reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.6.2006, Eagle , aktualita
Po vlně dobrých zpráv ohledně nového procesoru Intel Core 2 Duo (Conroe) přichází také nějaké ty špatné zprávy. První z nich hovoří o tom, že reálná dostupnost procesorů Conroe v obchodech bude nejspíše nevalná. Po té, co Intel přesunul...
GrimWolf | 25.6.200613:21
Mimochodem kdo má tu odvahu ­- na zahraničních fórech jsou návody jak desku udělat Conroe Ready! Takže není problém... :­)
Odpovědět0  0
Llib | 26.6.200620:11
A jo, někde se nám tuším válí nějaké AT­/ATX Tomato, myslíš že to půjde? :­-D
Odpovědět0  0
ASpire | 12.7.200621:45
Ani vzorky nemel Intel ­- proste nadsazenej test jako vzdycky..
Odpovědět0  0
ljelinek | 25.6.200611:22
ale nejak tomu vsemu moc neverim, snad vyjma s tou dostupnosti, coz je ale v soucasnosti uplne normalni a, jak uz tady bylo receno, slouzi k vyprazdneni skladu a nasazeni lepsich cen. Presto osobne planuju upgrade na Conroe, protoze vykon bude stejne mnohem lepsi nez soucasne procesory a hlavne TDP se zda pri pohledu na vykon super ­(docela je zabavne, jak se pred cca 1­/2 roku vsichni posmivali spotrebe procesoru Intelu a ejhle, AMD je na tom ted stejne ­- ne­-li hure, protoze Intel uz ma novou architekturu hotovou, AMD ne­).
Odpovědět0  0
minosk (18) | 25.6.200615:09
Ehm AMD ma na trhu TERAZ 35W TDP desktop procesory. Intel ma akurat 135W ­(net­)burty.
IMHO s MCW sa intel vyrovna v perf. per watt AMD a vykonovo ju o nieco precsi. Teda okrem 4S+ rieseni.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 25.6.200618:39
Intel má samozřejmě taky 35W procesory pro desktop ­- Core Duo. To je Intelem standardně podporovaná varianta pro HTPC a low­-power počítače a to už od lednového uvedení, kdy AMD ještě žádné procesory s certifikací na 35W nenabízelo.
Odpovědět0  0
Miko | 26.6.200615:24
abychom byli spravedlivý... Intel­(áci­) se ještě předtím vysmívali topení K7 Thunderbird
Odpovědět0  0
Conroe | 24.6.200623:03
"Mimochodem, ani partněři na tom se vzorky zatím nejsou nijak dobře. V nejbližší době se také pokusíme zjistit, zda náhodou Intel nedodává k testům do časopisů předprodukční vzorky založené na starých revizích, u nichž by se výpočetní výkon mohl lišit od prodejních kusů.­"
@ Eagle: s prvni vetou spise souhlasim, s druhou spise nikoli ­- ani ohledne starych revizich, ani o signifikantnim vykonovem rozdilu.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 25.6.20060:16
Testovat staré revize mi nepřijde správné. Výkon se vlivem změn může lišit a to jak v pozitivním slova smyslu, tak také v negativním. Pokud mi na test nedorazí revize shodná s prodejní, budu nucen uvést, že se jedná o testovací vzorek, u nějž výkon nemusí odpovídat prodejním kusům. Zároveň také budu chtít výpis změn ­(errata­), abych mohl posoudit, zda to výkon neovlivní tak, že by test byl zcela k ničemu. Něco jiného by bylo, pokud by test měl mít charakter preview.

Mimochodem, u Pentia 4 Northwood byl mezi revizemi B0 a C1 vlivem opravy chyby v prefetch měřitelný výkonový rozdíl ­(ve prospěch C1­).
Odpovědět0  0
Conroe | 25.6.20067:37
OK, cteni mezi radky nefunguje, toz tedy...
Testovacich kousku neni moc a k testovani se stare verze neposilaji ­- 6F5 je myslim docela fajn :­-­)
Jinak ano, pokud se testuje nejaka historicka verze a na trh jde neco o poznani jineho, melo by se to zohlednit...
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 25.6.200610:23
V situaci, kdy by měla jít do prodeje 6F6, chci 6F6.
Odpovědět0  0
Llib | 26.6.200620:10
Já se Eaglovi vůbec nedivím, názor co příště jsem si udělal do značné míry na základě jeho článků, myslím že nejsem sám a určitě mě bude zajímat jeho názor na tu revizi která se bude prodávat. Pokud by tam byl citelný rozdíl tak to může být zásadní, a pochopitelně by se spousta lidí pak divila kdyby si to koupili a zjistili že je to jinak než co psal Eagle.
