reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Demo Atomic Heart ukazuje možnosti ray tracingu na kartách NVIDIA

16.1.2019, Jan Vítek, aktualita
Demo Atomic Heart ukazuje možnosti ray tracingu na kartách NVIDIA
NVIDIA pokračuje v tažení na podporu technologií RTX a nejnověji k tomu využila demo Atomic Heart. Zatím totiž opravdu zbývají jen dema, když se na trh dostala pouze jedna hra s podporou ray tracingu. 
Tou jednou hrou je samozřejmě Battlefield V a v souvislosti s ním můžeme odkázat na video s jakýmsi testem, při němž se lidé snažili určit, zda je v této hře ray tracing právě zapnutý, nebo vypnutý. To lze celkem snadno zjistit v případě, kdy víme, jak a kam se koukat a daná mapa zrovna obsahuje odrazivé objekty, jako je sklo nebo kaluže. Pointa je ale v tom, že se na to opravdu musíme soustředit a to jaksi není náplní samotné hry, takže je opravdu otázka, zda má v této konkrétní hře ray tracing vůbec smysl, ale na to si musí každý odpovědět sám. 
 
 
Nyní tu máme video z CES, které jsme si ještě neukázali. Jensen Huang v něm ukazuje demo z Atomic Heart, na němž opět dává na odiv rozdíl mezi zapnutým a vypnutým ray tracingem. Jde jako obvykle o odrazy i lomy světla stejně jako o stíny, či interakci světla a stínů. To je vidět v čase 1:50, kde světlo z otvorů v hlavě robůtka osvětluje části jeho vlastního stínu. 
 
 
 
Pak tu máme i markantní rozdíl v podání odrazu i lomu světla ve volně stojícím akváriu, nebo co to vůbec je. Je zřejmé, že s ray tracingem bude výsledek více odpovídat skutečnosti, ale nemohu si pomoci, výsledek mi přijde značně "sterilní" nebo až příliš dokonalý a připomíná mi mé někdejší pokusy ve 3D Studiu. V reálném světě existují nečistoty, objekty nikdy nejsou dokonale rovné či hladké a pokud s tím grafika nepracuje zvláště při ray tracingu, výsledek může vypadat podivně. 
 
Na druhou stranu, přesně to platí pro rasterizaci ve hrách v případě stínů. To je zase vidět na následující dvojici obrázků, kde máme bez ray tracingu nepřirozeně ostrý stín objektu uprostřed místnosti, prostě jako od sluníčka. V realitě bude mít ale tento stín jemné přechody, protože 
 
 
 
Vedle toho tu máme ale i jedno další příbuzné téma. Jensen Huang ještě potvrdil, že NVIDIA konečně vyprázdnila své sklady a zbavila se všech GeForce GTX střední vyšší třídy až hi-endu, přičemž GTX 1060 to čeká během několika příštích týdnů. Zopakoval také dopady tzv. kryptokocoviny, která způsobila, že se sklady vyprázdnily mnohem pomaleji, než se předpokládalo. 
 
Až dojdou i GTX 1060, pak to bude znamenat, že tu bude obrovská mezera mezi GTX 1050 Ti s cenou cca 4 tisíce korun a RTX 2060 za alespoň 10 tisíc. Tak snad aby NVIDIA už pomalu měla připravenou náhradu, protože nemít v nabídce grafickou kartu v ceně mezi 5 a 10 tisíci korunami znamená neprodávat karty nižší střední třídy. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama