Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
29.6.2007, Milan Šurkala, aktualita
Dlouho očekávané čtyřjádrové procesory AMD Opteron s kódovým označením Barcelona se konečně představí. Stane se tak v srpnu tohoto roku a budou k dispozici standardní verze i low-power verze. První systémy s těmito procesory jsou očekávány...
tgfh_x | 1.7.200715:53
(˘_°)
Odpovědět0  0
tgfh (69) | 29.6.200722:12
;­-)
Odpovědět0  0
ShadowPierre | 29.6.200720:45
Zvlast kdyz jsem na nejakem webu vcera videl, ze urcite vyjdou v rijnu :­)­). Zda se ze kazdy ma zarucene novinky
Odpovědět0  0
olsen. | 30.6.200722:48
No, serverové kousky půjdou na trh o 2­-3 měsíce dřív, tak možná proto..
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 1.7.200712:25
Tady jde o ofic. tiskovou zpravu primo od AMD. Zverejnili jsme ji hned, jak skoncilo NDA, takze slo o nejnovejsi informace.
Odpovědět0  0
Noclaf | 29.6.200719:52
Po aktualnich zkusenostech s AMD­/ATi bych zmenil titulek na : Čtyřjádrové AMD Opterony Barcelona: ­"definitivně­" v srpnu 2007
;)
Odpovědět0  0
potooczech (345) | 29.6.200722:07
Tak to je klasika ... predstavi je v srpnu ... na konci ... v zari je dostanou velky podniky ... v par kusech ... v rijnu se dostanou krome do ceniku i na sklady ... v par kusech ... v listopadu a prosinci se bude psat jak je kazdej chce a nikdo je nema ... a behem ledna a unora budu dostupny ... takze proste budou v srpnu no :­).
Odpovědět0  0
margaretha | 29.6.200717:51
chichi
Odpovědět0  0
lolofon1 | 29.6.200716:07
co je to srpen ???
Odpovědět0  0
RainMakeR (32) | 29.6.200716:16
8 měsic v roce.poslední prazdninovej.anglicky August :­-)
Odpovědět0  0
temporal | 29.6.200717:28
august by malo byt aj po slovensky,alebo som uz magor ja?
Odpovědět0  0
Miko (230) | 29.6.200718:10
jójó... mladí čím dál více neznají jazyk sousedů, dřívějších spoluobčanů ­(platí pro obě strany­).
Odpovědět0  0
Héctor | 29.6.200718:13
no, povedal by som, ze z ceskej strany ste na tom horsie, u nas mame plno filmov v ceskom dabingu ­(a velakrat je lepsi)
Odpovědět0  0
ljelinek | 2.7.20078:21
Jsme na tom hure? Proc? Sice mam na Slovensku pribuzne, ale slovenstina mi vubec nechybi ­- naopak, v porovnani s anglictinou je u nas slovenstiny, sorry, vic nez dost.
Odpovědět0  0
ASD_ | 29.6.200719:20
Mne mesiace vedsinou nerobia problem, ale jak sa niekde objavi srpen­/zari­/rijen tak som skoncil, nikdy si neviem zapametat, ktory je ktory a potom pomoze len google.
Odpovědět0  0
radista (3) | 30.6.200718:43
Nesmieš sa to učiť mechanicky, ale vytvoriť si asociáciu.
Napr. srpen ­- srp je po slovensky kosák a žatva býva v auguste.
Potom ti to nebude robiť problém zapamätať.
Odpovědět0  0
Roob (179) | 30.6.200710:08
po cesky rozumiem velmi dobre, ale tie vase sproste mesiace by ste uz mohli zmenit. O co inak by vyzeral ten nadpis, keby tam bolo ...definitivne 08­/2007 ? alebo ...srpnu­/auguste ?
Odpovědět0  0
Miko (230) | 30.6.200710:12
to snad radši ani nebudu komentovat :D
Odpovědět0  0
smikino (1) | 30.6.200710:27
A niekto by mohol zmenit tvoju hlupost. Mne sa Ceske nazvy mesiacov pacia. Aspon ich nemuseli preberat ako my z Nemciny.
Odpovědět0  0
wolf21 | 30.6.200711:07
S tebou naprosto souhlasim :­-­). Nemam nic proti slovakou, mam i mezi nima kamose ale takovyhle kec me dokaze vytocit...
Odpovědět0  0
Miko (230) | 30.6.200711:43
souhlasím, také mám hodně přátel ze Slovenska žijící­/studující tu i tam. Postěžoval jsem si právě jen na vzájemné odcizování, ale nechtěl jsem aby se to tu pomalinku zvrhávalo do konfliktu...
Odpovědět0  0
Olsen. | 30.6.200714:18
No fear, není to z němčiny, všichni to mají z latiny, jestli si vzpomínám dobře. Zkrátka tím demonstrujeme, jak jsme se odcizili z lůna matičky katolické církve :)
Odpovědět0  0
wolf21 | 30.6.200711:05
Lol, jste se rozdelili tak si delejte co chcete a nas nechte bejt. Si predelejte treba bratislavu na new yourk ale my nas jazyk kvuli vam urcite predelavat nebudeme...
Odpovědět0  0
pegy (258) | 30.6.200715:09
Podobna diskusia bola ja na konkurencnom nemenovanom webe, tam nam ­"vysli­" v ustrety a autor bud napise cislo alebo dokonca ­(co uz vobec nemusi­) aj mesiac po slovensky, tam sme to ocenili ako velmi pekne gesto k ­"zahranicnym­" citatelom ;­), je take tazke napisat do zatvorky jedno blbe cislo??? Ako mne je to jedno, ked ma to zaujima kedy to je, tak si pozriem do translatora alebo niekam, aky je to mesiac.....
PS: Skvely pristup europana.... Takymto pristup by si urcute prerazil.. ;)
Odpovědět0  0
Jezevec (111) | 30.6.200716:15
Když budu číst slovenské servery, určitě nebudu vyžadovat po slovenských autorech, aby názvy měsíců uváděli v češtině nebo nepoužívali názvy vlastních měsíců. Neschopnost přizpůsobit se je v tomto případě naprosto zjevná. Podobné ­"požadavky­" vedou pouze k tomu, jak je kdo vnímán.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 30.6.200716:23
Ja som nepisal, ze sa mesiace maju pisat po slovensky, ja som len povedal, ze by sa do zatvorky mohlo dat cislo mesiaca a bude tomu rozumiet cech, madar, slovak, american.......
Odpovědět0  0
Miko (230) | 30.6.200716:24
ale tohle opravdu není web zamýšlený jako mezinárodní :)
Odpovědět0  0
pegy (258) | 30.6.200716:46
Dobre nechajme to tak... ;)
Odpovědět0  0
pegy (258) | 30.6.200716:48
PS: Vysledky recenzii v anglictine si autori pisu len tak z dlhej chvile, aby si precvicili anglictinu ;)
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 1.7.200713:03
Výsledky recenzí jsou tu pro ty, co neumí česky ani kváknout. Když si ale Slovák dokáže přečíst článek­/aktualitu v češtině, tak by i mohl vědět, jak se píší měsíce česky. Já také nikoho nenutím, aby na slovenském webu psal měsíce česky, nebo že hora je česky les a pivnice sklep. Jsem schopen akceptovat odlišnosti a když něco nevím, tak se to naučím, protože si uvědomuji, že jde o jen a jen můj problém.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 1.7.200713:15
Precitaj si vsetky moje prispevky pane inteligente a potom kritizuj, vysvetlil som to tu minimalne 2 x ... ;­) Ale mozno neumis po slovensky, v tom by potom mohol byt problem ;)
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3359) | 1.7.200713:27
A ty pochop, co jsem tím chtěl říci. Je mi úplně jedno, jestli jde o napsání čísla měsíce, nebo rovnou o slovenský názvy. Problém je jen jeden, je váš a když budete jeho řešení takto arogantním způsobem prosazovat, tak nečekejte pozitivní reakce.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 1.7.200713:47
Tvoj postoj je jasny, s tebou sa nemam vyznam bavit, ­"arogantni reakce­" som tu nepisal, max ak na tvoj prispevok, inak som vzdy slusny a s kazdym diskutujem rovnako ako on so mnou ;)
Odpovědět0  0
Miko (230) | 1.7.200713:57
pegy ono by se to tak dalo brát. Představ si, kdyby ti někdo začal říkat, že byste mohli na slovenském populárním webu něco psát jinak aby si to mohl ­"čecháček­" přečíst lépe :­) Jak byste reagovali?
Arogance je zvláštní věc, já sám se nestačím divit aroganci některých Moraváků k Čechům ­(a i obráceně, z doposavadní zkušenosti si nemyslím, že tolik­), stejně tak i na Slovensku Blava versus třeba Košice.
Já bych tohle téma už asi utnul :­) Zbytečně si vjíždíme do vlasů kvůly vlastně hovadině :­))
Odpovědět0  0
pegy (258) | 1.7.200714:06
Plne s tebou suhlasim, myslim, ze kazdy si povedal, co mal na srdci, no Ja osobne by som bol voci vam ustretovi, ale mozete povedat, ze to pisem len koli tomu, ze Ja nieco chcem, tak ci onak, je to v podstate jedno, lebo by musel niekto zareagovat s vedenia magazinu, jasne, Ja sa na vas nehnevam alebo co, len som chcel, aby to bolo pre obe strany OK, s tym, ze vy by ste nemuseli citat slovenske slova a my by sme nemali take problemy, pri zistovani mesiacov.... Ok zabalme to...
Odpovědět0  0
olsen. | 30.6.200722:46
čechům to neublíží, Slovákům helfne, neexistuje racionální důvod, proč se tomu bránit. Já jsem pro srpen­/august­/08!
Odpovědět0  0
MadCat Mk.II | 1.7.20078:56
To je vtip. Nechápu proč by na českém serveru měli být názvy ve slovenštině. Komu to vadí, ať se to naučí nebo sem neleze.
