reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia
28.11.2022, Milan Šurkala, aktualita
Tesla po mnoha odkladech konečně dodá první elektrické trucky Semi už za pár dní. Půjde o vozy pro společnost Pepsi. Její odvěký rival Coca-Cola si chce ale urvat prvenství. Spolu s Renaultem už zahájila rozvážky elektrickými náklaďáky o pár dní dříve.
vaclav2211 (235) | 28.11.202220:34
Vsetko smeruje k tomu, aby si ludia­/firmy nekupovali auta ale prenajimali.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Jardadoma (1316) | 28.11.202211:41
Už aby byly na trhu ty eko baterie z písku a obilných plev. Získávání Lithia a podobných prvků, přírodě neprospívá.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ozana (86) | 28.11.202213:53
Blábolíš asi z hladu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
wrah666 (6207) | 28.11.202210:53
Jestli je dle normy dojezd 200, tak to reálně dává max tak těch 150 a rezerva je tam zcela nulová. Ale PR určitě dobré. A úspora emisí z nafty má u auta co jezdí nonstop ve městě určité plus. ­(ale stále tvrdím, že by bylo rozumnější do toho lít palivo, co emise nevytváří. Metanol, etanol, plyn a podobně. Pokud by to nebylo přehnaně naturbené, tak následně nevzniká nic krom co2 a vodní páry.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Eskymak (914) | 28.11.202211:12
Proč by neměl být dojezd takový, jaký udává výrobce? Na tohle si určitě dají dobře pozor a baterie bude mít ještě dostačnou rezervu. Skandál v počátku nikdo nedovolí.

Napřed píšete, že vámi uváděná paliva nevytvářejí emise, ale v zápětí napíšte, že vzniká, mimo jiné CO2. Nejsou emise CO2 to, co dneska především všechny zajímá?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
wrah666 (6207) | 28.11.202211:17
Protože zatím nikdy nebyl? Jak dojezd u elektro, tak spotřeba u ICE? A CO2 není emise, CO2 se jen uvolní to, které při syntéze zmíněného paliva použili.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Eskymak (914) | 28.11.202213:06
Ať ale spalujete jakékoli palivo, pořád budete vypouštět pevné částice a další látky. V motoru se stále bude spalovat malé množství oleje a pohyblivé části podléhají opotřebení. Část toho vždy vyletí výfukem.

CO2 nelze ignorovat, ať už je z řepky, stromů, vodních řas nebo z dinosaurů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
wrah666 (6207) | 28.11.202213:14
Takže ještě jednou: CO2 se napřed spotřebuje. ­(Při syntéze například zmíněného syntetického ethanolu­) a při spálení akorát opět uvolní. Koloběh. Cyklus. Dorazila tato slova do iglů? Nelze ho ignorovat. Ano, tak nepalte fosilní palivo, palte syntetický líh, který to CO2 napřed odebral. Teď, ne před miliony let.

A pevné částice. Teoreticky tam něco bude z úniků oleje, ale to bude naprosté minimum. Dneska jsou tam mikrosaze z nedokonalého spalování dlouhých uhlovodíků a ty jaksi líh nemá. A nastavit tak mizerné spalování, aby líh hořel se sazemi... Inu, asi by to šlo, ale je to dost umění.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Eskymak (914) | 28.11.202213:28
Jenže jezdit na čistý líh není tak jednoduché, kvůli jeho parametrům. Proto se vždy používá ve směsi s benzínem.

A výroba lihu ekologická není.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
wrah666 (6207) | 28.11.202213:36
Stačí trochu upravit motory a mohou jet i na 100%. A syntéze je chemicky zcela čistá. Tuplem, pokud by vzala i teplo a tlak z přilehlého jaderného reaktoru, tak bude naprosto čistá. Co závodu vstoupí jen vzduch a voda, a vyjede cisterna lihu. Líh se spálí a pouze se rozloží na původní složky. Velmi prostá chemie. ­(nemusí být doslova přilehlý, není problém táhnout potrubí pár kilometrů­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ozana (86) | 28.11.202214:05
Spalování čehokoli se vzduchem vznikají i oxidy dusíku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.