Odpovědět0  0
Hps. | 24.6.200622:32
To mi nějak uniklo...mám takový dojem,že o tomhle se na svethardware.cz ještě nepsalo.
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 25.6.20060:09
Odpovědět0  0
Mali (24) | 24.6.200620:35
Zdravim. Pamatuje jeste nekdo, ze AMD K8 xHAMMER mel take vyjit cca pul roku pred tim nez tu skutecne byl? Spekulace jsou, ze tehda melo AMD problemy s vyteznosti pri aplikaci novych vyrobnich technologii­(SOI,SS­). Kdyz pak prisel, uz byl jen dobry. Kladivo na Intel to nebylo.
Vypada to ze podobna vec postihla i Intel.
Btw nemela byt prvne Extreme verze Core2 taktovana pres 3GHz.
Vsechno to zapada. ATI mela take napr problem s respinem R520­(jestli pamet slouzi dobre :­) S takovou to vypada, ze Core2 bude dostupny v dobe kdy AMD uz bude chrlit 65nm chipy, to by mohlo dostat vykon cca na 90­-95% core2. Pak by mela prijit ­'opevovana­' K8L a razem by zase mohlo AMD mirne vezt.

Tohle jsou ciste moje vlastni spekulace. Neznamena to, ze jsem proti Intelu. Proti ­'modre­' jsem proto ze je to gigant a jeho vetsi posilovani na trhu nam nepomuze.

PS. Moc pekny clanek. Nezaujaty. Do niceho se neroubuje. Vcelku vecne prinasi nekolik VELMI zajimavych informaci s ohledem na relativne duveryhodne zdroje. SUPER. Jen tak dal.
Odpovědět0  0
assassinPN | 24.6.200621:54
Moc pekne jsi to napsal.Souhlasim ...
Odpovědět0  0
vagi | 24.6.200619:12
Kolik tu bylo lidí, kteří si mysleli, že do staré desky koupí Conroea...vypadá to, že to byl omyl...to hoši u Intelu nedomysleli :­-­)­))
Odpovědět0  0
reaplay (4) | 24.6.200619:17
presne tak,ale to neni jen u pc komponentu,radeji si ted koupim starsi socket,ktery je vychytany,ma lepsi revizi nez vec novou,ktera neni vyzkousena a s deskami je taktez,bios atp..ja tedy bych radeji taky vzal asi dvoujadro, ale jeste rok pockam.stejne komponenty menim kazdy rok,tak ze jeste to preckam,jen je finance narocne delat upgrade.­-­((
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 25.6.20060:20
Osobně jsem informaci o potřebě nových napájecích okruhů zmínil již v únoru letošního roku v článku o připravovaných procesorech ­- viz https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-3A18783586302818C1257116007B69D8.html. Pro pravidelného čtenáře by tedy nemělo být překvapením, že Conroe na většině současných motherboardů nepoběží.
Odpovědět0  0
reaplay (4) | 24.6.200619:04
jako ja vim,ze ta 3800+ box je za ty penize co jsi psal,ale chce to sledovat,protoze ceny jsou na ruznych e­-shopech dost rozdilne..myslim ze se staci i podivat na www.foxcomputers.cz a tam je to taktez.
Odpovědět0  0
reaplay (4) | 24.6.200618:08
Asi tezko i pocitat s tim,ze procesory k urcitemu datu pujdou s cenou dolu,jak bylo proklamovano s uvedenim Conroe.Vcera jsem byl ve velkosklade a trochu se informoval na snizeni cen u AMD,ktere melo byti reakci na Conroe.Nikdo nic nevedel a tezko pocitat ze to pujde tak dolu,i kdyz uz ted jsem se dival,ze Athlon64 3700 box,pry ze zustane stejna ponevadz ma cache 1MB a je cena jiz neco pres 4 tisic s DPH..Je to jen reakce na to,ze tez jsi chci koupit novy pc,a tak nema smysl asi cekat ci vyckavat.
Odpovědět0  0
fotr | 24.6.200618:42
Něco málo přez 4000 vč. DPH? A kde?
Já ho vidím za 6412,­-, tedy o více než 50% dráž.
Odpovědět0  0
Winny (3) | 24.6.200619:49
Tohle je gtaky dobrá cena : www2.pconline.cz­/product.php?productid=14411&cat=143&id_catalog=1&
Odpovědět0  0
fotr | 24.6.200618:46
Ehm, tak to se omlouvám. 3700+ opravdu přez 6, zato 3800+ za 4334 Kč...
