po vydání CP2077 (pošramocení pověsti po vydání a její náprava díky následné podpoře a dnešnímu stavu hry).33 %
Spíše ano.0 %
Nevím, nedokáži to posoudit.0 %
Nevím, hlavně změna enginu na UE5 je pro mě velkým otazníkem.0 %
Spíše ne.0 %
Myslím, že ne, protože Zaklínač 3 nasadil laťku tak vysoko, že bude těžké nezklamat.33 %
Určitě ne, protože uvedení CP2077 se jim nepovedlo (aktuální stav té hry mě nezajímá)!0 %
Určitě ne, protože CD Projekt RED!0 %
Hry ze série Zaklínač mě nebaví/nezajímají!0 %
reklama