Za me je to v poradku, pokud to je oprimalizovane na vyuziti vice jader procesoru. Preci jen, proc by se vycejadrovy cpu mel flakat? Mam 12c/24t procesor a v 90 % pripadu bezi do 10 threadu s tim ze 3-4 thready jsou nekde na urovni 2 % a ostatnich 6-7 nekde na 60 % v prumeru. Jedina doba kdy jsem vytahl vsech 12c/24t tak to jen pri urcitem benchmarku. A to se jedna o cpu z 2014. Teda za skoro 10 let neni nic, co by ho vyuzivalo poradne (videa nestriham). Myslim, ze uz je na case delat software co umi vyuzit i vice threadu, jinak ty 8, 10, 12, 16, 24…. Core cpu jsou mimo pracovni stanice k nicemu a muzeme rovnou zustat u 4c/8t procesoru.
Odpovědět0 0
Takže když se mi to neseká bude se to nesekat ještě méně? :-D A co 16c/32t CPU? :-D pojede to na osmi jádrech? :-D
Odpovědět1 2
Kdyby jste četl článek, tak víte, že logicky to pojede na 16 jádrech, když se tam píše o 8c + HT/SMT což je dohromady 16.
Odpovědět2 0
Ak hru optimalizovali na lepšie využitie procesoru, hra pobeží z menšími poklesmi FPS počas hrania, procesor si môže každý nastaviť tak, že pobeží na 100% a nebude sa ani prehrievať ani nebude znižovať frekvenciu pri záťaži, hra pobeží plynulo, to isté platí pre nastavenie GPU a OP, pozitívny krok pre hráčov od vývojárov.
Odpovědět0 1
Stejná hra. Stejný engine. Vyšší nároky... Ať jdou s touhle kravinou taky už někam. Když neumějí optimalizovat vývojáři své produkty, a´t se na to vykašlou a ať lidi netvrdí, že grafickej pokrok jde hold dopředu ! Graficky kolikrát horší, než hry z roku 2015-2017 s optimalizací pro nevydaný HW.
Odpovědět1 13
Jestli to chápu správně, tak to naopak zlepšuje využití HW, 8 jader je dneska standard a pokud předtim hra nedokázala celej CPU využít, tak to bylo špatně, takže pokud teď bude hra optimalizovaná pro 8-16 vláken aby to ten CPU fakt využilo, tak je to jedině dobře. Otázka je jak se to projeví u lidí co maj třeba jenom šestijádro. Něco podobnýho kdysi udělali u Zaklínače 3 že po updatu tušim 1.08 byla hra najednou nehratelná na dvoujádru co má jenom 2 vlákna.
Odpovědět1 0
Přesně tak. Větší míra využití více jader CPU než doposud, tím spíše pokud jde i o HT/SMT, logicky indikuje lepší optimalizaci hry a jejího enginu než naopak.
O vlivu na výkon nepadlo jediné slovo, takže o vyšší nebo nižší náročnosti teď nelze dělat žádné závěry. Logický závěr je ten, že by tohle mělo pomoci dosáhnout lepšího výkonu ve hře. Při spuštěné hře a nedostatku FPS je žádoucí, aby celý systém co nejvíce makal, aby generoval co nejvíce snímků, ne aby se nějaká komponenta flákala. No a pokud se výpočetní komponenta nefláká, ale více maká, tak má logicky vyšší zátěž :-D Což je samozřejmě při nedostatku FPS žádoucí, ne naopak.
Odpovědět3 0
Přidal jsem na konec aktuality info, že při nedostatku výkonu je obecně žádoucí rozložit zátěž na co nejvíce jader procesoru. Je to sice logické, ale evidentně ne zcela :-)
Odpovědět3 0
Optimalizace v roce 2023 a ještě Cyberpunk ? Nebuď vtipnej.
Odpovědět0 8
Ale no tak, nebuďte tak zapšklý.
Odpovědět1 0
Cyberpunk jede úplně v pohodě, po těch větších updatech si na optimalizaci nemůžu stěžovat, dá se to rozchodit i na potato PC.
Odpovědět2 0
Takže vývojář oznámí, že upravili hru takovým způsobem, že je nově schopná více využívat potenciál vícejádrových procesorů, konkrétně u 8jádrových až z 90 %, a to je podle Vás znakem toho, že neumějí optimalizovat? Aha.
O vlivu na výkon nepadlo jediné slovo.
Odpovědět3 0
Otazka znie či bol prave problem v CPU, to že teraz pobeži CPU na 90% ešte neznamena že hra sa zrychli alebo že bude plynulejšia.
Každy vie že GPU je 20x evektivkejšia a vykonejšia na obrazove vypočty ako CPU aj ked teraz 8 jadrovy CPU vyťažia na 90% ale ako to pomôže?
Niesom presvedšeny že prave CPU bolo to slabe hrdlo kde bol problem.
Odpovědět0 0
Samozřejmě, ale pokud jediné nové info je, že vývojáři hru upravili, aby dokázala více rozložit zátěž na více jader, jde o důsledek optimalizace, což je v principu pozitivní a není důvod je za to nějak kritizovat. O vlivu na výkon nepadlo jediné slovo, takže to jsou v této chvíli pouze ničím nepodložené spekulace.
Odpovědět1 0