Demo Atomic Heart ukazuje možnosti ray tracingu na kartách NVIDIA

Demo Atomic Heart ukazuje možnosti ray tracingu na kartách NVIDIA
, , aktualita
NVIDIA pokračuje v tažení na podporu technologií RTX a nejnověji k tomu využila demo Atomic Heart. Zatím totiž opravdu zbývají jen dema, když se na trh dostala pouze jedna hra s podporou ray tracingu. 
K oblíbeným
reklama
Tou jednou hrou je samozřejmě Battlefield V a v souvislosti s ním můžeme odkázat na video s jakýmsi testem, při němž se lidé snažili určit, zda je v této hře ray tracing právě zapnutý, nebo vypnutý. To lze celkem snadno zjistit v případě, kdy víme, jak a kam se koukat a daná mapa zrovna obsahuje odrazivé objekty, jako je sklo nebo kaluže. Pointa je ale v tom, že se na to opravdu musíme soustředit a to jaksi není náplní samotné hry, takže je opravdu otázka, zda má v této konkrétní hře ray tracing vůbec smysl, ale na to si musí každý odpovědět sám. 
 
 
Nyní tu máme video z CES, které jsme si ještě neukázali. Jensen Huang v něm ukazuje demo z Atomic Heart, na němž opět dává na odiv rozdíl mezi zapnutým a vypnutým ray tracingem. Jde jako obvykle o odrazy i lomy světla stejně jako o stíny, či interakci světla a stínů. To je vidět v čase 1:50, kde světlo z otvorů v hlavě robůtka osvětluje části jeho vlastního stínu. 
 
 
 
Pak tu máme i markantní rozdíl v podání odrazu i lomu světla ve volně stojícím akváriu, nebo co to vůbec je. Je zřejmé, že s ray tracingem bude výsledek více odpovídat skutečnosti, ale nemohu si pomoci, výsledek mi přijde značně "sterilní" nebo až příliš dokonalý a připomíná mi mé někdejší pokusy ve 3D Studiu. V reálném světě existují nečistoty, objekty nikdy nejsou dokonale rovné či hladké a pokud s tím grafika nepracuje zvláště při ray tracingu, výsledek může vypadat podivně. 
 
Na druhou stranu, přesně to platí pro rasterizaci ve hrách v případě stínů. To je zase vidět na následující dvojici obrázků, kde máme bez ray tracingu nepřirozeně ostrý stín objektu uprostřed místnosti, prostě jako od sluníčka. V realitě bude mít ale tento stín jemné přechody, protože 
 
 
 
Vedle toho tu máme ale i jedno další příbuzné téma. Jensen Huang ještě potvrdil, že NVIDIA konečně vyprázdnila své sklady a zbavila se všech GeForce GTX střední vyšší třídy až hi-endu, přičemž GTX 1060 to čeká během několika příštích týdnů. Zopakoval také dopady tzv. kryptokocoviny, která způsobila, že se sklady vyprázdnily mnohem pomaleji, než se předpokládalo. 
 
Až dojdou i GTX 1060, pak to bude znamenat, že tu bude obrovská mezera mezi GTX 1050 Ti s cenou cca 4 tisíce korun a RTX 2060 za alespoň 10 tisíc. Tak snad aby NVIDIA už pomalu měla připravenou náhradu, protože nemít v nabídce grafickou kartu v ceně mezi 5 a 10 tisíci korunami znamená neprodávat karty nižší střední třídy. 
 
Zdroj: Hexus.net


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
AMD Ryzen 5 3500: to pravé pro lidové herní sestavy? AMD Ryzen 5 3500: to pravé pro lidové herní sestavy?
Tum Apisak se letmo zmínil o procesoru AMD Ryzen 5 3500, který by měl nastoupit s výbavou šesti jader bez SMT. Mohl by se tak stát velice zajímavou volbou pro herní sestavy s rozumnou cenou, ostatně dnes je pro hry šest fyzických jader vhodná výbava.
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář