reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

DirectX 12 spřáhne výkon GeForce i Radeonu

25.2.2015, Jan Vítek, aktualita
DirectX 12 spřáhne výkon GeForce i Radeonu
Microsoft odhalil nové překvapivé detaily týkající se vyvíjeného API DirectX 12. To by dle nejnovějších informací mělo být schopné využít výkon grafických čipů Radeon i GeForce, přičemž se mluví o asynchronních multi-GPU schopnostech.
Dnes je možné využít výkon více karet GeForce nebo Radeon s využitím technologií NVIDIA SLI a AMD CrossFire, ovšem dle Tom's Hardware bude díky DirectX 12 možné zkombinovat i kartu Radeon s GeForce nebo i s integrovanou grafikou od Intelu. Je tak možné, že budeme mít třeba notebook s APU od AMD a samostatnou grafikou od NVIDIE a budeme moci využít kombinaci integrovaného GPU v APU a samostatné grafiky GeForce.





Mluví se konkrétně o schopnosti Explicit Asynchronous Multi-GPU, které dokáží spřáhnout všechny možné zdroje grafického výkonu v jednom PC. Když to tedy vezmeme do důsledku, DirectX 12 by mohlo využít i integrované jádro od Intelu a grafiky s čipy Radeon a GeForce. To je sice pěkná představa, ale raději se necháme případně příjemně překvapit, než abychom se těšili na takový ideální scénář. Však dnes používané technologie firem AMD a NVIDIA využívající více GPU potřebují ideálně stejně výkonná GPU, aby za něco stály a je těžké si představit, že by spojení integrované Intel HD Graphics se samostatnou grafikou mělo mít nějaký pozitivní efekt.





DirectX 12 počítá konkrétně s technikou Split Frame Rendering (SFR), která dokáže rozdělit práci na vykreslování scény mezi více GPU. Nepůjde tedy pouze o to, že se budou střídat ve vykreslování snímků, ale rozdělí si práci na vykreslení jednoho. Jedno GPU si tak může vzít na starost geometrii a druhé zase textury. Ve skutečnosti tak bude moci více GPU pracovat na vykreslení jednoho snímku. V důsledku tak bude možné stavět systémy, které umožní využívat firemní technologie firem AMD a NVIDIA, aniž bychom se připravili o výkon. Jeden systém tak bude moci nabídnout třeba AMD TrueAudio či FreeSync i NVIDIA G-Sync.

Zní to tedy dobře, jak říká prezentace, takže kdy to bude dostupné? Microsoft počítá s předvánoční sezónou, což je v souladu s tím, co víme o nástupu systému Windows 10, který má přijít na trh někdy na podzim. Více se dozvíme příští týden, kdy proběhne Gamers Developer Conference, přičemž Microsoft také slibuje, že zájemci si budou moci DirectX 12 vyzkoušet už dříve, podobně jako rané verze Windows 10.

Zdroj: Hexus.net
reklama