reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
21.10.2003, Eagle , článek
Athlony 64 jako první procesory nabídly technologii PowerNow! pro desktopy. Se svými 35 Watty minimální spotřeby se dnes jedná o nejméně topící procesory pro desktop. V tomto článku podrobněji rozebereme, jak nová technologie Cool'n'Quiet funguje.
Vratislav | 12.1.200813:31
Je to typický úkaz mnoha článků. pokud chce někdo hodonotit Intel a AMD, měl byl by hodnotit procesory vydané k danému datu a nebo ty nerchlyješí. Zjistí potom, že intel nabízí 65W procesory kde AMD 95W , a pokud jde o výkon opravdu nikdo nevyužije, jenže při práci se užije odezva, tedy cvhilkový výkon. pokud jde o pamět, tak 2GB je dnes minimum. JAký je vlastně důvod Koupit amd? tichý pc to není, to se dá udělat mnohem lépe na vyšším výákonu z intelu.
Odpovědět0  0
Che | 2.2.201114:19
Tak tomu říkám těžká psychóza:­).
Odpovědět0  0
carl | 27.6.200613:33
Kdyz jsem vse udelal podle clanku, frekvence se mi snizi, ale zpusobem ze se snizi FSB na 80 a nasobic zustane na 10x. Deska je MSI Neo Platinum. Neporadil by mi nekdo v cem muze byt problem? pripadne jestli to vubec necemu vadi?
Odpovědět0  0
toreador | 30.7.200622:26
mam ten isty problem, mam tu istu dosku, ale s privlastkom FX, a program core centre tiez vypisuje zmenu FSB a nie zmenu nasobica. Ale tomuto programu netreba verit ­(ukazal mi hodnotu 485 FSB x 9 nasobic, vychadzalo to cez 4500 MHz, dokonca raz ukazal az cez 7 GHz co je totalna blbost­),

normalne pri C&Q ukazuje hodntu 200*9 ­(mam AMD 64 3000+, teda jeho nominalnu frekvenciu­), pri znizeni 200*5, a niekedy preskoci na medzi stupen nejakych 241*5 alebo 135*9.
Odpovědět0  0
Honza Dubský (VIR, Nekromant, zlej_virus | 5.10.200522:02
je zajímaví že se opět vrátilo tlačítko TURBO, Cool­'n­'Quiet je vlastně automatický turbo :­-­) Je mi málo a jen si pamatuju matně že něco takovího bejvávalo, jak to fungovalo a jestli to snižovalo spotřebu a teplotu nevym, ale mít na casu tlačítko, kolečko, to je jedno pro nastavení výkonu by se hodilo i dnes, třeba člověk pude spát, dá kompu náročnou práci ale je mu jedno jestli to bude trvat hodinu nebo šest tak by tam mohl otočit kolečkem doleva a ráno by ot měl a větrák by mu běžet nemusle a PC by se šetřilo víc jap při zaplym Cool­'n­'Quiet :­-­)

Klasika, proč dělat něco jednoduše když to de složitě.
Cool­'n­'Quiet je marketingovej tah, neni špatnej, sám mam Cool­'n­'Quiet zaplí a přídemito jako chitrá věcička, ale proč tak pozdě?, proč tak omezeně ? ­(proč se t nesnižuea nezvyšuje dynamicky, měnit jednu hodnotu na jinou a zase zpět, je sice pěkný, ale mohlo by se to měnit po jednotlivejch násobcích, a taky by to mohlo dělat až po nenjižší hodnotu­- 1x nemyslíte, pochibuju že to je technikcy problém, možná se pletu ?

A co vy, uvítali byste z5 tlačítko TURBO, nebo vám Cool­'n­'Quiet stačí :D
Odpovědět0  0
2gigi | 6.9.200510:08
na net, mp3 a video mam durona600 , na parbu athlona2500+@3600+
Odpovědět0  0
who (208) | 23.10.200322:53
no urcite to k necemu je; ale treba kdyz clovek cte; a procesor nemusi byt tolik vytizen; a najednou spustim aplikaci; hru; muziku film tak ta doba nez se zase probere z odpocinku neni dlouha?
kdyz sem meril stabilizatory ve skole; byly s nima jen problemy; i kdyz pripoustim ze vyrobci desek maji jiny broucky;­)­)

a s tim souvisi po jake dobe on zacina usinat? to se da nastavit?
jako casty usinani a probouzeni hdd skodi­(a taky otravuje protoze zpomaluje praci­) tak to samy je i u athlona? skodi mu caste usinani ­(jasne ze neusne nikdy; asi to radeji nazyvat podrimovanim­)
a podle ceho urcuje jak moc ma rychle bezet? nemuze to byt ve finale cele na skodu? ale asi ne; kdyz kuci z amd si s im dali tolik prace

