reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Deus Ex: Mankind Divided konečně i pro DirectX 12

9.9.2016, Jan Vítek, aktualita
Deus Ex: Mankind Divided konečně i pro DirectX 12
Doplněno o benchmarky: Na hru Deus Ex: Mankind Divided jsme se těšili mimo jiné i proto, že měla být dalším AAA titulem, který podporuje DX12. Ještě před vypuštěním na trh ale bylo oznámeno, že tato podpora dorazí až někdy později. Nyní je tu v betaverzi.
Deus Ex: Mankind Divided byl vypuštěn na trh už před více než dvěma týdny a recenzenti ihned začali vývojářům vyčítat slabý příběh s nesmyslným rozuzlením. Naopak chválili atmosféru danou především grafickým ztvárněním, větší svobodu pohybu a také arkádový režim Breach. Není divu, že hodnocení samotných uživatelů je velice rozporuplné, jak se ukazuje na Metacritic. Tam nás také zaujme značný rozdíl mezi hodnocením recenzentů (82) a uživatelů (60), který je ale daný nejspíše jen tím, že řada z nich neváhala tuto hru ocenit nulou. To však nemůžeme brát jako snahu tuto hru potopit jen z čistého rozmaru. Hráči tím protestují především proti mikrotransakcím, které můžeme očekávat a pochopit u internetové multiplayerové hry, jež sama stojí pár eur nebo rovnou nic. Ovšem u AAA hry za plnou cenu 50 eur a navíc v režimu pro jednoho hráče je to opravdu poněkud trapné. Navíc se Square Enix snaží vydělat další peníze tím, že od prvního dne nabízí DLC za dalších 5 eur a celý DLC Season Pass za 30 eur.





Vedle toho všeho je novému Deus Ex také vyčítán špatný port z konzolové verze a ochrana Denuvo. Tomu odpovídá také hodnocení zákazníků na Steamu, které je také rozpačité, a v průměru tak Deus Ex: Mankind Divided získal jen 64 procent. Nicméně pokud zapomeneme na snahu vývojářů z nás vycucat další peníze, nevadí nám slabší příběh a vyhnou se nám technické potíže, pak by nás tato hra měla bavit. Jenomže asi ne moc dlouho, neboť na střední obtížnost prý můžeme očekávat cca 25 hodin zábavy.

To bychom měli k samotné hře a nyní k novému patchi, který přidává betaverzi podpory API DirectX 12. Abychom ji získali, musíme se ve Steamu proklikat k vlastnostem hry (pravé tlačítko v seznamu her), otevřít si záložku Betaverzí, aktivovat podporu DX12 a počkat si, až se stáhne aktualizace. Vývojáři očekávají, že se mohou objevit problémy a právě od nás čekají zpětnou vazbu, aby je mohli řešit.

Po stažení a instalaci patche bude ještě třeba ve spouštěcí aplikaci hry zapnout DirectX 12, což ale lze také přímo ve hře a jejích Display Options. Pak ji ale stejně budete muset restartovat. Společnost Eidos také upozorňuje, že zapnutím DirectX 12 si můžeme, ale také nemusíme dopomoci k vyšším hodnotám FPS (problémy jsou především s hi-end kartami). Zatím také není zahrnuta podpora více GPU a pokud zaznamenáme nějaké technické problémy, máme DX12 jednoduše vypnout. Nepřijdeme tím o žádné vizuální či jiné vylepšení hry. Co se týče karet společnosti AMD, pak pokud si budete chtít vyzkoušet DX v novém Deus Ex, stáhněte si nejdříve nové Radeon Software Crimson Edition 16.9.1, jež jsou pro to přímo určeny. Vedle toho dostaly také crossfirový profil pro DOTA 2 pod DirectX 11 a řeší řadu známých chyb.









Jak je vidět z výsledků benchmarků, o DirectX 12 v tomto případě mohou stát spíše jen majitelé Radeonů, ale i těm to moc nepomůže. Naopak majitelé GeForce se vůbec nemusí vzrušovat.

Zdroj: Hexus.net


Zprávy Google - zde můžete nastavit sledování magazínu Svět hardware.
reklama
reklama