Odpovědět0  0
Surgical (30) | 24.6.200616:43
Notebookove Core uz jsou daavno v prodeji desktopove procesory dorazi, jak budou prazdny sklady od predchozich varek Pentium D a Celeronu, kdo by je pak proboha koupil?
A takove lehke pozdrzeni a pripadna famicka o moznem nedostatku prece umoznuje nasadit ­"lepsi­" ceny, ne? Mnohdy za temito zarucenymi povestmi neni vyrobce, ale distributori. Howgh.
Odpovědět0  0
homolak | 24.6.200617:00
Chlape, nemel páty přes 9. Core není to samý jako Core2.
Odpovědět0  0
a8nr (84) | 24.6.200617:44
Ale je na tom pěkně vidět jak š*insky to Intel pojmenoval, architektura se jmenuje stejně jako řada procesorů, která ovšem tuto architekturu nepoužívá.
Odpovědět0  0
greedxxx | 24.6.200617:54
jj to pomenovanie je nahlavu
Odpovědět0  0
Robin CG | 24.6.200614:33
Podle mně o žádný blafování ze strany Intelu nešlo. Intel by tohle nikdy neudělal. Podle mně :D :D Nevalná nedostupnost je dneska klasická věc u novejch věcí, dřív new grafny od ATI, pak chvilku new nVidie... Tak teď to bude Conroe
Odpovědět0  0
Robin CG | 24.6.200614:36
Btw sem AMD fan ATi k, ale takovýmu kolosu jako je Intel nevěří jen trubka
Odpovědět0  0
Marek22.22 | 25.6.20061:18
Tahle tvoje uvaha nema logicke opodsatneni .... intel muze spotrebitelum ­"lhat­" stejne dobre jako ­"TV Shopping International Gobal s.r.o.­" ... staci jen aby jejich marketingove od. doslo k zaveru ze se to pri spravnem provedeni nakonec vyplati. Necekejte ze manazeri u intelu maji pater .. nemaji.
Odpovědět0  0
Conroe | 24.6.200613:43
...ze budu mit v zari novy pocitac s core2
Odpovědět0  0
šarik (59) | 24.6.200613:25
A není to náhodou tak, že Intel namlsal obecenstvo na výkon vývojovými vzorky a teď zjistil, že v běžné výrobě není schopen dosáhnout patřičných parametrů? A tak to odkládá a hledá řešení aby Conroe nebyl propadák? Ani Intel není taková firma aby si mohl dovolit dělat blbce ze zákazníků.
Odpovědět0  0
Bohumil Stejskal | 24.6.200613:41
no uvidíme co nám na to sem napíší zarití Intelisti :o­)­)­))
Odpovědět0  0
adonisik (20) | 24.6.200614:33
Asi že jsi zarytý AMDista :­-)
Odpovědět0  0
JoHnY2 | 24.6.200614:38
Ty nic nenapisou, ty se tedka krcej v koutku. Aby to nebylo neco jako kdyz AMD prechazelo na K8.
Je celkem nezvykli, ze Intel chrli hromady steppingu este pred uvedenim finalni verze. Vetsinou se objevilo par confidential kousku a potom BUM, bylo predstaveni.
Nizka dostupnost taky drasticky zahejbe s cenama. Sakra proc ja mam takovou skodolibou radost, si ten procesor nejspi koupim taky :­)­))
Odpovědět0  0
ASD | 24.6.200614:44
Vykonnostny rozdiel medzi reviziami je spravidla na urovni chyby merania a nemyslim, ze by to v tomto pripade mohol byt nejaky dramaticky rozdiel­(to by sa museli robit ovela vedsie zmeny­). Intel si uz nemoze dovolit spravit zmeny priamo v navrhu jadra, uz ma cas len na to aby pripravil nejake nove revizie. A nazaver este jedna ­"konspiracna teoria­": ziadne problemi nie su jadra budu vyrabane podla planu ale ceny budu vyssie, tym padom nebudu zlacnovat ani u AMD, obe firmy zarobia viac a zakaznik to zaplati.
Odpovědět0  0
Sov2T (2) | 24.6.200613:20
Tak tomu říkám nářez :­) Nakonec se ukáže že Conroe, až to kluci od iNtelu všechno doladí, nebude až taková bomba... A jestli bude, tak nedostatková... Pánové, klobouk dolů.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.