btw: je jasne ze hdd pracuje v jinych casech; a u cpu nebude to zpomaleni tak viditelne; ale...
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 23.10.200323:27
Můj Athlon běžně zapíná úsporný režim a v něm snižuje svojí frekvenci na cca 4 MHz. Když bych to neměl změřené přes čítač cyklů, nic bych nepoznal.
Odpovědět0  0
rodney^ | 26.10.200323:25
ty jo cece uz druhy clanek kde se resi snizovani multiplikatoru a ty rikas ze tvuj athlon v uspornaku bezi na 4mhz a to predpokladam to xp na 2ghz ja bych chtel ten soft..... ;oooo mam na pikatchu desku a chci dat nizsi fsb ale multiplos na desce v biosu jde hodit jen na 12.5 a ja potrebuju vic takovych 15­-16 multiplier a to proste nedostanu bez softu nebo dratovani ale dratovani je na pytel pac musis zkouset ktery mutliplos ti sedi takze prace dokola a hlavne na pytel hele kdybys chtel ozvi se mi na icq 128172079 ja bych ten soft moc chtel ;o
Odpovědět0  0
666 | 24.10.20039:12
Již dnes je něco podobného možno zapnout v Biosu u některých desek, človíček za klávesnicí si vůbec ničeho nevšimne a má to docela slušnej vliv na teplotu CPU ;­).
Odpovědět0  0
who (208) | 24.10.200318:08
co pak na teplotu; o tom neni pochyb; ale ptal sem se i na jiny problemy...
Odpovědět0  0
Had | 22.10.200310:54
Nedovoluji si nesouhlasit, ale musím konstatovat že se mi nestalo abych výkon počítače nevyužil.
Vetšinou se mi stává že nejenže nestačí Pamět a nestačí výkon CPU ale prioritne nestačí výkon datové zběrnice. Velká část lidí kteří sedí v Kanclu a klovou do počítače asi opracdu nepotřebují silný CPU, Grafici vetšinou zase potřebují rylé GPU a hodně paměti ... A Hráči některých her mislím že většinou zvládnou využít možností počítače bezezbytku. No nejsem si jist kolik lidí může říci že se jim flákají Procesory .. Jedním jsem si jist ... mne nestačí Datová zběrnice :­)­) a vetšina lidí které znám muže konstatovat jen že jim vykon počítaču obecně nedostačuje :o
Odpovědět0  0
Geo | 22.10.200316:11
jo naprostej souhlas hezky umirneny clanek. a klovaci do klavesnic opravdu vykon nepotrebuji ale ...
1. ­"A víte, kolik stojí 1.5 GHz procesor? Athlon XP 1700+ pořídíte za 2 tisíce. I chudý student si může dovolit optimální procesor! No není to úžasné? Software už výkon nových procesorů jednoduše nepotřebuje.­" zkusil jste si na takovehle plečce pustit treba UT2003 ? je to utrpeni!
2. o notebookach ­" a jsou dodávány jako celek, nejsou s nimi tedy žádné problémy hardwarového charakteru.­" chaaaachaaachaaaaaaa vy asi nemate ve sve siti zadne notebukare ze?

ale celkem je tohle jeden z nejrozumnejsich clanku na SWH vubec!
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 22.10.200316:54
ad 1 ­- Extrémy jako zpracování videa a některé velmi náročné hry neuvažuji. To není běžně používaný software. A k Athlonu 1700+ ­- můžete ho klidně přetaktovat na cca. 2 GHz, ostatně tak to momentálně mám já. Rozdíl ve výkonu poznám v málokteré aplikaci.

ad 2 ­- Ono už jen z principu, že notebook je dodáván v celku a obvykle se v něm hardware neupgraduje, dost dobře vyplývá, že s ním není ani zdaleka tolik problémů jako s některými desktopovými systémy. Jistě, pokud si ho koupíte od někoho, kdo odflákne svou práci, můžete se s problémy setkat i zde.
Odpovědět0  0
Axell | 5.3.200510:33
Nesouhlasím s tebou.Zrovna teď,když tu čučím do téhle diskuse,potřebuji aby mi mi jel procík na fula...?No tak.Tohle by zvládl i celeron 400,i když mi hraje CD do sluchátek.Tak proč mi moje CPU musí žrát tolik energie..?
No a to o čem píšeš..?Co tu meleš o kanclech nebo o graficích.Většina mých přátel co sem tam pořádně zapaří,proto tyto mašiny,se také v klidu dlouhé hodiny brouzdají po netu.Tak fakt nevím co tu řešíš...?
Odpovědět0  0
Lewit (6) | 21.10.20038:59
take jsem vyrustal kolem didaktiku a zx a musim Vam dat naprosto zapravdu.Zajimam se undeclockingem , a to tim stylem ze koupim 2500 procesor a snizim napeti ­/podtaktuji napr na 2000 , potom lze vetracek snizit na neslysitelne otacky.Vykon procesoru je opravdu prehnany.
Odpovědět0  0
danno777 | 22.10.20038:50
ja som to spravil opacne. pretaktoval som AXP PR1700 na PR2100 a vetrak som znizil tak ze pocujem len zdroj. a div sa svete ono to funguje, hoci teplota sa drzi okolo 57­-58 stupnov.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.