Cortana bude poskytovat také technickou podporu
5.5.2015, Michal Hala, aktualita
Inteligentní asistentka Cortana bude ve Windows 10 schopna poradit uživateli s běžnými technickými problémy týkajícími se příslušného zařízení. Pokud to dokáže skutečně inteligentně, ušetří práci a starosti mnoha IT specialistům.
Možná se už brzy bude normální uživatel moci zeptat svého zařízení: „Hele Cortano, nejde mi Wi-Fi síť. Co mám dělat?“ Tedy u nás v Česku ne zas až tak brzy (jestli vůbec) s ohledem na už notoricky známou absenci lokalizace Cortany, ale třeba se dočkáme. Myšlenka je to zajímavá, tak se na ní pojďme blíže podívat.
Na své konferenci Ignite Microsoft demonstroval schopnosti Cortany v mnoha typech úloh. Zatímco vyhledávání na webu a v lokálních souborech není nové ani překvapivé, schopnost poradit uživateli s běžnými technickými problémy kolem jeho zařízení novinkou bezesporu je.
Joe Belfiore z Microsoftu demonstroval s Cortanou na konferenci příklady typu jak se připojit na internet, nebo jak sdílet s někým dalším obrazovku. Cortana v takovýchto jednodušších a celkem jednoznačných příkladech dokázala správně a úspěšně poradit. Ale na složitější a méně jednoznačné věci to zatím není. Takže se pokud fungujete pro své okolí jako „ajťáci“, nemusíte (zatím) mít strach.
Docela by mě zajímalo, jestli Cortana bude mít schopnost učit se i v těchto typech úloh. Nebo jestli někoho v Redmondu časem napadne – pokud už nenapadlo - že by se jednotlivé Cortany uměly spojit s inteligentním cloudem využívajícím knowledge base Microsoftu a uměly s ním sdílet znalosti a zkušenosti. V obou směrech. Takže by narůstaly jak znalosti jednotlivých Cortan, tak také znalosti uložené v cloudu (samozřejmě asymetricky).
Takže by se celý tímto způsobem navržený systém postupně naučil navést uživatele co nejpřímější cestou skutečně přímo k cíli. Jako když se na diskusním fóru trefíte na skutečného odborníka na určitou záležitost. Vydělali by na tom všichni, uživatelé i Microsoft. Protože by tak mohl zefektivnit svůj systém technické podpory. A nebojím se, že by běžní informatici přišli o práci – složitější problém totiž běžný uživatel „nedá“ ani s Cortanou.
Ale je každopádně dobře, že už někdo z velkých hráčů docela tlačí umělou inteligenci do běžné praxe. A to hned několik jejích typů – rozpoznávání řeči, strojové učení, znalostní systémy a asi toho je ještě víc. A každopádně je úplně jedno, jestli to je zrovna Microsoft, nebo jiná dostatečně velká a vlivná IT společnost.
Podstatné totiž je, že s tím vůbec někdo konečně začal. Ostatní firmy se totiž chtě nechtě budou muset přidat. Pokud už něco nemají v rukávu. Tyhle věci jsou – pokud vím – v oblasti umělé inteligence rozpracované dlouho, stále se rozvíjejí a čím víc lidí a peněz bude do oboru směřovat, tím více užitečných inovací pro běžný život se dočkáme. A profitovat budeme my uživatelé.
Když si trochu zahrajete na Pýthii, tak si asi dovedete představit, že za pár let bude mít každý operační systém svůj speciální subsystém pro umělou inteligenci. Podstatné je, že se ledy hnuly. Na druhou stranu asi může leckdo z nás mít obavy z budoucího velkého bratra.
Ale já se teď spíš bojím, jak a kdy Microsoft pohne s lokalizací Cortany.
Zdroj: Neowin
Na své konferenci Ignite Microsoft demonstroval schopnosti Cortany v mnoha typech úloh. Zatímco vyhledávání na webu a v lokálních souborech není nové ani překvapivé, schopnost poradit uživateli s běžnými technickými problémy kolem jeho zařízení novinkou bezesporu je.
Joe Belfiore z Microsoftu demonstroval s Cortanou na konferenci příklady typu jak se připojit na internet, nebo jak sdílet s někým dalším obrazovku. Cortana v takovýchto jednodušších a celkem jednoznačných příkladech dokázala správně a úspěšně poradit. Ale na složitější a méně jednoznačné věci to zatím není. Takže se pokud fungujete pro své okolí jako „ajťáci“, nemusíte (zatím) mít strach.
Docela by mě zajímalo, jestli Cortana bude mít schopnost učit se i v těchto typech úloh. Nebo jestli někoho v Redmondu časem napadne – pokud už nenapadlo - že by se jednotlivé Cortany uměly spojit s inteligentním cloudem využívajícím knowledge base Microsoftu a uměly s ním sdílet znalosti a zkušenosti. V obou směrech. Takže by narůstaly jak znalosti jednotlivých Cortan, tak také znalosti uložené v cloudu (samozřejmě asymetricky).
Takže by se celý tímto způsobem navržený systém postupně naučil navést uživatele co nejpřímější cestou skutečně přímo k cíli. Jako když se na diskusním fóru trefíte na skutečného odborníka na určitou záležitost. Vydělali by na tom všichni, uživatelé i Microsoft. Protože by tak mohl zefektivnit svůj systém technické podpory. A nebojím se, že by běžní informatici přišli o práci – složitější problém totiž běžný uživatel „nedá“ ani s Cortanou.
Ale je každopádně dobře, že už někdo z velkých hráčů docela tlačí umělou inteligenci do běžné praxe. A to hned několik jejích typů – rozpoznávání řeči, strojové učení, znalostní systémy a asi toho je ještě víc. A každopádně je úplně jedno, jestli to je zrovna Microsoft, nebo jiná dostatečně velká a vlivná IT společnost.
Podstatné totiž je, že s tím vůbec někdo konečně začal. Ostatní firmy se totiž chtě nechtě budou muset přidat. Pokud už něco nemají v rukávu. Tyhle věci jsou – pokud vím – v oblasti umělé inteligence rozpracované dlouho, stále se rozvíjejí a čím víc lidí a peněz bude do oboru směřovat, tím více užitečných inovací pro běžný život se dočkáme. A profitovat budeme my uživatelé.
Když si trochu zahrajete na Pýthii, tak si asi dovedete představit, že za pár let bude mít každý operační systém svůj speciální subsystém pro umělou inteligenci. Podstatné je, že se ledy hnuly. Na druhou stranu asi může leckdo z nás mít obavy z budoucího velkého bratra.
Ale já se teď spíš bojím, jak a kdy Microsoft pohne s lokalizací Cortany.
Zdroj: Neowin