Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

DirectX 12 zajistí vyšší výkon i nižší spotřebu

14.8.2014, Jan Vítek, aktualita
DirectX 12 zajistí vyšší výkon i nižší spotřebu
V posledních měsících se AMD snaží prosazovat své nové API Mantle, které na jeho kartách konkuruje zavedenému DirectX. Chystá se ovšem DirectX 12, které má dle Intelu přinést výrazně vyšší výkon i nižší spotřebu.
Intel se rozhodl veřejně demonstrovat pokrok, jakého Microsoft dosáhl při vývoji nové verze API DirectX 12. Na konferenci Siggraph 2014 tak Intel ukazoval grafické demo, kde si vykreslování scény vzaly na starost nejdříve DirectX 11 a pak pro srovnání DirectX 12 se svým Direct3D. A proč si takovou ukázku nevzal na starost Microsoft, nebo třeba NVIDIA či AMD? Nejspíše proto, že k tomu byl využitý procesor Intel Core i5 s integrovanou grafikou HD 4400 v tabletu Surface Pro.

Demo ukazuje pole asteroidů, v němž jich prý je na 50.000 a zároveň v něm diváci mohli vidět aktuální spotřebu procesoru a jeho integrovaného jádra, stejně jako i výkon, čili počet vykreslených snímků za sekundu. Dle okolních obrázků můžeme říci, že DirectX 12 snižuje především zátěž procesoru.





První obrázek ukazuje vykreslování scény při pevně daném počtu snímků za sekundu, čili s využitím DirectX 11 i 12 scéna nuceně běžela na stejné FPS. V takovém případě se ukázal téměř poloviční pokles spotřeby, což ukazuje na podstatně vyšší efektivitu nového API, které pro dosažení stejných FPS potřebuje daleko méně zdrojů. A právě zde jde především o zátěž procesoru, což ukazuje na to, že grafický výkon bude v DirectX 12 daleko méně vázán na procesor.





V druhém případě už nebyl výkon DirectX 12 svázaný, a ty tak mohly ukázat, co umí. Výsledkem byl velmi výrazný rozdíl ve výkonu, a to 19 vs. 33 FPS, což je asi 70% nárůst. Zajímavé je i porovnání spotřeby. V DirectX 12 se na úkor procesoru více využívalo grafické jádro, přičemž hardware byl dle Intelu hnán k maximu svých možností.

Tyto možnosti nového API jsou velmi důležité, protože Microsoft jej ve spolupráci s Intelem vyvíjí tak, aby bylo dobře využitelné i u tabletů a mobilních PC, kde hraje důležitou roli energetická efektivita. V případě stolních PC můžeme chtít vysoký výkon bez ohledu na spotřebu, ovšem v případě mobilních zařízení nemusí být vždy nutné, aby hardware poskytoval svůj nejlepší výkon. Otázkou pak je, jak bude nové API vyladěno. Mluví se o tom, že se nakonec projeví obě výhody, čili nižší spotřeba i vyšší výkon, ale nepůjde to pochopitelně do takových extrémů, jaké byly prezentovány.

Zdroj: Hexus.net