Jinak názvy jsou z latiny a s církví ­(křesťanstvím­) nemají nic společného. Původní římský rok začínal březnem a končil únorem. Proto je např. december ­- 10. měsíc dle římského kalendáře ­(decem)
Odpovědět0  0
pegy (258) | 1.7.200712:41
Nikdo netvrdi, aby tu boli nazvy po slovensky, Ja len vravim, ze staci, ked sa do zatvorky za mesiac v cestine, na cislo toho mesiaca, je to take tazke 3 x tuknut viac na klavesnici.... ;­) napr. červenec ­(7­), no je v tom daky problem, a kto tvrdi, ze preco by to mali cesi robit, je jasne, ze to robi z trucu a naprotiven.... ;)
Odpovědět0  0
Miko (230) | 1.7.200712:56
nezlob se, ale to nemá logiku ten argument ­"z trucu­". Například v denním tisku jsem to tu taky nikde neviděl a přesto si ho zde studující či žijící SK občani kupují a prizpůsobí se ­- koneckonců oni jsou přece ­"na návštěvě­" ;)
Odpovědět0  0
pegy (258) | 1.7.200713:26
Ale ja nevravim nic o preklade niecoho z cestiny do slovenciny, Ja len vravim, ci by sa nemohlo za cesky mesiac do zatvorky napisat cislo daneho mesiaca.
PS: dena tlac je nieco ine, ako webmagazin na internete, tlac je jedna vec a web je druha vec a nebavime sa o denej tlaci, ale o tejto web stranke. Navazate sa do mna, ale Ja som nikdy netvrdil, ze mam z cestinou nejake problemy, keby som nerozumel, tak sem ­"nelezem­", ako tu uz napisalo par vasich kolegov. Ja len chcem, aby sa nam to trosku ulahcilo, sami sa zamyslite, je to take tazke 3x tuknut na klavesnicu.... a ak niekto tvrdi, ze tam sa mam prisposobit hen tam, a co si pomahat navzajom.... ;)
Odpovědět0  0
Miko (230) | 1.7.200713:50
nemyslíš to sice zle, ale prostě nemáš precedens a pochopení podle mě opravdu nenajdeš. Jinak když už srovnáváš s webem, tak mě napiš nějaký příklad kde to tak je ;­-­)
P.S.: uvádět mě do datumu číslo navíc a vytvářet tak hybrida by mě docela vadilo, prostě proto, že počet čísel­/slov v datumu je obvykle standardizován minimálně zvyklostmi.
No, pomáhat si navzájem... ani bych nemukl být stále ČSFR, bohužel to dopadlo jak dopadlo, máte nezávislost na což samozřejmě máte právo, ale tím pádem se holt i něco změnilo :)
Odpovědět0  0
pegy (258) | 1.7.200714:14
no jeden je, ale nejde mi napisat jeho adresu, asi je to tak osetrene ale je to konkurencny web ;­) a v adrese ma tunning ;)
Odpovědět0  0
ljelinek | 2.7.20078:36
Promin, ale to aby cehuni za chvili zacali vydavat i noviny a casopisy se zavorkami, protoze napr. v Praze uz je slovenskych obcanu spousty!!
Sorry, ze mas, stejne jako miliony dalsich lidi ucicich se cestinu, problemy s nasim jazykem, ale me se cestina libi, i kdyz trosku tvrda, a zcela nechapu, proc bychom ji meli prizpusobovat a ohybat, jak si kdo piskne. Promin, ale i cesi maji svou hrdost a myslim, ze na cistotu ceskeho jazyka by se lpet zvlast. Staci se podivat v tvem odstavci na tu VEC ­"červenec ­(7­)­" ­- no to vypada otresne!
Odpovědět0  0
kukacka | 2.7.20079:20
Když už mluvíme o krásách jazyka českého, tak Češi se píší s velkým ­"Č­". Jinak mně ta VEC ­"červenec ­(7­)­" tak strašná nepřipadá.
Odpovědět0  0
ljelinek | 2.7.200718:37
Jo, ty Cechy beru ­- bohuzel obcas nedomacku Shift. :­-­( A beru i Tvuj nazor, ale otazkou je, zda kvuli slovensky hovoricim statnim prislusnikum je nutne neco takoveho zavadet. Domnivam se, ze nikoliv, nebot to by napriklad potom vietnamsti statni prislusnici mohli namitat, ze by jeste v te zavorce mohl byt vietnamsky znak pro cislo 7.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 2.7.20079:59
Ja som nikdy nepisal, ze mam s cestinou problemy !!!!!!
Odpovědět0  0
ljelinek | 2.7.20078:25
Beru ty zahranicni ctenare ­- ale pokud uz psat na web strankach v cizim jazyce, tak v nejakem svetovem a to, jaksi, slovenstina ­(zatim?­) neni.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 2.7.200710:00
Napisal som niekde, ze chcem aby sa tu pisalo po slovensky?????
Odpovědět0  0
ljelinek | 2.7.200718:43
Temer to tak vypada. :­-)
Odpovědět0  0
pegy (258) | 2.7.200719:54
No s tebou to vypada :)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.